Jonkun verran laiskemmin tuo paikallaan ollut laturi tuntui latailevan kun pyyhkijätkin hinkkasi niin laiskasti.
Purin sitten päreiksi sen laturin josta katkesi se kiristyspultti. Vaihdoin toisesta öljyisestä ja viallisesta laturista siihen etuosan, johon laitoin tästä ehjän laakerin. Putsasin ja kasasin kapineen ja vaihdoin paikalleen. Nyt pyyhkijätkin viuhtovat joutuisammin ja latausmittari paukuttaa taas rajoittajaan.
Siellä alla rymytessä pällistelin taas öljyvuotoja, takastefastahan tuo taitaapi itkeä ja valuttaa sitten kytkinkopan välistä lootan sivuja pitkin. Pakoputki saa tietty osansa ja auton alta kumpuaa välillä palaneen käryä. Rusikoin moottorin takapeltiä vähän paremmin paikoilleen ja ruuvasin sitä tiiviimmin kiinni kytkinkoppaan pakoputken kohdalta, josko enemmät öljyt valuisivat nyt kytkinsylinterin puoleisesta nurkasta eikä pakoputken päälle...

Huomasimpa siinä touhutessahi vielä että lattian pitkittäispalkin sivuunkin on ruostunut reikä. Täytyypi tilkkiä se joskus ennen ensi kevään katsastusta.
Ja kun nyt siellä alustassa kerran tuli kellittyä, niin rasvailin samalla vauhdilla alapallotkin ja tökin vähän jarrupalojen tappeja, eivät ole nekään näköjään juuttuneet.
Niin ja molskautinhan mie sinne moottoriin tietty liki litran mineraalia tielle noruneiden tilalle.