Pavlovits kirjoitti:Kyllä melkoinen määrä sellaisia autoja paalataan, joilla voisi hyvinkin ajaa vielä 5-10 vuotta. Joku ehtii laittaa vielä sen seuraavankin auton siinä ajassa paalattavaksi.
Eli hyvä romutusikä olisi 25-30v?, nythän keskimääräinen romutusikä on 20v. Alle 10v vanhoja ei taida romutukseen mennä kuin kolarien seurauksena.
Vaikka tuommoinen yli 20v vanha auto on yksinkertainen ja varmatoiminen kuin vasara, niin kalliiksi semmoisella ajaminen tulee jos pitää remontit teettää korjaamoilla. Edelleen taitaa olla suurin syy uuteen/uudempaan vaihtamiseen. "ympäristöhömppää" kyllä työnnetään joka torvesta, mutta sen vaikutukset ihmisten arkipäiväisiin valintoihin taitaa olla aika minimaaliset.
pressa kirjoitti:Ja amerikkalaiset autot vasta perseestä ovatkin...
5 litran moottorilla. Kun kääntää jyrkästi, ...
jotka unohtaa kiinnittää puolet osista ja toisenkin puolen ne kokoaa
väärin.
Nääon nää ameriikkalaiset... Älkääs mopopojat verratko mitään 60-70 -luvun jenkkejä nykyautoihin. Niitä kuuluu verrata esim. nappikseen tai vanhaan Volgaan saman ikähaarukan takia. Tekee ne jenkitkin nykyään uusia "pikkuautoja" ja ihailevat eurooppalaista pikkuautoajattelua. Kyllä sielläkin asenteita taotaan päähän ja isomoottoriset takavedot eivät oikein käy kaubaksi.
Mitä tulee kokoamislaatuun, sehän on verrattavissa Ladaan eli samanlaisia "takuuvirheitä" siellä syntyy mitä on nähtävissä esim. uusissa Ladoissa. Puolustan kummankin maanosan tuotteita, vaikkakin Ladaa enemmän. Nyt petrooli maksaa tosin niin paljon, että harkitsen, otanko tuota omaa jenkkiä lainkaan ajoon tänä kesänä. Syö se jotain 15-20/sata. Tosin ajan nyt kaikki arkiajoni Nivalla, joka syö 14/100 eli eipä se paljon kulutuksessa tuntuisi. Sinne ne rahat menee kuitenkin.
Ps. näin aidon asvalttineekerin. Eurajoella siltatyömaalla oli aito microphone-head vääntämässä asvalttia. Onneksi heissäkin on näitä kortensa kekoon kantavia.
mistäs vikaa pressan tekstissä on?mulle ainakin biologian opettaja opetti että ns:mustat on neekereitä.tunneilla se näytti kuvia missä neekerit kantoivat valkoisia kantotuoleissa. :lol:autojen hyvä romutus ikä olisi 1-2vuotta ja vanhat autot pitäisi jättää rauhaan. itse ainakin ajan yli 30 vuotta vanhoilla maapallon tuhoojilla niin kauan kun niihin vaan löytyy jostain osia.uudet autot ovat rumia,eivät kestä kunnon ajoa,täynnä turhanpäiväisiä sähkölaitteita,kalliita korjata....esim työkaverin uusi citikka ei mennyt leimasta läpi kun tietokoneen muistiin oli jäänyt tieto että bensajärjestelmä oli haukannut ilmaa jossain vaiheessa.se vei auton korjaamoon nollattavaksi ja korjaamo lasku oli yli 200euroa. parinminuutin hommasta...ja auto makasi korjaamolla koko päivän.
Yogi kirjoitti:
Ps. näin aidon asvalttineekerin. Eurajoella siltatyömaalla oli aito microphone-head vääntämässä asvalttia. Onneksi heissäkin on näitä kortensa kekoon kantavia.
luultavasti hämäystä koko homma.taitaa oikeasti kaupata crakia ohimeneville autoilijoille.
robson kirjoitti:esim työkaverin uusi citikka ei mennyt leimasta läpi kun tietokoneen muistiin oli jäänyt tieto että bensajärjestelmä oli haukannut ilmaa jossain vaiheessa.se vei auton korjaamoon nollattavaksi ja korjaamo lasku oli yli 200euroa.
Tuo nyt on ihan omaa tyhmyyttä, kun näitä vikakoodin luku/nollaus laitteita saa satasella ostaa...
