HAH LADA!!!!!!!!!
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
HAH LADA!!!!!!!!!
Minulla oli tänän kuski ja se ei uskunnot että lada kulkee sen mitä luvataan...
Well... mentiin motarille ja annetiin mennä ja johan on !!! alamäesäsä 200km/h oho!! (pikkaisen yli), minun mielsestä se kova sana ladasta!!!
Mutta minun 110 16v on vähän "piristetty" ja 160km/ melkein hetkesessä. (toki bugatti on jo siinä vaiheessa yli 300km/h mutta se maksaa semmoinen 1.1 miljoonaa + verot eli =2,6?
Eii muuta kuin että kiva auto tämä lada..
Well... mentiin motarille ja annetiin mennä ja johan on !!! alamäesäsä 200km/h oho!! (pikkaisen yli), minun mielsestä se kova sana ladasta!!!
Mutta minun 110 16v on vähän "piristetty" ja 160km/ melkein hetkesessä. (toki bugatti on jo siinä vaiheessa yli 300km/h mutta se maksaa semmoinen 1.1 miljoonaa + verot eli =2,6?
Eii muuta kuin että kiva auto tämä lada..
Re: HAH LADA!!!!!!!!!
Lada on tukeva auto kovillakin nopeuksilla, varmaan joku saksanrautakin. Metsätielle kun mennään niin Lada kuski menee ladallaan melkoista haipakkaa, saksanraudan kuski kaivaa takapaksista mönkijän, ja ei kun menoksi.
warre 353w sedan,
- Sdelano v SSSR
Terve!
Ainakin minun 2111:säni (16-v, m/2003) on nopeusmittarissa "rajoitin"; ei nouse yli noin 203 km/h lukemaa, vaikka käyntinopeusmittarin lukema vielä kohoaa.
Laskeskelin taannoin, että omani kelasi todellista nopeutta 198 km/h (ehkä enemmänkin, sillä käytin laskussa renkaan dynaamista halkaisijaa 60 km/h nopudessa, todellinen halkaisija lienee ollut suurempi), käyntinopeutta oli 5400 r/min. Alamäen tynkä Saksassa.
SvS
Tässä vielä "nopeuskameran" kuva Bundesautobahn 9:ltä heinäkuussa 2007:

Ainakin minun 2111:säni (16-v, m/2003) on nopeusmittarissa "rajoitin"; ei nouse yli noin 203 km/h lukemaa, vaikka käyntinopeusmittarin lukema vielä kohoaa.
Laskeskelin taannoin, että omani kelasi todellista nopeutta 198 km/h (ehkä enemmänkin, sillä käytin laskussa renkaan dynaamista halkaisijaa 60 km/h nopudessa, todellinen halkaisija lienee ollut suurempi), käyntinopeutta oli 5400 r/min. Alamäen tynkä Saksassa.
SvS
Tässä vielä "nopeuskameran" kuva Bundesautobahn 9:ltä heinäkuussa 2007:

Viimeksi muokannut Sdelano v SSSR, 8.1.2008 20:52. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Sdelano v SSSR
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
Suhteellisen urpoa touhua ajella Ladalla tuollaisia vauhteja ja vielä urpompaa kehuskella siitä foorumilla!
Kauheita valehtelemaan
Eihän ladaa (Siis Ladaa) saa kulkemaan kuin 150 jyrkässä myötämäessä ja -tuulessa. Ja siinäkin on mittarivirhettä jo reilusti.

Ladalla ajaminen on machoa.
Ladan omistaminen machokismia.
Skoda Favorit 1991 - Havelin kastanjetti
Ladan omistaminen machokismia.
Skoda Favorit 1991 - Havelin kastanjetti
- Samara87/88
Odessa kirjoitti:Kauheita valehtelemaanEihän ladaa (Siis Ladaa) saa kulkemaan kuin 150 jyrkässä myötämäessä ja -tuulessa. Ja siinäkin on mittarivirhettä jo reilusti.
tää on totuutta samaran 1.3 kaasarikonehelvetissä

nykyinen ei oo kulkenu ku 160 pintakaasulla(

Chevrolet Cavalier Z24 3.1 V6 Convertible 93"
Chevrolet Starcraft 6.5TD 98"
Honda CRV 01"
Supo 62" Mopo
Chevrolet Starcraft 6.5TD 98"
Honda CRV 01"
Supo 62" Mopo
-
Ainakin ne kaikki kaksi napakymppiä (16v) joita olen ajanut ovat olleet AIVAN JÄRKYTTÄVIÄ ajaa. Vähän reiluun sataseen vielä uskaltaa hyvällä tiellä vedätää mutta ei kyllä paljon yli.
Äkkiseltään tulee mieleen vanhan löysä-alustaisen jenkin ja Nissan micran yhdistelmä
Pikkusen jos heilauttaa rattia niin auto keinuu vielä kilometrin.
Ja toinen 110 oli ajettu n.14tkm eli ei ihan loppuun ajettu ruoska.
Ja minusta molemmat oli vielä aika laiskoja, kierrokset saa pitää punarajalla jos meinaa jotenkin edetä ja silti on hidasta
Mutta jos joku tykkää niin mikäs siinä
Äkkiseltään tulee mieleen vanhan löysä-alustaisen jenkin ja Nissan micran yhdistelmä

