Nivan-modifiointi osio!!!
- Lada-Jussi
- Viestit: 10242
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
Re: Nivan-modifiointi osio!!!
se onkin sitten vaikeempi juttu, täytyy venäjältä etsiä hyvin varustetuista varaosaliikkeistä, vientimallin tavaraa kun on niin osaa saanee myös länsieuroopan merkkiliikkeistä

Re: Nivan-modifiointi osio!!!
Mites jussi et ole koskaan Nivan laittelua vastaan, ei riitä tyhmän järki taaskaan
Eikös Nivojen parantelu yms. olekkaan pahasta? 
Auta armias jos joku rupeaa kyselemään vaikka TC:tä takavetoiseen, siinä on jo lähinnä kivitystuomion paikka


Auta armias jos joku rupeaa kyselemään vaikka TC:tä takavetoiseen, siinä on jo lähinnä kivitystuomion paikka

- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
- Lada-Jussi
- Viestit: 10242
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
Re: Nivan-modifiointi osio!!!
täähän kuulostaa jo ihan järkevältä vähän niiq replica projektilta, peugeotin 1,9 dieseliä kun on ihan oikeesti Nivaan asennettu malliin 21215. Eli periaatteessa on kuin asennettaisiin Nivan omaa tekniikkaa, eli kuin vaihdettaisiin 2101 moottori 2106 moottoriin, tuninki, mutta ei niin paha tuninki kuin sotkea jotain ihan vierasta moottoria autoon. Toisaalta dieselöintiä voi pitää jotenki järkiratkaisunakin, TC:tä ei mitenkään. Normi dieselöinti orkkispalikoilla mahdollistaa auton palauttamisen orkkiskuntoon, TC virityksiin kuuluu pakollisena pahan myös kaikenlaiset "hienot" kori ja alusta viritykset.
Nämä muut Niva tuningit on aika pahoja, mutta auton käyttötarkoitus osaltaan pyhittää näitä, eli offailu vaatii veronsa. Kuitenkin olisi hieno että Nivojakin säilyy orkkiksena ja tiettävästi on myös säilynyt. Offimenestys lisää Ladan mainetta, mutta katu-ladojen tuunauksella ei vielä päästä mihinkään.
Nämä muut Niva tuningit on aika pahoja, mutta auton käyttötarkoitus osaltaan pyhittää näitä, eli offailu vaatii veronsa. Kuitenkin olisi hieno että Nivojakin säilyy orkkiksena ja tiettävästi on myös säilynyt. Offimenestys lisää Ladan mainetta, mutta katu-ladojen tuunauksella ei vielä päästä mihinkään.

Re: Nivan-modifiointi osio!!!
Minkä ikäisiä nuo soveltuvat PSA-dieselit on?
Ilmeisesti siis ihan perus jakajapumpputurboja ilman cooleria...
-P-
Ilmeisesti siis ihan perus jakajapumpputurboja ilman cooleria...
-P-
Re: Nivan-modifiointi osio!!!
1.9 td on aina välijäähdyttimellä.
Valmistettu n -90 alkaen ja oli vielä jossain pakussa pari vuotta sitten vaihtoehtona.
Valmistettu n -90 alkaen ja oli vielä jossain pakussa pari vuotta sitten vaihtoehtona.
- Lada-Jussi
- Viestit: 10242
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
Re: Nivan-modifiointi osio!!!
mun käsittääkseni koneiden tyypit on ollut jotain XUD-9L ja turbo-diesel XUD-9SD, joskus noita etsikeltiin ja vastaavaa kone tyyppiä löytyi jostain 80-luvun lopun Peugeotista ja oliko Talbotissakin sama.

Re: Nivan-modifiointi osio!!!
Lada-Jussi kirjoitti:tToisaalta dieselöintiä voi pitää jotenki järkiratkaisunakin, TC:tä ei mitenkään. Normi dieselöinti orkkispalikoilla mahdollistaa auton palauttamisen orkkiskuntoon, TC virityksiin kuuluu pakollisena pahan myös kaikenlaiset "hienot" kori ja alusta viritykset.
Aistin ristiriidan. Jussi hyvä, ladahan on sitten tuning-versio 124 fiiusta. Eli kaikki ladat tulisi hiljaisessa häpeässä hävittää ja julistaa fiatin ylenhyvyyttä. Tuo kommenttisi "pakollisesta" pahastahan menee aivan metsään.Uusien autojen kehittely ei ole tuninkia, koska niistä syntyy aina uusia autoyksilöitä.
Tarkkuutta ny vähän noihin lausuntoihin

