Joo...
Hengissä ollaan vielä ja ladakin on jatkanut eloaan "perheen" kakkosautona.
Näyttää vähän sille, että 2.0 TC tulee CHT-cromasta ja ohjaukseenkin vaihdetaan hammastanko. Oireina alaväännön puute, akuutti voimapula ja järjettömän epätarkka ja raskas ohjaus. Moottori minua miellyttämään, ohjaus emäntää. Hyllyssä on tietysti sopivan oloinen turbo mutta eiköhän tämä tästä ilmankin...
Spädärin uusi talvilada
Re: Spädärin uusi talvilada
Vaz 21051 | Pontiac Fiero GT | spad @ ircnet
Re: Spädärin uusi talvilada
Tarina on hieman edistynyt. Ei varmasti mutta hitaasti.
Itselläni on joku outo perversio levitettyjä peltivanteita kohtaan. Sellaista siis olisi tarkoitus sovitella alle. Tämä prototyyppi on samasta E-mallin kadetista mistä penkitkin. Etuja on kohtuullilnen levitys ja hitsaamalla tehty kasaus. Fiatin ja ladan vanteet tuntuvat olevan kaikki pistehitsillä kiinni joten tämä puoltaa paikkaansa perinteisen sauman kanssa. Kiinnityspinnasta ulkoreunaan n. 90 mm kun alkuperäinen on n. 50 mm. Oikein extremenä vielä sentin-pari leveämpi. Onko ilman modifiointia liian kapea eteen, en tiedä vielä.
http://spad.sytes.net/temp/levitetty_vanne.jpg
Sopuhintaan löytyi tuleva voimanlähde: Croma CHT 2.0. Pieniä kosmeettisia vikoja, vuotaa öljyä ja yhdestä männästä on puuttunut 5-6 vuotta pieni pala. Perukokoonpano tuntuu ihan hyvälle ja asennuskelpoiselle kunhan ottaa huomioon tarvittavat vino-pystymuutokset. Ohjauksen muuttaminen hammastangoksi puoltaisi paikkaansa pakoputken sovittelussa ja megasqruit ratkaisisi virranjakajaongelmat. Aika näyttää...
http://spad.sytes.net/gallery/tcprojekti.php
Itselläni on joku outo perversio levitettyjä peltivanteita kohtaan. Sellaista siis olisi tarkoitus sovitella alle. Tämä prototyyppi on samasta E-mallin kadetista mistä penkitkin. Etuja on kohtuullilnen levitys ja hitsaamalla tehty kasaus. Fiatin ja ladan vanteet tuntuvat olevan kaikki pistehitsillä kiinni joten tämä puoltaa paikkaansa perinteisen sauman kanssa. Kiinnityspinnasta ulkoreunaan n. 90 mm kun alkuperäinen on n. 50 mm. Oikein extremenä vielä sentin-pari leveämpi. Onko ilman modifiointia liian kapea eteen, en tiedä vielä.
http://spad.sytes.net/temp/levitetty_vanne.jpg
Sopuhintaan löytyi tuleva voimanlähde: Croma CHT 2.0. Pieniä kosmeettisia vikoja, vuotaa öljyä ja yhdestä männästä on puuttunut 5-6 vuotta pieni pala. Perukokoonpano tuntuu ihan hyvälle ja asennuskelpoiselle kunhan ottaa huomioon tarvittavat vino-pystymuutokset. Ohjauksen muuttaminen hammastangoksi puoltaisi paikkaansa pakoputken sovittelussa ja megasqruit ratkaisisi virranjakajaongelmat. Aika näyttää...
http://spad.sytes.net/gallery/tcprojekti.php
Vaz 21051 | Pontiac Fiero GT | spad @ ircnet