Jarrut

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
sxc

Re: Jarrut

Viesti Kirjoittaja sxc »

Moro!
Mistähän ladaan vois hankkia noita uritettuja levyjä ja paloja mitkä on paremmat....?
ehkä vähän tyhmä kysymys taas.. mut minkas sille voi.. kun ei itse tiedä..
Avatar
pressa
Viestit: 10418
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Jarrut

Viesti Kirjoittaja pressa »

IlkkaHe kirjoitti: Pitäs joku sääjettävä paineen rajoitinkin omiin hommailla, koska tosiaan, asfaltilla, kuin myös muualla semmonen nopea jarrun paino saa takapyörät lukkoon, mutta etupyörät vielä pyörii :? normaalissa liikenteessä kieltämättä pelottava efekti..
ladassa on paineensäädin takajarruille
mutta jos takajouset on katkaistu eikä säädintä ole säädetty oikeaan kohtaan on jarrut takapainoiset (kun kori alhaalla tunnistaa kovaksi kuormaksi ja teho täysillä takapäässä)
eli ensin jarrut kuntoon ja säädin oikeaan kohtaan ...sitten jotain muuta

voihan sen säätimen toki ottaa pois sieltä taka-akselilta ja laittaa hyttiin
ympäri vaan panta missä pultti jota säätämällä saa takapainetta lisättyä

ja kuten täällä jo joku mainitsi että kun pyörän saa lukkoon on jarrut riittävät (ja toimivilla ladan jarruillahan pyörät lukkiutuu) pysähtymismatka on pidosta kiinni
Soukka

Re: Jarrut

Viesti Kirjoittaja Soukka »

Mitenkäs tota ladan paineensäätäjää pitäs säätää kun on takana aika ronskisti laikatut jouset, tosin vielä ei oo takajarrut menny lukkoon vaan etupää ensin.
Avatar
larssi21074
Viestit: 1941
Liittynyt: 14.10.2004 10:22
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Jarrut

Viesti Kirjoittaja larssi21074 »

Ihan fysiikan lakeja käyttäen laskin ladan jarrujen toiminan. Ladan jarrut ovat laskujen ja käytännönkin mukaan takapainoiset. Mutta kun sinne laitetaan fiatin levyt taakke (kuten minulla) niin jarrusuhde on käytännössä päin isoa persettä! :lol: Turvalliseen suuntaan kuiteski. Miettkiääpä että fiiateissa on samat paskat jarrut eessä ja takana ja aatelkaa niitten jarrusuhdetta.

Eli eteen niitä tehokkaita jarruja jos on pakko jotain turhaa tehdä. Joo ja tosiaan parempaan tulokseen pääsee kun käyttää uusia ladan orkkisosia ja laittaa jarrut vimpan päälle kuntoon. Palat tosin kannattaa ostaa eteen muuta kuin orkkista ellei löydä aspestipaloja. Jarruletkut teräspunosletkuiks ni tuntoakin tulee. Ja kunnon nesteet tietenkin.

On se perkeleen jännää että täällä alkaa peltotuunaajat neuvomaan rallikuskeja joilla ehkä kokemusta on vähän enemmän. :lol: Itsellä ei tosin ole rallista pienintäkään kokemusta.

Jos taakse levyt tahtoo niin kuten stefa kertoikin, bx sitikoissa on eessä käypäsiä satuloita ja muistaakseni käyvät ladan levyyn helposti. Mulla olis yhet bx:n satulat jouten.. Ja käsijarruhan niissä on just eessä.
Pee Pee Perrkele Pee!
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: Jarrut

Viesti Kirjoittaja START »

rammracing kirjoitti:
No se on hyvä ku te tiedätte millä tehoilla Ladan jarrut eivät enää toimi.Perkeöle jos vaan renkaat menee lukkoo ni sillä ei oo vidunkaa merkitystä mitkä jarrut siel on,ku ei se pysähy yhtää sen nopeemmin ku rengas ei pidä,no antaa olla ku ............ peppu meeneeee...hermot
T:A.Rämä
en rupee kinaamaan viisaampien kanssa mutta luulisi noissa
teho luokissa olevan jo jotkut muutkin renkaat kuin ne ladan 165 leveät kumit (eihän se ota pitoa kiihdyttäessä)

uskosin vaan että jos laittaa isommat jäähytetyt levyt eteen niin varmaan pysähtyy paremmin jostain 160km/h vauhdista asvaltilla kuin ladan vakioilla

oli miten oli mutta niin minä kuvittelisin
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
pressa
Viestit: 10418
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Jarrut

Viesti Kirjoittaja pressa »

larssi21074 kirjoitti:IOn se perkeleen jännää että täällä alkaa peltotuunaajat neuvomaan rallikuskeja
tsori en kommentoi enää
Avatar
larssi21074
Viestit: 1941
Liittynyt: 14.10.2004 10:22
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Jarrut

Viesti Kirjoittaja larssi21074 »

pressa kirjoitti:
larssi21074 kirjoitti:IOn se perkeleen jännää että täällä alkaa peltotuunaajat neuvomaan rallikuskeja
tsori en kommentoi enää
Samaa mieltä olen kerrankin kanssasi jarrujen riittävuudestä. Enkä ole väittäny sinua peltotuunaajaks! Vaikka ne 110:n teippiset pyörän kaaret siihen viittaa. :lol:
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
Avatar
rammracing
Viestit: 127
Liittynyt: 9.1.2007 5:00
Paikkakunta: Valkeala