Ja minusta molemmat oli vielä aika laiskoja, kierrokset saa pitää punarajalla jos meinaa jotenkin edetä ja silti on hidasta

21013 2300tic
- Lada-Jussi
kuinkahan lujaa sä tolla evo 1700:lla uskallat ajaa jos 110:llä uskaltaa vain 100 km/h astiralli lada kirjoitti:Ainakin ne kaikki kaksi napakymppiä (16v) joita olen ajanut ovat olleet AIVAN JÄRKYTTÄVIÄ ajaa. Vähän reiluun sataseen vielä uskaltaa hyvällä tiellä vedätää mutta ei kyllä paljon yli.
Äkkiseltään tulee mieleen vanhan löysä-alustaisen jenkin ja Nissan micran yhdistelmä![]()
Ja minusta molemmat oli vielä aika laiskoja, kierrokset saa pitää punarajalla jos meinaa jotenkin edetä ja silti on hidasta![]()

-
Kyllähän kestopäällysteellä uskaltaa napakympillä ajaa, mutta kun päällyste loppuu..... niin vauhti tippuu huomattavasti.
Minusta satakymppi ei sovellu vauhdikkaaseen ajoon minkäänlaisella tiellä.
Minusta satakymppi ei sovellu vauhdikkaaseen ajoon minkäänlaisella tiellä.
21013 2300tic
- larssi21074
110 ja samara ovat huippuhyviä ajaa ETENKIN hiekka ja soratiellä!!!!
Sanotaanko näin että vakio takapotkulla saa koittaa samoja aikoja kuin mitä mitä minä ajan soratietä samaralla. Ja tähän voin haastaa vaikka rallikuskin mikäli hän ajaa vakio 1,5 ladaa!
Jos väittää että 110 tai samara ei ole hyvä ajaa hiekkatiellä niin ei tiedä mistään mitään! Just hiekkatiellä on ihan pirun hyvä ajaa ja kovaa kun luistot on hallittuja ja huonon pidon takia kori ei kallistele! Oon ajanu ladan takapotkuilla paljon enemmän kuin etuvetosilla mutta samaralla oon hakannu kaikki ajat joita mulla on takavetoladalla ollu. Niin se vaan menee. Hauskaa se ei etuvetoisella ole mutta nopeeta eteneminen on.
Ja nää ajat on otettu yksityisellä suljetulla tiellä eli ei tartte alkaa vidduilemaan.

