Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Alkaa olla kuukausi täynnä ilman häiriöitä.Sen tietää siitä kun ajotietokoneen päivyri aloittaa aina päivyrin vuoden alusta kun akun kengän irroittaa ja nyt mennään tammikuun loppua.Toisekseen BK-40:sta häipyi taustavalo,mikä ei ole Ladan vika.Kun ajoin tänään Mobilian keikan,mikä tietää 355km ja puoli tankkia bensaa niin kulutus jää kuuden pintaan vaikka yli puolet ajosta oli moottoritietä.
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Katselin hörisevää pakoputkea viimeisestä liitoksesta.Toisen pultin sain räikkäavaimella ja hylsyllä pois.Tehtaalla oli laitettu ylipitkät pultit joita on hankala irroittaa ruostumisen ja tilanahtauden takia.joten katkaisin toisen pultin ruuvipenkissä rautasahalla.Tilalle laitoin uudet 10mm lyhyemmät pultit.Hörinän syyksi paljastui toiseksiviimeisen putken kartion ruostuminen.Laitoin tiivisteeksi 1000 astetta kestävää kanavakittiä,mutta täysin tiiviiksi en putkea saanut.Asiaa tulee pakoputkiliikkeeseen.
Korjasin rikkoutunutta muovista takapuskuria.Porakärkiruuveilla kiinnitin puskurin alaosan puskurin muovirunngon etuosaan kiinni.Päihin jouduin laittamaan muoviset johteet jotka pitävät puskurin päätyä paketissa.Koska johteet ovat auton alapuolella niin ne ei näy.Takasaumaan vedin pari porakärkiruuvia siteeksi ja mustaa kittiä saumaan.Kitin kuivuttua irroitan ruuvit ja teen viimeistelyn.Otan lähiaikoina selvää uuden puskurin hinnasta maalattuna ja asennettuna ja otan yhteyttä kolaroijaan.
Korjasin rikkoutunutta muovista takapuskuria.Porakärkiruuveilla kiinnitin puskurin alaosan puskurin muovirunngon etuosaan kiinni.Päihin jouduin laittamaan muoviset johteet jotka pitävät puskurin päätyä paketissa.Koska johteet ovat auton alapuolella niin ne ei näy.Takasaumaan vedin pari porakärkiruuvia siteeksi ja mustaa kittiä saumaan.Kitin kuivuttua irroitan ruuvit ja teen viimeistelyn.Otan lähiaikoina selvää uuden puskurin hinnasta maalattuna ja asennettuna ja otan yhteyttä kolaroijaan.
- Sdelano v SSSR
- Viestit: 2282
- Liittynyt: 12.4.2006 1:00
- Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Terve!
Samasta paikasta katkesi (siis katkesi kerrasta, en tavallisesti hidasta töyssyihin) omakin putkeni 5 vuoden ja vajaan 100.000 km iässä.
Niin takaa putki on jo melko kylmä, eikä bensiinin palamisesta syntyvä vesi oikein koskaan kuivu.
Putki oli siis syöpynyt päältäpäin (korjaus 28.2: pitää tietysti olla "sisältäpäin".)
Uusin sitten kaiken katalysaattorista taaksepäin.
SvS
Samasta paikasta katkesi (siis katkesi kerrasta, en tavallisesti hidasta töyssyihin) omakin putkeni 5 vuoden ja vajaan 100.000 km iässä.
Niin takaa putki on jo melko kylmä, eikä bensiinin palamisesta syntyvä vesi oikein koskaan kuivu.
Putki oli siis syöpynyt päältäpäin (korjaus 28.2: pitää tietysti olla "sisältäpäin".)
Uusin sitten kaiken katalysaattorista taaksepäin.
SvS
Viimeksi muokannut Sdelano v SSSR, 28.2.2008 11:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sdelano v SSSR
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Näin on.Kun ajoin verstaan montulle 100m niin irroitettuani takaliitoksen niin vettä oikein tippui liitosesta.Sdelano v SSSR kirjoitti:Terve!
Samasta paikasta katkesi (siis katkesi kerrasta, en tavallisesti hidasta töyssyihin) omakin putkeni 5 vuoden ja vajaan 100.000 km iässä.
