Kuorma- auto ei mahtunut eilen Vantaan Ylästöntiellä matalan sillan alta. "Kaappi" meni tuusan nuuskaksi.
Olin lähes heti paikalla ja sain kännykällä kuvan autosta. Lähetin sen tuonne Uutislehti 100:aan. Laittoivat kuvan etusivulle. Sain tästä kuvasta 50 euroa vaivanpalkkaa.
Tässä sitten jonkun muun ottama kuva. Tässä tuhon jäljet:
Romurallin etuvetoluokan Suomen Mestari 2008 ja 2010. Hopeaa 2007 ja 2009
Suosikkimerkkini on Toyota, mutta Ladoja on ollut takavuosina paljon. http://www.tappari.net
Aivan liian matala silta . Jenkeissä haastaisin tuon sillan tai sen rakennuttajan oikeuteen ja vaatisin ainakin 200miljoonaa dollaria vahingonkrvauksia.
ff8728 kirjoitti:Joskus sattuu vaan oikeaan aikaan oikealle paikalle, kamera matkassa ja paristoissa virtaa. Kannattaiskohan tehdä lottoa huomenna, siis tapparin?
Pitää varmaan lotota jo tänään.
Tosin ei se ihan noin mennyt. Olen rahdannut ns. kakkoskameraa mukanani, koska en uutta kameraa kuljeta mukanani koko ajan. Säälin sitä. Onhan se "varakamera" ollut varmaan repussa pari kuukautta lataamatta. Siinä ei siis ollut virtaa yhtään. Otin kuvan siis kännykällä.
Romurallin etuvetoluokan Suomen Mestari 2008 ja 2010. Hopeaa 2007 ja 2009
Suosikkimerkkini on Toyota, mutta Ladoja on ollut takavuosina paljon. http://www.tappari.net
Ei ole muuten ensimmäinen kerta, kun tohon siltaan ajetaan - näyttäisi olevan se pitäjän kirkolla oleva Tuusulan motarin alittava silta. Jo poikasena näin, että joku oli ajanut tohon kontin säpäleiksi. Kyllä se mielestäni on liian korkea auto, koska toi matala siltahan on kiinteä rakenne, eikä tosta pääse mihinkään (ilmeisesti jo 60-luvulla tehty ) , korkealla autolla taas se on mahdollisuus kiertää.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Se siltahan se on. Sen pystyy helposti kiertämään. Matkaa kertyy ehkä 2-3 kilometriä.
Nuori kundi ajoi kuorkkinsa sitten jalkakäytävälle ja meni "piiloon" sinne auton taakse tieltä päin katsottuna ja puhui kännykkään. Mä olin tyhjällä bussilla tulossa vastaan sitä ja tarkoitus alittaa silta. Sain bussin sitten käännettyä, kun ensin huidoin henkilöautokuskeille. Ajoin siihen sivukadulle ja soitin poliisille, että hommaavat sinne liikenteen ohjausta ja siivousapua, koska tie meni tukkoon.
Onneksi kukaan ei tullut kuorma-autoa vastaan siinä sillan alla eikä kukaan kävellyt jalkakäytävällä. Irronneet seinät ja ovet olisivat voineet olla tappavia.
Romurallin etuvetoluokan Suomen Mestari 2008 ja 2010. Hopeaa 2007 ja 2009
Suosikkimerkkini on Toyota, mutta Ladoja on ollut takavuosina paljon. http://www.tappari.net
Tuo silta ja pätkä moottoritietä on ollut tuossa paikassa jo kymmeniä vuosia. Tie on paikallismurteessa Tuusulantie. Tuusulantietä on ajettu Helsingistä Lentoasemalle sujuvasti moottoritietä niin kauan kuin allekirjoittanut muistaa aikaa taaksepäin.
Tosin ei tuollaista voi ammattilaiselle sattua. Jos sillan korkeus epäilyttää, niin sitten kokeillaan hiipien, ei vauhdilla niin että kaappi putoo matkalle
Toki siltojen korkeuksia siis tulee testattua. Vaikka lukiskin 3,8 m, niin siitä saattaakin päästä 3,9:llä jne.
Muuten: ko. auto tuli sieltä koululta päin eli Helsingin pitäjän kirkolta päin. Siinä on 30 km:n rajoitus. Luulen, että auto on tullut kovempaa kuin 30km/h. Niin pienellä vauhdilla tuskin tulee noin pahaa jälkeä?
-----------
Ajoin kuorkkia yhteen aikaan ja ajelin usein tuollapäin. Seuraajani sitten ajoi kuorkin siihen kiinni. Sitten kun se tuli korjaamolta, niin firman toinen kuski ajoi samalla autolla samaan paikkaan. (en tosin tiedä kuinka pahaa jälkeä tuli, kuulin asian vain firman kolmannelta kuskilta)
Uudehko entinen ”kuittiautoni” Volvo FM8 koki lähtöni jälkeen kovia. Ehkä pomo sitten muisti painottaa kundeille sitä siltaa. Firman nimeä en viitsi mainita, koska mulla on siellä tuttuja.
Romurallin etuvetoluokan Suomen Mestari 2008 ja 2010. Hopeaa 2007 ja 2009
Suosikkimerkkini on Toyota, mutta Ladoja on ollut takavuosina paljon. http://www.tappari.net
Mutta on kai tuosta sillasta asianmukaiset varoitukset?
Silloista saisi kyllä varoittaa tarpeeksi aikaisin. Esim. Mansoniemestä Raivalaan Porintielle menevällä Raivalantiellä on 3,8 m silta juuri ennen Porintietä. Ensimmäinen varoitus sillasta on vasta Kovelahdessa n. 5 km ennen siltaa. Siinä kohtaa on sitten ajanut kolmostieltä 9 km turhaan ja saa palata samoja jälkiä tai huonompaa Kovelahden tietä kolmostielle ja kiertää suosiolla Parkanon kautta. Miksi varoituskylttiä ei voisi olla heti Raivalantien risteyksessä?
Tosin tuostakin sillasta kuulemma menee vähän korkeampi kuin luvataan.
Samoin Turusta tullessa on Hämeenlinnaan sininen opastekyltti HÄMEENLINNA, joka ei siis mene motarin vaan Lahdensivun kautta. Siinäkin vois olla heti Turuntien risteyksessä varoitus supermatalasta (joku 3,4 m) sillasta, ettei tarvitse sitten siellä juuri ennen siltaa vekslata. Kyllähän se nupilla passaa, mutta entä jos joku eksyy sinne yhdistelmällä?
Sieltä Kuriiritie/Kirkkotieltä ei ole siltaan kuin noin 200 metriä jos sitäkään. On siellä liikennemerkein varoitettu matalasta sillasta.
Romurallin etuvetoluokan Suomen Mestari 2008 ja 2010. Hopeaa 2007 ja 2009
Suosikkimerkkini on Toyota, mutta Ladoja on ollut takavuosina paljon. http://www.tappari.net
Muistuu mieleen nuoruusvuodet: Olin serkun kanssa hakemassa 142 Scanialla yhtä murskaamoa Joensuuhun tuolta Porista. No matkalla tuli vastaan aika matala silta.
Sitten vain "yrittämään" hitaasti ja lopputulos: Ottaa se kiinni.
No 2 min mietittiin ja tajuttiin: kumeista pois ilmaa jotta menee alta .
Ja sillan jälkeen täytettiin kumit Scanian jarruista . Jaa miksikö oli letkut mukana??.
No noita kumeja sattu meeneen yrittämisen alkuaikoina useita (loppuun ajettuja).