Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Avatar
Lada110
Viestit: 648
Liittynyt: 28.9.2003 16:33
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lada110 »

Epäilyni piti täysin paikkansa tai oikeestaa tietoni!! Bensapumppu han siellä oli tiltannu kun kilometrejä oli 17400 eli aika nopeesti!! kuulemma samaa pumppu mallia kun fiiuissa..... eli näillä eväillä taas eteen päin ....
Nyt:Lada 112 1.5i -02~Mazda 121 -91~Mazda MPV 2.0i -00~Exät-->~Lada 2101 JM~Volvo V40 1.9TD -98~VW Jetta -91~Lada 2105 1.5 -95 ~Suzuki Baleno 4WD -01 ~Mitsu Colt -92~Lada 112 1.5i 16V -03 ~Suzuki Swift 1.3i -01 ~Lada 2107 1500 -88 "PMR"~
samara88
Viestit: 252
Liittynyt: 19.3.2004 20:34
Paikkakunta: Syvänniemi, Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja samara88 »

Käytiin tuossa kuluneena viikonloppuna pienellä automatkalla (1400 km yhteensä) tuolla 110:llä ja seurailin siinä hieman kulutusta. Autossa oli suurimman osan matkasta kyydissä neljä henkilöä + matkatavarat perskohtaisesti ja koira. Autolla ajettiin vaihtelevasti vauhdin ollessa välillä 80 - 120 km/h ja Haminasta hieman Helsinkiin päin tullessa, kun tankkasin auton, laskettu kulutus oli 5,5 litraa. Siitä tankkauksesta eteenpäin kulutus oli REILUSTI suurempi, koska marssivauhti oli huomattavasti reilumpi. Parhaimmillaan Turkua kohti ajaessa oli Salon moottoritiellä vauhtia 160 km/h... Mittarin mukaan siis. Mitenkä lie, kun tuolla tienvarsilla on noita nopeusnäyttöjä, niin mitähän niistä uskoisi: Kuopion eteläpuolella näyttö kertoi todellisen nopeuden olevan 74, kun vauhtia oli ajotietokoneen mukaan 80. Lappeenrannan lähellä (tai jossain siellä) näyttö kertoi nopeuden olevan 87 ja ajotietokone taas antoi nopeudeksi 89. Kokemuksia näistä?
Ford Mondeo 2.0 TDCi ECOnetic HB -10
Hypnotic Silver

Ladoja ollut 7 x Samara ja 2 x 110 16V
Largoidi

Viesti Kirjoittaja Largoidi »

samara88 kirjoitti:K: Kuopion eteläpuolella näyttö kertoi todellisen nopeuden olevan 74, kun vauhtia oli ajotietokoneen mukaan 80. Lappeenrannan lähellä (tai jossain siellä) näyttö kertoi nopeuden olevan 87 ja ajotietokone taas antoi nopeudeksi 89. Kokemuksia näistä?
Voit ajaa huoletta kympillä yli, eivät sakota. GPS:llä joskus mittailin ja kun mittari näyttää 90, on nopeus about 82-84km/h kesärenkailla 175/65 R14 ja muistaakseni Nokia NRH1. Talvirenkailla on virhe hieman pienempi.

Tuon jos saisi säädettyä kohdilleen...
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Näin tänään yhden tutun,jolla on ollut Lada 110STW 8V neljä vuotta ja autolla ajettu 60 000km.Seuraavassa hänen kokemuksiaan.
-vetoakselin murrosnivel hajonnut lähes uutena,sisällä vettä-mennyt takuuseen.
-ovien lukkosylinterit melkein irti.Kiinnitetty takuutyönä
-starttimoottori hajonnut.Virtalukon yhteyteen asennettu jokin diodi(käynnistyksenesto?)
-käyntihäiriöiden syyksi paljastunut jumittava ruiskun ilmamäärää mittaava läppä.
-tuulilasinpyyhkimet pysähtyneet rekan perässä ajettaessa.Syyksi myöhemmin paljastunut pyyhkijän vipumekanismin nivelen irtoaminen.Korjaus edellyttää välikaukalon suojamuovin irroittamisen,mikä on löyhää retkua muovia.
-iskunvaimentimien vaihto ajankohtainen.
-pissapojan moottori rikkoutunut
-takatuulilasinpyyhkijän varsi umpiruosteessa vuoden sisällä.
-kello pitänyt kovaa raksutusta :twisted: ,minkä jälkeen se on
pysähtynyt :D
-tehtaalla korin ollessa märkä ovet on asennettu paikoilleen,minkä johdosta ovien alatiivisteet on jääneet osaksi kynnyskoteloon kiinni tai jättäneet maalipintaan jäljen.Korjattu takuuseen.
-pakoputken poistoputken pituus lyhentynyt puoleen ruostumisen vaikutuksesta.
Avatar
Lada110
Viestit: 648
Liittynyt: 28.9.2003 16:33
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lada110 »

