Projekti: Keltainen kostaja!

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
-jusu-
Viestit: 125
Liittynyt: 3.9.2006 19:58
Paikkakunta: Virrat

Re: Projekti: Keltainen kostaja!

Viesti Kirjoittaja -jusu- »

se siitä kostajasta :D
onte

Re: Projekti: Keltainen kostaja!

Viesti Kirjoittaja onte »

ei se kostaja mihinkään mee... aihio vaan vaihtuu, ehkä... :D
onte

Re: Projekti: Keltainen kostaja!

Viesti Kirjoittaja onte »

tietääkö ketään suomalaista yritystä joka myis ladaan sopivia wisecoja? voi laittaa linkkiä.
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: Projekti: Keltainen kostaja!

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Viriputkien kautta voi tilailla mittatilauksena. Hinnat vajaassa tonnissa/sarja.
Vauhdin tae - alamäki
onte

Re: Projekti: Keltainen kostaja!

Viesti Kirjoittaja onte »

mitä mieltä porukka olis mitsun TD 04-09 turbosta? on kauhee hinku saada auto ajoon ja siks pitäis saada nopeesti jostain halvalla turbo ja kaasarit. syyläri olis plussaa... myöhemmin kyl tulee jotain paljon isompaa :D
Avatar
Mäntä
Viestit: 292
Liittynyt: 6.1.2006 11:43
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: Projekti: Keltainen kostaja!

Viesti Kirjoittaja Mäntä »

Onkohan se vähän liian pieni? Itellä on tuollainen mitsubishi td04- 13... riittää kyllä minulle...
turbo volvon ja cossu sierran garretteja T3:sia? ne on vissiin käyttänyt, jos on haluttu repiä enemmän tehoa :?

Edit: http://www.holysmoke.fi/forum/viewtopic ... 4a4c017517

Älä laita sitä, jos se on diisseli koneen turbo... :shock: :shock:
Pakopaineet saattaa nousta "vähän" liikaa
Lada 1200L -88
Lada 1300s -81 myyty
Lada 1200L -87 myyty
onte

Re: Projekti: Keltainen kostaja!

Viesti Kirjoittaja onte »

Älä laita sitä, jos se on diisseli koneen turbo... :shock: :shock:
Pakopaineet saattaa nousta "vähän" liikaa
voisko joku vähän valaista tietämätöntä?? :?
Avatar
pappa- igor
Viestit: 1099
Liittynyt: 12.4.2005 18:51
Paikkakunta: Tampere

Re: Projekti: Keltainen kostaja!

Viesti Kirjoittaja pappa- igor »

onte kirjoitti:
Älä laita sitä, jos se on diisseli koneen turbo... :shock: :shock:
Pakopaineet saattaa nousta "vähän" liikaa
voisko joku vähän valaista tietämätöntä?? :?
Se turbo "jarruttaa" putkessa enemmän kun tuo tehoa... sama kun tunkisit paapan vanhan karvahatun sikafleksin kera pakopukeen... liian pieni ahdin alentaa moottorin hegitystä niin paljon että ahtimesta ei oo mitään hyötyä.. männät vaan sulaa kun pakolämmöt/paineet kasvaa... :shock:
Lada 1200L ***** TURBO IC -89
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: Projekti: Keltainen kostaja!

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Ahdin kannattaisi valita tehotavoitteiden mukaan. Dieseleissä tosiaan nuo pakopuolet ovat vähän ahtaampia, mitä bensamalleissa. Eli tuollainen dieselin ahdin herää varmasti alhaalta, mutta toisaalta verottaa yläpäätä sitten. Toisaalta sama ahdin riittää bensakoneessa pitemmälle mitä dieselissä. On noita dieselien ahtimia käytetty ihan menestyksekkäästi bensakoneissakin.

Tietty voi spekuloida, mutta kompurakartta kertoo kanssa jotain.

Tuosta voisi heittää, että tuo pikkumitsu riittänee johonkin 150hv tienoille. Tosin pakopuolikin vaikuttaa, mutta lie noilla hujakoilla. Jos tuota käyttää, niin pakopaineita kannattaa seurata.
Vauhdin tae - alamäki
-jusu-
Viestit: 125
Liittynyt: 3.9.2006 19:58
Paikkakunta: Virrat

Re: Projekti: Keltainen kostaja!

Viesti Kirjoittaja -jusu- »

Mulla on ainaki tos pajeron ahtimes pakopesä reippaasti isompi, kuin kompura puoli. Herääki vasta turhan korkeella :S Olin näköjään johki topicciin laittanu mitat nopeesti katottuna 38mm imu 48mm pako.
Avatar
Mäntä
Viestit: 292
Liittynyt: 6.1.2006 11:43
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: Projekti: Keltainen kostaja!

Viesti Kirjoittaja Mäntä »

Niin no laitetaan vielä..
Voihan tuo pikku turbo olla ihan toimiva Ladassa, mutta miksi ei saman tien tee kunnolla, jos Ladaan turbon meinaa laittaa... (onte) Tietysti jos sulle riittää joku 100hp Ladan koneesta, niin eikait sitä turhaan kannata ostaa liian isoa turboa, joka alkaa repimään vastaa 4000 kiekan jälkeen...

ps.. Jos oot turboa ostamassa, niin ei kannata ostaa sitten mitään välijiä jos sen autoon meinaa laittaa :)
Lada 1200L -88
Lada 1300s -81 myyty
Lada 1200L -87 myyty
onte

Re: Projekti: Keltainen kostaja!

Viesti Kirjoittaja onte »

kyl sit varmaan kannattaa odottaa et pääsee töihin ja tehdä keralla kunnolla.
-jusu-
Viestit: 125
Liittynyt: 3.9.2006 19:58
Paikkakunta: Virrat

Re: Projekti: Keltainen kostaja!

Viesti Kirjoittaja -jusu- »

Nonii, katoin ton tyypin kun kävin tallilla, eli Mhi TC05-10a.
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: Projekti: Keltainen kostaja!

Viesti Kirjoittaja START »

saahan niihin väljiin vaihettua laakereita :wink:

ei kannata liikenne peliin mitään patentteja ruveta tekeen
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
onte

Re: Projekti: Keltainen kostaja!

Viesti Kirjoittaja onte »

mitä näissä konela turboissa oli tehoja?
Vastaa Viestiin