Jatkokoulutukseen minne?

Politiikkaa, maailmanparannusta ja muuta hölynpölyä, joka ei suoraan liity Ladoihin ja autoiluun.
Avatar
Teemu Kankaanpää
Viestit: 493
Liittynyt: 12.8.2007 13:36
Paikkakunta: Imatra

Re: Jatkokoulutukseen minne?

Viesti Kirjoittaja Teemu Kankaanpää »

Noh.. Autoalalle tai metsäkouluun, ne ainoat mahikset kait.
Avatar
lada 1200s
Viestit: 647
Liittynyt: 10.3.2004 11:34
Paikkakunta: Urjala

Re: Jatkokoulutukseen minne?

Viesti Kirjoittaja lada 1200s »

Nii, asiakaspalvelua se on asentajankin homma. Asiakkaita
löytyykin sitten kaikenmoisia, erikoisia ja vähemmän erikoisia.
Avatar
jta
Viestit: 4422
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: Jatkokoulutukseen minne?

Viesti Kirjoittaja jta »

Käy molemmat. "Nimimerkillä molemmat koulutukset löytyy." Varmasti hyötyä asentajan taustasta jos lähtee kuljetusalalle. Ei ihan heti ole sormi suussa kun jotain autoon tulee.

Autopuoli siitä hyvä että osaa ainakin omat autot korjata melkoisen pitkälle. (ja myös naapureiden) Etelässä en tiiä mikä on työllisyys tilanne alalle mutta täällä päin ei ainakaan tunnu olevan oikein paikkoja. Ja kuten edelläkin mainittu niin on ainakin säännölliset työajat ja monesti vaihtelevat hommat. Riippuen tietenkin siitä että onko kunnon korjaamolla vaiko huoltoasemalla huoltotöiden tekijänä sitten.

Kuskipuolella kannattaa maa-aines puolelle lähtee. Pääsee huomattavasti helpommalla kuin kapis puolella. (kappaletavara) Ja tuosta kun vielä jatkokouluttautuu yhistelmäpuolelle niin töitä varmasti piisaa. Täällä päin ainakin on yhistelmäkuskin paikkoja auki paljon mutta itteäni se vain ei paljoa hyödyt kun ei tuota yhistelmäkorttia ole. (ainakaan toistaiseksi) Viime kesä kun meni maa-aineksia ja työkoneita kuskatessa pitkin oulua ja täytyy sanoa että loppuseltaan hyvin leppoista hommaa vaikka kiire usein painokin päälle. Käsin ei paljon tarvii tehä kun maa-ainekset laitetaan koneella kyytiin ja työkoneet taas ajetaan ite kyytiin.

Mutta nämäkin on sitten että vaatii eräänlaista erakkoluonnetta kuskin hommat. Yksin kun saa suurimman osan päivästä viettää. Kun LA-vehkeetkin taitaa alkaa nykyisin jo häviään autoista niin ei välttämättä pysty senkään kautta kenellekkään hävyttömyyksiä huuteleen.
Avatar
jta
Viestit: 4422
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: Jatkokoulutukseen minne?

Viesti Kirjoittaja jta »

ladaracing pori kirjoitti:Asennuspuolesta on kokemusta,unohda se suosiolla. Pas*aa hommaa huonolla palkalla.
rutisevia rekkakuskeja jotka vahtii perseentakana jokaista hommaa.
Lue itsesi koneenkuljettajaksi,tienaavat enemmän pelkällä istumisella kuin me asentajat kädet pa*kassa.

Pieni esimerkki viime viikolta:
Asiakkaalta meni kuormurin kannesta ventiili poikki,ei ollut pitänyt mitään ääntä ensin.
No ranskan pojat tarvivat printin moottorinohjaus boxin tiedoista joista huomattiinkin että oli käynyt moottori ylikierroksilla ja syy löytyi sieltä eli asiakkaan piikkiin meni korjaus.

Kyseessä oli maitoauto joten kiire oli kova,3 päivää annoimme arvioksi työlle.
päivä purkuun,päivä koneistamolla ja päivä kasaamiseen.
Omistaja tuli joka saat*nan aamu kello 9 hallille rutisemaan joko pian olisi valmista.
Kun sitä vihdoin alettiin kasamaan kolmantena päivänä ilmoitti omistaja että 12 päivällä tulee kuljettaja ja ottaa auton ajoon että siihen malliin auto kuntoon.
työnjohto ilmoitti että tervetuloa vaan mutta ottaa hinurin mukaan jos silloin auton tarvitsee.

