OPETTAJA PAHOINPITELI XX-VUOTIAAN !

Politiikkaa, maailmanparannusta ja muuta hölynpölyä, joka ei suoraan liity Ladoihin ja autoiluun.
Pavlovits
Lada kerhon jäsen

OPETTAJA PAHOINPITELI XX-VUOTIAAN !

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Viime aikoina on ollut raflaavia otsikoita opettajien pahoinpitelemistä oppilaista. Tarkemmin juttua lukiessa käy ilmi, että useasti kyseessä on tarkkailuluokan oppilas, joka opettajaa homoteltuaan tai huoriteltuaan ja riehuttuaan on joudettu opettajan toimesta rauhoittamaan. Useimmiten kiinipitäen tai pahimmassa tapauksessa molemminpuolin tönien. Kun tämä oppilas sitten menee kotiinsa, vanhemmat ottavat yhteyttä poliisiin, sosiaaliviranomaisiin ja kouluun. Ehdottomasti uskotaan oppilaan versiota asiasta, "ei meidän Patrik valehtele" Sitten ollaankin käräjillä ja iltapäivälehtiä myydään.
Kun aikanaan käsityönopettaja veti avokämmenellä minua poskelle, ei tullut mieleenkään valittaa asiasta vanhemmille eikä kenellekään muulle. Vaikka kyseessä olikin väärinkäsitys, ei siitä jäänyt mitään vammoja sieluun, eikä poskikaan enää seuraavana päivänä punoittanut.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Lada-Jussi

Re: OPETTAJA PAHOINPITELI XX-VUOTIAAN !

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

mitä noista lapsista sitten tulee isona, jos niitä ei saa kuriin ja järjestykseen edes pienenä
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Ukki

Viesti Kirjoittaja Ukki »

Tervehdykset toivottelen.
Minun kansakouluaikana oli kova kuri. Tuli luunappeja ja tukkapöllyä, erään oppilaan opettaja tönäisi kerroksenvälin rappusia alas, kun oppilas ei oikein totellut opettajan antamia määräyksiä. Oppilaalta lähti taju ja housut kastu päällyshousuja myöten. Jonkun minuutin päästä taju palasi ja poika tottelevaisesti lähti kotiin. Seuraavana päivänä palasi ihan toisenlainen oppilas, oli sanut vielä lisää höykynköykkyä isältään, kun oli mennyt valittamaan saamaansa kurinpalautusta opettajalta. Sanonta, "että ei ole sellaista oritta jolle ei suihtimiestä löytyisi" pitää paikkansa. Meillä on varuskunta tuossa parinkilometrin päässä, jossa itsekin olin varusmiesaikani ja 4x kertausharjoituksissa, ja sielläkin on havaittu kotikurin löystyneen. Äiti tulee hakemaan poikansa kotiin, kun poikaa kiusataan. Joutuu itse petaamaan petinsä, itse huolehtimaan kamppeistaan, nousemaan aikaisin ylös, menemään aikaisin nukkumaan jne. Mutta suuri huomio, tämä koskee vain osaa pojista, oliko jossakin luku joka on mielessä, että 5-8% keskeyttää palveluksensa.
Meijän Ukki tietää vanhasta Ladasta melkein kaiken, kun sen velipoika on nähnyt jälet :-)
Pavlovits
Lada kerhon jäsen

Re: OPETTAJA PAHOiikoINPITELI XX-VUOTIAAN !

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Alkuviikosta oli uutisissa, että saapumiserästä joka kymmenes keskeyttää.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Jaska HKI

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Pavlovits kirjoitti:Alkuviikosta oli uutisissa, että saapumiserästä joka kymmenes keskeyttää.
Kun minä olin Kajaanissa varusmiehenä -76-77 PST:ssä niin meidän komppaniassa ei keskeyttänyt kukaan.Varusmiehet tulivat Pohjoissavosta,Pohjoiskarjalasta,Kainuusta ja Pohjois-pohjanmaalta.Oli hyvin tavallista että juostiin 45 asteen vastarinteessä puolen metrin kinoksessa täyspakkaus päällä ampuen heitolaukauksia uraata huutaen.Yksinomaan raskaan singon putki painoi 90 kiloa ja sitä nelissämiehin kannettiin kera 10kg:n telamiinojen :lol:.Traktorilla mentiin 90km:n matka Vuosankaan ja siellä odotti 25 asteen pakkasessa umpihanki teltan paikaksi.Ampumaleiri kesti kaksi viikkoa ja sen päälle viikon sotaharjoitus.Tunsi siinä olleensa mies kun sieltä selvisi :shock:
Lada-Jussi

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

Jaska HKI kirjoitti:
Pavlovits kirjoitti:Alkuviikosta oli uutisissa, että saapumiserästä joka kymmenes keskeyttää.
Kun minä olin Kajaanissa varusmiehenä -76-77 PST:ssä niin meidän komppaniassa ei keskeyttänyt kukaan.Varusmiehet tulivat Pohjoissavosta,Pohjoiskarjalasta,Kainuusta ja Pohjois-pohjanmaalta.Oli hyvin tavallista että juostiin 45 asteen vastarinteessä puolen metrin kinoksessa täyspakkaus päällä ampuen heitolaukauksia uraata huutaen.Yksinomaan raskaan singon putki painoi 90 kiloa ja sitä nelissämiehin kannettiin kera 10kg:n telamiinojen :lol:.Traktorilla mentiin 90km:n matka Vuosankaan ja siellä odotti 25 asteen pakkasessa umpihanki teltan paikaksi.Ampumaleiri kesti kaksi viikkoa ja sen päälle viikon sotaharjoitus.Tunsi siinä olleensa mies kun sieltä selvisi :shock:
selviskö tosta oikeesti kaikki? mitä jos ei selvinnyt, ammuttiinko huonokuntoiset?
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Jaska HKI

