muun auton kone ladaan ja lukkoperän teko

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: muun auton kone ladaan ja lukkoperän teko

Viesti Kirjoittaja Jokari »

jukkis kirjoitti: vaik eine tiiä onko se 2l vai 1.6
Ei ne tiedäkkään, mut jos leimaukko heittäytyy hankalaksi ja kaivaa koneen numeron esille, niin kusessa olet. Riski on siis olemassa...

jukkis kirjoitti:teho ero n 10hv vakios.eli 2l 120 1.6 110
Kyllähän se tehoero noissa padoissa on lähemmäs 20 hv ja 50 Nm vakiona. Vakio 1600 pystykoneen tehot jää alle 100 hepan.
Siinä mielessä toi iso kone olisi mukavempi kun siinä on rutkasti enemmän vääntöä eikä se taida olla samanlainen kierroskone kuin lyhytiskuinen 1600 TC.
Lyhytiskuisessa 1600 TC:ssä ei ole minkäänlaista alakierrosvääntöä ja sitä saa kierrättää koko ajan jos haluaa yhtään edetä.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
jaasu
Viestit: 1054
Liittynyt: 11.9.2007 12:09
Paikkakunta: haapavesi

Re: muun auton kone ladaan ja lukkoperän teko

Viesti Kirjoittaja jaasu »

isän volvoon oli joskus vaihettu kone ni katastusukko etti numerot ja sitten vasta usko että kone on 2.4.luuli aluksi 2.8 :shock:
autoton.. vielä
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10242
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Re: muun auton kone ladaan ja lukkoperän teko

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

ohan vakio pysty 1,6 tc:ssä myös jotain 110 hv:n versiota, niitä ei vaan taida olla ihan joka jätkällä
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
markku
Viestit: 1098
Liittynyt: 31.3.2004 14:12
Paikkakunta: Neuvoton / Hamina

Re: muun auton kone ladaan ja lukkoperän teko

Viesti Kirjoittaja markku »

Aivan jussi , kyllä osasivat tehdä komeen koneen jo 70 luvulla italialaiset ........ ladassa ei olla vielä päästy edes 2008 lähellekään samoja lukemia 8)
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: muun auton kone ladaan ja lukkoperän teko

Viesti Kirjoittaja START »

kyllähän noita 1600 kuutioisia kahella nokalla varustettuja ja yli 100heppasia oli 70luvulla jo useemmallakin valmistajalla. ladakin on mukana kehityksessä mutta ehkä muutaman vuosikymmenen jälessä
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
markku
Viestit: 1098
Liittynyt: 31.3.2004 14:12
Paikkakunta: Neuvoton / Hamina

Re: muun auton kone ladaan ja lukkoperän teko

Viesti Kirjoittaja markku »

Ladakin OLI kehityksessä mukana VFTS aikana , mutta tunnustettavahan se on että aika on ajanut ladan ohi !!!! :(
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10242
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Re: muun auton kone ladaan ja lukkoperän teko

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

kyllä Lada italialaisten kehittelemä ohc kone oli aika moderni ilmestys 70-luvulla, noi TC Fiatit oli kalliimpia malleja, jos Ladaa verrataan aikalaisiinsa jotka maksoi vaan vähän enemmän niin Fiat 124 ohv-kone, Opel Kadett ohv-kone, Ford Escort ohv-kone, kuten myös Toyota ja Datsun aika pitkälti. Olihan mersullakin jo W116 korissa muistaakseni lukkiutumattomat jarrut, eli kyllä oli italialaiset ihan paksoja ku niissä tuli abs:t paljon myöhemmin, vai oliko Fiat 127:ssa muka lukkiutumattomat jarrut? ei ollu vielä 80-luvullakaan.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: muun auton kone ladaan ja lukkoperän teko

Viesti Kirjoittaja START »

niin ja rols roisessa (mitenlie kirjotetaan) oli jo 20-luvulla sähkölasit(tai olihan ne varmaan aiemminkin) mutta mites ladassa (ai niin mutta eihän sitä ollut vielä sillon...) tai italialaisissa??
turha näistä on ruveta väitteleen
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: muun auton kone ladaan ja lukkoperän teko