No työ valmistui neljäksi ja asiakas sai autonsa ja lähti töihinsä autolla.
Kului muutama tunti ja hälypuhelin soi,omistaja huusi suu vaahdossa ettei autosta oltu korjattu sitten sähkösäätöistä peiliä joka oli rikki.
NO MISTÄ VIT*STA ME TIEDETÄÄN ETTÄ PEILIKIN PITI KORJATA KUN AUTO OLI KANSIREMONTTIIN TUOTU.
Näitä tälläisiä tyyppejä riittää useampiakin kuljettajien valiojoukoissa.
P.s. tämä sama kaveri soitti viime juhannuksena hälypuhelimeen,mankka ei toiminut ja olisi pitänyt lähteä tienpäälle sitä korjaamaan.
Se on kyllä tuossa mielessä asentajan hommat p:stä etenkin raskaankaluston puolelta. Siinä mielessä auton omistajaa ymmärtää että kalliiksi tulee seisottaa autoa mutta pitäis niidenkin ymmärtää ettei asentajatkaan mihin tahansa päivässä pysty.
ladaracing pori
Viestit: 672
Liittynyt: 17.2.2005 8:01
Paikkakunta: Dresden,Saksa

Re: Jatkokoulutukseen minne?

Viesti Kirjoittaja ladaracing pori »

Tuosta kuljettajien "osaamisesta" kaveri soitti verstaalle että kone kolisee missä vika?
Työnjohto kysyi vakio kysymyksen onko koneessa öljyä?
Kuskin vastaus oli ei hän tiedä,ei kuulu hänen tehtäviin tarkistella öljyjä,hänet on palkattu ajamaan autoa ei huoltamaan.
No koneremontti siihenkin tehtiin,koneesta tuli öljyä alle 10litraa kun tilavuus oli 36litraa.
Näitä kuljettajia löytyy vaikka kuinka paljon...

Jos haluaa mekaanikoksi lukea niin henkilöauto puolelle ja töihin johonkin pikahuoltoon = paras tuntituotto.
Avatar
lada_r
Viestit: 165
Liittynyt: 21.5.2005 10:57
Paikkakunta: Hämeenkoski

Re: Jatkokoulutukseen minne?

Viesti Kirjoittaja lada_r »

Tuosta ladaracing porin ensimmäisestä viestistä sain käsityksen että raskaankaluston asentajan hommat eivät ole mitään ruusuilla tanssimista, ja palkkakaan ei ole töynkuvaan nähden hyvä. Jotkut taas väittävät että se koulutus kannattaa hankkia, mutta miksi jos työ on niin kehnoa?
Onko kuljetuspuolen hommiin siis mahdollista päästä ilman alan varsinaista koulutusta, vaikka käymällä jotain kursseja ja hankkimalla kortin?
Onko kukaan ajoneuvoasentajan koulutuksella töissä penkin ja ratin välissä?
ladaracing pori
Viestit: 672
Liittynyt: 17.2.2005 8:01
Paikkakunta: Dresden,Saksa

Re: Jatkokoulutukseen minne?

Viesti Kirjoittaja ladaracing pori »

Palkka on kyllä hyvä ainakin itselläni,mutta jos tulet alalle niin joudut tekemään hommia naurettavalla alle 9e tuntipalkalla.
Työ on raskasta,sinä tulee likaiseksi joutuu nostelemaan raskaita osia jne.
Paremman palkan saa helpommalla esim.paperimies,prosessinvalvoja jne.
Olen ollut myöskin ajamassa autoa,ei sekään niin hääviä ole.
Olet kuin koira,asut kopissa,syöt purkkiruokaa ja kuset päin rengasta.

Jos saisin valita uudestaan koulutukseni niin menisin metsäkoneen kuljettajaksi,siellä saa hyvä mies sanoa tuntipalkkansa.
Konttorirottaa minusta ei saa tekemälläkään.
Avatar
,_,/ukka
Viestit: 3007
Liittynyt: 19.5.2004 12:16
Paikkakunta: PohjoisPohjanmaa

Re: Jatkokoulutukseen minne?