Niin takaa putki on jo melko kylmä, eikä bensiinin palamisesta syntyvä vesi oikein koskaan kuivu.
Putki oli siis syöpynyt päältäpäin.
Uusin sitten kaiken katalysaattorista taaksepäin.
SvS
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Soitin Malmin Delttaan.Työnjohtaja kertoi remontin hinnaksi tulevan ainakin 1000€.Kun ilmoitin tästä kolaroijalle niin hänkin päätti tehdä vahinkoilmoituksen.Pitää huomenna käydä vakuutusyhtiössä ja aloittaa ruljanssi.Jaska HKI kirjoitti: Korjasin rikkoutunutta muovista takapuskuria.Porakärkiruuveilla kiinnitin puskurin alaosan puskurin muovirunngon etuosaan kiinni.Päihin jouduin laittamaan muoviset johteet jotka pitävät puskurin päätyä paketissa.Koska johteet ovat auton alapuolella niin ne ei näy.Takasaumaan vedin pari porakärkiruuvia siteeksi ja mustaa kittiä saumaan.Kitin kuivuttua irroitan ruuvit ja teen viimeistelyn.Otan lähiaikoina selvää uuden puskurin hinnasta maalattuna ja asennettuna ja otan yhteyttä kolaroijaan.
- ladoilla radalle
- Viestit: 883
- Liittynyt: 12.8.2005 20:20
- Paikkakunta: Joutsa/Heinola
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Tänään tuli sitten ajettua ensimmäistä kertaa 110 ladalla... jääradalla ajotuntuma oli hassu johtuen tunnottomasta ohjauksesta.. no hyvä että tohostin löytyy..
kovassa vauhdissa auto pyrkii ihme luistoihin ja auto tuntuu kaatuvan aika rajusti kaarteessa... tai ainakin hurjalta tuntui aivan kuin nousisi 3 pyörälle.. noh näistä pikku seikoista välittämättä ajoin jäärataa ympäri ja 1.5 kone tuntuu aika tasapaksulta ei mikään raketti vääntää jotenkin mutta ei kyllä vingu kieroksillakaan. juuri kun oli pääsemässä auton saloihin sisälle ja vastaheitot sun muut rupesi onnistumaan niin kas kepposta kone rupesi kiehumaan..
siinä jäähdyteltiin ja ruettiin ajamaan ja lämmöt sisälle täysillä niin lämmöt oli jatkuvasti 100 pinnassa.. loppuillasta cek engine syttyi tauluun ja auto kuulosti välillä 3 pyttyseltä... jos ladan laatu on mennyt tähän pisteeseen en kyllä ikinä osta uutta ladaa.. 



Urakalla Porukalla Ja Laskuun! Se On Jämpti!
-
- Viestit: 1384
- Liittynyt: 23.9.2003 20:41
- Paikkakunta: Tervakoski / Janakkala
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Nyt sitten vaan vakuutusyhtiön mies tutkimaan Ladan vauriot; olet vaan jo korjannut autoa...?Jaska HKI kirjoitti:Soitin Malmin Delttaan.Työnjohtaja kertoi remontin hinnaksi tulevan ainakin 1000€.Kun ilmoitin tästä kolaroijalle niin hänkin päätti tehdä vahinkoilmoituksen.Pitää huomenna käydä vakuutusyhtiössä ja aloittaa ruljanssi.Jaska HKI kirjoitti: Korjasin rikkoutunutta muovista takapuskuria.Porakärkiruuveilla kiinnitin puskurin alaosan puskurin muovirunngon etuosaan kiinni.Päihin jouduin laittamaan muoviset johteet jotka pitävät puskurin päätyä paketissa.Koska johteet ovat auton alapuolella niin ne ei näy.Takasaumaan vedin pari porakärkiruuvia siteeksi ja mustaa kittiä saumaan.Kitin kuivuttua irroitan ruuvit ja teen viimeistelyn.Otan lähiaikoina selvää uuden puskurin hinnasta maalattuna ja asennettuna ja otan yhteyttä kolaroijaan.
Saattaapi olla, että voipi tulla kovat neuvottelut mitä vikoja kolari on aiheuttanut?
