Onko simpukassa kenties öljyäkin sisällä? Ton -70:n ohjaus ainakin keveni huomattavasti kun sinne laittoi öljyäkin.Jusu kirjoitti: Tuohon ei sitten taida jäädä potentiaaliseksi vikakohteeksi enää mitään muuta kuin itse simpukka.
1700i -97 & 1500S -90
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
- AI
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 3660
- Liittynyt: 23.9.2003 8:55
- Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
- Viesti:
Re:
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Re: 1700i -97 & 1500S -90
yhden simpukan sai kevenemään automaattiöljyllä
muuttui ainakin puolet liukkaammaksi käännellä
ja tietysti eturenkaiden suurempi painekin (2,3) auttaa
muuttui ainakin puolet liukkaammaksi käännellä
ja tietysti eturenkaiden suurempi painekin (2,3) auttaa
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: 1700i -97 & 1500S -90
Mikähän noissa minun takapotkuissa on kun en koe ohjausta jäykäksi. Olisikohan vertailukohtien puute. TIINEessä on liiankin löperö ohjaus. Väljä simpukka varmaan tekee sen. On kiristelty niin kireälle kuin pystyy.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
Re: 1700i -97 & 1500S -90
Haban puutetta jos ohjaus tuntuu jäykältäJokari kirjoitti:vaikka on kaikki uudet nivelet, laakeroidut apusimpukat sun muuta, niin ohjaus on aivan helvetin jähmeä. Tulee vähän mieleen edesmennyt AGRimarket, mutta paljon pahempana...

Njet problem, normal katastroof 

Re: 1700i -97 & 1500S -90
No minä nyt yleensä en koskaan valita takapotkun ohjauksen jäykkyydestä, kun tota hartiavoimaa kyllä löytyy. Tossa kulkineessa ohjaus nyt vaan tuppaa olemaan hiton jähmeä kaikkien näiden remonttien jälkeen.mikko853 kirjoitti:Haban puutetta jos ohjaus tuntuu jäykältäJokari kirjoitti:vaikka on kaikki uudet nivelet, laakeroidut apusimpukat sun muuta, niin ohjaus on aivan helvetin jähmeä. Tulee vähän mieleen edesmennyt AGRimarket, mutta paljon pahempana...
Simpukkaan olen lisännyt öljyä ja se on säädetty. Renkaat on 195/55/15 ja paineet 2,5 bar. Samaa vikaa myös 175/70/13-pyöryköillä eikä niissäkään paljoa paineennosto auttanut. Rupesi vaan takapyörät vetämään märällä tyhjää kolmosella kakkosen sijaan...
Kyllä omasta mielestä laittasin syyn noille uusille, ryssäläisille nivelille, jotka on ihan tolkuttoman jäykkiä. Aivan liian tiukoiksi tehty, kyllä toimivat nivelet vaativat pienen pienen välyksen joka tekee ne herkiksi. Etuset jos nostaa ilmaan ja koittaa käännellä suoraan renkaista, niin vaatii kyllä aika pirusti voimaa. Paljon enemmän kuin normaalisti.
Tiädä sitten väljistyvätkö nuo nivelet ajan kanssa ja muuttuvat herkemmiksi, ehkä, ehkä ei...
Ennen tota kanttarikosketusta kaikilla orkkisnivelillä yms. ohjaus oli Ladaksi uskomattoman kevyt, muttei mikään löperö, vaan pirun tarkka ja hyvä. No ei sitä sellaiseksi enää koskaan saa, mutta pientä parantamisen varaa kyllä olisi.
Ei ruiskun kulussa mitään vikaa ole. Vaatii vaan totuttelua kaasaripelin jälkeen, kun ei ruisku kierrä mihinkään ja kaasun painelua pitää ajatella paljon enemmän kuin kaasarivehkeessä. Ei sillä että koko aika ajettaisiin kaasu pohjassa.Lada-Jussi kirjoitti:vaihda siihen ruiskuun weberi, sit alkaa kulkee, voihan sen ruiskun sit aina laittaa kiinni katsastukseen, vai kyl kai weberillä sais säädettyä päästötkin kohilleen, eikä katsastaja välttämättä huomais eroa yksipisteruutan ja kaasuttimen välillä, jotkut ammattilaisestkin sanoo koko yksipistettä sähkökaasariksi.
Ainoa mistä mainitsin, on se että ruiskun ajaminen on yhtä perhanan nykimistä, kun kytkin on ihan on/off ja kaasu tunnettuun tapaan töksähtelee alussa. Ei mikään ihme että näistä on laatikot ja perät hajalla, kun voimansiirto saa osakseen todella kovia iskuja.
Näin

- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: 1700i -97 & 1500S -90
Pahus ku ei kerkii täl kesäkumikauel tulee koeajaa sit sin ruuttaa. Mieltei pysyvä Jojensuuhu lähtö on tos ovel. Yritän tulla viäl yhtee miittii tänä vuan, mut voi olla vaikeet. Toivottavast sul o toi enskesäänki ni kerkii kokeilla. Mitäs lootaa siä oot hommaamas ku tos yhes lämmitystopikis ol jotaa viitet sellasee? Uutta TakaPotkuuko oot ostattelees? Taisit yhtä madallettuu ainaki käyä kattoos.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
Re: 1700i -97 & 1500S -90
En minä ruiskua ole mihinkään hävittämässä. Jos se nyt olisi yhtään huonompi yksilö, niin jonain heikkona hetkenä ja rahapulassa se voisi lähteäkkin. Mut noin viimisen päälle olevaa takavetoa en hävitä. Ilo kiillotella ja puunata, kun ei tartte törmäillä ruostepilkkuihin ja repsottaviin osiin.
Lähellä oli jo ettei 1500S:n maallinen vaellus päättynyt, mutta onneksi on ihmisiä jotka osaavat ja viitsivät vielä laittaa mokoman kuntoon. Reippaasti peltiä ja uusi kytkin, sillä se hoituu.
Eli toistaiseksi pysytään Ladassa, seuraava hankinta tuskin on enää samaa merkkiä.
Lähellä oli jo ettei 1500S:n maallinen vaellus päättynyt, mutta onneksi on ihmisiä jotka osaavat ja viitsivät vielä laittaa mokoman kuntoon. Reippaasti peltiä ja uusi kytkin, sillä se hoituu.
Eli toistaiseksi pysytään Ladassa, seuraava hankinta tuskin on enää samaa merkkiä.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: 1700i -97 & 1500S -90
Älä nyt luovuta. Pidä vähän taukoa ja hurahda johonkin muuhun. Olet jo kerinnyt niin lyhyessä ajassa paljon VAZ-TakaPotkujen kanssa, ettei moista kokemusmäärää soisi hukattavan. Meikänkin on aika vähentää tätä hurahdustani ja keskittyä talvella muihin juttuihin. Tuntuu vaan, ettei tule onnistumaan helpolla. Miten sitä voikin näin hurahtaa? Ehkä se vähän rauhoittaa kun joutuu tai saa opetella mätähelman paikkailua. Kyllä tuohon TIINEeseen peltiä tulee menemään. Täytyy vaan yrittää saada se kursittua kokoon. Pääasia että jälki kelpaa itselle, niin ja LeimaPojille.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
Re: 1700i -97 & 1500S -90
Noniin nyt on taas ruiskun ohjaus kuosissa. Vajaa kuukausi sitten rupesi tosiaan narisemaan se oikea yläpallo, silloin joku 1500 km ajettu. Viikko sitten narina äityi jo perkeleen kovaksi ja ohjaus jäykistyi aivan sikaraskaaksi, kadunkulmissa meinasi loppua voimat tälläiseltä isommaltakin korstolta.
Tänään sitten tartuin tuumasta toimeen ja ei muutakuin Ladan keula ylös ja tutkimaan. Ohjaus oli uskomattoman jäykkä jopa renkaat kevennettynä.
No ei muutakuin rengasta pois ja yläpallolle lyöntihoitoa lyöntiraudalla ja parin kilon lekalla. Irtosi vielä aivan helposti.
Tähän hätään ei ollut vielä nipallista niveltä, joten nakkasin paikoilleen tismalleen samanlaisen "kestovoidellun" nivelen.
Nyt ohjaus on kevyehkö ja ihan normaaliladan tuntuinen, ottaen huomioon nuo isot läskit
Vanha uusi yläpallo oli aivan jumissa. Sen kun laitto ruuvipenkkiin kiinni ja paukutti pikkulekalla oikein kunnolla, niin nivel liikahteli vain hieman hurjan narinan saattelemana. Liekö valmistusvirhe vai rasvat unohtuneet sisältä, en tiedä...
Että se tästäkin jupakasta
10000 km rajapyykki lähestyy uhkaavasti ruutan kanssa, vielä ei ole tarvinnut katua (ainakaan paljoa)
Tänään sitten tartuin tuumasta toimeen ja ei muutakuin Ladan keula ylös ja tutkimaan. Ohjaus oli uskomattoman jäykkä jopa renkaat kevennettynä.
No ei muutakuin rengasta pois ja yläpallolle lyöntihoitoa lyöntiraudalla ja parin kilon lekalla. Irtosi vielä aivan helposti.
Tähän hätään ei ollut vielä nipallista niveltä, joten nakkasin paikoilleen tismalleen samanlaisen "kestovoidellun" nivelen.
Nyt ohjaus on kevyehkö ja ihan normaaliladan tuntuinen, ottaen huomioon nuo isot läskit

