Vähän eri kastia nämä tuplat kun jokaiselle pytylle on oma kurkku, mutta Redrumissa Dellorto 40 DHLA:t 32 sisäkurkuilla ja suuttimina:
- Joutokäyntiseosputki 3, joutokäyntisuutin 56.
- Lisäilmasuutin 180, seosputki 7, pääsuutin 150.
Tyhjäkäynnillä ja pintakaasulla seokset vähän luikuria, mutta kiihdytettäessä tuuppaa melko sopivasti herkkua koneeseen. Ihanteelliset nuo suuttimet tuskin vielä Redrumiin on mutta kyllä se oikea yhdistelmä joskus vielä löytyy. Kone siis 1500cc (viritetty).
Tämä lähinnä mainittuna sitä ajatellen että joku joskus käyttää hakua ja haluaa jonkunlaista suuntaa DHLA:n suuttimien koosta...
korvauskaasarin säädöt
Re: korvauskaasarin säädöt
Kyllä se jakaja saattaa näyttää ihan ok:lta kun käy tasasesti. Mutta kipunat katoilee juuri siinä kun hipasee kaasuun ja alipainesäätö kääntyilee ja väljä laakerointi sekoittaa kärkivälin. Jokatapauksessa sijoittaisin siihen kärjettömään, sen jälkeen ei tarvii ikinä puljata jakajan kanssa...
Ja se 130 pääsuuttimeksi toimii todennäköisesti hyvin lisäten huomattavasti alavääntöä, mutta mikäli et suurenna ilmasuutinta saattaa mennä yläkierroksilla (ja varsinkin niin kuormitettaessa että ykköskurkun "maksimilla" kulkee) ajettaessa pahasti rikkaalle. Eli kulutus voi nousta huomattavasti matka-ajossa. Mutta eihän näitä mitenkään voi netissä säädellä. Poranteräsarja 0,1 mm välein ja laajakaistalambda putkeen niin saa edes sinnepäin.
Nuo orkkissuuttimet on valkattu kyllä aika erikoisesti ja ei missään nimessä tehojen optimoimiseksi... Ja noilla orkkissuuttimilla vaatii että sytkäpuoli on kunnossa kun seokset ei ole lähelläkään optimipalotapahtumia, eli suuttimia rukkaamalla saattaa puolikuntoinenkin sytkä toimia ihan ok kun saossuhde on paremmin hallussa tai ennemminkin hiukan rikkaalla.
Ja se 130 pääsuuttimeksi toimii todennäköisesti hyvin lisäten huomattavasti alavääntöä, mutta mikäli et suurenna ilmasuutinta saattaa mennä yläkierroksilla (ja varsinkin niin kuormitettaessa että ykköskurkun "maksimilla" kulkee) ajettaessa pahasti rikkaalle. Eli kulutus voi nousta huomattavasti matka-ajossa. Mutta eihän näitä mitenkään voi netissä säädellä. Poranteräsarja 0,1 mm välein ja laajakaistalambda putkeen niin saa edes sinnepäin.
Nuo orkkissuuttimet on valkattu kyllä aika erikoisesti ja ei missään nimessä tehojen optimoimiseksi... Ja noilla orkkissuuttimilla vaatii että sytkäpuoli on kunnossa kun seokset ei ole lähelläkään optimipalotapahtumia, eli suuttimia rukkaamalla saattaa puolikuntoinenkin sytkä toimia ihan ok kun saossuhde on paremmin hallussa tai ennemminkin hiukan rikkaalla.
Re: korvauskaasarin säädöt
mistäs muuten ootte repiny virran weberin magneettiventtiilille?
laaborghin on paras
Re: korvauskaasarin säädöt
Kyllä minä edelleen olen sitä mieltä, että jakaja on kunnossa. Tarkistin sen strobolla ja kosketuskulmamittarilla ja tosiaan asteikko ei vaella ja kosketuskulma pysyy samana kaasutettaessakin. Jommassa kummassa arvossa mielestäni pitäisi tapahtua muutosta, jos jakaja olisi väljä?Jankos kirjoitti:Kyllä se jakaja saattaa näyttää ihan ok:lta kun käy tasasesti. Mutta kipunat katoilee juuri siinä kun hipasee kaasuun ja alipainesäätö kääntyilee ja väljä laakerointi sekoittaa kärkivälin. Jokatapauksessa sijoittaisin siihen kärjettömään, sen jälkeen ei tarvii ikinä puljata jakajan kanssa...
