Bensan hinta

Politiikkaa, maailmanparannusta ja muuta hölynpölyä, joka ei suoraan liity Ladoihin ja autoiluun.
ff8728

Re: Bensan hinta

Viesti Kirjoittaja ff8728 »

Korian mies muistaa, minä muistelen 92 bensan ja maitolitran maksaneen ehkä vuonna -68 noin 80 penniä litra...
warre 353w sedan,
robson

Viesti Kirjoittaja robson »

enää on turha edes haaveilla että bensan hinta tippuisi johonkin 1,30e tietämille.jos ennustus pitää paikkansa että bensanhinta on vuoden lopussa 2e litra,silloin varmaan ajelut vähenee jokaisella.itseäni se ei niin hirveästi haittaa vaikka bensa nousisi 2euroon litra...
,_,/ukka

Viesti Kirjoittaja ,_,/ukka »

robson kirjoitti:jos ennustus pitää paikkansa että bensanhinta on vuoden lopussa 2e litra,silloin varmaan ajelut vähenee jokaisella.itseäni se ei niin hirveästi haittaa vaikka bensa nousisi 2euroon litra...
Joo, ei tunnu enää tässä konkurssissa missään :lol: 50-100litran kuukausikulutuksella tarkoittaa 25-50euron kuukausimenojen lisäystä nykyiseen 75-150euron bensalaskuun.
Jos kulutusta enempi, on varmaan syytä miettiä, että onkohan oman elämänsä järjestänyt ihan järkevästi :roll:

,_,/ukka
Autoton on huoleton
robson

itse ajan viikossa n.100-150kilometriä,volvolla ajellessa bensaa menee n.40-50e viikossa. :? onneksi nappis on kohta valmis niin pääsee taas alle kympin lukemiin. 8) taunuksellakin pääsee alle kympin lukemiin.olen jo harkinnut mopon ostamista työmatka ajoon,nuo uudet enduro mopot on jo sen kokosia että niillä voi aikuinenkin ajaa. :)
Jaska HKI

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Jos tiukalle menee niin voisin luopua autoilusta kokonaan.Nykyiset pa kustannukset noin 100€/kk.Työmatkaa 11km ja kolmet liikennevalot.Koska työllisyys on niin hyvä niin voisin järjestää työpaikan kävelymatkankin päästä.
Jaska HKI

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

robson kirjoitti:itse ajan viikossa n.100-150kilometriä,volvolla ajellessa bensaa menee n.40-50e viikossa. :? onneksi nappis on kohta valmis niin pääsee taas alle kympin lukemiin. 8) taunuksellakin pääsee alle kympin lukemiin.olen jo harkinnut mopon ostamista työmatka ajoon,nuo uudet enduro mopot on jo sen kokosia että niillä voi aikuinenkin ajaa. :)
.....todettu on.Pikkulohkolla,eli 1.6
robson

Jaska HKI kirjoitti:
robson kirjoitti:itse ajan viikossa n.100-150kilometriä,volvolla ajellessa bensaa menee n.40-50e viikossa. :? onneksi nappis on kohta valmis niin pääsee taas alle kympin lukemiin. 8) taunuksellakin pääsee alle kympin lukemiin.olen jo harkinnut mopon ostamista työmatka ajoon,nuo uudet enduro mopot on jo sen kokosia että niillä voi aikuinenkin ajaa. :)
.....todettu on.Pikkulohkolla,eli 1.6
kyllä 1.6:nen ja rauhallista ajoa vanhuksella.volvolla ajamisen jälkeen tuntui oudolta ajaa taunuksella 20kilometrin matka eikä bensamittari laskenut lainkaan. :lol:itse en pystyisi kuvittelemaankaan elämää ilman autoa :roll: siitä asti kun olen oppinut konttaamaan olen ollut autojen kanssa tekemisissä.
KALERVO 1963

Viesti Kirjoittaja KALERVO 1963 »

Muistaakseni katselin jostain lehdestä että jossain EU maassa bensan hinta on jo yli 2 € \ l
jta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jta »

Taas oli bensan hinta noussut. 95E oli 1,517€/L. Ei raski enää edes pyöräänkään tankata tuota v-poweria kun ysivitonenkin maksaa jo noin paljon. Eipä tullu tuon v-powerin hintaa katottua.
Lada-Jussi

