Kampiakselin vastapainot

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
Parooni

Kampiakselin vastapainot

Viesti Kirjoittaja Parooni »

Moro! Olisko arvon ladistit testannut koskaan kampiakselin vastapainojen kevennystä? Yritin käyttää myös hakua,mut en löytänyt aiheesta mitään. Pyörivien massojen kevennys lienee aina plussaa,mutta onnistuuko tasapainotus enään? Tai tuleeko muita ongelmia?
Avatar
foma
Viestit: 493
Liittynyt: 7.3.2004 21:01
Paikkakunta: TKU
Viesti:

Re: Kampiakselin vastapainot

Viesti Kirjoittaja foma »

Vastapainojen kevennystä en ole kokeillut, mutta kiillotusta kylläkin. Kait siinä samassa vähä tavaraa lähti pois. Kiertokangeista otin kans valujäljet ja 20g pois. Samassa tietenkin vauhtipyörästä toista kiloa pois ja yhteisvaikutus oli erittäin positiivinen. Kyseessä on Samaran kone, mutta kyllä semmosta voi suositella jokaiselle joka jaksaa harrastaa noita moottoreitakin.
From Russia With Lada
Kalusto: Lelu-Samara 1580cc kaikennäköisillä virityksillä ;) , 2112 umpivakiokäyttöauto 1500cc 16v 2002.
Galleriassa
Avatar
mickey-69
Viestit: 560
Liittynyt: 25.7.2005 13:14
Paikkakunta: Padasjoki
Viesti:

Re: Kampiakselin vastapainot

Viesti Kirjoittaja mickey-69 »

Onhan noita limppuja pienennelty... Rälläkkä handuun ja sillä suurimmat veks ja sorvissa sitten haetaan muoto paremmin kohdalleen (voihan tuon homman toki tehdä alusta loppuunkin sorvilla)... Kiillotus kannattaa myös tehdä, aivan kuten kangillekin.. Onhan noi kaikki tasapainoonkin saatu...
Aja millä ajat ja Ladalla loput
Parooni

Re: Kampiakselin vastapainot

Viesti Kirjoittaja Parooni »

Joo kiillotushan on ilman muuta asiaa! Mutta onko kukaan kokeillut keventää reilummin niitä limppuja? Kannattaako koneistaa kirveenterän mallisiksi,vai sorvata suoraan ulkokehältä tavaraa pois? Osaako ottaa vielä painotuksen jälkeen jonkun resonoinnin,joka katkoo kampuran?
Avatar
ladaani_
Lada kerhon jäsen
Viestit: 192
Liittynyt: 13.11.2007 17:40
Paikkakunta: Lempäälä City

Re: Kampiakselin vastapainot

Viesti Kirjoittaja ladaani_ »

Ite laskin rälläkällä n. 1/3 pois limpusta ja sitten sorviin. Saivat ainakin Tammerdieselissä tasapainoon. Kanget on 1 gramman sisällä saman painoset ja reippaasti hinkatut. Voin kertoo että ei ole kauheen kiva nytkytellä kadulla. Teräsvauhtipyörä kannattaa kans tehdä/teettää. Ite sorvattiin omassa pajassa niin ei maksanut kuin aineen ja vaivan, tosin siinä meni kyllä kaksi päivää...
Käyttisprojekti: Samara -96 1500i 3d
Ikuisuusprojekti: Lada 1200L -89

antti.eeva@elisanet.fi
http://www.youtube.com/watch?v=HcddVKbg ... re=related
Vastaa Viestiin