Lada käy niin puhtaana että tulee vaan vettä putkesta jolloin se ruostuu.. :lol:
Nyt:Lada 112 1.5i -02~Mazda 121 -91~Mazda MPV 2.0i -00~Exät-->~Lada 2101 JM~Volvo V40 1.9TD -98~VW Jetta -91~Lada 2105 1.5 -95 ~Suzuki Baleno 4WD -01 ~Mitsu Colt -92~Lada 112 1.5i 16V -03 ~Suzuki Swift 1.3i -01 ~Lada 2107 1500 -88 "PMR"~
samara88
Viestit: 252
Liittynyt: 19.3.2004 20:34
Paikkakunta: Syvänniemi, Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja samara88 »

Kertokaapas saman mallin eli 110:n omistajat, onko teillä tullut vastaan samaa ongelmaa: auto antoi hälytyksiä moottoriöljyn määrästä, mikä tuntui hieman oudolle näin uudessa autossa. Olin vaihtanut öljyt noin 7000 km ennen tätä havainnointia. Luulin, että auton moottoriöljyn anturi häröilee, mutta tänä aamuna jouduin lisäämään öljyä lähes litran!!! Kone ei savuta enkä huomannut näkyviä vuotoja. Öljynä käytin Shell Ultra Helixiä (5W-40). Haluaisin tietää, onko kenelläkään ollut samaa häiriötä ja mitä öljyä yleensä käytätte autoissanne. Onko käyttämäni öljy "liian ohutta", joten moottori syö sitä? Autolla on tähän mennessä ajettu 53000 km.
Ford Mondeo 2.0 TDCi ECOnetic HB -10
Hypnotic Silver

Ladoja ollut 7 x Samara ja 2 x 110 16V
Avatar
Lada110
Viestit: 648
Liittynyt: 28.9.2003 16:33
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lada110 »

muistitiko käyttää konetta välillä kun laitoit uudet öljy eli että suodatin täyttyi jonka jälkeen oljy tason tarkistus...... suodatin nimittäin vetää aika hyvin oljyä kun täyttyy............... niin ja älkää hyvät ihmiset käyttälö Shell:n öljyjä jos haluatte että kone kestää.... shellin öljy tukkii huohotinputket eli tulee sitä vaaleeta vaahtoa.... omassa 110 meni venojen hytraali nostimet tukkoon kun laittovat teltalla shellin öljyä eli kone alko naputtaaa......
Nyt:Lada 112 1.5i -02~Mazda 121 -91~Mazda MPV 2.0i -00~Exät-->~Lada 2101 JM~Volvo V40 1.9TD -98~VW Jetta -91~Lada 2105 1.5 -95 ~Suzuki Baleno 4WD -01 ~Mitsu Colt -92~Lada 112 1.5i 16V -03 ~Suzuki Swift 1.3i -01 ~Lada 2107 1500 -88 "PMR"~
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10246
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

