Skodat kokoontuivat Kurikassa

Politiikkaa, maailmanparannusta ja muuta hölynpölyä, joka ei suoraan liity Ladoihin ja autoiluun.
Avatar
Kamaz
Viestit: 337
Liittynyt: 25.9.2003 22:04
Paikkakunta: Tampere

Skodat kokoontuivat Kurikassa

Viesti Kirjoittaja Kamaz »

Kerhomme kokoontui tänä vuonna Kurikassa. Enemän hienoja kuvia nähtävänä sivustolla: http://www.skodapower.tk/ osastolla:galleria

Eikö olekin upea tuo allekirjoittaneen kouluarvosanan 10 (vanteita lukuunottamatta) ansaitseva 120L vuodelta 1983

Kuva

Takapääkin on vielä tässä vuosimallissa upea pystylyhtyineen

Kuva

Olivat kuin kaksi marjaa allekirjoittaneen -83-malli ja toisen kerholaisen vuotta vanhempi. Molemmat ovat olleet vanhan papan silmäteriä ja niitä on öljytty jatkuvasti ja sen jälkeen ajettu pölyisellä tiellä. Aika hieno tuo omani rekisteritunnus TTT-886. Omassani on maski vähän haalistuneempi, mutta toiseen olikin vaihdellu LS:n leveämmillä kromilistoilla varustettu maski

Kuva
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 1984
Liittynyt: 25.9.2003 2:31
Paikkakunta: Bönde
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Sulla näyttäis toi puskurikin hieman haalistuneen. Muistaakseni sellaisella "mustalla vahalla" joka on just tarkoitettu muoviosille, saa ihmeitä aikaan... Pahus kun ei itse ehtinyt paikalle kun piti mennä Jukolan viestiin...
* ORIGINAL IS BEAUTIFUL *
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
Avatar
Kamaz
Viestit: 337
Liittynyt: 25.9.2003 22:04
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Kamaz »

Olen käyttänyt Bilteman mustaa puskurivahaa muutamaan autoon ja se on ollut hyvä ensimmäiseen vesisateeseen saakka. Sen jälkeen puskurissa on yleensä valumarannut. Tätä en halua ja tasaisesti haalistunut puskuri on mielestäni muutenkin rehellisemmän näköinen.

Muovipuskurin saa uudistettua kuumailmapuhaltimen avulla, kunhan ei sulata pintaa liikaa. Vuodesta 1984 alkaen (M-type) Skodassa oli muovipuskuri. Sensijaan tässä 1983-mallissa (A-type), samoin kuin vuotta nuoremmassa, on lasikuitupuskuri, joten siihen edellämainittu keino ei tepsi. Alkuvuoden 1982-mallissahan oli vielä kromipuskuri.
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10242
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

joo

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

ihan kivoja noi Skodatkin kun yrittää unohtaa sen kuinka huonosti merkille kävi 90-luvulla... 80-lukuisetkin alkaa olee jo keräilyharvinaisuuksia suurin osa jo poistunut liikenteestä.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 1984
Liittynyt: 25.9.2003 2:31
Paikkakunta: Bönde
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Kamaz kirjoitti:Olen käyttänyt Bilteman mustaa puskurivahaa .
No joo, eipä ihme. Siis jospa koittaisit joskus vaikka auto-glymin tuotteita. Ovat kallimpia mutta todella laadukkaita, siis TODELLA laadukkaita, eroa johonkin piliteeman paska-tuotteisiin on huomattava. Joskus ei vaan kannata nuukailla jos haluaa että auto näyttää hyvältä ja pysyy kunnossa. :wink:
* ORIGINAL IS BEAUTIFUL *
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
Avatar
Boris
Viestit: 603
Liittynyt: 28.9.2003 19:46
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Boris »

Mulla onkin Skoda-avaimenperä... Jossa pidän Ladani avaimia.

Kuva

Jatkakaa.
Avatar
Mosse-Aksu
Viestit: 1684
Liittynyt: 31.3.2004 13:24
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Mosse-Aksu »

Upeeta. Näissä kokoontumisissa näkee nuo pienet erot, mitä eri vuosimalleissa saattaa olla. Montako Skodaa oli paikalla? Oliko se avolava tehdasvalmis vai ns. laikkapickup. Yksi lahna-Skoda umpipakukin on näemmä pelastunut.

Mitenkäs nykyään, kun tulee itäautotapahtumia. Miten suhtaudutaan VW-Skodaan. Eipä silti, tuskinpa ne ovat edes tulossa.
Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone
Avatar
Kamaz
Viestit: 337
Liittynyt: 25.9.2003 22:04
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Kamaz »

Skodia oli paikalla muutama kymmenen. Se Skoda 1202 pick-up oli aito ja arvostetun kerholaisen omistama. Sama henkilö omisti sen lisäksi lähes koko lopun rivin eli valkoisen Formanin, vihreän S100:n, punaisen 130 Rapidin ja punaisen S440:n. Eräällä kerholaisella on myös 1202 combi. Niitä käytettiin aikoinaan paljon ambulansseina. Erikoisuutena niissä on oikeassa kyljessä kaksi ovea ja vasemmassa yksi.

Kyllä kokoontumisissa tapaa uudempiakin vehkeitä käydä, mutta niistä ei kukaan isommin jaksa kiinnostua. Yleensä niillä ajavilla kerholaisilla on kylläkin tallessa vanhempi ns."oikea Skoda".

Se paku-Lahna yllätti kaikki kerholaiset. Omistaja oli löytänyt sen hiljattain eikä kertonut etukäteen kenellekään, joten voitte kuvitella sen tohinan ja hyörinän auton ympärillä sen saavuttua paikalle.
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 1984
Liittynyt: 25.9.2003 2:31
Paikkakunta: Bönde
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Kyllä mulla oli toi delivery-lahna tiedossa jo ajat sitten. Tuossa Hyrylässä se oli yhessä liikkeessä ja onneksi lopulta meni harrastajalle.

Oheessa kuvia Hyrylän ajalta

http://groups.msn.com/HogGarage/skodat. ... hotoID=164

http://groups.msn.com/HogGarage/skodat. ... hotoID=165
* ORIGINAL IS BEAUTIFUL *
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
Avatar
Mosse-Aksu
Viestit: 1684
Liittynyt: 31.3.2004 13:24
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Mosse-Aksu »

Se on selvä, että merkkikerhoon tulevat uudemmatkin, mutta tarkoitin näitä itäauto kokoontumisia. Vieläkö uudet Skodat lasketaan idän ihmeisiin tässä mielessä.
Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone
Avatar
veli alexei
Moderaattori
Viestit: 3292
Liittynyt: 19.11.2003 13:18
Paikkakunta: Sastamala

Viesti Kirjoittaja veli alexei »

Volkkareitahan ne o. :)
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Vastaa Viestiin