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

kenenkään ei tulisi vähentää autoilua hinnan korotuksen takia, koska sitähän noilla korotuksilla haetaan ja siten hallitus voi katsoa onnistuneensa kun autoilu vähenee ja sitten voidaan nostaa veroja lisää että varmasti kaikki ajot loppuis.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
,_,/ukka

Viesti Kirjoittaja ,_,/ukka »

KALERVO 1963 kirjoitti:Muistaakseni katselin jostain lehdestä että jossain EU maassa bensan hinta on jo yli 2 € \ l
Itseasiassa Suomessa on halvempi bensa, kuin mitä suurimmalla osalla eu-autoilijoista:
http://www2.lut.fi/kete/teke/teke/kklem ... -hinta.htm
"Kalliimpaa polttoainetta kuin suomalaiset tankkaa 82 % EU15:n kansalaisista eli 313 miljoonaa ihmistä"

,_,/ukka
Autoton on huoleton
aropupu

Viesti Kirjoittaja aropupu »

,_,/ukka kirjoitti:
Jombba kirjoitti:Eilen näin Jyväskylässä eräällä Shellillä 1.569€ hintaista 95E:tä ja parin sadan metrin päässä oli Nesteellä 1.492€, niin heräsi mieleen kysymys: Mitä järkeä tuossa on? :roll:
Samaa ilmiötä ihmettelin täälläkin, asemien välillä yli 5sentin litrahinta eroja. Aiemmin ei yli 2senttiä koskaan. Liekö toisilla asemilla vielä tankeissa vanhaa halpaa bensaa, vai mistä oikein on kyse.

,_,/ukka
Ja luultavasti Suomessa on vanhan hinnan polttoainetta varastot täynnä, eli myyvät paremmalla katteella nyt vähän aikaa ennen kuin tuottavat lisää. :?

Olikohan perjantain ilta-sanomissa juttu kun Amerikan senaatissa olivat suuret öljy-yhtiöt puhuttelussa.
Ovat käärineet yhteensä 24 miljardin voitot viiteen pekkaan :shock:
robson

Lada-Jussi kirjoitti:kenenkään ei tulisi vähentää autoilua hinnan korotuksen takia, koska sitähän noilla korotuksilla haetaan ja siten hallitus voi katsoa onnistuneensa kun autoilu vähenee ja sitten voidaan nostaa veroja lisää että varmasti kaikki ajot loppuis.
ei se noinkaan mene.itse asiassa katainen sanoi joskus että valtion kannalta pieni kulutteiset autot ovat huono juttu,kun bensasta saadut verotulot laskevat.jos autoilu loppuu,niin mistä valtio sitten saa rahaa?kumminkaan kyse ei ole mistään pikku rahoista.
Nonnis
Lada kerhon jäsen

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Mitä hittoa te bensan hinnasta vouhkaatte? Dieselistä olisin huolestuneempi!
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
jta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jta »

Nonnis kirjoitti:Mitä hittoa te bensan hinnasta vouhkaatte? Dieselistä olisin huolestuneempi!
Taitaa näin ladalla ajavia enemmän kiinnostaa tuon bensan hinta kun ei oikein diesel koneellisia ladoja ole. Mutta tuo dieselin hinta varsinkin kuljetusalaa silmällä pitäen niin ehkä kärsii eniten tuosta hurjasta noususta. Kun viime syksystä on noussu jo yli 40 senttiä dieselin hinta. Sillon päivitteli että on jo noussu yli euroon hinta.
Lada-Jussi kirjoitti: kenenkään ei tulisi vähentää autoilua hinnan korotuksen takia, koska sitähän noilla korotuksilla haetaan ja siten hallitus voi katsoa onnistuneensa kun autoilu vähenee ja sitten voidaan nostaa veroja lisää että varmasti kaikki ajot loppuis.
Pakkohan sitä on vähentää kun ei yksinkertasesti oo varaa ajaa kuin pakolliset ja hyvä että niitäkään. Eilen kun tosiaan kävi pyörän tankkaan eli 13 litraa niin melkein 20 euroa siitäkin sai maksaa. Kun viime kesänä selvis 15 eurolla samasta.
Vastaa Viestiin