Tuplavakaaja

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
Avatar
ss127
Viestit: 247
Liittynyt: 26.7.2004 10:15
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Tuplavakaaja

Viesti Kirjoittaja ss127 »

Tuli asennettua Pimppiäiseen tuplavakaaja. Tänään oli ensimmäinen roadtest. Alkuvaikutelma tuntui hyvältä kun kurvailin Veklahdentietä.Tosin nopeudet olivat "laillista" tasoa.Ohjaus muuttui aika radikaalisti. Pimppis tuntui ihan karting-autolta.Ohjauksesta tuli terävämpi ja tarkempi. Mitä huomioita muilla on tuplavakaajista?
Omastani tulee kuvia teamin sivuille kunhan ehdin napsia.
Mitä tarkoittaa mahdoton? En tunne sanaa.

PIMPPIÄINEN (2105(1) 1200s (vaihdettu 1500cc kone) -90)

team LADA VAZ HERE
Soukka

Re: Tuplavakaaja

Viesti Kirjoittaja Soukka »

Onko sulla perästä autoa jäykistetty mitenkään? Kaveri väitti että tulis puskeva jos laittas tuplavakaajan :?
Avatar
cassu
Viestit: 488
Liittynyt: 5.8.2004 1:54

Re: Tuplavakaaja

Viesti Kirjoittaja cassu »

ss127 kirjoitti:Tuli asennettua Pimppiäiseen tuplavakaaja. Tänään oli ensimmäinen roadtest. Alkuvaikutelma tuntui hyvältä kun kurvailin Veklahdentietä.Tosin nopeudet olivat "laillista" tasoa.Ohjaus muuttui aika radikaalisti. Pimppis tuntui ihan karting-autolta.Ohjauksesta tuli terävämpi ja tarkempi. Mitä huomioita muilla on tuplavakaajista?
Omastani tulee kuvia teamin sivuille kunhan ehdin napsia.
Ollaanpas sitä myöhään liikkeellä kuvien kanssa, sillä kuvathan tulee perinteisesti napsia rakennusvaiheessa! (Lienee taas perinteisesti unohtunut kamera kotiin?) ;)

ziguli.hu:ssa mainitsevat (kuten sulle jo sanoinkin): "This modification gives you a gokart-like steering reaction, but unfortunately reduces oversteer, increases understeer - which we Lada-owners hate a little bit."
Avatar
IlkkaHe
Viestit: 739
Liittynyt: 1.7.2004 22:44
Paikkakunta: Oulu/Muhos

Re: Tuplavakaaja

Viesti Kirjoittaja IlkkaHe »

Siis että muutokset on tällä radikaaleja?

Puskeminen vähenee huomattavasti? kyseistä ilmiöyä kun omassa tapahtuu järkyttävän paljon, sekä soralla että asfaltilla :?

Keveeneekö ohjaus muuten mitenkä? tuntuu ettei oman auton ratista jaksa kiinni pidellä pyörittelyssä...
Avatar
ss127
Viestit: 247
Liittynyt: 26.7.2004 10:15
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: Tuplavakaaja

Viesti Kirjoittaja ss127 »

Siis ohjaus muuttui radikaalisti juuri siksi, että siitä tuli mikroautomainen. Nyt kun etupää ei pääse enää "keinumaan" niin paljoa niin ohjaus on terävämpi.
Soukka kirjoitti:
Onko sulla perästä autoa jäykistetty mitenkään? Kaveri väitti että tulis puskeva jos laittas tuplavakaajan

Tuohon vastaus: autossa on Motonetin myymät kaasuiskarit joka nurkalla sekä Sergyn myymät progressiiviset jouset lyhennettynä.

Alastaron ratapäivillä toimi ainakin hyvin mutta etupää oli aavistuksen levoton. Siksi asensin tuplavakaajan. Jos se ei tuo ratkaisua asiaan niin otan pois. Se on helppo homma.Kiinnityksestä otan kuvia vaikka huomenna.
Mitä tarkoittaa mahdoton? En tunne sanaa.

PIMPPIÄINEN (2105(1) 1200s (vaihdettu 1500cc kone) -90)

team LADA VAZ HERE
Soukka

Re: Tuplavakaaja

Viesti Kirjoittaja Soukka »

Juu ota ihmeessä kuvia, kiinnostaa itseä tuo tuplavakaaja laittaa kun nytkin ladan etupää "vähän" levoton, mutta jos siitä sitten tulis puskeva niin ei sekään olisi hauskaa.
Avatar
ss127
Viestit: 247
Liittynyt: 26.7.2004 10:15
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: Tuplavakaaja

Viesti Kirjoittaja ss127 »

Nyt on teamin sivuilla kuvia mun omasta ratkaisusta kiinnittää tuplavakaaja.

