Sitä humpuuki(alipaine)mittaria on ihan turha katella. Useammassa Ladassa se näyttää ihan päin seiniä ja seilaa miten sattuu.
Vitosen käyttö on ikuinen kiistan aihe, oma suositus ja kokemus on että vitosta alkaen 90 km/h (noin 80+ todellista) mittariin. Ei missään nimessä paljon alle tuon, vaikka kuinka tuntuisi vetävän. Lada tykkää kierroksista, joku 3000 rpm voi jo kuulostaa kovilta kierroksilta, mut sitä ei pidä pelästyä.
Muistaakseni jossain maassa oli maahantuoja asettanu vitoselle käyttökiellon alle 90 km/h ja vaihdelaatikkoremontit olivat vähentyneet murto-osaan. Mene ja tiedä...
Mun ruutta menee matka-ajossa (80-100 km/h) noin 8,2-8,5 L, reippaammassa motaripainoitteisessa (120 km/h) ajossa korkeaa kasia, kaupungissa alkaen korkeasta kasista aina kymppiin tai hieman ylikin jos innostuu polkemaan koko ajan.
Yllä olevat lukemat tosin kesältä/syksyltä, talveksi varmasti hieman lisääntyisi jos olisi talvella käytössä.
Et jos kaupunkipainotteisessa ajossa reilulla kaasujalalla hipoo kymppiä, niin en juuri olisi huolissani. Johan tehtaan mittaama kaupunkikulutuskin on 9,5 L/100 km.
Oletko katsonut vikakoodit? Syttyykö CE-valo keskikonsolissa kun laitat virrat päälle ja sammuuko kun laitat auton käyntiin?
Vikakoodien lukuohjeet.
Mulla oli omassa ruiskussa imuilman lämpötilatunnistin pimeenä, ei kovin häävisti kulkenut ja hörppäsi bensaakin normaalia enemmän (ruiskun ohjausboksi ajaa varaohjelmalla --> rikas seos)