muun auton kone ladaan ja lukkoperän teko

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
Avatar
ladaani_
Lada kerhon jäsen
Viestit: 192
Liittynyt: 13.11.2007 17:40
Paikkakunta: Lempäälä City

Re: muun auton kone ladaan ja lukkoperän teko

Viesti Kirjoittaja ladaani_ »

Meidän tallissa ainakin ladan nokalle istutetaan AINA ladan kone. Eihän se enää muuten ole lada, jos jonkun muun sinne työntää. Katoaa se klamuuri...
Käyttisprojekti: Samara -96 1500i 3d
Ikuisuusprojekti: Lada 1200L -89

antti.eeva@elisanet.fi
http://www.youtube.com/watch?v=HcddVKbg ... re=related
Avatar
Team perseauki racing
Viestit: 1441
Liittynyt: 7.11.2004 13:49
Paikkakunta: jyväskylä

Re: muun auton kone ladaan ja lukkoperän teko

Viesti Kirjoittaja Team perseauki racing »

no gernin halvin puikko kone ei maltaita maksa... tempasee sillä lukko perän
ei riemulla rajaa kun bensa kasilla ajaa...
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: muun auton kone ladaan ja lukkoperän teko

Viesti Kirjoittaja START »

Team perseauki racing kirjoitti:no gernin halvin puikko kone ei maltaita maksa... tempasee sillä lukko perän
eri asia on että tekeekö noilla halpiksilla mitään
tosin yleensä jälki on kyllä eniten tekijästä kiinni
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
antti93

Re: muun auton kone ladaan ja lukkoperän teko

Viesti Kirjoittaja antti93 »

puikko koneen kyllä saisin lainaan mut miten tuo perätehään mitä pitää hitsata ja pitääkö koko perä irroottaa
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: muun auton kone ladaan ja lukkoperän teko

Viesti Kirjoittaja START »

eikös perään lukko hitsata ihan siihen peräluukun lukkoon :shock: :lol:
tulee tehoja niin pirusti ja suttaa vielä kutosellakin

asiallisia vastauksia löytyy varmaan haulla (hakusana kemppi lukko tai hitsilukko)

ja kyllä! ihan oikeasti. joutuu sen murikan irrottaan kun on vaikee rattaita hitsata jos se murikka on banjossa paikallaan
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
Aapo89
Viestit: 155
Liittynyt: 9.4.2006 14:21
Paikkakunta: Oulu

Re: muun auton kone ladaan ja lukkoperän teko

Viesti Kirjoittaja Aapo89 »

minä en itse ole hitsannu lukko perää mutta alen kyllä nähnyt vierestä, ja ihan paikallaan se perä oli.
Lada 1200s/1700cc
antti93

Re: muun auton kone ladaan ja lukkoperän teko

Viesti Kirjoittaja antti93 »

no sanoppa miten hitsasitte sen?
Tsipa

Re: muun auton kone ladaan ja lukkoperän teko

Viesti Kirjoittaja Tsipa »

No ladassa sitä ei kyllä pysty hitsaamaan banjossa paikallaan ollessaan, koska ei ole mitään luukkuja kuten esim. volvo 360:stä löytyy josta sen voi räkiä kiinni.
Otat vetoakselit pois irroittamalla pyörät ja jarrut, irrotat kardaanin, pulttaat irti perämurikan. Perämurikasta hitsaat tasauspyörästön jumiin elikkäs hitsaamalla ne pienet rattaat jumiin akseleihinsa.
Avatar
säätänä
Viestit: 233
Liittynyt: 22.2.2007 15:49
Paikkakunta: kärsämäki

Re: muun auton kone ladaan ja lukkoperän teko

Viesti Kirjoittaja säätänä »

perämurikan irroittaa noin tunnissa hitsaus vie sen 10min mutta kanssattaa puhdistaa osat hyväksi ennen mitään täppäilyä.
laaborghin on paras
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: muun auton kone ladaan ja lukkoperän teko

Viesti Kirjoittaja START »

ei siinä niin kauan mene
kannattaa muistaa ottaa siitä vetarin päässä olevasta peltilaipasta ne neljä pulttia auki. yksi tämän foorumin käyttäjä joskus kertoi että oli vetarit kovassa kun ei noita pultteja avannut vaan liukuvasaralla paukautti ne poikki...

sitä en tosiaan ymmärrä että mistä muka sen saa hitsattua jos ei murikkaa pois ota :shock:
ja eihän niihin rattaisiin kunnolla migillä eikä ok48 puikolla saa tarttumaan ei meinaan ole mitään normi terästä (itellä kylläkin pari vuotta kestänyt puikolla hitsattuna)
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
IlkkaHe
Viestit: 739
Liittynyt: 1.7.2004 22:44
Paikkakunta: Oulu/Muhos

Re: muun auton kone ladaan ja lukkoperän teko

Viesti Kirjoittaja IlkkaHe »

Aapo89 kirjoitti:minä en itse ole hitsannu lukko perää mutta alen kyllä nähnyt vierestä, ja ihan paikallaan se perä oli.
Itse en tuolloin paikallaan ollut (vai saatoimpa ollakin) mutta tuo auto mihin on tehty lukko perän ollessa _kaikilta osin paikallaa_ tehtiin hitsi lukko, rälläköimällä perään reikä, siitä sitten hitsattiin tasauspyörästö jumiin, ja samalla kertaa hitsattiin rälläköity pala paikoilleen :lol:

Itse en kyllä olis näin tehny, mutta nopeaahan se saattoi olla, tosin tiivistä ei perästä ihan tullut, mutta pysy siellä sen verta ööliä kuitenkin..
Avatar
säätänä
Viestit: 233
Liittynyt: 22.2.2007 15:49
Paikkakunta: kärsämäki

Re: muun auton kone ladaan ja lukkoperän teko

Viesti Kirjoittaja säätänä »

START kirjoitti:ei siinä niin kauan mene
kannattaa muistaa ottaa siitä vetarin päässä olevasta peltilaipasta ne neljä pulttia auki. yksi tämän foorumin käyttäjä joskus kertoi että oli vetarit kovassa kun ei noita pultteja avannut vaan liukuvasaralla paukautti ne poikki...

sitä en tosiaan ymmärrä että mistä muka sen saa hitsattua jos ei murikkaa pois ota :shock:
ja eihän niihin rattaisiin kunnolla migillä eikä ok48 puikolla saa tarttumaan ei meinaan ole mitään normi terästä (itellä kylläkin pari vuotta kestänyt puikolla hitsattuna)

kyllä tarttuu magilla/migillä tarpeeksi hyvin. jos on pikkumikki laitaa rattaiden väliin jonkun laisen rautaloodun palan ja hitsaa sen rattaiden väliin
laaborghin on paras
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: muun auton kone ladaan ja lukkoperän teko

Viesti Kirjoittaja START »

no juu ei se kauheen kovilla yleensä ole ja kunnon knööli jumittaa sen vaikka hitsaukset ei pitäskään
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
aune_

Re: muun auton kone ladaan ja lukkoperän teko

Viesti Kirjoittaja aune_ »

onkohan missään faktatietoa siitä miten voortin 2.0 ohari istu ladaan ?
jiipee

Re: muun auton kone ladaan ja lukkoperän teko

Viesti Kirjoittaja jiipee »

aune_ kirjoitti:onkohan missään faktatietoa siitä miten voortin 2.0 ohari istu ladaan ?
Huonosti. Yritin 1.6 ohc konetta vuonna -89 mutta esim. startti on voortissa niin alhalla että se otto ohjauslaitteisiin kiinni.
Vastaa Viestiin