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Lada-Jussi kirjoitti:eli kyllä oli italialaiset ihan paksoja ku niissä tuli abs:t paljon myöhemmin, vai oliko Fiat 127:ssa muka lukkiutumattomat jarrut? ei ollu vielä 80-luvullakaan.
Ja Ladassa ei ole p*rkele edes vuonna 2008...
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
_Roberto_

Re: muun auton kone ladaan ja lukkoperän teko

Viesti Kirjoittaja _Roberto_ »

Lada-Jussi kirjoitti:kyllä Lada italialaisten kehittelemä ohc kone oli aika moderni ilmestys 70-luvulla, noi TC Fiatit oli kalliimpia malleja, jos Ladaa verrataan aikalaisiinsa jotka maksoi vaan vähän enemmän niin Fiat 124 ohv-kone, Opel Kadett ohv-kone, Ford Escort ohv-kone, kuten myös Toyota ja Datsun aika pitkälti. Olihan mersullakin jo W116 korissa muistaakseni lukkiutumattomat jarrut, eli kyllä oli italialaiset ihan paksoja ku niissä tuli abs:t paljon myöhemmin, vai oliko Fiat 127:ssa muka lukkiutumattomat jarrut? ei ollu vielä 80-luvullakaan.
Mutta mosseen oli jo tuolloin ympätty ohc kone eli se on edellä aikaansa :) ja vielä heminä
Avatar
'aatee'
Viestit: 2053
Liittynyt: 21.3.2005 15:25
Paikkakunta: Padasjoki

Re: muun auton kone ladaan ja lukkoperän teko

Viesti Kirjoittaja 'aatee' »

ja sellassia ei tarvitakka :)
-Humppa Motors-
WEBER CARBURETTORS!!!
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: muun auton kone ladaan ja lukkoperän teko

Viesti Kirjoittaja START »

Jokari kirjoitti:
Lada-Jussi kirjoitti:eli kyllä oli italialaiset ihan paksoja ku niissä tuli abs:t paljon myöhemmin, vai oliko Fiat 127:ssa muka lukkiutumattomat jarrut? ei ollu vielä 80-luvullakaan.
Ja Ladassa ei ole p*rkele edes vuonna 2008...
mitä sitä vapaaehtosesti huonoja (pitämättömiä) jarruja laittaan...
onhan ne hyvät olla niillä jotka ei osaa ajaa ja menee paniikkiin kun on tilanne, mutta joissain tilanteissa melko viheliäiset (ja turhat jos hallitsee tilanteet)
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Kontio

Re: muun auton kone ladaan ja lukkoperän teko

Viesti Kirjoittaja Kontio »

_Roberto_ kirjoitti:Mutta mosseen oli jo tuolloin ympätty ohc kone eli se on edellä aikaansa :) ja vielä heminä
Entäs ne KGB:n M-23 Volgat mis oli tsaikan alumiini lohkoinen vinkkelikasi pellin alla :D Joten miksi ei ladaankin, Lada vois olla aika veikee jollain letukan pikkulohko kasilla ja neljällä tupla-weberillä 8)
Luultavasti vaan jäis se leima saamatta :D
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10242
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Re: muun auton kone ladaan ja lukkoperän teko

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

paljo tyylikkäämpää olis laittaa GAZ-53:n V8 Ladaan orkki K-kaasuttimella :D
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
audiq
Viestit: 967
Liittynyt: 5.9.2005 16:17
Paikkakunta: Tuusula

Re: muun auton kone ladaan ja lukkoperän teko

Viesti Kirjoittaja audiq »

Lada-Jussi kirjoitti:Olihan mersullakin jo W116 korissa muistaakseni lukkiutumattomat jarrut, eli kyllä oli italialaiset ihan paksoja ku niissä tuli abs:t paljon myöhemmin, vai oliko Fiat 127:ssa muka lukkiutumattomat jarrut? ei ollu vielä 80-luvullakaan.
Lancia Betassa oli aikalaisekseen ihan kehittyneet jarrut. Kaksi piiriä tuli etupyöriin ja yksi taakse. Eli aina kolme pyörää jarrutti, vaikka olisi mennyt putki poikki. Lisäksi joka nurkassa oli levyt.
ABS taas ei kuulu urheilulliseen ajoon, eikä aina ole hyvä muutenkaan.

Kone taisi olla Lanciassakin Fiatin 2.0 TC
Vastaa Viestiin