Isolohko (remmi)ahtimella ja ruiskulla

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
Avatar
iigorr
Viestit: 553
Liittynyt: 23.8.2004 19:33
Paikkakunta: karjalohja

Re: Isolohko (remmi)ahtimella ja ruiskulla

Viesti Kirjoittaja iigorr »

Sergy kirjoitti:Minkäs vuosmallinen lada sul oikein on? jos se on vm.90-96, niin on turhaa haaveilla kilvistä. mut jos se on 90 alaspäin ja otteessa ei lue "vähäpäästöinen", niin mulla saattais olla paperit joiden avulla saa leimalle. mut ahtimena pitää olla eaton m62.
eihän siinä kilpiin laitossa tai muutoskatsastuksessa tarvii kun tehopaperin. tietysti päästöt ym. pitää olla kunnossa.
nykyään kun ei tarvii "turbo lupia"
Ex:niva:-89
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
ladaani

Re: Isolohko (remmi)ahtimella ja ruiskulla

Viesti Kirjoittaja ladaani »

Juu ei tarvii lupia ei. Niin, jos se polttoaineen syöttö tulee imupuolelle niin sitten melko varmaan laitan kaasarilla, muuten ruisku. Mitenkäs toi megaruutta pelaa ahdettujen kanssa, oon kuullut vähän riitasointua asiasta?

Onhan asia kyllä niin että olishan se parempi jos siihen sais sen välijäähynkin. Mitenkäs se dumppijuttu, käytetäänkö sitä kuten tavallissa turbokoneessakin vai onko joku muu?

Entäs kun olen kuullut että otteeseen merkataan hihnapyörien halk. pitääkö paikkansa?

Auto on -89 2101. On muutoskats. jo 1.6:ksi.
ladaani

Re: Isolohko (remmi)ahtimella ja ruiskulla

Viesti Kirjoittaja ladaani »

Tuolta Roninilta melkovarmaan ostan kanssa sen sc14 ahtajan, on sen verran edullinen.
-jusu-
Viestit: 125
Liittynyt: 3.9.2006 19:58
Paikkakunta: Virrat

Re: Isolohko (remmi)ahtimella ja ruiskulla

Viesti Kirjoittaja -jusu- »

Tottamooses dumppia voi käyttää oli remmiahtimella, tai pakokaasuahtimella kaasari turbon imupuolella. Ilmanmuuta ruiskua kehiin jos osaa niitten kans pelata, hieman erimaailmaa kun joku pässinpalli. Niin ja välijäähdytintäki voi käyttää tos kaasari imupuolella asennukses, mutta ei ole kovin suositeltavaa :D
Avatar
pappa- igor
Viestit: 1099
Liittynyt: 12.4.2005 18:51
Paikkakunta: Tampere

Re: Isolohko (remmi)ahtimella ja ruiskulla

Viesti Kirjoittaja pappa- igor »

mutta jos kaasari on ahtimen imupuolella niin sitten ei kyllä voi dumppia laittaa, eikä siitä mitään hyötyäkään olis, kun kaasuläppä(läpät) on ennen ahdinta :?
Lada 1200L ***** TURBO IC -89
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: Isolohko (remmi)ahtimella ja ruiskulla

Viesti Kirjoittaja START »

voi olla että konehuone rupeaa haiseen bensalta jos laittaa dumpin ns.imupuolen asennuksessa......
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
-jusu-
Viestit: 125
Liittynyt: 3.9.2006 19:58
Paikkakunta: Virrat

Re: Isolohko (remmi)ahtimella ja ruiskulla

Viesti Kirjoittaja -jusu- »

pappa- igor kirjoitti:mutta jos kaasari on ahtimen imupuolella niin sitten ei kyllä voi dumppia laittaa, eikä siitä mitään hyötyäkään olis, kun kaasuläppä(läpät) on ennen ahdinta :?
niin, tottakai missähän sitä on taas ajatukset liidelly :shock:
Avatar
NesteHukka
Viestit: 722
Liittynyt: 4.10.2003 12:37
Paikkakunta: Tampere

Re: Isolohko (remmi)ahtimella ja ruiskulla

Viesti Kirjoittaja NesteHukka »

Saahan sitä ruiskulla hyvin soivan pelin, mutta yllättävää on se että kuinka paljon työtä se vaatii! Mä kun oon tottunut kaasareihin hakeen säätöjä, niin meinas ja tulikin runsaudenpula siinä mitä on säädettävää. Ei sitä syöttö ja sytkäkäyriä ihan hetkessä väännetä! Jätinkin asian ammattilaiselle, kunhan auto kävi sen verran, että pystyi trailerille ajaan.
Suli siinä uudet ilmanputsaritkin, kun paukutti niin lujaa takaisin (laihalla).
Puliukkojen takuuvarma neuvo: Ole varma ja vapaa. Osta tenaa.
ladaani

Re: Isolohko (remmi)ahtimella ja ruiskulla

Viesti Kirjoittaja ladaani »