Re: Jarrut

Viesti Kirjoittaja rammracing »

Moi!
No eihän meillä ole ku 195-205 levyisiä kesäralli kumeja(yokohama,brikkestone,misukka,bläkki roketti)
T:A.Rämä RAMM RACING

Ps:Noissa on ihan vitullinen pito ja jos noitten kans ei jarrut lopu ni ei kyllä pitäis loppuu siviili kumienkaa kanssa!!!
Avatar
khonkonen
Viestit: 264
Liittynyt: 12.8.2004 22:18
Paikkakunta: OULU

Re: Jarrut

Viesti Kirjoittaja khonkonen »

sxc kirjoitti:Moro!
Mistähän ladaan vois hankkia noita uritettuja levyjä ja paloja mitkä on paremmat....?
ehkä vähän tyhmä kysymys taas.. mut minkas sille voi.. kun ei itse tiedä..
Esim tuolta:

http://www.tuning-shop.ru/index.php?sta ... tegory=203
Avatar
IlkkaHe
Viestit: 739
Liittynyt: 1.7.2004 22:44
Paikkakunta: Oulu/Muhos

Re: Jarrut

Viesti Kirjoittaja IlkkaHe »

Tuli muuten hullu idea tuohon käsijarrun toteuttamiseen taka akselille jos käyttää levyjä.

Normi levyille ei mitään muuta kuin käyttöjarru, mutta sitten laittaa lisä levyn kardaani akselille perän päähän, johon sitten satula jossa vaijeri käyttö. Toimiva ratkaisu?! mutta levy on kyllä alttiina maa kosketuksille siinä..
Avatar
iigorr
Viestit: 553
Liittynyt: 23.8.2004 19:33
Paikkakunta: karjalohja

Re: Jarrut

Viesti Kirjoittaja iigorr »

IlkkaHe kirjoitti:Tuli muuten hullu idea tuohon käsijarrun toteuttamiseen taka akselille jos käyttää levyjä.

Normi levyille ei mitään muuta kuin käyttöjarru, mutta sitten laittaa lisä levyn kardaani akselille perän päähän, johon sitten satula jossa vaijeri käyttö. Toimiva ratkaisu?! mutta levy on kyllä alttiina maa kosketuksille siinä..
voihan sen laittaa eteen käsijarru kahvan kohdille. onha tämä ratkaisu monissa vehkeissä. .
Ex:niva:-89
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
Soukka

Re: Jarrut

Viesti Kirjoittaja Soukka »

Soukka kirjoitti:Mitenkäs tota ladan paineensäätäjää pitäs säätää kun on takana aika ronskisti laikatut jouset, tosin vielä ei oo takajarrut menny lukkoon vaan etupää ensin.

Osaako/tahtooko joku auttaa?
Tuomas
Viestit: 133
Liittynyt: 15.5.2005 0:40
Paikkakunta: Vantaa

Re: Jarrut

Viesti Kirjoittaja Tuomas »

sxc kirjoitti:Moro!
Mistähän ladaan vois hankkia noita uritettuja levyjä ja paloja mitkä on paremmat....?
ehkä vähän tyhmä kysymys taas.. mut minkas sille voi.. kun ei itse tiedä..
Melkein kaikki vauhtiputkat varmaan toimittaa, samoin Varaosamaailma, Fixus, Polar autovaruste jne.

Jos ei löydy naapurista noita firmoja niin minäkin voin sulle semmoiset lähettää.

Esimerkiksi Tarox G88-levyt saa tilattua numerolla 2100-G88 ja Ferodon palat numerolla FCP96.

Anteeksi pieni mainostus..
Alfa 75 3.0 V6 America
Alfa 159 2.4 JTDm
Saab 900 turbo 16 Lux
Avatar
mickey-69
Viestit: 560
Liittynyt: 25.7.2005 13:14
Paikkakunta: Padasjoki
Viesti:

Re: Jarrut

Viesti Kirjoittaja mickey-69 »

Tuomas kirjoitti:Esimerkiksi Tarox G88-levyt saa tilattua numerolla 2100-G88 ja Ferodon palat numerolla FCP96.

Anteeksi pieni mainostus..
Huomioikaa sitten että noita levyjä ei juurikaan löydy suomenmaasta (tietoa, ei arvausta), ja niitä saa hetken aikaa odotella Italiasta... Omas kilpurissa on noi Taroxin reijiteyt levyt joiden toimitus kesti toukokuusta -06 Helmikuuhun -07.. Nopeaa eikö totta...
Aja millä ajat ja Ladalla loput
Tuomas
Viestit: 133
Liittynyt: 15.5.2005 0:40
Paikkakunta: Vantaa

Re: Jarrut

Viesti Kirjoittaja Tuomas »

Juu, ei löydy Suomesta. Olen maahantuojalla töissä..

Normaali toimitusaika on muutama viikko. Jos valmistajalla on tavaraa valmiina niin onnistuu alta viikonkin. Ei tosin ihmetyttäisi jos ei Ladan levyjä olisi tehtaalla valmiina.
Alfa 75 3.0 V6 America
Alfa 159 2.4 JTDm
Saab 900 turbo 16 Lux
Vastaa Viestiin