mikko853 kirjoitti:No niin, mittarivirheen huomioon ottaen 7.92l / 100km
Kannattanee mainita minkä tyyppisessä ajossa lukemat on saavutettu jotta saadaan todellista vertailupohjaa...
mikko853 kirjoitti:Kiihdytykset tosin mummomalliin.. normaalisti kun tulee polkaistua kaasu pohjaan -> vaihto -> kaasu pohjaan -> vaihto jne kunnes sopiva nopeus löytyy.
Mitäh? Voiko Ladalla muka ajaa muutenkin kuin kaasu pohjassa?
Ainakin oman kotteron kohdalla olen todennut että mummoilu ei auta tippaakaan, päinvastoin jopa nostaa kulutusta. Mara on päätynyt muistaakseni samaan lopputulokseen
Pääsääntöisesti esikaupunkiköröttelyä, aittakorpi-kotka-jumalniemi-tiutinen välejä. Ei kyllä hermo kestä moista köröttelyä muuten kuin kokeilumielessä
mikko853 kirjoitti:Kiihdytykset tosin mummomalliin.. normaalisti kun tulee polkaistua kaasu pohjaan -> vaihto -> kaasu pohjaan -> vaihto jne kunnes sopiva nopeus löytyy.
Jokari kirjoitti:Ainakin oman kotteron kohdalla olen todennut että mummoilu ei auta tippaakaan, päinvastoin jopa nostaa kulutusta. Mara on päätynyt muistaakseni samaan lopputulokseen
Kyläsenäino.
mikko853 kirjoitti:
Ei kyllä hermo kestä moista köröttelyä muuten kuin kokeilumielessä
1200:sella ajo vaatii hermoja.. Vaikka siitäkin saa revittyä varmaan enemmän voimaa, kun ite saan isommista.
En kyllä käsitä mitään taloushom*ilua, reilut kiihdytykset vaan, ei mummoilla siellä!
lueskelin viestikejun läpitte ja sanoisin että jos ja kun vaihtaa toisen kaasarin autoon kannattaisi aina käydä säätämässä se tai tarkistamassa käykö laihalla vai rikkaalla.. omsaasa 1.6tc hirviössä kulutus oli aluksi jotain 8.7-10 l/100km ja yks kaks koneen rappeutuessa kulutus nousi johonkin 10-15l/100km noh kone kävi reilusti laihalla mikä oli osasyyllinen koneen rikoutumiseen ja oma moka sinänsä kun vaihdoin toisen kaasarin koneeseen enkä mitannut kävikö kone laihalla vai rikkaalla.. noh koneremontin jälkeen kaasariin sai lyödä reilusti isommat suuttimet (en kyllä muista kokoja) ennenkuin saatiin kone hieman rikkaalle.. vääntö koneessa nousi huomattavasti.. nyt ei ole viellä päästy mittaamaan kulutusta koneremontin ja suuttimien vaihdon jälkeen mutta eiköhän sekin päivä tässä tule..
Uudenvuoden alla ajeltiin 1200L Helsingistä Mikkeliin, sieltä Nastolaan ja taas takaisin Helsinkiin uudenvuodenpäivänä. Tankattiin ensin Hesassa, sitten Nastolassa, vähän alle 400 km ajon jälkeen. Bensaa tankkiin meni vähän yli 30 litraa, vaikka Mikkelistä Nastolaan oli tullut ajettua yhdellä löysällä tulpalla.. Eli ei mitenkään kauhean paha tulos.
Toinen tarina onkin se, että autosta hajosi laturi, siitä oli vuotanut kytkinnestettä noin desi pois ja jäähdytysnestettä pari litraa.. Meinasi kyllä jälleen usko loppua Nastolassa ollessa, kun auto ei käynnistynyt mökin pihassa. Onneksi naapurilla oli laturi.
Mutta kyllä se nappis vaan on mukava matka-ajossa, silloin kun ei hajoa.
