Kokemuksia halvasta Samarasta
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
- Lada-Jussi
- Viestit: 10245
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
80 euron raato on nyt pois ajosta, kävin tekemässä väliaikaisen liikenteestä poiston, tossa se on turhaa kuluttanut varoja mobilian jälkeen.
Sedanilla testasin ekaa kertaa dollitusta, hinasin 1200S:n Nurmijärveltä sillä, hyvin jaksaa Samarakin kuormaa kiskoa, nyt kun on uusi kytkin ja uudehko vaihdeloota, niin ei nekään laukee ihan heti.
Sedanilla testasin ekaa kertaa dollitusta, hinasin 1200S:n Nurmijärveltä sillä, hyvin jaksaa Samarakin kuormaa kiskoa, nyt kun on uusi kytkin ja uudehko vaihdeloota, niin ei nekään laukee ihan heti.

- Lada-Jussi
- Viestit: 10245
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
Tänään alkoi siis karttua kokemuksia Samara 1,5 5-door -90 eli eurokat mallista. Kyseessä on siis modernisoitu versio viisiovisesta 1,5 Samarasta jossa paremmat verhoilut sekä pitkä konepelti ja pitkä lokarit ja matalampi maski, perässä lukee 1500L eli Lux, alkuperäinen standart versiohan oli myynnissä vain vuoden verran ennen tuota, reilun vuoden päästä tuo eurokattikin sai axtecin. Eurokat oli hieno lisänimitys tuolle mallille, koska siinä oli ensimmäistä kertaa vakiona katalysaattori, siitä kertoo takaluukun reunassa vihreä/valkoinen kat-merkki. Putkeen on isketty katti ja kaasutin säädetty uusiin arvoihin, muutoin ei muutoksia, käsiryyppy löytyy kuten vanhastakin.
Kauaa tolla ehi testailee kun leima loppuu 16.5. tiedä mitä sille sittten tekee, vieläkö ajoon vai koristeeksi takapihalle? Kävin nyt pienellä lenkillä. Tuntuu vähän nuhaisemmalta kuin -89 1,5 3-ov ilman kattia, johtuisiko säädöistä, -89 kun hyökkii liikenteeseen toden teolla, toi on vähän laiskempi, vaikka pirteä on tuokin. en ole katsonut vieläkö katti tuolla auton pohjassa on yleensä, se kun ei kuitenkaan taida pakollinen varuste olla, ainakin päästötesti katsastuksessa on otettu vanhoilla arvoilla ja ei taida katti kovin pitkäikäinen olla tollasessa.
150 euron raato on selkeesti huonompi kuin 80 euron raato, mutta onhan auto mielenkiintoinen peli. autossa on kuitenkin kahdet renkaat (kesärenkaat takavedon vanteilla), jvc kasettisoitin radio, vetokoukku. mukaan sai uudet jarrukengät, uusi jakoketju ja laahaimet takavetoiseen (joskus konelasta ostettu), uudet 2106:n takavalojen lasit, sarja takavetoisen kromikapseleita, huomiovalot, ladan työvalo ja jotain muuta pientä sälää.
Kauaa tolla ehi testailee kun leima loppuu 16.5. tiedä mitä sille sittten tekee, vieläkö ajoon vai koristeeksi takapihalle? Kävin nyt pienellä lenkillä. Tuntuu vähän nuhaisemmalta kuin -89 1,5 3-ov ilman kattia, johtuisiko säädöistä, -89 kun hyökkii liikenteeseen toden teolla, toi on vähän laiskempi, vaikka pirteä on tuokin. en ole katsonut vieläkö katti tuolla auton pohjassa on yleensä, se kun ei kuitenkaan taida pakollinen varuste olla, ainakin päästötesti katsastuksessa on otettu vanhoilla arvoilla ja ei taida katti kovin pitkäikäinen olla tollasessa.
150 euron raato on selkeesti huonompi kuin 80 euron raato, mutta onhan auto mielenkiintoinen peli. autossa on kuitenkin kahdet renkaat (kesärenkaat takavedon vanteilla), jvc kasettisoitin radio, vetokoukku. mukaan sai uudet jarrukengät, uusi jakoketju ja laahaimet takavetoiseen (joskus konelasta ostettu), uudet 2106:n takavalojen lasit, sarja takavetoisen kromikapseleita, huomiovalot, ladan työvalo ja jotain muuta pientä sälää.

Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
Moi,
Vanhassa samarassa se vaihdekepin keinonahkasuojus siinä vaihdekepin ympärillä hajoaa ajan myötä. Omassa suojuksessa oli jo kolme reikää. Tein uuden suojuksen nahan palasta jonka löysin Eurokankaasta. Mustaa nahkaa en löytänyt joten oli tyydyttävä valkoiseen nahkaan. Toisaalta valkoinen on sporttisempi mutta helposti likaantuva väri. Isohko pala nahkaa maksoi 2 euroa, nahkaan sopivaa lanka(rulla) maksoi 1,90 euroa.
Alkuperäinen suojus on ommeltu yhdestä palasta. Vanhasta suojuksesta kannattaa ottaa mitat ja se kiristykumilanka talteen. Uusi suojus kannattaa tehdä kolmesta eri palasta neulomalla ne yhteen. Tässä neulomisessa varmasti auttaa vaimo-, tai tyttöystävä. Jos ei ole ompelukonetta jolla kokeilla neulomista niin myös käsin voi neuloa palaset yhteen. Käsin neuloen aikaa menee muutama tunti, ehkä 5- 6 tuntia. Eli ei mikään ylivoimainen työ. Uuden suojuksen hinnaksi tuli mulla 3 euroa, 90 senttiä. Pistin muutaman kuvan projektista galleriaan.
Vanhassa samarassa se vaihdekepin keinonahkasuojus siinä vaihdekepin ympärillä hajoaa ajan myötä. Omassa suojuksessa oli jo kolme reikää. Tein uuden suojuksen nahan palasta jonka löysin Eurokankaasta. Mustaa nahkaa en löytänyt joten oli tyydyttävä valkoiseen nahkaan. Toisaalta valkoinen on sporttisempi mutta helposti likaantuva väri. Isohko pala nahkaa maksoi 2 euroa, nahkaan sopivaa lanka(rulla) maksoi 1,90 euroa.
Alkuperäinen suojus on ommeltu yhdestä palasta. Vanhasta suojuksesta kannattaa ottaa mitat ja se kiristykumilanka talteen. Uusi suojus kannattaa tehdä kolmesta eri palasta neulomalla ne yhteen. Tässä neulomisessa varmasti auttaa vaimo-, tai tyttöystävä. Jos ei ole ompelukonetta jolla kokeilla neulomista niin myös käsin voi neuloa palaset yhteen. Käsin neuloen aikaa menee muutama tunti, ehkä 5- 6 tuntia. Eli ei mikään ylivoimainen työ. Uuden suojuksen hinnaksi tuli mulla 3 euroa, 90 senttiä. Pistin muutaman kuvan projektista galleriaan.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
- Lada-Jussi
- Viestit: 10245
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
melkein kuukauden on Sedan ja natsisamara seisonut pihassa kun olen ajellut axtecista papereita vanhaksi ja oli toi Civic ajossa viikon verran. Tänään piti kokeilla lähtee Euro vielä liikenteeseen, kummatkin on vielä talvirenkain ja oikeastaan molemmissa on katsastusaika menossa. Hyvinhän euro lähti, jos kokeilis lähipäivinä hakea siihen uutta otetta, muutoin kaikki tuntuisi toimivan hyvin, mutta tiukemmassa jarrutuksessa hiekkatiellä menee lopussa vähän poikittain, olisko epätasaisuutta jarruissa ihan vaan käytön puutteen takia.

