Tuplavakaaja
Tuplavakaaja
Tuli asennettua Pimppiäiseen tuplavakaaja. Tänään oli ensimmäinen roadtest. Alkuvaikutelma tuntui hyvältä kun kurvailin Veklahdentietä.Tosin nopeudet olivat "laillista" tasoa.Ohjaus muuttui aika radikaalisti. Pimppis tuntui ihan karting-autolta.Ohjauksesta tuli terävämpi ja tarkempi. Mitä huomioita muilla on tuplavakaajista?
Omastani tulee kuvia teamin sivuille kunhan ehdin napsia.
Omastani tulee kuvia teamin sivuille kunhan ehdin napsia.
Mitä tarkoittaa mahdoton? En tunne sanaa.
PIMPPIÄINEN (2105(1) 1200s (vaihdettu 1500cc kone) -90)
team LADA VAZ HERE
PIMPPIÄINEN (2105(1) 1200s (vaihdettu 1500cc kone) -90)
team LADA VAZ HERE
Re: Tuplavakaaja
Onko sulla perästä autoa jäykistetty mitenkään? Kaveri väitti että tulis puskeva jos laittas tuplavakaajan 

Re: Tuplavakaaja
Ollaanpas sitä myöhään liikkeellä kuvien kanssa, sillä kuvathan tulee perinteisesti napsia rakennusvaiheessa! (Lienee taas perinteisesti unohtunut kamera kotiin?)ss127 kirjoitti:Tuli asennettua Pimppiäiseen tuplavakaaja. Tänään oli ensimmäinen roadtest. Alkuvaikutelma tuntui hyvältä kun kurvailin Veklahdentietä.Tosin nopeudet olivat "laillista" tasoa.Ohjaus muuttui aika radikaalisti. Pimppis tuntui ihan karting-autolta.Ohjauksesta tuli terävämpi ja tarkempi. Mitä huomioita muilla on tuplavakaajista?
Omastani tulee kuvia teamin sivuille kunhan ehdin napsia.

ziguli.hu:ssa mainitsevat (kuten sulle jo sanoinkin): "This modification gives you a gokart-like steering reaction, but unfortunately reduces oversteer, increases understeer - which we Lada-owners hate a little bit."
Re: Tuplavakaaja
Siis että muutokset on tällä radikaaleja?
Puskeminen vähenee huomattavasti? kyseistä ilmiöyä kun omassa tapahtuu järkyttävän paljon, sekä soralla että asfaltilla
Keveeneekö ohjaus muuten mitenkä? tuntuu ettei oman auton ratista jaksa kiinni pidellä pyörittelyssä...
Puskeminen vähenee huomattavasti? kyseistä ilmiöyä kun omassa tapahtuu järkyttävän paljon, sekä soralla että asfaltilla

Keveeneekö ohjaus muuten mitenkä? tuntuu ettei oman auton ratista jaksa kiinni pidellä pyörittelyssä...
Re: Tuplavakaaja
Siis ohjaus muuttui radikaalisti juuri siksi, että siitä tuli mikroautomainen. Nyt kun etupää ei pääse enää "keinumaan" niin paljoa niin ohjaus on terävämpi.
Soukka kirjoitti:
Tuohon vastaus: autossa on Motonetin myymät kaasuiskarit joka nurkalla sekä Sergyn myymät progressiiviset jouset lyhennettynä.
Alastaron ratapäivillä toimi ainakin hyvin mutta etupää oli aavistuksen levoton. Siksi asensin tuplavakaajan. Jos se ei tuo ratkaisua asiaan niin otan pois. Se on helppo homma.Kiinnityksestä otan kuvia vaikka huomenna.
Soukka kirjoitti:
Onko sulla perästä autoa jäykistetty mitenkään? Kaveri väitti että tulis puskeva jos laittas tuplavakaajan
Tuohon vastaus: autossa on Motonetin myymät kaasuiskarit joka nurkalla sekä Sergyn myymät progressiiviset jouset lyhennettynä.
Alastaron ratapäivillä toimi ainakin hyvin mutta etupää oli aavistuksen levoton. Siksi asensin tuplavakaajan. Jos se ei tuo ratkaisua asiaan niin otan pois. Se on helppo homma.Kiinnityksestä otan kuvia vaikka huomenna.
Mitä tarkoittaa mahdoton? En tunne sanaa.
PIMPPIÄINEN (2105(1) 1200s (vaihdettu 1500cc kone) -90)
team LADA VAZ HERE
PIMPPIÄINEN (2105(1) 1200s (vaihdettu 1500cc kone) -90)
team LADA VAZ HERE
Re: Tuplavakaaja
Juu ota ihmeessä kuvia, kiinnostaa itseä tuo tuplavakaaja laittaa kun nytkin ladan etupää "vähän" levoton, mutta jos siitä sitten tulis puskeva niin ei sekään olisi hauskaa.
Re: Tuplavakaaja
Nyt on teamin sivuilla kuvia mun omasta ratkaisusta kiinnittää tuplavakaaja.
Eli täällä ---> http://www.ladat.org/VAZ-5/vaz-main-sho ... 5&gnum=537
Eli täällä ---> http://www.ladat.org/VAZ-5/vaz-main-sho ... 5&gnum=537
Mitä tarkoittaa mahdoton? En tunne sanaa.
PIMPPIÄINEN (2105(1) 1200s (vaihdettu 1500cc kone) -90)
team LADA VAZ HERE
PIMPPIÄINEN (2105(1) 1200s (vaihdettu 1500cc kone) -90)
team LADA VAZ HERE
Re: Tuplavakaaja
Tää nyt on mun mielestä makuasia, mutta tuo vakaajan alkuperäinen kiinnitys taitaa olla aika suuresti vaikuttamassa ongelmaan... Itse korvaisin sen ensiksi päistään paremmin nivelletyksi, esmes tohon käyttiksen malliin:
http://fierostore.com/Product/images/57520.GIF, http://fierostore.com/Product/images/51132.jpg
n. 13 euroa parilta polyuretaaniset päät plus toiset 13 egeä korikiinnikkeisiin.
Vaatii vähän hitsausta ja kiinnikkeiden muokkausta, tuskin kuitenkaan niin kriittinen osa etteikö menisi "toisesta automallista" sovitettuna...
http://fierostore.com/Product/images/57520.GIF, http://fierostore.com/Product/images/51132.jpg
n. 13 euroa parilta polyuretaaniset päät plus toiset 13 egeä korikiinnikkeisiin.
Vaatii vähän hitsausta ja kiinnikkeiden muokkausta, tuskin kuitenkaan niin kriittinen osa etteikö menisi "toisesta automallista" sovitettuna...
Vaz 21051 | Pontiac Fiero GT | spad @ ircnet
Re: Tuplavakaaja
Noi pystytapit on sitten ihan maailmanlopun systeemit...
En ainakaan itse viitsi alkaa askartelemaan moisille kiinnityksiä, kun parempiakin ratkaisuja on jo olemassa.... 