Lada-Jussi kirjoitti:
Jaska HKI kirjoitti:
selviskö tosta oikeesti kaikki? mitä jos ei selvinnyt, ammuttiinko huonokuntoiset?
...pieniä paletumia tuli.Ruokaillessa ulkona kaadettiin keitto pakista suuhun,sitten syötiin voinappi ja lopuksi vanikkaa päälle.Välillä teltassa nukkuessa karvalakki jääty maahan kiinni.Kun jalat oli lämpimät niin yläruumista paleli ja päinvastoin.Joku oli trokannut HK:n sinistä ja sitä ostettiin viimeisillä markoilla kiskurihintaan.Ei ollut nettiä,ei kännykkää ja tietokoneista ei tiedetty mitään ja radiokuri oli kova koska veli venäläinen kuunteli kaikkia taajuuksia (rajalle 20-30km).Maailmanmenosta ei tiedetty kolmeen viikoon mitään.Prikaatille tultua heikoimpia autettiin tarjottimen kantamisesa pöytään.Kyllä munkki ja kahvi maistui :lol:
jere rantonen

Viesti Kirjoittaja jere rantonen »

se joka vitsaa säästää se kuritta kuolee vai miten se meni minun mielestä opettajilla pitäs olla enemmän valtaa kuin on nykyään
ff8728

Viesti Kirjoittaja ff8728 »

Justiinsa, vapaan kasvatuksen tulosta!
warre 353w sedan,
Yogi
Ylläpito

Viesti Kirjoittaja Yogi »

Minun kouluaikoina käsityönopettaja saattoi potkaista tai lyödä kalikalla päähän, jos oppilas käyttätyi huonosti (ei tosin niin lujaa lyönyt, että siitä olisi jotain jälkiä jäänyt). Kerran näin, kun se nosti rinnuksista yhden oppilaan seinälle hänen tullessa sisään pääovesta (ilmeisesti oli ollut jotain lintsaus tms.ongelmia). Ei siitä kukaan mitään valittanut ja häntä kunnioitettiin, porukka ei alkanut koittamaan rajojaan tahallaan. Nyt tämäkin olisi varmaan joku sosiaalihaloo tai en tiedä vaikka nykyään joku mamero olisi jotain valittanutkin, mutta ehdottomasti kuri pitää pysyä eikä vain oppilaan ehdoilla!
21013 -88, 21023 -84, Dodge Coronet 440 -66 & Chrysler 300 -62
ff8728

Viesti Kirjoittaja ff8728 »

Ajat näköjään muuttuvat. Aloitin koulun -50 luvulla, lopetin -60 luvulla, melkeimpä poikkeuksetta siihen aikaan opettajan sana oli sama kuin laki, valitusoikeutta ei ollut. Vanhempia myös puhuteltiin kunnioitettavasti( tietysti joitakin poikkeuksiakin oli).
warre 353w sedan,
jta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jta »

Yogi kirjoitti:Kerran näin, kun se nosti rinnuksista yhden oppilaan seinälle hänen tullessa sisään pääovesta (ilmeisesti oli ollut jotain lintsaus tms.ongelmia). Ei siitä kukaan mitään valittanut ja häntä kunnioitettiin, porukka ei alkanut koittamaan rajojaan tahallaan. Nyt tämäkin olisi varmaan joku sosiaalihaloo tai en tiedä vaikka nykyään joku mamero olisi jotain valittanutkin, mutta ehdottomasti kuri pitää pysyä eikä vain oppilaan ehdoilla!
Eiköhän tuossa nykyisin olisi nostettu pahoinpitely syyte ja opettaja erotettu. Meilläkään ammattikoulussa niin ei ollu juurikaan minkäänlaista kuria. Oppilaat kävi tunneilla sillon ku kävivät eikä kukaan puutu asioihin. Jatkuvaa haistattelua opettajille ja opettajat ei asialle oikeestaan pysty tekeen mitään kun väkisinkään ei luokasta voinut oppilasta poistaa vaikka häiriköikin tunnilla.
Jaska HKI

jta kirjoitti:
Yogi kirjoitti:Kerran näin, kun se nosti rinnuksista yhden oppilaan seinälle hänen tullessa sisään pääovesta (ilmeisesti oli ollut jotain lintsaus tms.ongelmia). Ei siitä kukaan mitään valittanut ja häntä kunnioitettiin, porukka ei alkanut koittamaan rajojaan tahallaan. Nyt tämäkin olisi varmaan joku sosiaalihaloo tai en tiedä vaikka nykyään joku mamero olisi jotain valittanutkin, mutta ehdottomasti kuri pitää pysyä eikä vain oppilaan ehdoilla!
Eiköhän tuossa nykyisin olisi nostettu pahoinpitely syyte ja opettaja erotettu. Meilläkään ammattikoulussa niin ei ollu juurikaan minkäänlaista kuria. Oppilaat kävi tunneilla sillon ku kävivät eikä kukaan puutu asioihin. Jatkuvaa haistattelua opettajille ja opettajat ei asialle oikeestaan pysty tekeen mitään kun väkisinkään ei luokasta voinut oppilasta poistaa vaikka häiriköikin tunnilla.
Jo 70-luvulla kun opettaja minun koulussani nosti häirikköoppilaan naulakkoon roikkumaan,niin opettaja sai kirjallisen varoituksen,mitä pidettiin ennenkuulumattomana.
Vastaa Viestiin