No siitä sitten paljonko uskaltaa männistä jyrsiä pois? onkos kokelaita jotka saanu murtumaan omansa...

Jos kansi on lohkon päällä niin mites mittaat paljonko venat on kansitasosta ulkona? Eli irtokannessa ajoituksen merkkaaminen ja mittailut. Vasta kun on ihan varma riittävistä välyksistä niin laittaa kannen lohkon päälle ja pyörittää konetta. Jos lohkosta ei ole pois niin eipä venat kovin herkästi mäntää tapaile. Mutta eipä tuollaseen koneeseen mitään ihmeellistä nokkaakaan kannata laittaa jos ei puristuksiakaan ole...Jonsson kirjoitti:Kiitoksia paljon,tää homma selventy todella paljon.
("Jos venttiilit on ulkona kannesta useamman millin niin suuria koloja kaivataan") = eli meinaatko näin että kun oon saanut merkit nokka-akseliin ja pukkiin,niin pyöritän konetta jakopään kanssa siihen asti että merkit kohtaa pukissa ja akselissa? sen jälkeen kampiakseli on missä kohtaa sitten onkaan ja mittaan paljon venat tulee kannesta ja paljonko on lohkon pinnasta mäntään? tässä moottorissa männät eivät tule lohkon tasolle.
Jos tietää nokan nostot eri asteilla, niin helppo temppuhan on nostaa kansi päälle parin venan kanssa ilman jousia. Konetta pyöritellen on helppo mitata venoista paljonko on tilaa missäkin kohtaa, ja vertaa tuota sitten nokan arvoihin.HAP-Racing @ fiatforum kirjoitti:1.5mm on venttiili yleensä enemmän auki viritys nokka-akseleissa mitä Ykk arvo.
Siitä saa selville venakolotarpeen.
Eli jos Ykk 5.0mm ni n.6.5mm auki 10 astetta jälkeen ykk jolloin venttiili ja mäntä lähimpänä toisiaan.
Ja tähän se 1mm varaa.
Eli ykk arvo plus 2.5mm niin mahtuu liikkumaan ja ei ota kii.