Kerhomme kokoontui tänä vuonna Kurikassa. Enemän hienoja kuvia nähtävänä sivustolla: http://www.skodapower.tk/ osastolla:galleria
Eikö olekin upea tuo allekirjoittaneen kouluarvosanan 10 (vanteita lukuunottamatta) ansaitseva 120L vuodelta 1983
Takapääkin on vielä tässä vuosimallissa upea pystylyhtyineen
Olivat kuin kaksi marjaa allekirjoittaneen -83-malli ja toisen kerholaisen vuotta vanhempi. Molemmat ovat olleet vanhan papan silmäteriä ja niitä on öljytty jatkuvasti ja sen jälkeen ajettu pölyisellä tiellä. Aika hieno tuo omani rekisteritunnus TTT-886. Omassani on maski vähän haalistuneempi, mutta toiseen olikin vaihdellu LS:n leveämmillä kromilistoilla varustettu maski
Sulla näyttäis toi puskurikin hieman haalistuneen. Muistaakseni sellaisella "mustalla vahalla" joka on just tarkoitettu muoviosille, saa ihmeitä aikaan... Pahus kun ei itse ehtinyt paikalle kun piti mennä Jukolan viestiin...
* ORIGINAL IS BEAUTIFUL * "Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
Olen käyttänyt Bilteman mustaa puskurivahaa muutamaan autoon ja se on ollut hyvä ensimmäiseen vesisateeseen saakka. Sen jälkeen puskurissa on yleensä valumarannut. Tätä en halua ja tasaisesti haalistunut puskuri on mielestäni muutenkin rehellisemmän näköinen.
Muovipuskurin saa uudistettua kuumailmapuhaltimen avulla, kunhan ei sulata pintaa liikaa. Vuodesta 1984 alkaen (M-type) Skodassa oli muovipuskuri. Sensijaan tässä 1983-mallissa (A-type), samoin kuin vuotta nuoremmassa, on lasikuitupuskuri, joten siihen edellämainittu keino ei tepsi. Alkuvuoden 1982-mallissahan oli vielä kromipuskuri.
ihan kivoja noi Skodatkin kun yrittää unohtaa sen kuinka huonosti merkille kävi 90-luvulla... 80-lukuisetkin alkaa olee jo keräilyharvinaisuuksia suurin osa jo poistunut liikenteestä.
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Kamaz kirjoitti:Olen käyttänyt Bilteman mustaa puskurivahaa .
No joo, eipä ihme. Siis jospa koittaisit joskus vaikka auto-glymin tuotteita. Ovat kallimpia mutta todella laadukkaita, siis TODELLA laadukkaita, eroa johonkin piliteeman paska-tuotteisiin on huomattava. Joskus ei vaan kannata nuukailla jos haluaa että auto näyttää hyvältä ja pysyy kunnossa.
* ORIGINAL IS BEAUTIFUL * "Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
Upeeta. Näissä kokoontumisissa näkee nuo pienet erot, mitä eri vuosimalleissa saattaa olla. Montako Skodaa oli paikalla? Oliko se avolava tehdasvalmis vai ns. laikkapickup. Yksi lahna-Skoda umpipakukin on näemmä pelastunut.
Mitenkäs nykyään, kun tulee itäautotapahtumia. Miten suhtaudutaan VW-Skodaan. Eipä silti, tuskinpa ne ovat edes tulossa.
Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone
Skodia oli paikalla muutama kymmenen. Se Skoda 1202 pick-up oli aito ja arvostetun kerholaisen omistama. Sama henkilö omisti sen lisäksi lähes koko lopun rivin eli valkoisen Formanin, vihreän S100:n, punaisen 130 Rapidin ja punaisen S440:n. Eräällä kerholaisella on myös 1202 combi. Niitä käytettiin aikoinaan paljon ambulansseina. Erikoisuutena niissä on oikeassa kyljessä kaksi ovea ja vasemmassa yksi.
Kyllä kokoontumisissa tapaa uudempiakin vehkeitä käydä, mutta niistä ei kukaan isommin jaksa kiinnostua. Yleensä niillä ajavilla kerholaisilla on kylläkin tallessa vanhempi ns."oikea Skoda".
Se paku-Lahna yllätti kaikki kerholaiset. Omistaja oli löytänyt sen hiljattain eikä kertonut etukäteen kenellekään, joten voitte kuvitella sen tohinan ja hyörinän auton ympärillä sen saavuttua paikalle.
* ORIGINAL IS BEAUTIFUL * "Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
Se on selvä, että merkkikerhoon tulevat uudemmatkin, mutta tarkoitin näitä itäauto kokoontumisia. Vieläkö uudet Skodat lasketaan idän ihmeisiin tässä mielessä.
Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.