Ja se 130 pääsuuttimeksi toimii todennäköisesti hyvin lisäten huomattavasti alavääntöä, mutta mikäli et suurenna ilmasuutinta saattaa mennä yläkierroksilla (ja varsinkin niin kuormitettaessa että ykköskurkun "maksimilla" kulkee) ajettaessa pahasti rikkaalle. Eli kulutus voi nousta huomattavasti matka-ajossa. Mutta eihän näitä mitenkään voi netissä säädellä. Poranteräsarja 0,1 mm välein ja laajakaistalambda putkeen niin saa edes sinnepäin.
Siitä olen kyllä täysin samaa mieltä, että kärjetön olisi huolettomampi.
Nyt kokeilin 130:lla ja kyllä se on nyt selkeästi parempi.
Kylmänä kone käyttäytyy kylmän koneen tavoin, eli ei ainakaan ihan poskessa säädöt. Lämpimämpänä toimii nyt juuri niin kuin pitääkin.
Viivettä ei ole oikeastaan yhtään ja alavääntö tuntui selkeästi paremmalle.
Re: korvauskaasarin säädöt
Ok, nyt sait vakuuttuneeksi että on tarkistettu riittävällä asiantuntemuksellaaudiq kirjoitti: Kyllä minä edelleen olen sitä mieltä, että jakaja on kunnossa. Tarkistin sen strobolla ja kosketuskulmamittarilla ja tosiaan asteikko ei vaella ja kosketuskulma pysyy samana kaasutettaessakin. Jommassa kummassa arvossa mielestäni pitäisi tapahtua muutosta, jos jakaja olisi väljä?
Siitä olen kyllä täysin samaa mieltä, että kärjetön olisi huolettomampi.
Nyt kokeilin 130:lla ja kyllä se on nyt selkeästi parempi.
Kylmänä kone käyttäytyy kylmän koneen tavoin, eli ei ainakaan ihan poskessa säädöt. Lämpimämpänä toimii nyt juuri niin kuin pitääkin.
Viivettä ei ole oikeastaan yhtään ja alavääntö tuntui selkeästi paremmalle.
Tuo 130 ei ole niin paljon suurempi että sillä tuosta vakiosäästöpossusuutinvalinnasta mennään kovin pahasti rikkaalle. Bensankulutus saattaa silti varsinkin kaupunkiajossa pienentyä vaikka olisikin matka-ajossa joissakin tapauksissa hiukan rikkaalla. Tämä siitä kun kaasu vastaa herkemmin ja ei tarvii niin paljon polkasta kiihdytyspumpulla ainetta koneeseen ylimääräisen nyökkimisen takia. Jos hienosäätöä haluaisi tehdä niin sitten kakkoskurkun ilmaa pitäisi suurentaa että vetäisi yläkierroksillekin kunnolla. Näillä suuttimilla kun pitäisi ylhäällä mennä liian rikkaalle.
Niin joo, olitko muuten tarkistanut bensanpinnan? Se jos on alhaalla niin nyökkii myös sen takia...
Re: korvauskaasarin säädöt
Oikealla lokarin sivussa on johtosarja, johon on kiepitetty myös muutamia irtojohtoja.säätänä kirjoitti:mistäs muuten ootte repiny virran weberin magneettiventtiilille?
Etsi oranssi ja käytä sitä, siihen tulee sytkävirta.
2102 16V ex.
2103 -75
2103 -75
Re: korvauskaasarin säädöt
Autolla ajetaan ihan nurkka-ajoa, niin toivotaan, että ryypyn tarve vähenee niin paljon, ettei kulutuslukemissa tapahdu suuria muutoksia.
Bensapinnan säädin 7.5mm (kansi-koho) ja tiiviste oli mitattaessa välissä. En sitten tiedä, onko oikea arvo, kun saman kirjan ilmoittamat suutinkoot olivat ihan puppua.
Ennen säätöä pinta oli noin 8mm, että vähän sitä nostin.
Bensapinnan säädin 7.5mm (kansi-koho) ja tiiviste oli mitattaessa välissä. En sitten tiedä, onko oikea arvo, kun saman kirjan ilmoittamat suutinkoot olivat ihan puppua.
Ennen säätöä pinta oli noin 8mm, että vähän sitä nostin.
Re: korvauskaasarin säädöt
Niin, olikos tuo 7.5mm oikea välys koholle? Näyttäisi ainakin koho olevan järkevässä linjassa kanteen nähden.
Mutta tosiaan korjauskirjan tiedot tuntuvat olevat aika hatusta vetäistyjä, niin olisi hyvä saada varmistus oikeasta välyksestä...
Mutta tosiaan korjauskirjan tiedot tuntuvat olevat aika hatusta vetäistyjä, niin olisi hyvä saada varmistus oikeasta välyksestä...