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Katotaan,katotaan.Jos muutama porankärkiruuvi muutamä kymmenen grammaa kittiä vie vakuutustarkastajan järjenjuoksun niin ei mahda mitään.ladamaster kirjoitti:Nyt sitten vaan vakuutusyhtiön mies tutkimaan Ladan vauriot; olet vaan jo korjannut autoa...?Jaska HKI kirjoitti:Soitin Malmin Delttaan.Työnjohtaja kertoi remontin hinnaksi tulevan ainakin 1000€.Kun ilmoitin tästä kolaroijalle niin hänkin päätti tehdä vahinkoilmoituksen.Pitää huomenna käydä vakuutusyhtiössä ja aloittaa ruljanssi.Jaska HKI kirjoitti: Korjasin rikkoutunutta muovista takapuskuria.Porakärkiruuveilla kiinnitin puskurin alaosan puskurin muovirunngon etuosaan kiinni.Päihin jouduin laittamaan muoviset johteet jotka pitävät puskurin päätyä paketissa.Koska johteet ovat auton alapuolella niin ne ei näy.Takasaumaan vedin pari porakärkiruuvia siteeksi ja mustaa kittiä saumaan.Kitin kuivuttua irroitan ruuvit ja teen viimeistelyn.Otan lähiaikoina selvää uuden puskurin hinnasta maalattuna ja asennettuna ja otan yhteyttä kolaroijaan.
Saattaapi olla, että voipi tulla kovat neuvottelut mitä vikoja kolari on aiheuttanut?
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Kävin vakuutuskonttorilla.Ainut virhe,minkä tein oli se että en ollut ottanut kirjallisena kolaroijan tunnustusta...no sen tekee vakuutusyhtiö.Koska vauriot ovat aika vähäset niin vakuutusyhtiö ei vaivaudu käyttämään vakuutustarkastajan palveluja,vaan auto menee Delttaan korjattavaksi.Paperiasiat selvinnee ensi viikon puolella.Asian käsittelyä helpottanee kait se että molemmilla osapuolilla on vakuutus samassa yhtiössä.
-
- Viestit: 1384
- Liittynyt: 23.9.2003 20:41
- Paikkakunta: Tervakoski / Janakkala
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Nyt laitat Ladan tienaamaan. Vauriot autossasi olivat melkein minimaaliset, vaikka korjaus maksaakin paljon, koska puskuri pitää vaihtaa ja maalata.Jaska HKI kirjoitti:Kävin vakuutuskonttorilla.Ainut virhe,minkä tein oli se että en ollut ottanut kirjallisena kolaroijan tunnustusta...no sen tekee vakuutusyhtiö.Koska vauriot ovat aika vähäset niin vakuutusyhtiö ei vaivaudu käyttämään vakuutustarkastajan palveluja,vaan auto menee Delttaan korjattavaksi.Paperiasiat selvinnee ensi viikon puolella.Asian käsittelyä helpottanee kait se että molemmilla osapuolilla on vakuutus samassa yhtiössä.
Jos aiot pitää auton ns. "hamaan tappiin", ota rahat ja juokse

Jos Deltan korjaus on 1000 euroa, saatat saada 700 euroa kahisevaa käteen; noin suurin piirtein.
...ja rajan takaa saa puskuriakin.
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Mittailin kulutusta.Jaksoon kuului Mobilia reissu joka sisälsi 200km moottoritietä ja 347km sekalaista ajoa pääkaupunkiseudulla.Kulutus 547km:n matkalla 6.2l/100km,eli 34,15l.
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Etuovien alareunan kumitiivisteet aiheuttivat ongelman. Kumitiivisteet olivat jäätyneet kiinni autoon, ja repeytyivät irti ovia avatessa. Kumitiivisteiden muovikiinnikkeet olivat antaneet periksi, ja päästivät kumitiivisteet ikävästi roikkumaan. Kävin Teltassa kysymässä uusia muovikiinnikkeitä, jotta saisin laitettua etuovien kumitiivisteet takaisin paikoilleen. Varaosamyyjä sanoi, että Ladan saa muovikiinnikkeet vain ostamalla uudet ovien kumitiivisteet. Uudet etuovien tiivisteet maksavat 31.50 euroa. Ensin olin järkyttynyt, mutta sitten myyjä muisti, että yhdessä Fiat-mallissa on sopivat muovikiinnikkeet. Hän ei muistanut millään sen varaosanumeroa, mutta soitto toiseen Teltaan toi apua. Sain ostettua Fiatin muovikiinniketulpat 1.20 euroa kappale, joten säästin rahaa 60.40 euroa. Kerrankin hyvää palvelua Teltassa! Fiatin muovikiinniketulpan tuotenumeron on 82382670. Ne eivät ihan ole samanlaiset kuin Ladan alkuperäiset, mutta pysyvät paikoillaan.
