Nivan-modifiointi osio!!!

Lada Niva mallisto, myyty Suomessa vuosina 1978-2012
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10242
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Re: Nivan-modifiointi osio!!!

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

se onkin sitten vaikeempi juttu, täytyy venäjältä etsiä hyvin varustetuista varaosaliikkeistä, vientimallin tavaraa kun on niin osaa saanee myös länsieuroopan merkkiliikkeistä
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: Nivan-modifiointi osio!!!

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Mites jussi et ole koskaan Nivan laittelua vastaan, ei riitä tyhmän järki taaskaan :? Eikös Nivojen parantelu yms. olekkaan pahasta? :shock:

Auta armias jos joku rupeaa kyselemään vaikka TC:tä takavetoiseen, siinä on jo lähinnä kivitystuomion paikka :)
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10242
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Re: Nivan-modifiointi osio!!!

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

täähän kuulostaa jo ihan järkevältä vähän niiq replica projektilta, peugeotin 1,9 dieseliä kun on ihan oikeesti Nivaan asennettu malliin 21215. Eli periaatteessa on kuin asennettaisiin Nivan omaa tekniikkaa, eli kuin vaihdettaisiin 2101 moottori 2106 moottoriin, tuninki, mutta ei niin paha tuninki kuin sotkea jotain ihan vierasta moottoria autoon. Toisaalta dieselöintiä voi pitää jotenki järkiratkaisunakin, TC:tä ei mitenkään. Normi dieselöinti orkkispalikoilla mahdollistaa auton palauttamisen orkkiskuntoon, TC virityksiin kuuluu pakollisena pahan myös kaikenlaiset "hienot" kori ja alusta viritykset.

Nämä muut Niva tuningit on aika pahoja, mutta auton käyttötarkoitus osaltaan pyhittää näitä, eli offailu vaatii veronsa. Kuitenkin olisi hieno että Nivojakin säilyy orkkiksena ja tiettävästi on myös säilynyt. Offimenestys lisää Ladan mainetta, mutta katu-ladojen tuunauksella ei vielä päästä mihinkään.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
-P-

Re: Nivan-modifiointi osio!!!

Viesti Kirjoittaja -P- »

Minkä ikäisiä nuo soveltuvat PSA-dieselit on?

Ilmeisesti siis ihan perus jakajapumpputurboja ilman cooleria...

-P-
Jankos
Viestit: 964
Liittynyt: 6.10.2003 8:58

Re: Nivan-modifiointi osio!!!

Viesti Kirjoittaja Jankos »

1.9 td on aina välijäähdyttimellä.

Valmistettu n -90 alkaen ja oli vielä jossain pakussa pari vuotta sitten vaihtoehtona.
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10242
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Re: Nivan-modifiointi osio!!!

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

mun käsittääkseni koneiden tyypit on ollut jotain XUD-9L ja turbo-diesel XUD-9SD, joskus noita etsikeltiin ja vastaavaa kone tyyppiä löytyi jostain 80-luvun lopun Peugeotista ja oliko Talbotissakin sama.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: Nivan-modifiointi osio!!!

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Lada-Jussi kirjoitti:tToisaalta dieselöintiä voi pitää jotenki järkiratkaisunakin, TC:tä ei mitenkään. Normi dieselöinti orkkispalikoilla mahdollistaa auton palauttamisen orkkiskuntoon, TC virityksiin kuuluu pakollisena pahan myös kaikenlaiset "hienot" kori ja alusta viritykset.
Uusien autojen kehittely ei ole tuninkia, koska niistä syntyy aina uusia autoyksilöitä.
Aistin ristiriidan. Jussi hyvä, ladahan on sitten tuning-versio 124 fiiusta. Eli kaikki ladat tulisi hiljaisessa häpeässä hävittää ja julistaa fiatin ylenhyvyyttä. Tuo kommenttisi "pakollisesta" pahastahan menee aivan metsään.

Tarkkuutta ny vähän noihin lausuntoihin :wink:
Vauhdin tae - alamäki
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10242
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Re: Nivan-modifiointi osio!!!

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

Stefa kirjoitti:
Lada-Jussi kirjoitti:tToisaalta dieselöintiä voi pitää jotenki järkiratkaisunakin, TC:tä ei mitenkään. Normi dieselöinti orkkispalikoilla mahdollistaa auton palauttamisen orkkiskuntoon, TC virityksiin kuuluu pakollisena pahan myös kaikenlaiset "hienot" kori ja alusta viritykset.
Uusien autojen kehittely ei ole tuninkia, koska niistä syntyy aina uusia autoyksilöitä.
Aistin ristiriidan. Jussi hyvä, ladahan on sitten tuning-versio 124 fiiusta. Eli kaikki ladat tulisi hiljaisessa häpeässä hävittää ja julistaa fiatin ylenhyvyyttä. Tuo kommenttisi "pakollisesta" pahastahan menee aivan metsään.

Tarkkuutta ny vähän noihin lausuntoihin :wink:
siis Ladahan ei ole tarkkakopio Fiatista vaan siitä kehitetty parempi tuote!!!!

harva jättää koneen virityksen jälkeen autoa muilta osin originaaliksi, koska lisääntynyt teho vaatii parempaa alustaa ja lisää aerodynamiikkaa.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Aapo89
Viestit: 155
Liittynyt: 9.4.2006 14:21
Paikkakunta: Oulu

Re: Nivan-modifiointi osio!!!

