1700i virranjakajalla ja kaasareilla.

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: 1700i virranjakajalla ja kaasareilla.

Viesti Kirjoittaja START »

jos meinaat ruveta putkistoa mulkkaamaan niin tee ihmeessä suosiolla loppuun saakka kunnon putkella (se 2 tuumanen on aika sopiva varmaan)
ostat muutaman metrin suoraa putkee pari mutkaa ja takasillan ylityksen ja siihen vaan joku pikkasen paremmin hönkivä vaimennin/vaimentimet väliin

sitä axtekin alkuputkee kannattaa myös hyödyntää
ja tosiaan jos meinaat katillisen alkuputken laittaa ilman kattia niin aina joudut mulkkaan sitä loppuputkee
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
Mara
Viestit: 1403
Liittynyt: 11.5.2006 17:44
Paikkakunta: Kymenlaakso™
Viesti:

Re: 1700i virranjakajalla ja kaasareilla.

Viesti Kirjoittaja Mara »

Mitäänhän en pakosarjojen(kaan) teosta ymmärrä mutta luulis, että alkuperänen 2-putkinen alkukäyrä olis virtaavampi, kun kaks putkea on pinta-alaltaan isompi kun yksi 2 tuumanen..?

Tein ite kylmän viileästi vakio alkukäyrään jatkoksi 2" putken, vaikutusta voimme vain arvailla. :roll:

Ja noi tarvikemalliset takasillan ylitykset kannattaa unohtaa ja tehdä sellanen ite muutamasta valmiista mutkapalasta, mahtuu akseli liikkumaan, eikä ota pohjaan tai tukivarsiin niin helposti kiinni.
2102 16V ex.
2103 -75
Avatar
Jusu
Viestit: 2540
Liittynyt: 4.2.2004 19:49
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja Jusu »

No siksihän minä olen tuosta ruiskumallin etuputkista toitottanut, kun sehän on muuten tavallinen kaksiputkinen mutta yhdistyttyään kaksituumainen eli helppo aihio aloittaa sen kaksituumaisen teko.
Avatar
Qulle
Viestit: 780
Liittynyt: 15.3.2006 11:18
Paikkakunta: Salo

Re: 1700i virranjakajalla ja kaasareilla.

Viesti Kirjoittaja Qulle »

Ok,
eli siksi lähinnä mietittiin sitä vakio takaputkea, kun se on silloin enemmän sleepperin näköinen ja hiljainen 8)
Olen käsittänyt, että putken paksuus on tärkeämpää lähempänä konetta kuin loppupäässä.. eli alkupäässä tilaa tarvitaan lämmön takia enemmän.
Olenhan edelliseen käyttikseenikin tehnyt putken 2,5":sta kannesta loppuun asti kahdella läpivirtaavalla vaimentimella, mutta se ääni olikin sitten jo sellainen, että linnut tippui puista :D :D

Tosiaan hyvä tapa taitaa olla laittaa vähäpäästöisen alkuputki ja siitä sitten askarrella loppuun asti putki siitä 2":sta raakatavarasta.
Loppuun sitten joku hillitty takapönttö, joka ei ainakaan rätise :)
...meinaan ladalla ajellaan sellaisella alueella, että asukkaita on tien lähettyvillä. Nyt on saatu viel siellä aika rauhassa ensilumilla ottaa ajolinjoja, mutta jos alkaa helvetillinen meteli ladasta kuulumaan, saattaa tilanne muuttua :D
1600SL "Jallulada" - kovassa ajossa \o/
Weber / Torsen / Plaza Sport -30mm
^pena^
Viestit: 159
Liittynyt: 14.4.2005 22:09
Paikkakunta: janakkala

Re: 1700i virranjakajalla ja kaasareilla.

Viesti Kirjoittaja ^pena^ »

mulla tulee marteliuksen peltisatsin jälkeen vähä reilu 2tuumast putkee ja perässä simonssin vaimennin.ladaan tekee putken helposti ja aina tulee parempi kun orggis, varsinkin maavaran puolesta(vakioputket roikkuu vit#umaisesti aina)... ja mitä tulee noihin vakio kaasareihin niin kun lopetti niitten kans pelaamisen sai jopa auton lähteen kylmänä käyntiin/päästöt kohalleen/tehoa löytymään sillon kun sitä tarttee(joku tästäkin rutisee mut nää on mun omia kokemuksia)...
ei riemulla rajaa kun ladalla ajaa!!!
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: 1700i virranjakajalla ja kaasareilla.