Vanha uusi yläpallo oli aivan jumissa. Sen kun laitto ruuvipenkkiin kiinni ja paukutti pikkulekalla oikein kunnolla, niin nivel liikahteli vain hieman hurjan narinan saattelemana. Liekö valmistusvirhe vai rasvat unohtuneet sisältä, en tiedä...
Että se tästäkin jupakasta

10000 km rajapyykki lähestyy uhkaavasti ruutan kanssa, vielä ei ole tarvinnut katua (ainakaan paljoa)

- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
- AI
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 3660
- Liittynyt: 23.9.2003 8:55
- Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
- Viesti:
Re: 1700i -97 & 1500S -90
Oliko muuten noi jäykät nivelet TPEK (Trek) -merkkisiä? Mulla tuossa -71:ssä oli vähän samanlaista ongelmaa, korjaantui kun vaihtoi ne toisen merkkisiin.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Re: 1700i -97 & 1500S -90
Juu kyllä on, siis tuo oikea yläpallo oli ja on nyt. Muut kolme palloa on rasvanipoilla ja eri merkkisiä, muistaakseni olivat sellaisissa sinivalkoisissa paketeissa. Sai nauraa ääneen niiden laatikon tekstille "runs not less than 30 thousand kilometres"



- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: 1700i -97 & 1500S -90
Noniin nyt on taas talvilelu 1500S entistäkin ehommassa kunnossa.
Vaihtoon meni kytkin, asetelma + painelaakeri. Vanhasta levystä oli niitinkannatkin kuluneet pois, mutta ihme kyllä se ei vieläkään juuri luistanut
Kytkin oli ilmeisesti alkuperäinen, päätellen paineasetelman jousien päällä möllöttäneestä jousi-rinkula-systeemistä jota ei tarvikeasetelmissa ole. Tai onhan sinne voitu vaihtaa pelkkä levykin, mutta epäilen. Aika hyvin kuitenkin takavedon kytkimeltä 180 tkm.
Joka nurkkaan vaihtuivat kaasuiskarit, eteen LIP:n tekeleet ja taakse KYB:n valmistamat.
Noista ylipitkistä takajousista rälläköitiin kierros pois, jolloin perä asettui melko vaateriin keulan kanssa, pienen pieni etunoja toki pitää olla. Nyt ei ole kuitenkaan enää perse pystyssä...
Lisäksi kuskinpuolen takalattiaan, tunkinkorvan eteen sai hitsailla runsaasti uutta peltiä, melkein helman puoliväliin saakka. Apparin puolella helmakotelon pääty vaati myös "pientä" paikkaa...
Lisäksi tuli vaihdettua jarrutehostimen letku, oli päässyt turpoamaan imusarjan päästä nuppineulan pään mentäväksi. Ihmekkös jarrut ovat aina satunnaisesti tuntuneet hieman tehottomilta ja poljinta on saanu painaa ihan tosissaan...
Nyt tuntuisi olevan tosi jämäkkä ajella ja kytkin puree todella terävästi, tahtoo vetää kokoajan sutia märällä
Huomenna vielä matot + takapenkki paikoilleen, keskikonsoli + mankka takaisin ja pohjaan lisää maalia ja massat päälle sekä kotelosuojaa mahdollisimman paljon helmojen sisään. Lisäksi vielä pikku paikka kuskin helmaan muiden paikkojen seuraksi sekä Weberiin kakkoskurkulle hieman toiset suuttimet, jotta pääsee eroon tosta repäsevästä tehopiikistä, kun kakkoskurkku tulee mukaan peliin isoilla kierroksilla. Pienemmillä kierroksilla taas tuppaa booamaan johtuen turhan pienestä pääsuuttimesta.
Sitten se oliskin kohta taas leimaa vaille. Josko näillä eväillä taas vuosi pärjättäisiin
Vaihtoon meni kytkin, asetelma + painelaakeri. Vanhasta levystä oli niitinkannatkin kuluneet pois, mutta ihme kyllä se ei vieläkään juuri luistanut