Eli täällä ---> http://www.ladat.org/VAZ-5/vaz-main-sho ... 5&gnum=537
Mitä tarkoittaa mahdoton? En tunne sanaa.

PIMPPIÄINEN (2105(1) 1200s (vaihdettu 1500cc kone) -90)

team LADA VAZ HERE
Avatar
Teppo
Viestit: 108
Liittynyt: 1.10.2003 11:08
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Re: Tuplavakaaja

Viesti Kirjoittaja Teppo »

Tää nyt on mun mielestä makuasia, mutta tuo vakaajan alkuperäinen kiinnitys taitaa olla aika suuresti vaikuttamassa ongelmaan... Itse korvaisin sen ensiksi päistään paremmin nivelletyksi, esmes tohon käyttiksen malliin:
http://fierostore.com/Product/images/57520.GIF, http://fierostore.com/Product/images/51132.jpg
n. 13 euroa parilta polyuretaaniset päät plus toiset 13 egeä korikiinnikkeisiin.

Vaatii vähän hitsausta ja kiinnikkeiden muokkausta, tuskin kuitenkaan niin kriittinen osa etteikö menisi "toisesta automallista" sovitettuna...
Vaz 21051 | Pontiac Fiero GT | spad @ ircnet
Avatar
mickey-69
Viestit: 560
Liittynyt: 25.7.2005 13:14
Paikkakunta: Padasjoki
Viesti:

Re: Tuplavakaaja

Viesti Kirjoittaja mickey-69 »

Noi pystytapit on sitten ihan maailmanlopun systeemit... :shock: En ainakaan itse viitsi alkaa askartelemaan moisille kiinnityksiä, kun parempiakin ratkaisuja on jo olemassa.... :wink:
Aja millä ajat ja Ladalla loput
Avatar
markku
Viestit: 1098
Liittynyt: 31.3.2004 14:12
Paikkakunta: Neuvoton / Hamina

Re: Tuplavakaaja

Viesti Kirjoittaja markku »

( EI SITTE HERNETTÄ) eikö puskemiseen ole muitakin keinoja ......... esim jos kerran viri/laitetaan lataa niin eikö sinne voi laittaa sen verran tehoa että kääntyy , hartia lukko eri asia Ps. tämä vain sellainen arvelu .
Avatar
ss127
Viestit: 247
Liittynyt: 26.7.2004 10:15
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: Tuplavakaaja

Viesti Kirjoittaja ss127 »

Ei onnistu. Meinaan toi palkokasvin ahtaminen mun muutenkin isohkoon käkättimeen.
Ja tuosta puskemisesta. Ei puske. Tai ei ainakaan testilenkillä antanut mitään merkkiä siitä.
Voihan olla että jos mennään veren maku suussa mutkiin niin silloin tulee oireet.
Sen näkee....
Mitä tarkoittaa mahdoton? En tunne sanaa.

PIMPPIÄINEN (2105(1) 1200s (vaihdettu 1500cc kone) -90)

team LADA VAZ HERE
Avatar
Mara
Viestit: 1403
Liittynyt: 11.5.2006 17:44
Paikkakunta: Kymenlaakso™
Viesti:

Re: Tuplavakaaja

Viesti Kirjoittaja Mara »

Noniin! Nyt on sitten mullakin tuplavakaaja tossa käyttiksessä, eli ROOpessa.
Ekat testikilsat tuntu aika tavalliselta, mutta kun uskalsi alkaa ottamaan reilumminkin vauhtia, niin kas; sehän tosiaan tuntuu huomattavasti paremmalta! :)
Enää ei ulkokurvin puolelta ala etupyörä taittua alle mitenkään häiritsevästi eikä kori muutenkaan kallistele läheskään niin paljoa kuin ennen, siis tuntuu ihan hyvältä patentilta.

Itellä asennus aika yhteneväinen tohon ss127:n tekemään, paitsi mulla on päät yhdistetty toisiinsa vihreillä hydrauliputkikiinnikkeillä. Saa nähä jos vaikka myöhemmin tekis vähän paremman ratkaisun, mutta noilla mennään nyt aluksi.

Ja tosiaan, etupäässä kallistuksenvaimennin lisää puskemistaipumusta ja takana taas lisää yliohjautumista, mutta luulisin, että se on jonkinasteinen ongelma vasta liukkaalla pinnalla ja/tai kovissa nopeuksissa.
2102 16V ex.
2103 -75
Vastaa Viestiin