- Lada-Jussi
- Viestit: 10245
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
eli eurohan sai uudenrekisteriootteen tossa viime viikolla ja se on nyt kovassa ajossa edelleen, jotain kolinaa kuuluu jostain, mutta se ei haittaa
sedan liikkuu kans kivasti, mutta akku on kypsä, kypsynyt seistessä, kun stereot taitaa imeä kokoajan vähän virtaa. seki pitäis katsastaa ensi kuussa, joten aloin vaihtaa väljää raidetangon päätä. Ristolta ostetulla venäjän erikoistyökalulla lähti nivel hienosti joustintuesta (vihdoinkin tuli syytä testata tota työkalua). mutta nivelen irrottaminen sisemmästä tangosta onkin erijuttu, on sellanen joskus irrotettu paikallaankin, mutta venäjän opas neuvoo suoraa irrottaa koko tangon ohjausvaihteesta ja irroittaa ruuvipenkissä sen pään, joten temusin kokoillan etttä sain koko tangon irti, täytyy joskus jatkaa, josko tosta jotain tulee joskus.
sedan liikkuu kans kivasti, mutta akku on kypsä, kypsynyt seistessä, kun stereot taitaa imeä kokoajan vähän virtaa. seki pitäis katsastaa ensi kuussa, joten aloin vaihtaa väljää raidetangon päätä. Ristolta ostetulla venäjän erikoistyökalulla lähti nivel hienosti joustintuesta (vihdoinkin tuli syytä testata tota työkalua). mutta nivelen irrottaminen sisemmästä tangosta onkin erijuttu, on sellanen joskus irrotettu paikallaankin, mutta venäjän opas neuvoo suoraa irrottaa koko tangon ohjausvaihteesta ja irroittaa ruuvipenkissä sen pään, joten temusin kokoillan etttä sain koko tangon irti, täytyy joskus jatkaa, josko tosta jotain tulee joskus.

- Lada-Jussi
- Viestit: 10245
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
menihän raidetangonpään vaihtoon kauan kun 25.4. aloitin ja tänään ilmeisesti tuli valmista, no tossa oli kaikki moottorishow:t ja muutkin projektit välissä ja sadepäivinäkään ei jaksanut tehdä mitään. vaihdoin sitten puolet vähemmän ajetun ohjausvaihteen ja siihen kummatkin raidetangon päät. Ohjausvaihde on todella helppo irroittaa, vain päät irti joustintuista, ohjausakselin kiinnitys auki, neljämutteria ohjausvaihteessa ja kolme suojapellissä, sitten sen voi vetää sivukautta pihalle koko paketin. takaisin asentaminen olikin hikisempi projekti, kun kaikki pitää saada osumaan kohdalleen ja siinä loppuu kädet kesken. helpompaa oli laittaa vasta viimeisenä ohjausakseli paikalleen, tosin se edellytti akselinputken kiinnitysten löysäämisen. Kyllä antaisin taas paljon kiitosta Samaran yksinkertaiselle ja korjaajaystävälliselle rakenteelle.