jes

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

sen mitä mulla on kokemusta noista 110 ja Samara autoistakin joissa on toi BSK näyttö, niin ovat ne varsin herkkiä ilmoittamaan väärin, koskien ihan kaikkia nesteseurantoja, tuntuisi siltä ettei systeemi ole aivan loppuun hiottu.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Niin vielä siitä 60 000km ajetusta 110:stä.Ajovalon korkeuden säätö oli lakannut toimimasta,luultavasti se on samanlaista rakennetta kuin kanttiladoissakin.Nesteenä käytetään tuulilasinpesunesteitä.Tuli mieleeni,että eikö siinä voisi käytää voitelevampia nesteitä,ettei männät tarttuisi kiinni.Pitää loppukesästä tarkistaa oman toiminta kun takuu loppuu elokuun lopussa.
Noista hydraulisista ventiilinsäätäjistä sen verran,että vaativat sen verran hyvät öljyt,ettei ne käytössä sakkaannu.Kun hydraulisen venttiilin säätimen toiminta perustuu moottorin oljynpaineeseen,mäntään ,sylinteriin ja niiden väliseen hallittuun öjyvuotoon(öljyä poistuu sylinteristä ventiilin toiminnan välillä)niin öljyn poistovirtaus pitää olla tasaista,eikä mäntä saa takertua sylinterin seinämään kiinni.Jos talvella öljyt on paksut kylmäkäynnistyksessä voi kalinaa esiintyä,mutta se poistuu öljyn norjistuessa.Aion käyttää öljynä esim.Mobilin synteettisä öljyjä,mistä on hyviä kokemuksia useamman auton osalta.Varma on aina varmaa,vaikka se vähän maksaisikin.
Avatar
Lada110
Viestit: 648
Liittynyt: 28.9.2003 16:33
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lada110 »

ite käytän koko ajan Nesteen City Pro 5w-40......... toimii hyvin........
Nyt:Lada 112 1.5i -02~Mazda 121 -91~Mazda MPV 2.0i -00~Exät-->~Lada 2101 JM~Volvo V40 1.9TD -98~VW Jetta -91~Lada 2105 1.5 -95 ~Suzuki Baleno 4WD -01 ~Mitsu Colt -92~Lada 112 1.5i 16V -03 ~Suzuki Swift 1.3i -01 ~Lada 2107 1500 -88 "PMR"~
Kaatamon3

Viesti Kirjoittaja Kaatamon3 »

Samara88:n 110 öljynmäärähälytyksistä...minun auto tekee samaa aina silloin tällöin. Johtuu hälytyksen tekevästä anturista. Ainakaan en ole huomannut vuotoja, vaikka parin vuoden aikana hälytyksiä on tullut kymmeniä. Remonttipaikassa sanottiin että jotkut kyllästyvät koko juttuun ja otattavat anturin pois.

Tämän Jaskan tutun 60 000 ajetun 110 starttimoottoriin liittyvä diodi on kaiketi semmoinen joka turvaa sen että startti sammuu kun auto käynnistyy. Minun autoon sulakerasiaan semmoinen laitettiin. Siihen asti startti jäi rohisemaan auton käynnistyttyä jos avainta piti paikallaan eikä päästänyt sitä palautumaan.

110 issäni 45 000 huolto takana eikä mitään erikoista löytynyt. Öljynä on 5W-40, aina on ollut ja varmaan tulee olemaankin. 60 000 huolto alkaa lähestyä kovaa vauhtia ja siinä tuleekin sitten se nokkahihnan vaihtaminen. Muistaakseni koko roska maksanee siinä hiukan yli 400 euroa ilman ylimääräisiä kuvioita. Ja jos jotain ylimääräistä tulee niin....alkaa jo ahistaa. Tuon nokkahihnan vaihto maksaa yksinään jotain vanhan mummon tonnin luokkaa. Toisaalta vuosi sitten olin läsnä kun jonkin nuolen mallisen sporddi-fiiatin omistaja sai kuulla että hänen kiitäjäänsä em. operaatio maksaa noin tonnin. Kyseessä ei ollut mummon tonni. Hihna on kuulema niin vaikeassa paikassa jne. Omistaja oli remonttireiskan mukaan aika tovin hiljaa. Ite nuo olisi paras tehdä, jäis rahaa ruokaankin.
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Sitähän se tuttukin valitteli-varmaan 110:n startin hinta on aivan eri luokkaa kuin Samaran,joka oli muistaakseni alle 100€.Kaksoiskäynnistysen esto pitäisi mielestäni näissä tanko-ohjatuissa starteissa olla pakollinen.Ennen asian hoiti Bendix-laite mekaanisesti,mutta niissä oli taas ongelmana vanhemmiten se,että jos käynnistäessä se ei toiminut niin startti hurisi "tyhjää".
Yhtenä aamuna huomasin,että välikaukalo oli toisesta päästään täynnä vettä yöllisen sateen jälkeen.Vedenpoistoreikä oli vain täyttynyt roskista.Avasin sen ja vesi poistui.Tämä on varmaan ajateltu juttu.Kun alkupäässä on pienin reikä niin homma toimii aina.Aikoinaan vanhoissa Toyotissa oli homma hoidettu näin.Vesi pääsi vapaasti välikaukaloon ja vedenpoistoputket oli välikaukalon päissä.Moni ei tiennyt niiden olemassaolosta mitään ennenkuin siinä vaiheessa kun vesi tulvi hanskalokeron alta jalkatilaan!
Nokkahihnan vaihdon annan ammattimiehelle.Siinä ei varmaan kannata paljon töpeksiä,ennenkuin hintaa keryy.Onneksi siihen on aikaa vielä vähintään kolme vuotta.
Öljynkorkeusanturi on varmaan mekaaninen nk. kohotyyppinen,koska mittatikussa ei näy mitään apulaitteita.Joissakin länsiautoissa homma on hoidettu siten että jännitettä syötetään mittatikussa olevaan vastukseen ennen auton käynnistystä.Jos mittatikku ei kosketa jäähdyttävään öljyyn niin se antaa varoituksen alhaisesta öljynpinnan tasosta.
samara88
Viestit: 252
Liittynyt: 19.3.2004 20:34
Paikkakunta: Syvänniemi, Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja samara88 »