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Minulla ei ole kyseiset tiivisteet aiheuttaneet ongelmia,koska taannoin ostin RTJN 65:lta kynnyskoteloiden suojat.Samalla ne estävät maalipinnan rikkoutumisen joka tapahtuu hiekan hankauksesta tiivisteen ja maalipinnan välissä.Tupolev kirjoitti:Etuovien alareunan kumitiivisteet aiheuttivat ongelman. Kumitiivisteet olivat jäätyneet kiinni autoon, ja repeytyivät irti ovia avatessa. Kumitiivisteiden muovikiinnikkeet olivat antaneet periksi, ja päästivät kumitiivisteet ikävästi roikkumaan. Kävin Teltassa kysymässä uusia muovikiinnikkeitä, jotta saisin laitettua etuovien kumitiivisteet takaisin paikoilleen. Varaosamyyjä sanoi, että Ladan saa muovikiinnikkeet vain ostamalla uudet ovien kumitiivisteet. Uudet etuovien tiivisteet maksavat 31.50 euroa. Ensin olin järkyttynyt, mutta sitten myyjä muisti, että yhdessä Fiat-mallissa on sopivat muovikiinnikkeet. Hän ei muistanut millään sen varaosanumeroa, mutta soitto toiseen Teltaan toi apua. Sain ostettua Fiatin muovikiinniketulpat 1.20 euroa kappale, joten säästin rahaa 60.40 euroa. Kerrankin hyvää palvelua Teltassa! Fiatin muovikiinniketulpan tuotenumeron on 82382670. Ne eivät ihan ole samanlaiset kuin Ladan alkuperäiset, mutta pysyvät paikoillaan.
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Varmasti kaikki Lada 11x omistajat ovat huomanneet, että ovien alareunojen kumilistat hankaavat helmapellit puhki. Olen itse maalannut ne mustalla kiveniskumaalilla silloin tällöin. Ja kiitos muiden omistajien vihjeiden, niin olen vetänyt 18 mm leveää mustaa sähkömiehen teippiä helmapeltiin.
Toinen hupsu harrastukseni, on suihkuttaa kotelonsuojaa suihkepullosta: oviin, takaluukkuun, konepeltiin ja helmapellin sisään. Nyt vielä innostuin ostamaan kynsilakkapullon 628 väriä, ja tökkimään sitä kiveniskemäkohtiin konepellissä. Ladan maalipinta on selvästi pehmeämpi kuin kaverini volvo S80.
Toinen hupsu harrastukseni, on suihkuttaa kotelonsuojaa suihkepullosta: oviin, takaluukkuun, konepeltiin ja helmapellin sisään. Nyt vielä innostuin ostamaan kynsilakkapullon 628 väriä, ja tökkimään sitä kiveniskemäkohtiin konepellissä. Ladan maalipinta on selvästi pehmeämpi kuin kaverini volvo S80.
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Niin minäkin olen paikkaillut kynsilakkapullolla ja lakan vielä lisäksi. Tuntuu, että hieman isommat paikkaukset sulautuu paremmin vanhaan väriin, kuin ne pienet paikkauspisteet konepellillä Pesun jälkeen ne kyllä huomaakin. Toki varmaan on mun maalaustaidoissakin vikaa, mutta eipähän ainakaan heti ruostu.Tupolev kirjoitti: Toinen hupsu harrastukseni, on suihkuttaa kotelonsuojaa suihkepullosta: oviin, takaluukkuun, konepeltiin ja helmapellin sisään. Nyt vielä innostuin ostamaan kynsilakkapullon 628 väriä, ja tökkimään sitä kiveniskemäkohtiin konepellissä. Ladan maalipinta on selvästi pehmeämpi kuin kaverini volvo S80.