Stereon viritys

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
Joni

Stereon viritys

Viesti Kirjoittaja Joni »

Kyseleisin vaan, että mikäköhän mättää, kun asentelin uutta soitinta ladaani niin soitin toimii kun auto on sammuksissa, mutta kun auton käynnistää ni se ei toimikkaan...hmmm?:(

Ladassa ei ollut ennestään mitään soitinta ja eikä ollut soittimelle menevää virtajohtoa, niin päätinkin ottaa tupakansytyttimen johdot sille.

En ole vielä kerennyt tutkia tota ongelmaa enenpää, mutta jos jollain olisi jonkinlainen neuvo tohon ennen kun lähden repimää ne johdot irti ja SYÖN NE...! :?
jta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jta »

Ota kerralla suoraan akulta virta... Mulla oli tupakansytyttimen kautta tuo mankka niin kävi useesti silleen että ku auto oli tyhjäkäynnillä niin ei riittäny mankalle enää virtaa... Aina sammu kesken kaiken mankka...
Iigori

Viesti Kirjoittaja Iigori »

jta kirjoitti:Ota kerralla suoraan akulta virta.....
Akusta kannattaa ottaa suoraan virta. Omaani kun asensin cd-soittimen pistin suoraan kerralla akusta virrat soittimelle. Edellisissä autoissa olen samaa periaatetta käyttänyt ja hyvin on toiminut
NesteHukka

Viesti Kirjoittaja NesteHukka »

Kun ottaa akulta suoraan virtaa, niin kannattaa myöskin nähdä sitten sen verran vaivaa, että laittaa sinne akun lähelle johtoon sulakkeen väliin, ja läpivientikumin siihen reikään, mistä tuo johdon sisälle (jos joutuu tekemään uuden reiän).
Ennenpitkää se johto kuitenkin vetää jostakin oikkariin, ja sitten onkin autossa hetken aikaa 1,5 metrin pituinen punahehkuinen sähkövastus...
Puliukkojen takuuvarma neuvo: Ole varma ja vapaa. Osta tenaa.
LamaAjanElvis

Viesti Kirjoittaja LamaAjanElvis »

mulla oli lasaretissa entiseen mankkaan laitettu virta sieltä rattiputken pistokkeesta, joten otin samasta tohon seedee mankkaan ja virta on kyllä riittäny.
"I can speak for every guy in this room here tonight. Guys, if you could blow yourselves, ladies, you'd be in this room alone right now. Watching an empty stage." -Bill Hicks
Joni

Viesti Kirjoittaja Joni »

Juu... sehän on sitten selvä se.
,_,/ukka

Viesti Kirjoittaja ,_,/ukka »

Juu, ja kannattaa tarkistaa että se ruuvi minkä alle maapiuhan pulttaa on varmasti rungossa kiinni. Mulla oli kyllä asiallisesti piuha kiinni, mutta jostakin syystä ko. pultti ei ollutkaan rungossa kiinni(maalia tms. välissä). Ihmettelin ku tunnetusti ihan hyvän radio osan omaava blaupunkti ei oikein toiminut. Tutkin asiaa ja huomasin että sai maadoituksensa pelkästään anteenipiuhan ulkovaippaa pitkin :-)

,_,/ukka
Autoton on huoleton
Boris
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Boris »

No tuolta ratin johdoista on jännite mankalle otettu. Radio soi kyllä vaikka ei autossa olis virrat päällä. Sitä voi asentaessa sitten päättää, että haluaako muistaa aina vääntää erikseen radion pois päältä. Ehkä kätevämpi jos jännite on koko ajan radiolla, niin ei tarvi avaimien kanssa leikkiä. Toisaalta täytyy muistaa sammutella musiikit, ettei akku tyhjene.
LamaAjanElvis

Viesti Kirjoittaja LamaAjanElvis »

mulla ei varmaan jää mankka päälle kun aina pitää etulevy ottaa matkaan. muuten joku naapuri kaappaa sen ration ja vaihtaa sen huumeneulaan.
"I can speak for every guy in this room here tonight. Guys, if you could blow yourselves, ladies, you'd be in this room alone right now. Watching an empty stage." -Bill Hicks
Vastaa Viestiin