Autot on perseestä
Nythän on niin, että saksalaiset autot ovat perseestä. Täytyy olla vähintään natsi, että ajaa hiler-jugend mallisella mersedeksellä. Saksalaisissa autoissa on juutalaisten selkänahasta valmistetut penkit. Kun painat ahterisi penkille, se sanoo: Gutten morgen mein herr. Saksalaisissa autoissa on niin onneton jousitus, että sairaalat käyttävät niitä munuaiskivien murskaukseen. Potilas kyytiin ja korttelin ympäri mukulakivillä. Kyllä munuaiset alkavat toimia, mutta hampaista lähtee paikat. Saksalainen auto toimii kuin kuin kello, paitsi, että vedettäessä kello lähtee käyntiin ja saksalainen auto ei käynnisty työntämälläkään.
Japanilaiset autot ovat perseestä. Ostaisitko sinä pokemonin näköisen auton? Miten kansa joka rankentaa talonsa paperista, voi tehdä kestäviä autoja. Kottikärrylläkin on parempi ajettavuus kuin näillä japanilaisilla tuulipusseilla. Japanilaisilla on pitkät perinteet leijojen lennätyksessä ja paperin taittelussa. Nyt he käyttävät tätä osaamista autojen suunnittelussa. Kun japanilaiseen autoon on tungettu koko perhe, niin kenelläkään ei ole varaa pieraista, etteivät ovet lennähtäisi auki. Täyteen lastattu japanilaisauto on viihtuisä kuin käynnyt piimäpurkki. Avatessa sisältö pursuaa karkuun ja alkaa kauhea vaahtoaminen. Miksi asentaa auto täyteen turvatyynyjä, jos ne eivät mahdu täyttymään ilman, että kaikki autossa olijat puristuvat hengiltä. Kesäisin näkee rantaleijonia, joilla on punoittava toyota-logo painuneena vatsanahkaan, alla lukee airbag. On taas istuttu koko kesä corollassa.
Ranskalaiset autot ovat perseestä. Eikös sieltä ranskasta tule vain patonkia, viiniä ja homejuustoa. Tarina: Ranskalainen paimenpoika ajoi autonsa vuorille. Paimen läksi tyttöjen perään ja unohti autonsa pariksi viikoksi ulkosalle. Tullessan takaisin paimen huomasi autonsa olevan homeen peitossa. Katseltuaan aikansa autoaan, paimen totesi sen erinomaiseksi, ja siitä lähtien ranskalaiset autot ovat aina olleet homeessa. Onko kaikkien ranskaisten autojen mallina toiminut vanha lenkkitossu? Osta hyvä huoltospimus, saat auton kaupanpäälle. Leijonan sukua, mutta naukuu kuin kissa. Pösö mainosti testimenestystään lauseella: "Parasta kyytiä", vaikka koko testin tarkoitus oli vain: "Edistää myyntiä"
Italialaiset autot ovat perseestä. Ostaako niitä kukaan? Italian autot ovat yhtä haluttuja, kuin heidän sotilaansa toisessa maailmansodassa. Mitä tuollaisella pizza-uunilla tekee suomen pakkasissa, ei mitään. Kun italialaisessa autossa paiskaa oven kiinni, niin taatusti toiselta puolelta hajoaa jotain, tai ainakin maalit irtoaa. Kaikki auton vivut ja kytkimet ovat vahvuudeltaan suolatikun luokkaa. Auto kestää kuin perunalastu muurarin kourassa. Auton markkinointikin on todella epätoivoista: Osta Fiat Marea, saat omakotitalon kaupan päälle.
Ruotsalaiset auto ovat perseestä. Miksi kukaaan haluaa omistaa muuttolaatikon näköisen auton?. Ruotsalaiset autot on niin onnettomia, että mustalaisillakin on varaa ajaa nillä. Jopa 4-vuotiaat osaavat pirtää volvoja ja saabeja, on ne sellaisia muotoilun kukkasia. Miksi kukaan haluaisi käännellä ruotsalaista autoa, kun puimurikin kääntyy näppärämmin. Maanteiden resiina joka syö bensaa, siihen malliin, että kun vähän polkasee, niin jo on pyörre bensatankissa. Volvo on yhtä urheilullinen ja virtaviivainen kuin ruotsinlautta. Volvo on ainoa auto jonka näköismallin voit rakentaa kolmella lego-palikalla.