Viesti Kirjoittaja Aapo89 »

Lada-Jussi kirjoitti:
Stefa kirjoitti:
Lada-Jussi kirjoitti:tToisaalta dieselöintiä voi pitää jotenki järkiratkaisunakin, TC:tä ei mitenkään. Normi dieselöinti orkkispalikoilla mahdollistaa auton palauttamisen orkkiskuntoon, TC virityksiin kuuluu pakollisena pahan myös kaikenlaiset "hienot" kori ja alusta viritykset.
Uusien autojen kehittely ei ole tuninkia, koska niistä syntyy aina uusia autoyksilöitä.
Aistin ristiriidan. Jussi hyvä, ladahan on sitten tuning-versio 124 fiiusta. Eli kaikki ladat tulisi hiljaisessa häpeässä hävittää ja julistaa fiatin ylenhyvyyttä. Tuo kommenttisi "pakollisesta" pahastahan menee aivan metsään.

Tarkkuutta ny vähän noihin lausuntoihin :wink:
siis Ladahan ei ole tarkkakopio Fiatista vaan siitä kehitetty parempi tuote!!!!

harva jättää koneen virityksen jälkeen autoa muilta osin originaaliksi, koska lisääntynyt teho vaatii parempaa alustaa ja lisää aerodynamiikkaa.
Ja tuunattu lada on ladasta kehitetty parempi tuote!

loogista eikö totta? :wink:

se vaan on siinä että minkä sitä ottaa pyhitettäväksi itelleen...

joku voi olla kyrpiintynyt siitä että Ladan tulo markkinoille syrjäytti 124 fiiatin etupäässä halvemmalla hinnallla.

ps. sori, tämä ei tainnutkaan olla mikään väittely topic....
Lada 1200s/1700cc
hartsa

Re: Nivan-modifiointi osio!!!

Viesti Kirjoittaja hartsa »

Mulla on sellainen käsittämätön perversio haaveissa eli tehdä Nivasta nykyajan bling bling-vaunu. Madaltaa se niin matalaksi kuin onnistuu ja laittaa siihen isot vanteet matalaprofiilisilla renkailla. Hyvästi maasto- ja ajo-ominaisuudet, mutta huomioarvo on taattu.

Ja koneeksi V8 (viimeisen kommenti voitte jättää huomioimatta, kirjoitettu hetkellisessä mielenhäiriössä)
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: Nivan-modifiointi osio!!!

Viesti Kirjoittaja Jokari »

- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
-P-

Re: Nivan-modifiointi osio!!!

Viesti Kirjoittaja -P- »

Joop, on siinä taas auto pilattu. Sama, kun tekis ferrarista peräkärryn. Alunperin hyvällä maavaralla varustettu nelikko on nyt vajaavetoinen kusiluistin, jolla ei ehkä pääse edes kadulla olevien suojatiekorokkiden yli :cry: :x :evil: :evil: :roll:

Toisaalta, jokainen tehköön autoilleen mitä haluaa, vaikka sen peräkärryn Ferrarista, jos niikseen tulee. IMO ei oo koskaan ollut hyvän näköinen madallettu auto, jossa on pari senttiä korkeet renkaat ja vanteiden läpi näkyy toiselle puolelle autoa.

-P-
hartsa

Re: Nivan-modifiointi osio!!!

Viesti Kirjoittaja hartsa »

Joo. Samaa mieltä kanssasi. Ajattelin lähinnä madallusta ihan ilman korin muokkausta ja järkevän kokoisia renkaita, mutta kaikessa näköjään pitää mennä laidasta toiseen. Eli ajatuksissani ei ollut mitään peruuttamatonta ja V8 oli vitsi.
-P-

Re: Nivan-modifiointi osio!!!

Viesti Kirjoittaja -P- »

Tuo V8:han oli hyvä idea :D
Roverin 3,5 ois aika kepeä laite tuohon, mahtuiskin vielä :lol:
Taitas vaan mennä vetoakselit rullalle, kun hiukkasen hyppyyttää...

Kaippa sitä omaansa saa rakennella, ihan niinkuin mielii. Ite mietiskelen öisin valvoessa, että olispa kiva laittaa Volvon porttaalit alle.
Tai sit asentaa johkin sopivaan tekniikkaan/runkoon Nivan kori :shock:
Onneksi budejtti rajoittaa kaikkein korkealentoisimpia ideoita.

-P-




hartsa kirjoitti:Joo. Samaa mieltä kanssasi. Ajattelin lähinnä madallusta ihan ilman korin muokkausta ja järkevän kokoisia renkaita, mutta kaikessa näköjään pitää mennä laidasta toiseen. Eli ajatuksissani ei ollut mitään peruuttamatonta ja V8 oli vitsi.
hartsa

Re: Nivan-modifiointi osio!!!

Viesti Kirjoittaja hartsa »

Eipä tuo Roverin V8 paljon paina, kun on kokonaan tehty alumiinista, ja on kompaktin kokoinen

http://en.wikipedia.org/wiki/Rover_V8_engine

mutta on ehkä universumin laiskin V8. Silti V8 mikä V8. Kyllä tuo vääntää erilailla kuin Ladan oma pata. Off-road hommissa ihan jees. Virityspotentiaalia lienee riittävästi.

Sopii varmaan Nivan pellin alle jos tuollainen on sovitettu Miniinkin ja se on käsittääkseni vielä kilvissä. Tosin tuo on tehty vanhan lainsäädännön aikaan. Silloin kun joka jätkä laittoi 96:n keulille Fordin V6:n tuplaturbolla.

http://www.geocities.com/jharkola/Viku2_fin.html

tai tässä toinen saman aikakauden toteutus

http://www.geocities.com/jharkola/minor_fin.html
Vastaa Viestiin