ruisku tc nappikseen!
-
RuntuHerra
ruisku tc nappikseen!
joo eli nyt pitäis se ruisku saada kiinni mut en oo iha varma mitä pitäis eka purkaa pois... Osat löytyy. Jos joku on perehtyny asiaan nii voisko antaa jotai neuvoo? Kiitos etukäteen vinkeistä.
Re: ruisku tc nappikseen!
Varoituksena: Mikään tc ei mene "bolt-on" ladaan. Vaikka kone käykin laatikkoon, niin mikään muu ei sitten käytännössä käykkään. Jos normaali moottorin tai vaihdelaatikon vaihto tuntuu yhtään hankalalta operaatiolta, niin älä ryhdy eri merkin konetta laittamaan. Aina tulee jo oletuksena varautua niin hitsaus, kun koneistustarpeisiinkin. Kaasuvivustot, pakoputket, laturi, kaasutin, imusarja jne kaikki vaativat enemmän tai vähemmän sovitusta. Ja tämä varoitus koskee vasta noita "helppoja" koneita! Vinokonetta sovittaessa koneen joutuu aina purkamaan ja sisäisiä muutoksia tarvitaan, pitää saada painetiiviitä hitsauksia ja juotoksia tehtyä ja pitää vielä ymmärtääkkin mitä tekee ja miksi...
Ei ole tarkoitus peloitella, mutta hommaan pitää ruveta nöyrin mielin.
näin sanoo stefa usein kysytyissä
eli älä aloita koska tuossa hommassa pitää osata tehdä
Ei ole tarkoitus peloitella, mutta hommaan pitää ruveta nöyrin mielin.
näin sanoo stefa usein kysytyissä
eli älä aloita koska tuossa hommassa pitää osata tehdä
-
RuntuHerra
siis täs oli nyt pointtina et pitää pelkkä ruisku saada kiinni. Twincam on jo kiinni... Ehkä muotoilin väärin ton kysymyksen. Siis mitä mun pitäis repii pois ennen ku alan ruuvaa ruikkuu kii? Kiitos ja anteeksi:)
-
_Roberto_
Mikäs ruisku tulee ?
Pyöreesti menee näin, kaasari ja imusarja pois tilalle ruiskun imusarja/kaasuläppä ja sitten johdotukset ruiskulle.
Pyöreesti menee näin, kaasari ja imusarja pois tilalle ruiskun imusarja/kaasuläppä ja sitten johdotukset ruiskulle.
Eikö tehot muka riitä enään tc:ssä , mitä enemmän muutat sitä enemmän saa olla kädet savessa .... minä ainakin omassa tc:ssä annan olla tuollaisena tehot riittävät vallan mainiosti ja ei kiinnosta saada ylinopeussakkoja enään yhtään , mutta jokainen tehköön mitä haluaa ja rahat riittävät ja into mutta käden taito pitää olla itsellä muuten eurot nauravat eikä tule kuin tuhoa .
-
RuntuHerra
ikinä ei oo tehoo tarpeeksmarkku kirjoitti:Eikö tehot muka riitä enään tc:ssä , mitä enemmän muutat sitä enemmän saa olla kädet savessa .... minä ainakin omassa tc:ssä annan olla tuollaisena tehot riittävät vallan mainiosti ja ei kiinnosta saada ylinopeussakkoja enään yhtään , mutta jokainen tehköön mitä haluaa ja rahat riittävät ja into mutta käden taito pitää olla itsellä muuten eurot nauravat eikä tule kuin tuhoa .
-
RuntuHerra
1700i:n ruisku. kaikki muut oli valmiina mutta uuden virranjakajan jouduin ostaa motonetistä. kiitos vielä kerran mutta lisäinfoa kaivataan_Roberto_ kirjoitti:Mikäs ruisku tulee ?
-
Tsipa
Lada 1,7:n ruiskuko tulossa? Kuis se sinne fiiun koneeseen sopii, jos sitä oot sinne asentelemassa?
- START
- Lada kerhon jäsen
eikä sillä ladan ykspiste ruutalla ja tehoilla oikeesti ole mitään tekemistä keskenään
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Jos kerran hyvän haluaa niin MEGAruutta vaan ... ja taas googlesta haulla löytyy ... 
itse ruiskuttaisin tuommosen TC koneen huolella, elikkä Megasquirt, laajakaista lambda ja 4piste imusarja yhdellä kaasuläpällä. Tottakai kunnon bensapumppu ja välisäiliö konehuoneeseen, josta vasta se kunnon paine pumppu pumppaamaan ruiskua. Sitten EDIS:in sytkä hermeet, megaruutan ohjaamana tietty.
Ja kunnolla säätää/säädättää, niin saattaa bensiinin kulutuskin pysyä inhimillisenä
Ja itse en nyt pelkästään tehojen takia tuota ruiskua asentais, vaan paremman toimivuuden ja säätömahdollisuuksien varjolla.
Ja kunnolla säätää/säädättää, niin saattaa bensiinin kulutuskin pysyä inhimillisenä
Ja itse en nyt pelkästään tehojen takia tuota ruiskua asentais, vaan paremman toimivuuden ja säätömahdollisuuksien varjolla.
-
RuntuHerra
korjaan... siis virranjakaja on 1700 ladan ja imusarja lancia prisman ja asconan suuttimet ja boksi. pitäis joku 20hv lisää saada tehoja
. jos sais jotai asennusohjeita nii oisin kiitollinen 
-
Tsipa
Eipä niissä kyl mitään ihmeellistä pitäis olla. Ootko itte purkanu ruiskun kamat autosta pois? Jos et niin sitten pitäis selvittää mihinkä menee mikin johto ohjain laitteelta.
Jos on ooppelin sähköt niin mistä ooppelista? Meinaan suht monissa vanhoissa ruisku ooppeleissa oon nähny aina ilmamassamittarin, löytyykö sulta?
Jos on ooppelin sähköt niin mistä ooppelista? Meinaan suht monissa vanhoissa ruisku ooppeleissa oon nähny aina ilmamassamittarin, löytyykö sulta?
-
RuntuHerra
juu on mulla ilmamassamittari... enkä oo ite purkanu.Tsipa kirjoitti:Eipä niissä kyl mitään ihmeellistä pitäis olla. Ootko itte purkanu ruiskun kamat autosta pois? Jos et niin sitten pitäis selvittää mihinkä menee mikin johto ohjain laitteelta.