Nykyäitien tilanne

Politiikkaa, maailmanparannusta ja muuta hölynpölyä, joka ei suoraan liity Ladoihin ja autoiluun.
Vanja-eno
Viesti:

Re: Nykyäitien tilanne

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Luepas nyt Jokke uudestaan tuo Nonniksen vastaus... tai no, helpotan hiukan:
Nonnis kirjoitti: mutta en mäkään ihan 3-vuotiasta jättäis yksin
Aika usein olen ihmetellyt että tämän palstan miehet vetää ihan väärät johtopäätökset Nonniksen kirjoitteluista...

Mun mielestä ko. neiti kirjoittaa usein suoraan ja asiaa sen kummemin tuubaa jauhamatta. Ja voin nyt sulle Jokke kertoa, jollet tajunnut niin tuon "naisnäkökulman" ydin oli

a) ihmettely -> yleensä 3-vuotias ei välttämättä ole noin aloitteellinen ja pukeudu noin huolellisesti yksin ulos lähtiessään -> eli se pa*kat housussa ja rääkyy osio
b) nykynuorison uusavuttomuus johtuen liiallisesta hyysäämisestä ja passaamisesta -> lopputeksti

Ja rautalankaselvennys:
kohta a) kannanotto uutiseen
kohta b) naisnäkökulmavastaus otsikon kysymykseen

EDIT: Nonnis ehti tuohon väliin jo, mutta laitan tän silti tänne
* ORIGINAL IS BEAUTIFUL *
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
Vanja-eno
Viesti:

Nonnis kirjoitti:^Mutta silloin on onneksi jo myöhäistä ;)
40-vuotias nainen ei ole vielä liian vanha hankkimaan lapsia :D

Mulla on yks frendi joka sano 30-vuotiaana, ettei hanki lapsia. Sanoi vielä samaa 35-vuotiaanakin... Mutta kas kummaa. Nyt on 41 v. ja onnellinen vauvelin äiti
:wink:

Susta tulis ihan helkutin hyvä äiti, että ei ehkä kannata lukita vastausta... :D
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
ff8728

Viesti Kirjoittaja ff8728 »

Selvästihän tuosta paistaa läpi että kyse ei ole ensimmäisestä kerrasta tuossa perheessä. Kolmevuotias tarvitsee vielä kaiken mahdollisen vanhempiensa tuon, huolenpidon että edes kohtuullisesti menestyy esim. koulussa. Lapsia kun hankitan niin samalla pitää sitoutua melkeinpä parikymmenvuotiseen projektiin. Projektiin taitaa sisältyä muutkin kun vaipanvaihto kerran vuorokaudessa :?
warre 353w sedan,
Lada-Jussi

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

eiköhän noniksella ole vielä paljon lapsentekovuosia jäljellä ainakin ton iän puolesta, ohan noniksella uudehko koiravauvakin, siitähän nuoret parit aina lähtee, nyt on jo koti, farmariautot ja koiran pentu, sit seuraavax niitä ihmisen toukkia :wink:
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Hande

Viesti Kirjoittaja Hande »

Aika hyvin tähän on tullutkin vastauksia, mutta kun noita juttuja lehdissä esiintyy, minullekin tulee ensimäisenä mieleen, missä lapsen isä on? Ei kukaan mies voi väittää, ettei tiedä lapsensa äidin olevan alkoholisti. Alkoholismia kun on pidemmän päälle mahdotonta salata. Naisille aina saarnataan, että pitää vähän tarkempaan valita, kenen kanssa lapsia tekee, mutta aivan samaa saarnaa vois ruveta miehillekin pitämään! En tajua miksi sitä kumia on niiiin vaikea laittaa väliin, jos ei seuraamuksista ole valmis huolehtimaan. Se jätetään aina naisen harteille ja vastuulle.
Mutta kyllä minäkin taivastelen, miks tuollaista tapahtuu? Miksi lapsia jätetään heitteille? Mistä se välinpitämättömyys oikeen sikiää?
En 10v,tä jätä pitkäksi aikaa kotiin yksin. Enkä siltikään koe, että olisin ylisuojeleva äiti tai paapoisin tenavat pilalle. Lapseni ovat toisinaan liiankin omatoimisia, mutta minusta 10 vuotias on liian nuori kantamaan vastuuta itsestään.