Viesti Kirjoittaja ,_,/ukka »

No jos joskus alkaa ajohommat kyrpiin niin ompahan jonkulainen koulutus muihinkin hommiin.
Kyllä tuo mun kaveri ainakin ajaa täysperävaunua pelkästään autokoulun E-kortilla, maksoikohan peräti firma osan? Metallialan koulutus pohjilla, joten jos ei autolla ajo joskus enään huvita niin pyrkii takas metalli hommiin.

,_,/ukka
Autoton on huoleton
Red Zhiguli
Viestit: 211
Liittynyt: 5.7.2006 18:39

Re: Jatkokoulutukseen minne?

Viesti Kirjoittaja Red Zhiguli »

EDIT: Poistettu
Viimeksi muokannut Red Zhiguli, 26.1.2015 20:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pahoittelut vuosina 2006-2008 kirjoittamistani lapsellisista ja asiasisällöttömistä viesteistä, jotka poistin yksitellen. Nykyisin aikuistunut, joten mitäpä noita lähes vuosikymmenen takaisia juttuja murehtia enempää.
-Red Zhiguli 26.1.2015
Avatar
pappa- igor
Viestit: 1099
Liittynyt: 12.4.2005 18:51
Paikkakunta: Tampere

Re: Jatkokoulutukseen minne?

Viesti Kirjoittaja pappa- igor »

ladaracing pori kirjoitti:Jos saisin valita uudestaan koulutukseni niin menisin metsäkoneen kuljettajaksi,siellä saa hyvä mies sanoa tuntipalkkansa.
Konttorirottaa minusta ei saa tekemälläkään.
Eikös tuo mettäkone kuskinkin homma aika pitkälle ole tuota "konttorihommaa" :lol:
Lada 1200L ***** TURBO IC -89
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: Jatkokoulutukseen minne?

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Kuten sanoin, uusien direktiivien myötä tarvitaan koulutus kuljetuspuolellekin eikä rekkakorttejakaan pian enää saa ilman sitä.

En mä kyllä suosittele autoalaa ollenkaan, miten ois esim. lvi-asentaja?
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10242
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Re: Jatkokoulutukseen minne?

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

konttorihommat on kivoja, ei raskasta nosteltavaa ja aika puhdastakin. Mutta joka tapauksessa jos ei haluu tylsää ja raskasta hommaa niin sitten ei kannata mitään amistoa miettiä vaan kohti akateemista uraa.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
lada 1200s
Viestit: 647
Liittynyt: 10.3.2004 11:34
Paikkakunta: Urjala

Re: Jatkokoulutukseen minne?

Viesti Kirjoittaja lada 1200s »

Molemmista vaihtoehdoista pääsee kyllä eteenpäinkin
jos siltä tuntuu. Esimerkiksi amk:iin autopuolelle.
Avatar
,_,/ukka
Viestit: 3007
Liittynyt: 19.5.2004 12:16
Paikkakunta: PohjoisPohjanmaa

Re: Jatkokoulutukseen minne?

Viesti Kirjoittaja ,_,/ukka »

Nonnis kirjoitti:En mä kyllä suosittele autoalaa ollenkaan, miten ois esim. lvi-asentaja?
Turkasen suhdanne herkkä ala. Nousukaudella hommia piisaa enempi ku ehtii tehä ja taantuman aikaan raksapuolen miehiä on läjäpäin kortistosa.
Mutta jos osaa vähän hyvinä vuosina pistää säästöön, niin kyllä ne laihemmatkin vuodet sitten menee.

,_,/ukka
Autoton on huoleton
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Re: Jatkokoulutukseen minne?

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

,_,/ukka kirjoitti:
Nonnis kirjoitti:En mä kyllä suosittele autoalaa ollenkaan, miten ois esim. lvi-asentaja?
Turkasen suhdanne herkkä ala. Nousukaudella hommia piisaa enempi ku ehtii tehä ja taantuman aikaan raksapuolen miehiä on läjäpäin kortistosa.
Mutta jos osaa vähän hyvinä vuosina pistää säästöön, niin kyllä ne laihemmatkin vuodet sitten menee.

,_,/ukka
Kyllä täällä Etelässä LVI-hommia on niin paljon kuin jaksaa tehdä.Nykyajan ihmiset ei kauaa odottele kun p...ka putket on tukossa ja lämmintä vettä ei tuu.En tiedä onko putkareitten ka. 2500€/kk paljon kun siitä hommasta lähdetään sairaseläkkeelle.Jotain pitäs hankkiakkin kun häntäpäästä jää keskimäärin viisi vuotta vajaaksi.
Vastaa Viestiin