Alkoi niin ottamaan pannuun bensan hinnankorotus, että kokeilin onnistuisinko ajotavan muutoksella kulutusta hieman pudottamaan. Nopeita kiihdytyksiä ajonopeuteen, annoin rullata liikennevaloihin jne. Pääsin n. 150km maantieajoa + 200km kaupunkiajoa ennen kuin bensavalo alkoi vilkuttelemaan. Bensaa meni 31l eli kulutus oli n. 8,85l/100km. Aikaisemmin samoilla ajomäärillä meni n. 9,5l/100km. Pitää alkaa vissiin ajamaan kuin vanhat mummot=)
1300S raskaalla kaasujalalla 8.7l / 100km. Seuraava tankillinen pitänee ajella normaalisti, nyt tuli reviteltyä kun on niin kamalasti tehoa verrattuna 1200S:ään
Vaikuttaakos muuten kulutukseen kun pakosarjan tiiviste vuotaa? Ei viittis tiivistettä vaihtaa kun kevään mittaan tulos kuitenkin peltisatsi ja kuulostaa pikku pörinä ammattikoulupojan korvaan kivalta.. Mutta kyllä se vaihtoon menee jos se nostattaa kulutusta. Ja kuinkas kun jos vetää moottori jarrua yli 3 tonnin kierroksilla, niin onko normaalia että ampuu putkeen? 1700 ruisku siis kyseessä.
Kyllähän se vuoto ruiskumallissa lambdan sekoittaa, vanha kaasaripeli ei varmaan tietäisi mitään.
Moottorijarrutuksessa kuuluu jossain määrin aina jotain römpötystä, mutta jos se on ihan oikeaa ampumista(kauheaa paukketta), ei varmaankaan normaalia.
No ei kyllä toimiva ruisku putkessa suoranaisesti jysäyttele, jos kaikki on OK. Itsellä ruiskussa hiukan vakiota äänekkäämpi putkisto ja saa kyllä vetää välikaasun kanssa helvetin kovan moottorijarrutuksen eikä silti paukahtele kuin joskus hyvin harvoin.
Kuinkas paljon se sun ruisku sitten kuluttaa, millaisessa ajossa ja millaisella kaasujalalla?
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
7.94l / 100km. Esikaupunki ajelua, 75% ajosta 50-60km/h rajoituksilla. Normaalikaasujalalla, reippaat kiihdytykset ja vaihdot 3000-3500rpm. Ei voi olla kuin tyytyväinen, 1200S:ällä pääsi vastaaviin lukemiin vain mummoilemalla.
Moottorijarrutuksissa se röpöttää ja pientä paukkumista, välikaasulla huomattavasti enemmän. Mummoilemalla 11l/100km, normaalisti 13l/100km, sladittelua ja vähän enempi kenkää 17l/100km. Ajelen suuriman osan 80km/h, 30km matkoja.
Viimeksi muokannut Mr. nobody, 21.1.2008 0:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Aina kuitenkaan se ei paukuta/röpise (harvoin). Joutokäynti seilaa 800-2700rpm. Joskus ei käy ollenkaan tyhjäkäyntiä. Kaasuvaijeri ei jumita. Luultavasti ruiskussakin jotain häikkää?
Mr. nobody kirjoitti:Aina kuitenkaan se ei paukuta/röpise (harvoin). Joutokäynti seilaa 800-2700rpm. Joskus ei käy ollenkaan tyhjäkäyntiä. Kaasuvaijeri ei jumita. Luultavasti ruiskussakin jotain häikkää?
No ei tuo joutokäynti ole normaalia nähnytkään ja kulutustakin on reilusti liikaa.. oma vastaava 1700i vei 9-11l talvella esikaupunkiajossa..
Oletkos vikakoodit katsonut (Lada-infosta löytyy ohjeet)? Palaako CE-valo koneen käydessä vai toimiiko ollenkaan, jonka johdosta ei pala
Ja tosissaan vikaa on, aivan häiriintyneitä lukemia Itsekin kyllä sain joskus raakasti epäkuntoisella kaasariladalla poltettua 17 L/100 km, mutta se oli sillon joskus...
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.