
Varaosanappikset ja Samaran raato ulkosalla

Aivan pakko udella, että miten se toimii, kun autokatos, ollakseen katos, tulee lain määritelmän mukaan olla väh. 30 % auki seinistään?markku kirjoitti:Nyt tulee lukittava autokatos , onhan se tyhjää parempi .
En tunne tapausta, mutta kyseessä lienee teräsverkko-ovella suljettava katos?Lada-poliisi kirjoitti:Aivan pakko udella, että miten se toimii, kun autokatos, ollakseen katos, tulee lain määritelmän mukaan olla väh. 30 % auki seinistään?markku kirjoitti:Nyt tulee lukittava autokatos , onhan se tyhjää parempi .
Huhhuh, kunnon niuhotusta ilman mitään tietoa ko. tapauksesta. Minen ainakaan viitsisi ruveta aukomaan päätäni ja tekemään itseani naurunalaiseksi mokoman heiton takia.Lada-poliisi kirjoitti:Aivan pakko udella, että miten se toimii, kun autokatos, ollakseen katos, tulee lain määritelmän mukaan olla väh. 30 % auki seinistään?markku kirjoitti:Nyt tulee lukittava autokatos , onhan se tyhjää parempi .
"Autosuojaa pidetään avoimena, jos sen kussakin kerroksessa seinistä on vähintään 30 % avoimena ulkoilmaan ja aukkojen pinta-ala on vähintään 10 % lattia-alasta. (RakMk E4)"
Ethän vain ole mennyt nikkaroimaan umpiovia "autokatokseesi"? Sen jälkeen se nimittäin muuttuu autotalliksi, joka lasketaan kerrosalaksi, jolloin tulee huomioida:
- riittääkö tontilla rakennusoikeus?
- oletko hakenut rakennusluvan?
Jos edellämainitut kohdat eivät täyty, voi olla niin, että rakennusvalvoja velvoittaa sinut purkamaan ovet / katoksen ja verottajakin haluaa kiinteistöveron myös katoksen neliöistä. Vakuutusmaksuihinkin toimenpide vaikuttaa.
En halua niuhottaa, mutta...
Kuka täällä niuhottaa? Kuka vetää hernestä nenukkiin? Jaa-a... ? Vastaus en ole minä.Jokari kirjoitti:Huhhuh, kunnon niuhotusta ilman mitään tietoa ko. tapauksesta. Minen ainakaan viitsisi ruveta aukomaan päätäni ja tekemään itseani naurunalaiseksi mokoman heiton takia.
Taidat olla joku wannabe-kotimiliisi? Kuljet lakikirja kädessä joka käänteessä, jotta voit ammentaa sieltä tekstiä ainakun joku juttu ei miellytä?