Sergy kirjoitti:Minkäs vuosmallinen lada sul oikein on? jos se on vm.90-96, niin on turhaa haaveilla kilvistä. mut jos se on 90 alaspäin ja otteessa ei lue "vähäpäästöinen", niin mulla saattais olla paperit joiden avulla saa leimalle. mut ahtimena pitää olla eaton m62.
eihän siinä kilpiin laitossa tai muutoskatsastuksessa tarvii kun tehopaperin. tietysti päästöt ym. pitää olla kunnossa.
nykyään kun ei tarvii "turbo lupia"
Juu ei tarvii lupia ei. Niin, jos se polttoaineen syöttö tulee imupuolelle niin sitten melko varmaan laitan kaasarilla, muuten ruisku. Mitenkäs toi megaruutta pelaa ahdettujen kanssa, oon kuullut vähän riitasointua asiasta?
Onhan asia kyllä niin että olishan se parempi jos siihen sais sen välijäähynkin. Mitenkäs se dumppijuttu, käytetäänkö sitä kuten tavallissa turbokoneessakin vai onko joku muu?
Entäs kun olen kuullut että otteeseen merkataan hihnapyörien halk. pitääkö paikkansa?
Tottamooses dumppia voi käyttää oli remmiahtimella, tai pakokaasuahtimella kaasari turbon imupuolella. Ilmanmuuta ruiskua kehiin jos osaa niitten kans pelata, hieman erimaailmaa kun joku pässinpalli. Niin ja välijäähdytintäki voi käyttää tos kaasari imupuolella asennukses, mutta ei ole kovin suositeltavaa
mutta jos kaasari on ahtimen imupuolella niin sitten ei kyllä voi dumppia laittaa, eikä siitä mitään hyötyäkään olis, kun kaasuläppä(läpät) on ennen ahdinta
pappa- igor kirjoitti:mutta jos kaasari on ahtimen imupuolella niin sitten ei kyllä voi dumppia laittaa, eikä siitä mitään hyötyäkään olis, kun kaasuläppä(läpät) on ennen ahdinta
niin, tottakai missähän sitä on taas ajatukset liidelly
Saahan sitä ruiskulla hyvin soivan pelin, mutta yllättävää on se että kuinka paljon työtä se vaatii! Mä kun oon tottunut kaasareihin hakeen säätöjä, niin meinas ja tulikin runsaudenpula siinä mitä on säädettävää. Ei sitä syöttö ja sytkäkäyriä ihan hetkessä väännetä! Jätinkin asian ammattilaiselle, kunhan auto kävi sen verran, että pystyi trailerille ajaan.
Suli siinä uudet ilmanputsaritkin, kun paukutti niin lujaa takaisin (laihalla).
Puliukkojen takuuvarma neuvo: Ole varma ja vapaa. Osta tenaa.
Joo onhan siinä omat kiemuransa mutta jonkin verran olen jo perehtynyt siihen säätöhommaan ja asetuksiin. Saakos Partcolta täysin valmiin ecun ja johtosarjan vai joutuuko johdot itse vääntään? Mikäs se tämän päivän hinta sille täyd. boksille on?
No minä kyllästyin kaasarien säätelyyn useamman kuukauden yrittelyjen jälkeen, ja pistin ruikun joka oli oikeastaa päivässä säädetty paljon paremmin toimivaksi kuin kaasarilla koskaan. Sitten kun päivitti vielä kapeakaista lambdan laajakaistaan, niin ei tarvinnu ku autotune tökätä läppäristä päälle ja ajella yksi ilta jonka jälkeen hieman käsin tasoitteli karttaa niin se oli siinä.
Turbiini kirjoitti:No minä kyllästyin kaasarien säätelyyn useamman kuukauden yrittelyjen jälkeen, ja pistin ruikun joka oli oikeastaa päivässä säädetty paljon paremmin toimivaksi kuin kaasarilla koskaan. Sitten kun päivitti vielä kapeakaista lambdan laajakaistaan, niin ei tarvinnu ku autotune tökätä läppäristä päälle ja ajella yksi ilta jonka jälkeen hieman käsin tasoitteli karttaa niin se oli siinä.
Juurikin näin!
Megan haukkuminen johtuu 99% vain ja ainoastaan kädettömistä kasaajista / säätäjistä. Toiset vaan ei osaa vaikka kuvittelevat osaavansa
Samaa mieltä oon minä, kaikki haukkuu megan joko sen takii että eivät osaa säätää ja väittävät siks vaikee säätöseks, taikka siks että saavat paskoihi säätöihi ja hajottavat koneen ja syyttävät megaa siitä.
Finsquirtin foorumeilta saa paljon hyvää infoo megasta.
Ja kun Megasta tuli puhe niin pakko kysyä kun ei aikasemmin vastausta tullu. Mihinköhän piuhaan tulee Ladan orggis Hall anturi kiinni tai kaks piuhaahan siitä lähtee. Vai pystyykö sitä sanomaan näkemättä boksia? Muut piuhat löyti paikkansa.
lada 1300s kirjoitti:Ja kun Megasta tuli puhe niin pakko kysyä kun ei aikasemmin vastausta tullu. Mihinköhän piuhaan tulee Ladan orggis Hall anturi kiinni tai kaks piuhaahan siitä lähtee. Vai pystyykö sitä sanomaan näkemättä boksia? Muut piuhat löyti paikkansa.
Ilman tarkkoja pojatietoja täysin varmaa vastausta ei voi antaa, mutta oletetaan että levy on ver2.2 tai sen kopio niin signaali johto hallilta megan napaan 24 loput navat (jännitesyöttö ja maa) itse jättäisin sytkäyksikön syötettäväksi. Ja sytkäyksikölle megalta tieto 25,27tai29 navasta riippuen siitä mihin hypyn on poksin sisällä pistäny led17 ulostuloa käytettäessä, tai voi toki ulostulona käyttää fidleäkin jolloin sytkä luonnollisesti tulee ulos navasta 30.