Vauhdin tae - alamäki
- Lada-Jussi
- Viestit: 10242
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
Re: Nivan-modifiointi osio!!!
siis Ladahan ei ole tarkkakopio Fiatista vaan siitä kehitetty parempi tuote!!!!Stefa kirjoitti:Lada-Jussi kirjoitti:tToisaalta dieselöintiä voi pitää jotenki järkiratkaisunakin, TC:tä ei mitenkään. Normi dieselöinti orkkispalikoilla mahdollistaa auton palauttamisen orkkiskuntoon, TC virityksiin kuuluu pakollisena pahan myös kaikenlaiset "hienot" kori ja alusta viritykset.Aistin ristiriidan. Jussi hyvä, ladahan on sitten tuning-versio 124 fiiusta. Eli kaikki ladat tulisi hiljaisessa häpeässä hävittää ja julistaa fiatin ylenhyvyyttä. Tuo kommenttisi "pakollisesta" pahastahan menee aivan metsään.Uusien autojen kehittely ei ole tuninkia, koska niistä syntyy aina uusia autoyksilöitä.
Tarkkuutta ny vähän noihin lausuntoihin
harva jättää koneen virityksen jälkeen autoa muilta osin originaaliksi, koska lisääntynyt teho vaatii parempaa alustaa ja lisää aerodynamiikkaa.

Re: Nivan-modifiointi osio!!!
Ja tuunattu lada on ladasta kehitetty parempi tuote!Lada-Jussi kirjoitti:siis Ladahan ei ole tarkkakopio Fiatista vaan siitä kehitetty parempi tuote!!!!Stefa kirjoitti:Lada-Jussi kirjoitti:tToisaalta dieselöintiä voi pitää jotenki järkiratkaisunakin, TC:tä ei mitenkään. Normi dieselöinti orkkispalikoilla mahdollistaa auton palauttamisen orkkiskuntoon, TC virityksiin kuuluu pakollisena pahan myös kaikenlaiset "hienot" kori ja alusta viritykset.Aistin ristiriidan. Jussi hyvä, ladahan on sitten tuning-versio 124 fiiusta. Eli kaikki ladat tulisi hiljaisessa häpeässä hävittää ja julistaa fiatin ylenhyvyyttä. Tuo kommenttisi "pakollisesta" pahastahan menee aivan metsään.Uusien autojen kehittely ei ole tuninkia, koska niistä syntyy aina uusia autoyksilöitä.
Tarkkuutta ny vähän noihin lausuntoihin
harva jättää koneen virityksen jälkeen autoa muilta osin originaaliksi, koska lisääntynyt teho vaatii parempaa alustaa ja lisää aerodynamiikkaa.
loogista eikö totta?

se vaan on siinä että minkä sitä ottaa pyhitettäväksi itelleen...
joku voi olla kyrpiintynyt siitä että Ladan tulo markkinoille syrjäytti 124 fiiatin etupäässä halvemmalla hinnallla.
ps. sori, tämä ei tainnutkaan olla mikään väittely topic....
Lada 1200s/1700cc
Re: Nivan-modifiointi osio!!!
Mulla on sellainen käsittämätön perversio haaveissa eli tehdä Nivasta nykyajan bling bling-vaunu. Madaltaa se niin matalaksi kuin onnistuu ja laittaa siihen isot vanteet matalaprofiilisilla renkailla. Hyvästi maasto- ja ajo-ominaisuudet, mutta huomioarvo on taattu.
Ja koneeksi V8 (viimeisen kommenti voitte jättää huomioimatta, kirjoitettu hetkellisessä mielenhäiriössä)
Ja koneeksi V8 (viimeisen kommenti voitte jättää huomioimatta, kirjoitettu hetkellisessä mielenhäiriössä)
Re: Nivan-modifiointi osio!!!
http://youtube.com/watch?v=oEGKkUGECxU
http://youtube.com/watch?v=TtU-w9f420o
http://youtube.com/watch?v=LwuG6TNdI4s
http://youtube.com/watch?v=k9m1zEU989U
No siinäpä sitä Niva + tontissa + isot vanteet + V8 - matskua

http://youtube.com/watch?v=TtU-w9f420o
http://youtube.com/watch?v=LwuG6TNdI4s
http://youtube.com/watch?v=k9m1zEU989U
No siinäpä sitä Niva + tontissa + isot vanteet + V8 - matskua


- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: Nivan-modifiointi osio!!!
Joop, on siinä taas auto pilattu. Sama, kun tekis ferrarista peräkärryn. Alunperin hyvällä maavaralla varustettu nelikko on nyt vajaavetoinen kusiluistin, jolla ei ehkä pääse edes kadulla olevien suojatiekorokkiden yli
Toisaalta, jokainen tehköön autoilleen mitä haluaa, vaikka sen peräkärryn Ferrarista, jos niikseen tulee. IMO ei oo koskaan ollut hyvän näköinen madallettu auto, jossa on pari senttiä korkeet renkaat ja vanteiden läpi näkyy toiselle puolelle autoa.
-P-





Toisaalta, jokainen tehköön autoilleen mitä haluaa, vaikka sen peräkärryn Ferrarista, jos niikseen tulee. IMO ei oo koskaan ollut hyvän näköinen madallettu auto, jossa on pari senttiä korkeet renkaat ja vanteiden läpi näkyy toiselle puolelle autoa.
-P-
Re: Nivan-modifiointi osio!!!
Joo. Samaa mieltä kanssasi. Ajattelin lähinnä madallusta ihan ilman korin muokkausta ja järkevän kokoisia renkaita, mutta kaikessa näköjään pitää mennä laidasta toiseen. Eli ajatuksissani ei ollut mitään peruuttamatonta ja V8 oli vitsi.
Re: Nivan-modifiointi osio!!!
Tuo V8:han oli hyvä idea
Roverin 3,5 ois aika kepeä laite tuohon, mahtuiskin vielä
Taitas vaan mennä vetoakselit rullalle, kun hiukkasen hyppyyttää...
Kaippa sitä omaansa saa rakennella, ihan niinkuin mielii. Ite mietiskelen öisin valvoessa, että olispa kiva laittaa Volvon porttaalit alle.
Tai sit asentaa johkin sopivaan tekniikkaan/runkoon Nivan kori
Onneksi budejtti rajoittaa kaikkein korkealentoisimpia ideoita.
-P-

Roverin 3,5 ois aika kepeä laite tuohon, mahtuiskin vielä

Taitas vaan mennä vetoakselit rullalle, kun hiukkasen hyppyyttää...
Kaippa sitä omaansa saa rakennella, ihan niinkuin mielii. Ite mietiskelen öisin valvoessa, että olispa kiva laittaa Volvon porttaalit alle.
Tai sit asentaa johkin sopivaan tekniikkaan/runkoon Nivan kori

Onneksi budejtti rajoittaa kaikkein korkealentoisimpia ideoita.
-P-
hartsa kirjoitti:Joo. Samaa mieltä kanssasi. Ajattelin lähinnä madallusta ihan ilman korin muokkausta ja järkevän kokoisia renkaita, mutta kaikessa näköjään pitää mennä laidasta toiseen. Eli ajatuksissani ei ollut mitään peruuttamatonta ja V8 oli vitsi.
Re: Nivan-modifiointi osio!!!
Eipä tuo Roverin V8 paljon paina, kun on kokonaan tehty alumiinista, ja on kompaktin kokoinen
http://en.wikipedia.org/wiki/Rover_V8_engine
mutta on ehkä universumin laiskin V8. Silti V8 mikä V8. Kyllä tuo vääntää erilailla kuin Ladan oma pata. Off-road hommissa ihan jees. Virityspotentiaalia lienee riittävästi.
Sopii varmaan Nivan pellin alle jos tuollainen on sovitettu Miniinkin ja se on käsittääkseni vielä kilvissä. Tosin tuo on tehty vanhan lainsäädännön aikaan. Silloin kun joka jätkä laittoi 96:n keulille Fordin V6:n tuplaturbolla.
http://www.geocities.com/jharkola/Viku2_fin.html
tai tässä toinen saman aikakauden toteutus
http://www.geocities.com/jharkola/minor_fin.html
http://en.wikipedia.org/wiki/Rover_V8_engine
mutta on ehkä universumin laiskin V8. Silti V8 mikä V8. Kyllä tuo vääntää erilailla kuin Ladan oma pata. Off-road hommissa ihan jees. Virityspotentiaalia lienee riittävästi.
Sopii varmaan Nivan pellin alle jos tuollainen on sovitettu Miniinkin ja se on käsittääkseni vielä kilvissä. Tosin tuo on tehty vanhan lainsäädännön aikaan. Silloin kun joka jätkä laittoi 96:n keulille Fordin V6:n tuplaturbolla.
http://www.geocities.com/jharkola/Viku2_fin.html
tai tässä toinen saman aikakauden toteutus
http://www.geocities.com/jharkola/minor_fin.html