http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uu ... ?oid=12582
Vai onko tämäkin taas vain yhden ihmisen(tutkija/toimittaja) mielipide

,_,/ukka
Suurin ylikuorma oli peräti kymmenen tonnia.
Aika paljon näkee bräniköitä Volvojakin liikenteessä rajan takaa,ja muitakin..Lada-Jussi kirjoitti:siksi ajetaan vähän jo kuluneilla käytetyillä länsirekoilla. Jos suomessa oltaisiin vähän suvaitsevaisempia niin liikenteessä voitaisiin ihailla komeita ja turvallisia Kamaz-rekkoja.
Vielä muistan parikymmentä vuotta sitten liikenteessä olevia Kamaz rekkoja.Eräässäkin takaosan katkenneet takajouset oli korvattu ratapölkyillä,pitkä takateli kulki monta kymmentä senttiä kierossa (taka-akseli kierossa alustaansa nähden).Takapyörärät vipotti useita senttejä.Täkapyöristä kuului Whop,Whop,Whop,Whop.....Pienikin ylämäki sai sen hyytymään ja sankka sauhu peitti takanäkyvyydenLada-Jussi kirjoitti:Eikös venäjällä kaikki autokalusto ala olee "parempaa" kuin suomessa, näin myös rekat, täytyy vielä huomioida, että imagosyistä niillä kaikista parhailla Kamaz:eilla ei juuri suomeen tulla, kun täällä on tota ryssävihaa niin paljon, että se katottaisiin provosoinniksi, siksi ajetaan vähän jo kuluneilla käytetyillä länsirekoilla. Jos suomessa oltaisiin vähän suvaitsevaisempia niin liikenteessä voitaisiin ihailla komeita ja turvallisia Kamaz-rekkoja.
Hämmästyin yksi päivä Hämeenlinnassa, kun venäjän kilvissä oleva MAN veti suomikilpistä perävaunua, yleensä kun näkee suomiveturien perässä vaikka mitä hollantilaisia tms. kärryjä. Kai se oli turvallisempaa vetää venäläisittäin.
Kävin minäkin tänään katsastamattomalla Sisulla pikku-akan kanssa Vesilahdessa. Täysin kunnossa oleva vehje omistaja ei ole viitsinyt katsastaa.Nonnis kirjoitti:No kyllä venäläisten autot nykyään melkoisen hyviä on, siis ainakin Suomeen ajavat. Toki ulkomaankalusto on paremmassa kunnossa kuin kotimaassa. Sama pätee suomalaisiin. On eri asia lähteä Eurooppaan kuin suhata pitkin Tamperetta. Jos Tampereella vanha katiska laukee, apu on lähempänä.