Suolaa, suolaa...

Politiikkaa, maailmanparannusta ja muuta hölynpölyä, joka ei suoraan liity Ladoihin ja autoiluun.
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10242
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Re: Suolaa, suolaa...

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

joo mut mietinkin että iso kuljetuksista voitaisiin lopettaa kokonaan, just niiq tossa mainittiin, että kannattavuuden takia kuskataan tavaraa ympäri maailmaa, kun se tulee halvemmaksi kuin työllistää paikallisesti, no jakoautojahan tarvitaan tietysti aina, mutta kevyt jakoauto esim. GAZ-53 olisi luontoystävällisempi ratkaisu kun tavaraa ympäri suomen puskevat raskaat tuplaturbo manit tai scaaaniat
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: Suolaa, suolaa...

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Lada-Jussi kirjoitti:no jakoautojahan tarvitaan tietysti aina, mutta kevyt jakoauto esim. GAZ-53 olisi luontoystävällisempi ratkaisu kun tavaraa ympäri suomen puskevat raskaat tuplaturbo manit tai scaaaniat
Meinaatko ihan tosissasi että tollanen laiska bensa-V8 on paljonkin ympäristöystävällisempi kuin joku nykyaikainen turbodiesel?
Sitäpaitsi raskaalta kalustolta edellytetään jonkinlaista luotettavuutta, eikä siihen kuvaan sovi mikään neukkulassa tai ryssissä tehty laite.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Re: Suolaa, suolaa...

Viesti Kirjoittaja samarai »

Mites olisi sitten tällainen GAZ-Sadko :wink: :
http://www.gaz.ee/index.php?option=com_ ... &Itemid=58
tai GAZ-Valdai
http://www.gaz.ee/index.php?option=com_ ... &Itemid=38

Täyttävät ainakin kaikki Euro-normit. Andoria-turbodiesel 8)
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10242
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Re: Suolaa, suolaa...

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

lyhyessä jakeluajossa menee kivasti tollanen perinteisempikin peli, mut ehkä noita uudempia GAZeja vois ottaa käyttöön. Mutta pääpointti oli siinä ettei romua kuljeteta turhaa ympäri Suomea. Hyvä esimerkki oli näillä nurkilla, kun jätteitä alettiin lajittelee. Ensin niitä haettiin ympäri maakuntaa kuorma-autolla toiseeen paikkaan josta ne lajittelun jälkeen taas vietiin 60 km:n päähän, se siitä lajittelun ympäristöhyöydystä. Sama jos täällä Janakkalassa pistä kirjeen Hämeenlinnaan (naapurikaupunki) niin posti auto kuskaa sen kirjeen ensin Helsinkiin leimattavaksi (ainakin niissä on aina Helsingin leima) ja sit tuo takaisin tänne ja ajaa tosta 30 km vielä ohi. Eli kirje menee yhteensä noin 200 km vaikka määränpäästä toiseen on noin 30 km. Vaikka ton 30 km veis GAZ-53:lla niin se olis ekologisempaa kuin kiikuttaa tuplaturbo-manilla 200 km. :?
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: Suolaa, suolaa...

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Juttu on luisunut sille tasolle, että oikeestaan ihan turha enää mitään sanoa.

Hyvä juttu, että Jussi ja co. tuntee kuljetusalankin noin hyvin, paremmin kuin alalla työskentelevät.

Ilman muuta junalla ja GAZilla Suomen logistiikka hoituu.
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10242
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Re: Suolaa, suolaa...

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

hiekkalaatikolla pitää vähän luisuakin.... tässähän on enempi kyse kuljetustoiminnan kokonaisuudistuksesta joka liittyy myös ekologisiin ajatusmalleihin yhteiskunnan rakenteesta lisättynä ripauksella neuvostopropagandaa. nykyisessä mallissaanhan lienee kivempi tehdä töitä noilla maneilla, tosin kyllä nykyiset MAZ ja KamAZ mallit olisi ihan toimivia vaihtoehtoja, taitaa noi MAZit olla usein MANin tekniikallakin.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: Suolaa, suolaa...

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Kyllä mä asiaa mietin, enkä pysty tajuamaan, miten huono kalusto tekisi ajosta ekologisempaa.

Sen sijaan kuljetusyritysten kansallistaminen ja keskittäminen yhteen isoon valtion kuljetusfirmaan olisi ekoteko, tyhjänä ja peräkanaa ajaminen pystyttäisiin minimoimaan.
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Avatar
Marko
Viestit: 981
Liittynyt: 7.2.2006 19:48
Paikkakunta: Инкероинен,Коувола

Re: Suolaa, suolaa...

Viesti Kirjoittaja Marko »

jos jonkun pellen tajuu ei mahdu,miks suolaa laitetaa:ennen ei ollu tämmösii painoja,eikä kilometrejä,joten tämmöstä kohta 3milj.ajanutta rekkakuskii kiinnostaa joittenkii helmojen ruostuminen,ku kilo paskaa(pese autos useemmin).
Vastaa Viestiin