Aja millä ajat ja Ladalla loput
Re: Tuplavakaaja
( EI SITTE HERNETTÄ) eikö puskemiseen ole muitakin keinoja ......... esim jos kerran viri/laitetaan lataa niin eikö sinne voi laittaa sen verran tehoa että kääntyy , hartia lukko eri asia Ps. tämä vain sellainen arvelu .
Re: Tuplavakaaja
Ei onnistu. Meinaan toi palkokasvin ahtaminen mun muutenkin isohkoon käkättimeen.
Ja tuosta puskemisesta. Ei puske. Tai ei ainakaan testilenkillä antanut mitään merkkiä siitä.
Voihan olla että jos mennään veren maku suussa mutkiin niin silloin tulee oireet.
Sen näkee....
Ja tuosta puskemisesta. Ei puske. Tai ei ainakaan testilenkillä antanut mitään merkkiä siitä.
Voihan olla että jos mennään veren maku suussa mutkiin niin silloin tulee oireet.
Sen näkee....
Mitä tarkoittaa mahdoton? En tunne sanaa.
PIMPPIÄINEN (2105(1) 1200s (vaihdettu 1500cc kone) -90)
team LADA VAZ HERE
PIMPPIÄINEN (2105(1) 1200s (vaihdettu 1500cc kone) -90)
team LADA VAZ HERE
Re: Tuplavakaaja
Noniin! Nyt on sitten mullakin tuplavakaaja tossa käyttiksessä, eli ROOpessa.
Ekat testikilsat tuntu aika tavalliselta, mutta kun uskalsi alkaa ottamaan reilumminkin vauhtia, niin kas; sehän tosiaan tuntuu huomattavasti paremmalta!
Enää ei ulkokurvin puolelta ala etupyörä taittua alle mitenkään häiritsevästi eikä kori muutenkaan kallistele läheskään niin paljoa kuin ennen, siis tuntuu ihan hyvältä patentilta.
Itellä asennus aika yhteneväinen tohon ss127:n tekemään, paitsi mulla on päät yhdistetty toisiinsa vihreillä hydrauliputkikiinnikkeillä. Saa nähä jos vaikka myöhemmin tekis vähän paremman ratkaisun, mutta noilla mennään nyt aluksi.
Ja tosiaan, etupäässä kallistuksenvaimennin lisää puskemistaipumusta ja takana taas lisää yliohjautumista, mutta luulisin, että se on jonkinasteinen ongelma vasta liukkaalla pinnalla ja/tai kovissa nopeuksissa.
Ekat testikilsat tuntu aika tavalliselta, mutta kun uskalsi alkaa ottamaan reilumminkin vauhtia, niin kas; sehän tosiaan tuntuu huomattavasti paremmalta!

Enää ei ulkokurvin puolelta ala etupyörä taittua alle mitenkään häiritsevästi eikä kori muutenkaan kallistele läheskään niin paljoa kuin ennen, siis tuntuu ihan hyvältä patentilta.
Itellä asennus aika yhteneväinen tohon ss127:n tekemään, paitsi mulla on päät yhdistetty toisiinsa vihreillä hydrauliputkikiinnikkeillä. Saa nähä jos vaikka myöhemmin tekis vähän paremman ratkaisun, mutta noilla mennään nyt aluksi.
Ja tosiaan, etupäässä kallistuksenvaimennin lisää puskemistaipumusta ja takana taas lisää yliohjautumista, mutta luulisin, että se on jonkinasteinen ongelma vasta liukkaalla pinnalla ja/tai kovissa nopeuksissa.
2102 16V ex.
2103 -75
2103 -75