Lisää sylinterikansista.

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
Avatar
ss127
Viestit: 247
Liittynyt: 26.7.2004 10:15
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Lisää sylinterikansista.

Viesti Kirjoittaja ss127 »

Kun aina kysellään käykä 1700 kansi esim. 1200:een koneeseen, niin nyt voi tehdä vertalilua.Kävin teamimme tallilla tekemässä tutkimuksen. Tulos oli odotettu.
Molemmissa kansissa on samankokoiset venat, samankokoiset palotilat sekä kannen korkeus on sama.
Eli imuvena 31mm, pakovena 37mm, palotila vedellä mitattuna 32ml ja kannen korkeus 11,1 cm. Mitat otettu mauserilla sekä apteekin lääkeruiskulla.
Mikäli tämä ei riitä niin kuvia on täällä http://www.ladat.org/VAZ-5/vaz-main-sho ... 5&gnum=538
Kuvissa on 1700 kansi jossa on venat vielä kiinni ja 1200 purettu vakio kansi.

Jos jollakin on erilainen käsitys niin kerro ihmeessä. Onhan mahdollista että tuohon ruiskukoneeseen josta 1700 kansi on kotoisin , on vaihdettu eri kansi.
Mitä tarkoittaa mahdoton? En tunne sanaa.

PIMPPIÄINEN (2105(1) 1200s (vaihdettu 1500cc kone) -90)

team LADA VAZ HERE
Pallokorva

Re: Lisää sylinterikansista.

Viesti Kirjoittaja Pallokorva »

Oletko sitä mieltä, että näitä 1.7 koneita tehtiin jo neuvostoliiton aikaan?

Mielestäni teillä on ollut vertailussa 1.2-1-6 koneeseen tarkoitettuja kansia kaksi kappaletta, eli noista kumpikaan ei varmasti ole 1.7 kansi koska siinä on silminnähtävissä erot näihin perinteisiin verrattuna.
Avatar
ss127
Viestit: 247
Liittynyt: 26.7.2004 10:15
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: Lisää sylinterikansista.

Viesti Kirjoittaja ss127 »

Pallokorva. Lue tarkemmin. Viimeisenä lukee että onhan mahdollista että tuohon 1700 moottoriin on vaihdettu kansi joskus.
Mitä tarkoittaa mahdoton? En tunne sanaa.

PIMPPIÄINEN (2105(1) 1200s (vaihdettu 1500cc kone) -90)

team LADA VAZ HERE
Pallokorva

Re: Lisää sylinterikansista.

Viesti Kirjoittaja Pallokorva »

Tehdään työtä käskettyä ja mielestäni pientä ristiriitaa löytyy tekstistä edelleen, vai pitääkö seuraava väite vielä paikkaansa: Eli imuvena 31mm, pakovena 37mm. Yleensä ne on juuri toisinpäin, eli imupuoli on isompi.

Pilkun viilausta tuossa edellisessä mutta nuo molemmat kannet edustavat vanhaa 1.2-1.6 sarjalaisia, se on kylmä tosiasia. Alkuperäinen 1.7 kansi on suoraan 1.8mm matalampi ja pienellä tiirailulla vesitiloihin paljastuu lisää yksityiskohtia jotka tekevät eron näihin vanhempiin. Ja tuosta palotilojen koosta voi jo päätellä myös sen että kyseessä on samanlaiset kannet. 1700 kannen palotilantilavuus liikkuu jossain 27-28cc tietämissä, hieman vaihtelee ventiilien ja istukoiden kunnosta johtuen.
Avatar
Jusu
Viestit: 2540
Liittynyt: 4.2.2004 19:49
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja Jusu »

Kyllä mun 1700 koneessa ainakin näyttäisi olevan päällisin puolin ihan samannäköinen kansi kuin noissa ss127:n kuvissa. Kannen valunumero on siellä imusarjan puolella. Mitään mittojahan siitä ei paikallaan tahdo saada.

Mutta imuventtiilihän Ladassa tosiaan isompi on, näkeehän sen tässä kuvassakin, pakokanavahan kannessa perimmäisenä on.
Avatar
ss127
Viestit: 247
Liittynyt: 26.7.2004 10:15
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: Lisää sylinterikansista.

Viesti Kirjoittaja ss127 »

Sorry jos tuli ajatuskatko tuossa kirjoittaessani tuota. Tottahan tuo on. Imu on isompi.

Kävin tänään taas tallilla kuvaamassa lisää kansia. Niitä kun löytyy 6 kpl. 3 kpl 1200, 2 kpl 1500, 1 kpl 1600 sekä oletettavasti 1 kpl 1700. Kuvat on nähtävillä teamin sivuilla heti kun Cassu laittaa ne sinne.
Mitä tarkoittaa mahdoton? En tunne sanaa.

PIMPPIÄINEN (2105(1) 1200s (vaihdettu 1500cc kone) -90)

team LADA VAZ HERE
Avatar
cassu
Viestit: 488
Liittynyt: 5.8.2004 1:54

Re: Lisää sylinterikansista.

Viesti Kirjoittaja cassu »

ss127 kirjoitti: Kuvat on nähtävillä teamin sivuilla heti kun Cassu laittaa ne sinne.
Siellähän niitä nyt on (klikkaa tästä, pääset kuviin).
Avatar
Mara
Viestit: 1403
Liittynyt: 11.5.2006 17:44
Paikkakunta: Kymenlaakso™
Viesti:

Re: Lisää sylinterikansista.

Viesti Kirjoittaja Mara »

Pallokorva kirjoitti:Oletko sitä mieltä, että näitä 1.7 koneita tehtiin jo neuvostoliiton aikaan?
Täytyy sen verran kommentoida, että mun 1700i -96:ssa luki kannessa myös CCCP, jota kovasti ihmettelin, koska -92 mallin Axteekin kannessa taas luki Rossija. :?

Kumpikin kone avaamattomia.
2102 16V ex.
2103 -75
Soukka

Re: Lisää sylinterikansista.

Viesti Kirjoittaja Soukka »

Mara kirjoitti:
Pallokorva kirjoitti:Oletko sitä mieltä, että näitä 1.7 koneita tehtiin jo neuvostoliiton aikaan?
Täytyy sen verran kommentoida, että mun 1700i -96:ssa luki kannessa myös CCCP, jota kovasti ihmettelin, koska -92 mallin Axteekin kannessa taas luki Rossija. :?

Kumpikin kone avaamattomia.

Mulla lukeee '94 vm 1600:ssa kannessa cccp kanssa.
Avatar
ss127
Viestit: 247
Liittynyt: 26.7.2004 10:15
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: Lisää sylinterikansista.

Viesti Kirjoittaja ss127 »

Tuskin ovat vaihtaneet stansseja vaikka valtion nimi on muuttunut. Ei Ladan tehtaillakaan ole varaa keskeyttää tuotantoa sen takia, että vaihdetaan CCCP-stanssi toiseen.
Mitä tarkoittaa mahdoton? En tunne sanaa.

PIMPPIÄINEN (2105(1) 1200s (vaihdettu 1500cc kone) -90)

team LADA VAZ HERE
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10242
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Re: Lisää sylinterikansista.

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

kattokaa nyt siitä kannen valusta se varaosanumero, ei tarvii arpoa yhtään!!! ei pelkät palotilat ja venttiilit, mites on vesi- ja öljykanavat?
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Vastaa Viestiin