Olisi kait se kohta vaihdatettava se nokkahihna, sillä autolla on kohtsillään ajettu 54000 km. Huomioita tässä ajellessa, mitä on tullut vastaan:

-vasen etupyörän laakeri väljä, vaihdatettava lähiaikoina
-vikakoodi 3363 tai jotain sellaista --> kampiakselin asentotunnistinanturin vikakoodi, ongelmana pitkä starttaus ennenkuin käynnistyy, korjautuu puhdistamalla anturi (uusi maksaa 100 €)

Muuten ei suurempia, vaihdatin tänään uudet etuset merkkiä Marshall. Kustannus töineen 105 € (195/50-15), korjautui huomattavasti auton taipumus "lyödä näpeille" kokoajan --> pystyheittoa entisissä renkaissa, aikaisemmin oli Maborit...
Ford Mondeo 2.0 TDCi ECOnetic HB -10
Hypnotic Silver

Ladoja ollut 7 x Samara ja 2 x 110 16V
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Onko se kampiakselin asentotunnistin kampiakselin hammaskehällä(jos nyt 110:ssa sellaista on?),vai vauhtipyörän hammaskehällä?
ALFA MER:Auton sähkövarusteet-kirja sanoo näin:Induktiivisen anturin haittapuolena on singnaalitason riippuvuus pyöritänopeudesta.
Kun pitkään käynnistäessä akun jännite laskee,laskee myös tämä singnaali ja jos se on vielä kaikenlaisen töhnän peitossa niin singnaalijännite heikkenee edelleen.Muös anturin kaapelin liitosten kunto vaikuttaa asiaan.
Avatar
Lada110
Viestit: 648
Liittynyt: 28.9.2003 16:33
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lada110 »

Anturi on jakopään puolella siinä öljyn suodattimen vieressä!!!

Tänään petti Faijan 110:stä pyyhkijän vipumekanismi............. purkamisen jälkeen selvis että pyyhkijän moottorista oli irronnut se viputanko......... pistin sen kiinni siinä kaatosateessa ja tietenkään se ei mennyt aivan kohdallee joten pyyhkijät lähti ensin alas päin ja sitten ylös päin ja pysähtyivat puoleenväliin....................... ratkaisu kunskin varsi pois ja apparin varsi pystysuoraa jolloin se pyyhkii molemmat puolet........ eli toimii kuin fiatin sulka...... TUNING Pyyhin!! =)

maanataina delttalle pika huoltoo........ saavat siellä rönkkiä sen paikalleen..........
Nyt:Lada 112 1.5i -02~Mazda 121 -91~Mazda MPV 2.0i -00~Exät-->~Lada 2101 JM~Volvo V40 1.9TD -98~VW Jetta -91~Lada 2105 1.5 -95 ~Suzuki Baleno 4WD -01 ~Mitsu Colt -92~Lada 112 1.5i 16V -03 ~Suzuki Swift 1.3i -01 ~Lada 2107 1500 -88 "PMR"~
Vastaa Viestiin