- Lada-Jussi
- Viestit: 10245
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
Eilen loppui ajoaika katsastuksen osalta tuosta Eurokat Samarasta ja se jää nyt lähinnä koristeeksi pihaan. Aika tärinä ja räminä siinä oli, kokonaisajomäärän täytynee olla 274 tkm, tosin renkaatkin oli kudosvaurioiset nokiat. Huomasin muuten että nopeusmittari oli todella tarkka, heittoa oli korkeintaan 1 km/h
mustan kostajan eli 21099:n osalta alkaa katsastusaika lähestyä, periaatteessa mitään hälyttävää ei pitäisi olla, mutta alkaa siinäkin 205tkm ajettuna tuntumaa löysää ja kolinaa siellä täällä, voisi ehkä katsastaa ja paneutua noihin ajankanssa tai sitten toisinpäin
Eurosamara on nyt ajoautona se on alle 190tkm ajettuna vielä melkosen jämäkässä kunnossa, kilometrejä tälle tilapäisautolle on nyt kertynyt sen verran, että pakko kai huoltaa kohta
80 euron raato eli 21083 viettää kesälepoa, viettänyt mobilian jälkeen, ehkä ensi talvena taas mobiliaan, on valmiiksi talvirenkaatkin alla.
mustan kostajan eli 21099:n osalta alkaa katsastusaika lähestyä, periaatteessa mitään hälyttävää ei pitäisi olla, mutta alkaa siinäkin 205tkm ajettuna tuntumaa löysää ja kolinaa siellä täällä, voisi ehkä katsastaa ja paneutua noihin ajankanssa tai sitten toisinpäin
Eurosamara on nyt ajoautona se on alle 190tkm ajettuna vielä melkosen jämäkässä kunnossa, kilometrejä tälle tilapäisautolle on nyt kertynyt sen verran, että pakko kai huoltaa kohta

80 euron raato eli 21083 viettää kesälepoa, viettänyt mobilian jälkeen, ehkä ensi talvena taas mobiliaan, on valmiiksi talvirenkaatkin alla.

- Lada-Jussi
- Viestit: 10245
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
Samara rintamalla tapahtuu, Eurokatista vein kilvet pois maanantaina, eli otin tilapäisesti pois liikenteestä, kilvet vein koska halusin käytännössä testata mitä se tarkoittaa nykysysteemissä, siitä koostin juttua tuolla toisaalla. Siivoilin autosta tärkeimmät tavarat ja vein takapihalle riviin muiden kaveriksi.
Tänään sitten kävin näyttää Sedania eli mustaa kostajaa katsastuksessa. Jarrut vähän tuntui oudoilta ja koneen kolinat pelotti päästömielessä, mutta päästöt ok ja jarrut ok, tosin takajarruja sai vähän vempata että taakse löytyi tasapaino, auto on nyt ollut tosi vähällä ajolla. vikoja löytyikin sitten ihan yllättävistä paikoista.
1) auton ollessa sammuksissa ei parkit toimi - vika on kai jossain valoautomatiikan releissä, olisiko viime talvinen pariin kertaan suoritettu kojetaulun purku aiheuttanut jotain ongelmaa, eli oma vika
2) oikean helman takapäässä ruostevaurio - omaa tyhmyyttä tääkin, kyl Samara kestää, mutta edellisessä helmojen kohennusmaalauksessa jäi ne takakaarien suojamuovit pois, kun ei sopivia kiinnikkeitä ollut heti saatavilla, siihen sitten tulee kivi ja kura suihkua
3) oikea etujarruletku murtunut - Samaran jarruletkuthan on lähes ikuisia, mutta kuluneen vuoden aikana on oikea etujarru purettu monta kertaa ja aina ei ole jaksanut ripustaa satulaa vaan se on jäänyt letkun varaan ja se aiheuttaa murtumaa yläreunaan, tyhmä minä
4) raidetangon pään lukitusmutteri irti, - hitto tyhmä minä, juuri katsastusta varten noi raidetangonpäät vaihdoin, mutta tuli hosuttua ja tehtyä kymmentä asiaa yhtä aikaa ja oli sitten tuollainen kiristys jäänyt tekemättä
5) akun kiinnitys - mulla kun tuppaa akut kiertää raadosta toiseen tilanteen mukaan, nyt olikin vähän liian kapee akku, joten kiinnityksestä huolimatta se pääsee keikkumaan, enpä ollut sitä huomannut vaikka miinuskaapelia korjailin, että pysyy kiinni akussa
6) etusumuvalojen suuntaus ihan minne sattuu - typerää tuuninkia, tuuningin vika, jos olis tehdasasenteiset sumarit niin ei varmaan olisi ongelmaa
7) tuulilasin pyyhkijässä vain yksi nopeus toimii - jaa tarviiko nopeemmankin toimia, onko tossa sellanenkin, kai siinä on, en tunne Samaran hallintalaitteita vielä riittävän hyvin, ilmankos tupla tai kuittikin päättyi nolla kuittiin, tyhmä minä
auto tykkää kun sillä ajetaan, marraskuussa olin ajanut autolla 16 kk ja 53 tkm eli noin 3300 km/kk, sen jälkeen on ajettu 6 kk ja vain 5000 km eli noin keskim. 830 km/kk tämä 6 kk on ollut lähinnä vikojen korjailua, vaikka toisaalta jos ajaa 53 tkm ilman vikoja niin kai niitä sit jossain vaiheessa alkaa tulla ja usein omasta tyhmyydestä sakotetaan, Lada on siitä ankara, että se on käyttäjästä kiinni jos joku ei toimi. auton kokonaisajomäärä on nyt noin 205 tkm.
Tänään sitten kävin näyttää Sedania eli mustaa kostajaa katsastuksessa. Jarrut vähän tuntui oudoilta ja koneen kolinat pelotti päästömielessä, mutta päästöt ok ja jarrut ok, tosin takajarruja sai vähän vempata että taakse löytyi tasapaino, auto on nyt ollut tosi vähällä ajolla. vikoja löytyikin sitten ihan yllättävistä paikoista.
1) auton ollessa sammuksissa ei parkit toimi - vika on kai jossain valoautomatiikan releissä, olisiko viime talvinen pariin kertaan suoritettu kojetaulun purku aiheuttanut jotain ongelmaa, eli oma vika
2) oikean helman takapäässä ruostevaurio - omaa tyhmyyttä tääkin, kyl Samara kestää, mutta edellisessä helmojen kohennusmaalauksessa jäi ne takakaarien suojamuovit pois, kun ei sopivia kiinnikkeitä ollut heti saatavilla, siihen sitten tulee kivi ja kura suihkua