Joo onhan siinä omat kiemuransa mutta jonkin verran olen jo perehtynyt siihen säätöhommaan ja asetuksiin. Saakos Partcolta täysin valmiin ecun ja johtosarjan vai joutuuko johdot itse vääntään? Mikäs se tämän päivän hinta sille täyd. boksille on?
Avatar
Turbiini
Viestit: 866
Liittynyt: 25.9.2003 20:58
Paikkakunta: Alavus

Re: Isolohko (remmi)ahtimella ja ruiskulla

Viesti Kirjoittaja Turbiini »

No minä kyllästyin kaasarien säätelyyn useamman kuukauden yrittelyjen jälkeen, ja pistin ruikun joka oli oikeastaa päivässä säädetty paljon paremmin toimivaksi kuin kaasarilla koskaan. Sitten kun päivitti vielä kapeakaista lambdan laajakaistaan, niin ei tarvinnu ku autotune tökätä läppäristä päälle ja ajella yksi ilta jonka jälkeen hieman käsin tasoitteli karttaa niin se oli siinä.
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
Jankos
Viestit: 964
Liittynyt: 6.10.2003 8:58

Re: Isolohko (remmi)ahtimella ja ruiskulla

Viesti Kirjoittaja Jankos »

Turbiini kirjoitti:No minä kyllästyin kaasarien säätelyyn useamman kuukauden yrittelyjen jälkeen, ja pistin ruikun joka oli oikeastaa päivässä säädetty paljon paremmin toimivaksi kuin kaasarilla koskaan. Sitten kun päivitti vielä kapeakaista lambdan laajakaistaan, niin ei tarvinnu ku autotune tökätä läppäristä päälle ja ajella yksi ilta jonka jälkeen hieman käsin tasoitteli karttaa niin se oli siinä.
Juurikin näin! :D

Megan haukkuminen johtuu 99% vain ja ainoastaan kädettömistä kasaajista / säätäjistä. Toiset vaan ei osaa vaikka kuvittelevat osaavansa :shock:
Soukka

Re: Isolohko (remmi)ahtimella ja ruiskulla

Viesti Kirjoittaja Soukka »

Samaa mieltä oon minä, kaikki haukkuu megan joko sen takii että eivät osaa säätää ja väittävät siks vaikee säätöseks, taikka siks että saavat paskoihi säätöihi ja hajottavat koneen ja syyttävät megaa siitä.

Finsquirtin foorumeilta saa paljon hyvää infoo megasta.
Avatar
NesteHukka
Viestit: 722
Liittynyt: 4.10.2003 12:37
Paikkakunta: Tampere

Re: Isolohko (remmi)ahtimella ja ruiskulla

Viesti Kirjoittaja NesteHukka »

Niin no mää en puhunutkaan megasquirtista...
Sen säätämisestä mulla ei ole vielä mitään kokemuksia.
Puliukkojen takuuvarma neuvo: Ole varma ja vapaa. Osta tenaa.
Avatar
lada 1300s
Viestit: 323
Liittynyt: 13.5.2004 7:56
Paikkakunta: Siilinjärvi

Re: Isolohko (remmi)ahtimella ja ruiskulla

Viesti Kirjoittaja lada 1300s »

Ja kun Megasta tuli puhe niin pakko kysyä kun ei aikasemmin vastausta tullu. Mihinköhän piuhaan tulee Ladan orggis Hall anturi kiinni tai kaks piuhaahan siitä lähtee. Vai pystyykö sitä sanomaan näkemättä boksia? Muut piuhat löyti paikkansa.
Avatar
Turbiini
Viestit: 866
Liittynyt: 25.9.2003 20:58
Paikkakunta: Alavus

Re: Isolohko (remmi)ahtimella ja ruiskulla

Viesti Kirjoittaja Turbiini »

lada 1300s kirjoitti:Ja kun Megasta tuli puhe niin pakko kysyä kun ei aikasemmin vastausta tullu. Mihinköhän piuhaan tulee Ladan orggis Hall anturi kiinni tai kaks piuhaahan siitä lähtee. Vai pystyykö sitä sanomaan näkemättä boksia? Muut piuhat löyti paikkansa.
Ilman tarkkoja pojatietoja täysin varmaa vastausta ei voi antaa, mutta oletetaan että levy on ver2.2 tai sen kopio niin signaali johto hallilta megan napaan 24 loput navat (jännitesyöttö ja maa) itse jättäisin sytkäyksikön syötettäväksi. Ja sytkäyksikölle megalta tieto 25,27tai29 navasta riippuen siitä mihin hypyn on poksin sisällä pistäny led17 ulostuloa käytettäessä, tai voi toki ulostulona käyttää fidleäkin jolloin sytkä luonnollisesti tulee ulos navasta 30.

http://www.megamanual.com/v22manual/mwire.htm

nuo ohjeet sopii jos ei sytkän ohjausta käytä, mutta silloinkin kannattaa kiekkatieto ottaa hall anturilta (jos semmoinen on) eikä puolalta.
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
Vastaa Viestiin