Sanotaanko näin että vakio takapotkulla saa koittaa samoja aikoja kuin mitä mitä minä ajan soratietä samaralla. Ja tähän voin haastaa vaikka rallikuskin mikäli hän ajaa vakio 1,5 ladaa!
Jos väittää että 110 tai samara ei ole hyvä ajaa hiekkatiellä niin ei tiedä mistään mitään! Just hiekkatiellä on ihan pirun hyvä ajaa ja kovaa kun luistot on hallittuja ja huonon pidon takia kori ei kallistele! Oon ajanu ladan takapotkuilla paljon enemmän kuin etuvetosilla mutta samaralla oon hakannu kaikki ajat joita mulla on takavetoladalla ollu. Niin se vaan menee. Hauskaa se ei etuvetoisella ole mutta nopeeta eteneminen on.
Ja nää ajat on otettu yksityisellä suljetulla tiellä eli ei tartte alkaa vidduilemaan.
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
- Sdelano v SSSR
Terve!
Kaikista 11X-yksilöistä en tietenkään voi mennä takuuseen, mutta jokainen ajamani 11X on ollut hyvä, vakaa ja yllätyksetön ajettava.
Itselläni on 111, 16-v, m/2003 vakioalustalla, renkaina on ollut Uniroyaleita ja nyt Pirelli P2500 175/65R14.
Vehje on kaikissa kyseeseen tulevissa moottoritienopeuksissa hyvä ajettava. Luonnollisesti pitkäjoustovarainen auto kallistelee jonkin verran; varsinaista haittaa asiasta ei ole.
Vaivaton moottoritiematkanopeus on 160..175 km/h. Myös siellä, missä moottoriteiden kaarteet ovat tiukempia kuin Suomessa.
200 km/h ei ole kunnossa olevalle 11X:lle mitenkään sellainen nopeus, että auton ominaisuudet olisivat "lopussa".
SvS
Kaikista 11X-yksilöistä en tietenkään voi mennä takuuseen, mutta jokainen ajamani 11X on ollut hyvä, vakaa ja yllätyksetön ajettava.
Itselläni on 111, 16-v, m/2003 vakioalustalla, renkaina on ollut Uniroyaleita ja nyt Pirelli P2500 175/65R14.
Vehje on kaikissa kyseeseen tulevissa moottoritienopeuksissa hyvä ajettava. Luonnollisesti pitkäjoustovarainen auto kallistelee jonkin verran; varsinaista haittaa asiasta ei ole.
Vaivaton moottoritiematkanopeus on 160..175 km/h. Myös siellä, missä moottoriteiden kaarteet ovat tiukempia kuin Suomessa.
200 km/h ei ole kunnossa olevalle 11X:lle mitenkään sellainen nopeus, että auton ominaisuudet olisivat "lopussa".
SvS
Viimeksi muokannut Sdelano v SSSR, 8.1.2008 20:35. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Sdelano v SSSR
Tervehdykset toivottelen.
Mikä mahtanee olla malliltaan minun 11X kun takakontissa on 110HB 8v ja rekisteriotteessa 112. Mielestäni se on kohtuulinen ajo-ominaisuuksiltaan, jonkun varran se on aliohjautuva jota voi kaasupolkimella hallita. Suuremmissa nopeuksissa se jotenkin tunnostaa keventävän keulaa, mahtaneeko johtua siitä takaspoilerista. Suurin mittarin näyttämä nopeus on ollut 150km/h jota olen sillä ajanut. On tullut sellainen tuntuma, että ajo-ominaisuudet hieman paranisivat kun nopeus ylittää 100km/h. Talvirenkaina on kitkarenkaat, arvelen nastarenkaiden olevan sopivammat talvirenkaiksi, sen aliohjautuvaisuuden vuoksi. Tämä sellaisen 28000km ja 3v:en kokemuksella. Jotkut moittivat jarruja, mutta mielestäni ne ovat hyvät. Kaikenkaikkiaan pidän sitä keskinkertaista parempana ajettavuudeltaan, kun ottaa huomioon kuinka mainio se on marja- ja sieniretkillä maastossa.
Mikä mahtanee olla malliltaan minun 11X kun takakontissa on 110HB 8v ja rekisteriotteessa 112. Mielestäni se on kohtuulinen ajo-ominaisuuksiltaan, jonkun varran se on aliohjautuva jota voi kaasupolkimella hallita. Suuremmissa nopeuksissa se jotenkin tunnostaa keventävän keulaa, mahtaneeko johtua siitä takaspoilerista. Suurin mittarin näyttämä nopeus on ollut 150km/h jota olen sillä ajanut. On tullut sellainen tuntuma, että ajo-ominaisuudet hieman paranisivat kun nopeus ylittää 100km/h. Talvirenkaina on kitkarenkaat, arvelen nastarenkaiden olevan sopivammat talvirenkaiksi, sen aliohjautuvaisuuden vuoksi. Tämä sellaisen 28000km ja 3v:en kokemuksella. Jotkut moittivat jarruja, mutta mielestäni ne ovat hyvät. Kaikenkaikkiaan pidän sitä keskinkertaista parempana ajettavuudeltaan, kun ottaa huomioon kuinka mainio se on marja- ja sieniretkillä maastossa.
Meijän Ukki tietää vanhasta Ladasta melkein kaiken, kun sen velipoika on nähnyt jälet 

- Lada-Jussi
Suomessa on kaikki 110:t 110:jä myyntinimikkeiltään, eli 110 Sedan, 110 STW, 110 HB, venäjällä vastaavat olisi 110, 111, 112, johtuisiko jostain eurohyväksynnästä, että rekisteriotteessa lukee kuitenkin alkuperäiset tunnukset (malli määritelty jossain maassa missä käytetään oikeita mallinumeroita). Noi venäläiset mallinumerothan tulee tehtaan tyyppikoodista jotka on 2110, 2111, 2112, niistä on vain lyhennetty tuo ensimmäinen kakkonen pois.Ukki kirjoitti:Mikä mahtanee olla malliltaan minun 11X kun takakontissa on 110HB 8v ja rekisteriotteessa 112.