3) oikea etujarruletku murtunut - Samaran jarruletkuthan on lähes ikuisia, mutta kuluneen vuoden aikana on oikea etujarru purettu monta kertaa ja aina ei ole jaksanut ripustaa satulaa vaan se on jäänyt letkun varaan ja se aiheuttaa murtumaa yläreunaan, tyhmä minä
4) raidetangon pään lukitusmutteri irti, - hitto tyhmä minä, juuri katsastusta varten noi raidetangonpäät vaihdoin, mutta tuli hosuttua ja tehtyä kymmentä asiaa yhtä aikaa ja oli sitten tuollainen kiristys jäänyt tekemättä
5) akun kiinnitys - mulla kun tuppaa akut kiertää raadosta toiseen tilanteen mukaan, nyt olikin vähän liian kapee akku, joten kiinnityksestä huolimatta se pääsee keikkumaan, enpä ollut sitä huomannut vaikka miinuskaapelia korjailin, että pysyy kiinni akussa
6) etusumuvalojen suuntaus ihan minne sattuu - typerää tuuninkia, tuuningin vika, jos olis tehdasasenteiset sumarit niin ei varmaan olisi ongelmaa
7) tuulilasin pyyhkijässä vain yksi nopeus toimii - jaa tarviiko nopeemmankin toimia, onko tossa sellanenkin, kai siinä on, en tunne Samaran hallintalaitteita vielä riittävän hyvin, ilmankos tupla tai kuittikin päättyi nolla kuittiin, tyhmä minä

auto tykkää kun sillä ajetaan, marraskuussa olin ajanut autolla 16 kk ja 53 tkm eli noin 3300 km/kk, sen jälkeen on ajettu 6 kk ja vain 5000 km eli noin keskim. 830 km/kk tämä 6 kk on ollut lähinnä vikojen korjailua, vaikka toisaalta jos ajaa 53 tkm ilman vikoja niin kai niitä sit jossain vaiheessa alkaa tulla ja usein omasta tyhmyydestä sakotetaan, Lada on siitä ankara, että se on käyttäjästä kiinni jos joku ei toimi. auton kokonaisajomäärä on nyt noin 205 tkm.