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Hiljaisia Ladoja ei tueta! Täytyyhän porukan tietää missä Lada menee :lol:

Mun mielestä suht vakiolada tollasella yhden isohkon vaparipöntön ratkaisulla ei tuota mitään järisyttävän kovia ääniä. Mulla siis pelkkä Marteliuksen 40 cm takapönttö, eikä muita vaimentimia. Päivittäin näkee ja kuulee kaupungilla kaikenmaailman amisjapseja yms. joissa on paljon kovemmat äänet ihan normaaliajossakin. Ja näissä varmasti useimmissa on kaksi vaimenninta.
Sitten kun alkaa Ladan tehot lisääntyä, niin sitten kyllä jo nuotti ja äänenvoimakkuus muuttuu aika radikaalisti.

Tossa nyt tuollaisia tyhjänpäiväisiä huomioita :lol:
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
Aapo89
Viestit: 155
Liittynyt: 9.4.2006 14:21
Paikkakunta: Oulu

Re: 1700i virranjakajalla ja kaasareilla.

Viesti Kirjoittaja Aapo89 »

Minkä merkkien mukaan säädän sytytyksen kun kone on 1700 ja jakaja axteekista.? vai pitäsköhän tuo vaihtaa kampiakselillaoleva kiilapyörä ja jakopään kotelot jakaja mallin koneeesta?

Nyt käy lada jo ilman jatkuvaa pauketta pakoputkistossa 8)

tyhjä käyntii seilaa vielä vaan vähä turhan paljon. :roll:
Lada 1200s/1700cc
Avatar
Team perseauki racing
Viestit: 1441
Liittynyt: 7.11.2004 13:49
Paikkakunta: jyväskylä

Re: 1700i virranjakajalla ja kaasareilla.

Viesti Kirjoittaja Team perseauki racing »

Aapo89 kirjoitti:Minkä merkkien mukaan säädän sytytyksen kun kone on 1700 ja jakaja axteekista.? vai pitäsköhän tuo vaihtaa kampiakselillaoleva kiilapyörä ja jakopään kotelot jakaja mallin koneeesta?

Nyt käy lada jo ilman jatkuvaa pauketta pakoputkistossa 8)

tyhjä käyntii seilaa vielä vaan vähä turhan paljon. :roll:
suosittelen että vaihdat normaalin hihna pyörän ja sen taustalla olevan levyn (saa hyvin kaupaksi ) niin ei tarvitse arpoa sytkän kohtaa
ei riemulla rajaa kun bensa kasilla ajaa...
Avatar
Aapo89
Viestit: 155
Liittynyt: 9.4.2006 14:21
Paikkakunta: Oulu

Re: 1700i virranjakajalla ja kaasareilla.

Viesti Kirjoittaja Aapo89 »

Mitä tämä syylärin ylävesiletkun koneen päässä oleva jäähdytsnesteen anturi tekee? ohjaako se flektin toimintaa/voiko sen laittaa ohjaamaan sen toimintaa. Minulla siis on 1700i kone johon on laitettu normaali virranjakaja ja kaasari.
Aattelin että jos laittas flektille releen kautta virran ja releelle ohjauksen ton lämpötila-anturin kautta. mutta en tiedä mittaako se lämpötilaa vai onko se katkasia joka päästää virtaa silloin kun jäähdytin neste alkaa olla sopivan kuumaa. kertokaa jos tiedätte.
Lada 1200s/1700cc
Avatar
Jusu
Viestit: 2540
Liittynyt: 4.2.2004 19:49
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja Jusu »

Se mittaa nesteen lämpötilaa ruiskun ohjausyksikköä varten.
Avatar
Aapo89
Viestit: 155
Liittynyt: 9.4.2006 14:21
Paikkakunta: Oulu

Re: 1700i virranjakajalla ja kaasareilla.

Viesti Kirjoittaja Aapo89 »

Kiitos tiedosta.

Täytyy ehkä laittaa vaan katkasian kautta tuo flekti...
Lada 1200s/1700cc
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: 1700i virranjakajalla ja kaasareilla.

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Tai laitat sellasen syylärin jossa on siellä alanurkassa flektin anturin paikka...
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
ATS 8x13

Re: 1700i virranjakajalla ja kaasareilla.

Viesti Kirjoittaja ATS 8x13 »

Flektin anturi pitää olla syylärin alareunassa tai alavesiletkussa. Ei koskaan ylävesiletkussa.
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: 1700i virranjakajalla ja kaasareilla.

Viesti Kirjoittaja START »

semmonen syylärihän taitaa olla esim. axtecissa
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
ralli lada
Viestit: 848
Liittynyt: 12.4.2005 20:38
Paikkakunta: jämsä�

Re: 1700i virranjakajalla ja kaasareilla.

Viesti Kirjoittaja ralli lada »

Jos en ihan väärin muista niin axtecissa anturi on siinä tyhjennyt propussa.
21013 2300tic
Vastaa Viestiin