Edit: Ja eiköhän Nonniksen päätös ole aivan hänen omansa. Nostan hattua. Ei kaikki lapsia halua, eikä tarvitsekaan haluta. Ei se tee naisesta yhtään huonompaa tai parempaa. Minä taasen lapset olen halunnut ja se on ollut sitten minun päätökseni.
Viimeksi muokannut Hande, 17.5.2011 15:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lada-Jussi

kyllä mä jättäisin vastuun naisille, sori vaan, mutta naiset loppupeleissä tekee valinnan siitä kenen kanssa parittelee, jos tekee huonon valinnan niin se on voi voi.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Nonnis
Lada kerhon jäsen

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

^Eikö mies ole vastuussa siitä kenen kanssa parittelee?! :lol:
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
pressa

Viesti Kirjoittaja pressa »

"uroksen tehtävä on elinkaarensa aikana paritella mahdollisimman usean naaraan kanssa, näin se turvaa geeniensä jatkuvuuden" Näin meille opetettiin biologiassa joskus 80-luvun alussa. Kuitenkin kun puhutaan ihmisistä on parittelupäätös parin yhteinen asia. Jokainen suojaamaton yhdyntä on harkittu teko ja sen seurauksena voi olla raskaus.
Molempien osapuolien tulee kantaa vastuunsa!!
samarai
Lada kerhon jäsen

Viesti Kirjoittaja samarai »

Samaa mieltä Jussin kanssa, nainen se on joka sen valinnan tekee. Tietysti tässäkin voidaan jeesustella, että "kumpikin kantaa vastuunsa" - maailma ei vaan ole mikään lintukoto, jossa eletään oikeudenmukaisesti. Nainen on se osapuoli kuka tulee raskaaksi ja päättää myös yksin siitä -synnyttääkö lapsen vai keskeyttääkö raskauden. Mies voi sitä vastoin juosta karkuun ja pahimmassa tapauksessa jättää vielä elatusmaksunsa fatan hoidettavaksi. Tietysti tämä ei tarkoita sitä, että nainen olisi yksin syypää vaan kärsijä - siellä varsinaisissa "loppupeleissä".
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Lada-Jussi

niin tarkennuksena, että miehet parittelee luonnonoppien mukaisesti niin usean kanssa kuin mahdollista ja naiset päättää keiden kanssa parittelee, eli päätöksen parittelusta tekee nainen
,_,/ukka

Viesti Kirjoittaja ,_,/ukka »

Lada-Jussi kirjoitti:kyllä mä jättäisin vastuun naisille, sori vaan, mutta naiset loppupeleissä tekee valinnan siitä kenen kanssa parittelee, jos tekee huonon valinnan niin se on voi voi.
No ei oo yhtään ihme että oot vielä poikamies :roll: Ei nuo viidakon opit enää nyky-yhteiskunnassa tahdo toimia, vaikka niillä vaistonvaraisia toimia voi selitelläkkin.

,_,/ukka
Autoton on huoleton
Lada-Jussi

kyl mää olen ehdottanut avioliittoa jo vaikka kuinka monelle, mutta ei ole kelvannut, eli mun naimattomuus tukee juurikin tätä esittämääni teoriaa, luonto on luontoa aina vaan, ei se muutu vaikka ihmisen luoma maailma muuttuisi.
Vanja-eno
Viesti:

Hande kirjoitti:Edit: Ja eiköhän Nonniksen päätös ole aivan hänen omansa. Nostan hattua. Ei kaikki lapsia halua, eikä tarvitsekaan haluta. Ei se tee naisesta yhtään huonompaa tai parempaa. Minä taasen lapset olen halunnut ja se on ollut sitten minun päätökseni.
Mä en ole Nonniksesta äitiä tai lapsentekokonetta tekemässä enkä tietääkseni edes painostamassa. olen samaamieltä sun kanssa hande tuosta mitä kirjoitit ja mitä tässä vastauksessani lainasin. Tarkoitukseni olikin lähinnä vain sanoa että 'Never say never' :wink: Ja uskonpa että Nonniskin tämän hiffasi :D
samarai
Lada kerhon jäsen

Viesti Kirjoittaja samarai »

Lada-Jussi kirjoitti:kyl mää olen ehdottanut avioliittoa jo vaikka kuinka monelle, mutta ei ole kelvannut, eli mun naimattomuus tukee juurikin tätä esittämääni teoriaa, luonto on luontoa aina vaan, ei se muutu vaikka ihmisen luoma maailma muuttuisi.
Ei muuta kuin Jussi alat islamiksi, ei mene kauaa että olet ukkomies, kun vanhemmat valitsevan puolison. :)
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Nonnis
Lada kerhon jäsen

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

^No Jussin vanhemmat ovat jo kovasti yrittäneet sitä puolisoa valitakin eikä sekään ole auttanut.
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Vastaa Viestiin