- Lada-Jussi
- Viestit: 10245
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
perjantaina tuli siis noudettua pihaan automaailman kaunotar, metallivärinen Samara Sedan

tänään oli Eurosamara kovilla, kun perään iskettii peräkärry täynnä romu ja autossa tavaraa oli etupenkkien selkänojasta taaksepäin aivan lattiasta kattoon, matalalla roikkuva pakoputki raapi ikävästi maata epätaisella tiellä, mutta muuten kuorma kulki mukavasti, Samarassa on riittävän suuret peilitkin pystyy seurailee tapahtumia takana vaikka takalasista ei mitään näekään


tänään oli Eurosamara kovilla, kun perään iskettii peräkärry täynnä romu ja autossa tavaraa oli etupenkkien selkänojasta taaksepäin aivan lattiasta kattoon, matalalla roikkuva pakoputki raapi ikävästi maata epätaisella tiellä, mutta muuten kuorma kulki mukavasti, Samarassa on riittävän suuret peilitkin pystyy seurailee tapahtumia takana vaikka takalasista ei mitään näekään


Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
Tää taitaa olla se nettiautossa ollut törkeen halpa leimaamaton, pintaruosteinen sedani?Lada-Jussi kirjoitti:perjantaina tuli siis noudettua pihaan automaailman kaunotar, metallivärinen Samara Sedan
Njet problem, normal katastroof 

- Lada-Jussi
- Viestit: 10245
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
joo sepä se Mikko853, ihan sama auto

- Lada-Jussi
- Viestit: 10245
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
SAMARAN KATSASTUSREMONTTIA
toi ruostevaurio onkin pahempi korjata ja sumuvalojen suuntausta ei voi kai kotikonstein tehdä mitenkään, jarruletkun vaihto on palakakkua, sit kun on jarruletku.
SAMARAN VARUSTEISTA
Tossa kun tutkin ohjekirjaa, niin huomasin, että korkeassa kojetaulussa ne valvontataulun valot ei ole toiminnassa (jarrupalat, valovika, jäähd.neste, pesuneste, öljynpinta) ilmankos ne ei tossa uudessa hankinnassa palanut kokoajan kuten yleensä, outoa kun kuitenkin nestesäiliöissä oli noi anturit. Mistäköhän lähtien noi valot on ollut toiminnassa Suomen Samaroissa, oliko Bosch euro-2 mallissa? ainakin Bosch euro-3:ssa toimii!
venäjällähän oli 21099-00 norma ei toiminnassa, 21099-01 standart vanha kojetaulu, 21099-02 lux toiminnassa, 21099-03 granlux toiminnassa (digimittaristo), nähtävästi ruiskumalleissa vastaavasti 21099-20 norma ei toiminnassa, 21099-21 vanha kojetaulu, 21099-22 lux toiminnassa, 21099-23 granlux toiminnassa (ohjauspyörän korkeussäätö yms, ei digimittaristoa), 21099-24 superluxus Samara-2:n kojetaululla. Kunnes mallivuodesta 2001 lähtien siirryttiin mallivuosittain muuttuvaan varusteluun, jolloin ehkä myös norma varusteluun tuli käyttöön toi valvontataulu?
tää olikin varmaan katsastajan vika, ei valoissa mitään vikaa näyttäisi olevan, tainnut katsastusmiehellä olla virtalukko 0-asennossa, silloinhan kaikki virrat on poissa, uudemmissa ladoissahan ei tollasta asentoa enää olekaanLada-Jussi kirjoitti: 1) auton ollessa sammuksissa ei parkit toimi - vika on kai jossain valoautomatiikan releissä, olisiko viime talvinen pariin kertaan suoritettu kojetaulun purku aiheuttanut jotain ongelmaa, eli oma vika
näytti olevan löysässä muutenkin koko raidetangon pää, turha millää pulttipyssyllä laittaa kiinni, laitoin nyt käsityökaluilla niin pysyy kiinni. noi vaan on jotkut tuninki nivelet, niihin ei saa sokkaa niinku orkkiseen.4) raidetangon pään lukitusmutteri irti, - hitto tyhmä minä, juuri katsastusta varten noi raidetangonpäät vaihdoin, mutta tuli hosuttua ja tehtyä kymmentä asiaa yhtä aikaa ja oli sitten tuollainen kiristys jäänyt tekemättä
onneksi hankin ton toisen Sedanin, siinä on normaalilevee akku joka pysyy paikallaan5) akun kiinnitys - mulla kun tuppaa akut kiertää raadosta toiseen tilanteen mukaan, nyt olikin vähän liian kapee akku, joten kiinnityksestä huolimatta se pääsee keikkumaan, enpä ollut sitä huomannut vaikka miinuskaapelia korjailin, että pysyy kiinni akussa
tosiaan vipu ei käänny edes väkisin nopeimpaan asentoon, mutta pitäis siinä sellainen asento olla, lainasin sitten toimivan vivun tosta raato-sedanista, siinä vivussa oli tuhrattu piiloon turhat takalasin pesurin symboolit, vipu kyllä liikkuu myös siihen suuntaan, siihen voisikin tuunata vaikka jonkun lisäominaisuuden7) tuulilasin pyyhkijässä vain yksi nopeus toimii - jaa tarviiko nopeemmankin toimia, onko tossa sellanenkin, kai siinä on, en tunne Samaran hallintalaitteita vielä riittävän hyvin, ilmankos tupla tai kuittikin päättyi nolla kuittiin, tyhmä minä

