2105 "viritys" neuvoja tarvittais

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
viisyliysi

2105 "viritys" neuvoja tarvittais

Viesti Kirjoittaja viisyliysi »

No nii.. nyt lähden tälle puolelle kyseleen..

Elippäs mites larpasta sais helposti vähän lisää tehoja? koneena on nyt 1.5 ja axtecin tilalla 1200l vm 87 kaasari.. ja katit pois..
Miten on jos vaihdan tuplakaasarin nii onko siitä niin paljoa hyötyä jos kannelle sun muille ei ole tehnyt mitään?
Ja sit sellaista että onko tossa kaasarissa mikä siinä nyt on, liian pienet suuttimet tai jotain, voisko sillä irroittaa enemmän hummaa??
Ja sit tuosta ilmanputsarista.. Onko mahdollista tehdä itse joku suodatin, ku tuohan on aika huonosti virtaava mikä se hullu rinkilä siinä nyt on.. mitäs sit tekisin niille kahdelle letkulle joista toinen menee kaasarin kylkeen ja toinen jonnekin..en itseasiassa muista minne,mut se on selleinen paksu ja tulee moottorin yli kiinni putsariin..
kokeilin pikkuisen ilman putsaria, nii tuli rutkasti enemmän rutistusta takapyöriin..
viisyliysi

Viesti Kirjoittaja viisyliysi »

No heii :shock: !! missä vastaukset? Auttakaa avutonta.. heiii.. :oops:
Avatar
ladasape
Viestit: 138
Liittynyt: 29.2.2004 15:50
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja ladasape »

unkarin ladakerhon sivuilla on paljon viritys ohjeita. Esim. aukileikkattu ilmanputsarikotelo kuvia ja suuttimen kokoja, sun muuta tuunikia :D
Avatar
ladasape
Viestit: 138
Liittynyt: 29.2.2004 15:50
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja ladasape »

niin ja tuo sivuhan löytyy linkeistä
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Myös hakua kannattaa kokeilla. Tuota on nimittäin käsitelty ennenkin että miten saa voimaa lisää :wink:

Seokset saa seosmittarilla kohdilleen helpoiten. Seossuhdehan on eri riippuen haetaanko voimaa vai taloudellisuutta ja pieniä päästöjä. Tuplista ei juuri hyötyä vakiokoneen kanssa.
Peeveli

jokapoja viritys satsi

Viesti Kirjoittaja Peeveli »

Otappa ja tee tälläine pika viritys. Leikkaa rälläkällä ilmanputsarista reunat pos. Eli sinulle jää pyöreä pohja, pyöreä suodatin ja pyöreä kansi. Muut heitä helevettiin. Nämä paikoilleen. Moottori hengittää nyt paljonparemmin ja käyntisaundi paranee. Kerää vyölaukkuun sekalainen seurakunta työkaluja ja tee tutustumismatka naapurustoon. Aina jossai on joku rakennettu japsikyykkä missä on joku tosi iso tuning änäri. Hyvässälykyssä riittää kuusiokulma-avain, sama koko joka tulee joka kirjahyllyn mukana. Yleensä sillä kuusiokulma avaimella otetaan änäri irti rungosta ja sitten klemmari joka puristaa putkea änäriin. Luultavasti tämä mopedi setä ei suutu koska sillä on ollut varaa ostaa kallis pyörä ja vakuutukset niin se hakee vakuutus rahoilla vielä vähän suuremman tilalle , yhteinen hyöty. Sitten laba ylös ja vakioputkistosta kaikki helevettiin. Taas yöllinen retki ja katselemaan missä olisi sopivan mittainen pyykkiteline (satelliittimalli) ja liikennemerkki. Pyykkitelineen ja liikennemerkin putkista saat uuden suoran putken ladaan. Pyykkitelineen kutkeen pari hahloa ja klemmarilla alkukäyrään kiinni (jos heitit kaikki pakosarjaa myöten helevettiin niin hae ko. osat) Sitten liikennemerkin putkeen sama homma ja pyykkiteline putkeen kiinni. Riippuu tosin että haluatko kylkiputken vai normaalin niin kannatta tietysti taittaa putki sivulle aikaisemmin. Nyt tämä prätkä änäri viimeiseksi ja nyt käyntisaundi vasta retee onkin. Bensan suodatin, öljyt ja tulpat vaihtaa vielä niin ei ehkä tosisuuri mutta huomattava tehon kasvu on saatu aikaan. Monen mielestä tämä ei vaikuta kuin mielikuvalta isommista tehoista moottorin kovemman ja miehekkäämmän saundin johdosta. Tämä ei pidä paikkaansa niinkuin ei sekään että väittävät minulle että Joulupukkia Ei ole olemassa :wink:
Avatar
mika
Viestit: 173
Liittynyt: 16.3.2004 7:36
Paikkakunta: sievi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mika »

mulla on tollanen "vapaasti virtaava" suodatin.. mut nyt tällä hetkellä ei oo suodatinta ollenkaan kiertää paremmin...
isommat suuttimet kannattaa vaihtaa.. ihtelläki pitäs ku kone 1500 kaasari 1.2 ladasta..
Lujaa Laatua Larva!
viisyliysi

Viesti Kirjoittaja viisyliysi »

Nii mitähän suuttimia vaihdan, tai oikeestaan että minkä kokoisia suuttimia tuossa kaasuttimessa nyt on? ja minkä kokoisia laittais tilalle?
eikös niitä delta-autosta pitäis saada?

Täytyys tehdä se rälläys operaatio putsarille ja pakoputki on jo tehty uusiks, ku on sellaisessa rokkiaralli käytössä. Oikean takaoven alta ulos tuleva putki :D
Kiitoksia nyt näistä neuvoista.
Vastaa Viestiin