Nivan panssarointi
Nivan panssarointi
Öljypohjan allahan on suoja, mutta alatukivarsien päät ovat aikia hyvin tyrkyllä. Onko joku tehnyt niille mitään, ois kiva tietää ettei tarttis keksiä pyörää uudestaan...
Re: Nivan panssarointi
koititko hakua muuten?

tuolta näytti mun edesmennyt nivea altapäin...
http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewt ... &start=135
tuola taas aikas paljon tietoa nivasta, myös mittoja tukivarsien pellitykseen...

tuolta näytti mun edesmennyt nivea altapäin...
http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewt ... &start=135
tuola taas aikas paljon tietoa nivasta, myös mittoja tukivarsien pellitykseen...
Vegaani - intiaaninimi, joka muodostuu sanoista "veg", huono ja "an", metsästäjä.
Itselläni saman tyylinen kuin edellisen viestin kuvassa, mutta alempi levy pohjapanssarista hiukan pitempi sekä leveämpi ja etummainen niin leveä kuin vain renkaiden kääntyminen jousituksen ääriasennossa antaa myöten. Tukivarrenpäät jää panssarin taakse ja puolen jousistakin, rajoittaa hiukan lumen kerääntymistä alustaan. Takaosa pohjapanssarista kiertää kallistuksenvakaajan alta ja takaa päälle ja etuosa on ruuveilla kiinni puskurin taakse hitsattuun rautaan. Lisäksi on pienet tuet etukehtoa(?) vasten. Puskurin takaa (päältäpäin) kun ottaa ruuvit auki voi laskea pohjapanssarin etuosa alas ja kun hiukan pökkää, niin takaosakin putoaa pois. Helpottaa huoltoa, tosin takaisin laittaessa saa hiukan vängätä että saa ruuvit takaisin jengoilleen.
No juu en koittanut. Koitan parantaa tapani.liero kirjoitti:koititko hakua muuten?
Takapuskurille jo ehdin tehdä saman hoidon kuin edesmenneelle Patukalle, johon vaihdoin kaksi puskuria ennenkuin kekkasin 100mm U-palkin...Nyt jos jokin pettää niin kiinnitys. Mutta eipä tartte ainakaan habanpaksusia kräkejä ujostella peruutellessa.
Onkohan kellään muuten ylimääräisiä panssareita olemassa, ei oikein ole mahkuja vääntää/väännättää itse?
-P-
-P-
Ootko missä kaukana Turun seudulta? Jos saan omani onnistumaan (tukivarren pellit) niin kai sitä sitten toisetkin saa aikaseksi. Työpaikalla on kirkasta rautaa tarjolla...happosesta meinasin omat vääntää.
-P- kirjoitti:Onkohan kellään muuten ylimääräisiä panssareita olemassa, ei oikein ole mahkuja vääntää/väännättää itse?
-P-
- START
- Lada kerhon jäsen
kai sielläkinpäin on metalli firmoja? entäs ammattikoulua? kai nyt jossain sielläkin päin on jollain särmäri jolla noi on helppo tehä?
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Ei kai tollaseen hommaan tarvita kuin ruustukki ja vasara. Ei niillä pelleillä ammuta.START kirjoitti:särmäri
- START
- Lada kerhon jäsen
no onnistuu toki mutta minkä mahtaa kun oon hyvään tottunu
riippuu pitkälti kuinka vahvasta aineesta niitä rupee vääntään en kyllä paljoa yli 5mmpeltiä rupeis käsin väänteleen (no ei sen tuossa ihan noin vahvaa tarvii olla..)

riippuu pitkälti kuinka vahvasta aineesta niitä rupee vääntään en kyllä paljoa yli 5mmpeltiä rupeis käsin väänteleen (no ei sen tuossa ihan noin vahvaa tarvii olla..)
21013 1500 16vTIC projekti
Täältä ei oikeestaan oo mihkään niin kauas, kun Turkuun
Löytyy täältä tietty paikkoja, missä teettää. Öljypohjan panssari saa kyllä olla helpostikkin se 5mm vahvaa. Tukivarsien pellit kelpaa ohkasemmastakin.
Onko kellään piirustuksia öljypohjan panssariin, ei tarviis ite alkaa väsäämään ja mittaamaan...
Jakolaatikolle pitäs varmaan kans olla suoja olemassa.
-P-

Löytyy täältä tietty paikkoja, missä teettää. Öljypohjan panssari saa kyllä olla helpostikkin se 5mm vahvaa. Tukivarsien pellit kelpaa ohkasemmastakin.
Onko kellään piirustuksia öljypohjan panssariin, ei tarviis ite alkaa väsäämään ja mittaamaan...
Jakolaatikolle pitäs varmaan kans olla suoja olemassa.
-P-
No joo, jokainen tekee millä pystyy. Mullon tossa 4mm happoo sopivat palat ja kyllä taidan ahjoon panna tulet että tottelee paremmin vasaraa.START kirjoitti:no onnistuu toki mutta minkä mahtaa kun oon hyvään tottunu![]()