toi ruostevaurio onkin pahempi korjata ja sumuvalojen suuntausta ei voi kai kotikonstein tehdä mitenkään, jarruletkun vaihto on palakakkua, sit kun on jarruletku.
SAMARAN VARUSTEISTA
Tossa kun tutkin ohjekirjaa, niin huomasin, että korkeassa kojetaulussa ne valvontataulun valot ei ole toiminnassa (jarrupalat, valovika, jäähd.neste, pesuneste, öljynpinta) ilmankos ne ei tossa uudessa hankinnassa palanut kokoajan kuten yleensä, outoa kun kuitenkin nestesäiliöissä oli noi anturit. Mistäköhän lähtien noi valot on ollut toiminnassa Suomen Samaroissa, oliko Bosch euro-2 mallissa? ainakin Bosch euro-3:ssa toimii!
venäjällähän oli 21099-00 norma ei toiminnassa, 21099-01 standart vanha kojetaulu, 21099-02 lux toiminnassa, 21099-03 granlux toiminnassa (digimittaristo), nähtävästi ruiskumalleissa vastaavasti 21099-20 norma ei toiminnassa, 21099-21 vanha kojetaulu, 21099-22 lux toiminnassa, 21099-23 granlux toiminnassa (ohjauspyörän korkeussäätö yms, ei digimittaristoa), 21099-24 superluxus Samara-2:n kojetaululla. Kunnes mallivuodesta 2001 lähtien siirryttiin mallivuosittain muuttuvaan varusteluun, jolloin ehkä myös norma varusteluun tuli käyttöön toi valvontataulu?