Kytkin oli ilmeisesti alkuperäinen, päätellen paineasetelman jousien päällä möllöttäneestä jousi-rinkula-systeemistä jota ei tarvikeasetelmissa ole. Tai onhan sinne voitu vaihtaa pelkkä levykin, mutta epäilen. Aika hyvin kuitenkin takavedon kytkimeltä 180 tkm.
Joka nurkkaan vaihtuivat kaasuiskarit, eteen LIP:n tekeleet ja taakse KYB:n valmistamat.
Noista ylipitkistä takajousista rälläköitiin kierros pois, jolloin perä asettui melko vaateriin keulan kanssa, pienen pieni etunoja toki pitää olla. Nyt ei ole kuitenkaan enää perse pystyssä...
Lisäksi kuskinpuolen takalattiaan, tunkinkorvan eteen sai hitsailla runsaasti uutta peltiä, melkein helman puoliväliin saakka. Apparin puolella helmakotelon pääty vaati myös "pientä" paikkaa...
Lisäksi tuli vaihdettua jarrutehostimen letku, oli päässyt turpoamaan imusarjan päästä nuppineulan pään mentäväksi. Ihmekkös jarrut ovat aina satunnaisesti tuntuneet hieman tehottomilta ja poljinta on saanu painaa ihan tosissaan...
Nyt tuntuisi olevan tosi jämäkkä ajella ja kytkin puree todella terävästi, tahtoo vetää kokoajan sutia märällä

Huomenna vielä matot + takapenkki paikoilleen, keskikonsoli + mankka takaisin ja pohjaan lisää maalia ja massat päälle sekä kotelosuojaa mahdollisimman paljon helmojen sisään. Lisäksi vielä pikku paikka kuskin helmaan muiden paikkojen seuraksi sekä Weberiin kakkoskurkulle hieman toiset suuttimet, jotta pääsee eroon tosta repäsevästä tehopiikistä, kun kakkoskurkku tulee mukaan peliin isoilla kierroksilla. Pienemmillä kierroksilla taas tuppaa booamaan johtuen turhan pienestä pääsuuttimesta.
Sitten se oliskin kohta taas leimaa vaille. Josko näillä eväillä taas vuosi pärjättäisiin

- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: 1700i -97 & 1500S -90
Hianoa jotta Street Killer jatkossakin kylvää kauhua ympäriinsä. Ja ensi talvenakin pitkät sladit ovat näyttäviä. Tietenkin vain jääradalla 

Tällä hetkellä ei Lataa, ja hermo lepää...
* Latakerho Sons of Kymi
* Latakerho Sons of Kymi
Re: 1700i -97 & 1500S -90
Tänään hain siistin Suomi-sisustan 1500S:ään. Saab-malliset etujakkarat ja perus takapenkki niskakyhmyillä ja ilman diplomaattinojaa
http://www.ladakerho.fi/ladagalleria/di ... &pos=-4338
Siis tuon malliset, keskelle oleva kangas tosin on erivärinen...
Kyllä noissa nyt hieman paremmin kärvistelee


http://www.ladakerho.fi/ladagalleria/di ... &pos=-4338
Siis tuon malliset, keskelle oleva kangas tosin on erivärinen...
Kyllä noissa nyt hieman paremmin kärvistelee


- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: 1700i -97 & 1500S -90
Olihan se ässä aika paljon ajoltaan muuttunut viimenäkemän. Varmaan sanomattakin selvää mihin suuntaan 
