turboladan polttoainejärjestelmästä?

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
Turbiini

Viesti Kirjoittaja Turbiini »

Mulla on tällähetkellä vakio kaasarissa suuttimina 1kurkussa 120 ja ilma 180 seosputki yläosasta reiitetty malli, 2kurkus suutin 160 ilma 120 seosputki yläosas pieniä reikiä ja alaosas isoja. 2kurkku toimii hyvin mutta 1 kurkku on alakierroksilla rikkaalla ja menee laihalle 4000rpm kierroksilla jolloin paineet on noin 0.9 bar 2kurkku toimii loistavasti eli kun kaasu on pohjassa seokset pysyy hyvinä koko kierros alueen kun käytän alle 1.3bar paineita sen jälkeen menee laihalle, mutta sekin johtuu että neulaventtiili 300 ei läpäise tarpeeksi pensaa. vakio 185 loppui jo 0.4bar paineilla. 0.5bar ahdoilla suuttimet oli 1kurkku 100 ilma 110 2kurkku 140 ilma 160 ja toimi ihan hyvin. suurimmat vuodot on ollu kohokammion tiivisteestä mutta sekin johtui siitä että se on vanhuuttaan repeilly. hieman tihkui läppäakseleilta muttei merkittävästi. Niin ja kaasarina axteekki eli siis kattiladan kaasari josta on alempi solenoidi poistettu suuttimineen ja ylemmästä katkaistu solenoidin pää (saman asian ajaa että kytkee jatkuvan virran mutta mulla oli solenoidi rikki)
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
Stefa

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Valaiskaapas muuten sellaista asiaa kun en ole vielä perille päässyt että mitä eroa on seoksiin suhteessa pienentääkö ilmasuutinta vai isontaako pääsuutinta? Sen ymmärrän että jos molemmat pieniä niin yläkierroksilla ruoka loppuu mutta mitä haittaa jos esim pienemmällä ilmasuuttimella rikastaa seosta?

Ladassa olisi kyllä hyvä olla tuo kaasari aika tiivis kun se pakosarja siinä alapuolella... Itteä ainakin hirvittäisi ajella kun kaasari vuotaa pakosarjan päälle.
Turbiini

ilma suuttimen pienetäminen vaikuttaa enemmän isoilla kierroksilla kuin pienillä itse pääsuutinta suurentamalla seos rikastuu koko alueella, mun pitäis seuraavaksi tuohon omaan pienentä pää suutin takaisin 100 ja ilma suutin joksikin 90 niin voisi sekin ruveta toimimaan.
voimaa
ilkkahy

Viesti Kirjoittaja ilkkahy »

Mitenkäs kaksi tuplakaasutinta toimii turbon kanssa?

Olen vähän ajatellut hankkia tuollaiset dellorton 32mm DHLB kaasarit ja Turbo saattaa joskus myöhemmin tulla ajankohtaiseksi. Noihin pitäisi silloin vaihtaa varmaan paineenkestävät kohot ja isommat suuttimet.

Vai onko yksikurkkuinen kaasutin hyvällä imukanavistolla turbon kanssa jostain syystä parempi vaihtoehto?
Turbiini

Nyt löytyi se viimeinen silaus kaasarin muokkaukseen.
Kuva
Eli kupari putken pätkät apukurkkuihin kuristimeksi. ja heti rupes riittämään ruoka kierroksilla. ja alhaalla ei kuitenkaan mene mahdottoman rikkaalle.
voimaa
Vastaa Viestiin