- Lada-Jussi
- Viestit: 10245
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
KATSASTUSREMONTTI JATKUU 21099-21 "MUSTAKOSTAJA"

kuva talvi 2004/2005
tosta raadosta on jo koko sisustus purettu, parit lasit on siirtynyt parempaan käyttöön, nyt on alettu myös kuorimaan peltiä ympäriltä.
RAADON HERÄTTELYÄ
Lykkäsin jasun exään -97 21093-20:een akun kiinni (joka oli aika vaikeeta) ja takapihalla jo pidemmän aikaa seissyt auto hyrähti käyntiin ilman nikoittelua. ajoin pari lenkkiä takapihalla ja leikkasin nurmikon auton alta

kuva 9.6.2007
Harjoittelin hitsausta ja tein uuden helman takapään. Koska alkuperäisten muotojen hakeminen on tosi työlästä, hinasin UAZilla takapihalta -95 21093-20:n raadon ja otin siitä valmiin siivun, kun ei kovin mätä ollut. Nyt on maalit ja massat kuivumassa, huomenna voi laittaa suojamuovit ja sisälokarit paikalleen.2) oikean helman takapäässä ruostevaurio - omaa tyhmyyttä tääkin, kyl Samara kestää, mutta edellisessä helmojen kohennusmaalauksessa jäi ne takakaarien suojamuovit pois, kun ei sopivia kiinnikkeitä ollut heti saatavilla, siihen sitten tulee kivi ja kura suihkua

kuva talvi 2004/2005
tosta raadosta on jo koko sisustus purettu, parit lasit on siirtynyt parempaan käyttöön, nyt on alettu myös kuorimaan peltiä ympäriltä.
jarruletkun hain motonetista alkuviikosta, tiivisterenkaat niiltä oli jo loppunut, onneksi kotoa löytyi3) oikea etujarruletku murtunut - Samaran jarruletkuthan on lähes ikuisia, mutta kuluneen vuoden aikana on oikea etujarru purettu monta kertaa ja aina ei ole jaksanut ripustaa satulaa vaan se on jäänyt letkun varaan ja se aiheuttaa murtumaa yläreunaan, tyhmä minä
tää on vielä tekemättä, vähän vaikeempi homma kotioloissa, mutta kuulin että jos säätää ne samalle tasolle lähivalojen kanssa niin on ok? nyt vaan ei ole koskaan nii pimeetä että näkis valojen kuviot tallin seinästä. saiskohan noi kääntää katsastuskonttorilla kohdalleen.6) etusumuvalojen suuntaus ihan minne sattuu - typerää tuuninkia, tuuningin vika, jos olis tehdasasenteiset sumarit niin ei varmaan olisi ongelmaa
RAADON HERÄTTELYÄ
Lykkäsin jasun exään -97 21093-20:een akun kiinni (joka oli aika vaikeeta) ja takapihalla jo pidemmän aikaa seissyt auto hyrähti käyntiin ilman nikoittelua. ajoin pari lenkkiä takapihalla ja leikkasin nurmikon auton alta

kuva 9.6.2007

- Lada-Jussi
- Viestit: 10245
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
Tänään viimeistelin Samaran katsastusremonttia, ainoastaan sumuvalojen suuntaus jäi arvion varaiseksi, josko sen saisi konttorilla kääntää oikeaan suuntaan, täytyy ottaa meisseli mukaan siltä varalta.
laitetaan vähän projekti kuvaa

kuvassa ruostevaurion korjaus kohta kohdalta, ensin alkuasetelma, sitten raadosta otettu pieni siivu (punaista peltiä) ja lopputulos on kuin uudessa autossa, ei edes kaaren värisävyssä huomaa eroa, on niin hyvin häivytetty
tos vielä kuva koko raadosta

laitetaan vähän projekti kuvaa

kuvassa ruostevaurion korjaus kohta kohdalta, ensin alkuasetelma, sitten raadosta otettu pieni siivu (punaista peltiä) ja lopputulos on kuin uudessa autossa, ei edes kaaren värisävyssä huomaa eroa, on niin hyvin häivytetty

tos vielä kuva koko raadosta


Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
Siis täh? Nytkö tuo on mukamas kunnossa? Entäs toi helmakotelon päässä ammottava reikä, kai sillekin on jotain tehty? Pistähhän kuvia lopputuloksesta!
Voephan se olla niinnii tae suattaahan se olla olematakkii...