Jep.Pavlovits kirjoitti:Tämänhän jo tiesimmekin
Auto romuksi 4v välein
Re: Auto romuksi 4v välein
Tuskin on ainoa asia jossa on taloudellisempaa tuhota ympäristöä, kuin pyrkiä sitä suojelemaan 
,_,/ukka

,_,/ukka
Autoton on huoleton
- Lada-Jussi
mielestäni tämäkään ei ole uusi tieto, olen aina elänyt siinä uskossa, että dieselissä on kovemmat huolto ja korjauskustannukset, joka kannattaa myös huomioda, kun miettii bensa-auton vaihtoa dieseliin, autoilun kustannukset kun on muutakin kuin polttoaineen hinta.Mielenkiintoista on myös, että dieselauto käy kalliimmaksi kuin bensa-auto.

Niin kauan kun ympäristönsuojelun verukkeella myydään sitä sun tätä, jolla ihmispolot ostavat hyvän omantunnon ja päästökauppaa käydään miten teollisuudelle on edullisinta, minä ajan vanhalla saastuttavalla pa*kallani vaikka hautaan asti.

2102 16V ex.
2103 -75
2103 -75
- Samara87/88
oikein!Mara kirjoitti:Niin kauan kun ympäristönsuojelun verukkeella myydään sitä sun tätä, jolla ihmispolot ostavat hyvän omantunnon ja päästökauppaa käydään miten teollisuudelle on edullisinta, minä ajan vanhalla saastuttavalla pa*kallani vaikka hautaan asti.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Chevrolet Cavalier Z24 3.1 V6 Convertible 93"
Chevrolet Starcraft 6.5TD 98"
Honda CRV 01"
Supo 62" Mopo
Chevrolet Starcraft 6.5TD 98"
Honda CRV 01"
Supo 62" Mopo
Puhtaamman teknologian kehittäminen ei ole ilmaista, siksi se on pakko kaupallistaa.Mara kirjoitti:Niin kauan kun ympäristönsuojelun verukkeella myydään sitä sun tätä, jolla ihmispolot ostavat hyvän omantunnon ja päästökauppaa käydään miten teollisuudelle on edullisinta, minä ajan vanhalla saastuttavalla pa*kallani vaikka hautaan asti.
,_,/ukka
Autoton on huoleton
Ympäristön suojelun puolesta puhuvat ja itseään tällä asialla ylistävät yritykset asentavat ja markkinoivat valmistamiinsa autoihin vaarallisia ympäristömyrkkyjä sisältäviä aineita ja osia.
Ksenon-lampuissa on elohopea, ja harvemman auton ohjekirjassa on tästä mainintaa..mutta autoalan työsuojeluoppaassa sanotaan että jos ksenon-polttimo hajoaa niin koko tila pitää tuulettaa. Kuitenkin niitä heitetään surutta roskiin ja sitten poltetaan ilmaan, samoin elohopeaa sisältäviä loisteputkia ja energiansäästölamppuja joita katoissa killuu.
Ei paljoa hiilidioksidi tai ilmastonmuutos lharmita jos kohta jokainen on mutantti tai vainaa syöpä anuksessa.
On ilmastointilaitteita, ja niissä kylmä-aineeta kloorattua hiilivetyä, pahamaineisen otsonia syövän freonin sukuista ainetta jonka myrkyttömyydestä ei ole takeita.
Ledeissä ja elekroniikassa on arseenia, lähes kaikissa ei metallisissa osissa palontorjunta-aineita jotka varastoituvat elolliseen aineeseen ja on lähes tuhoutumaton yhdiste.
Tämän lyijyttömän `ekobensan´ lisäaineita on lukemattomia, kuten tämä mtbe joka ei luonnosta katoa ainakaan imeydyttyään pohjaveteen. Ilmeisesti se ei katoa palamallakaan koska se on lehtitietojen mukaan vahingoittanut rekkakuskien keuhkoja.
Sitten kun aletaan tutkia prosesseja joilla autojen raaka-aineita valmistetaan niin löytyy ympäristöä kuormittavia menetelmiä, energiankäyttöä ja kemianprosesseja. Kaikenmaailman myrkkyjä pyörii tehtaissa, ovat vaan poissa silmistä ja poissa mielestä.
Itse olen pelkästään näistä päästöistä enempi huolissani kuin hiilidioksidista tai häkä ym kaasuista joihin päästömääräykset ja verot puuttuvat. Nämä myrkyt vahingoittavat suoraan minua itseäni sekä myös nyt vielä syntymättömiä ihmisiä siinä määrin että koko ihmisrotu ehkä katoaa. En usko että ilmastonmuuton pystyy tekemään tälläistä tuhoa satoihin vuosiin.
Uusien vehkeiden rakentaminen, käyttäminen ja palvominen tuntuu vaan lisäävän tätä myrkytystä. T-fordin myrkkypitoisuus taisi olla pienempi kuin nykyautojen.
Ksenon-lampuissa on elohopea, ja harvemman auton ohjekirjassa on tästä mainintaa..mutta autoalan työsuojeluoppaassa sanotaan että jos ksenon-polttimo hajoaa niin koko tila pitää tuulettaa. Kuitenkin niitä heitetään surutta roskiin ja sitten poltetaan ilmaan, samoin elohopeaa sisältäviä loisteputkia ja energiansäästölamppuja joita katoissa killuu.
Ei paljoa hiilidioksidi tai ilmastonmuutos lharmita jos kohta jokainen on mutantti tai vainaa syöpä anuksessa.
On ilmastointilaitteita, ja niissä kylmä-aineeta kloorattua hiilivetyä, pahamaineisen otsonia syövän freonin sukuista ainetta jonka myrkyttömyydestä ei ole takeita.
Ledeissä ja elekroniikassa on arseenia, lähes kaikissa ei metallisissa osissa palontorjunta-aineita jotka varastoituvat elolliseen aineeseen ja on lähes tuhoutumaton yhdiste.
Tämän lyijyttömän `ekobensan´ lisäaineita on lukemattomia, kuten tämä mtbe joka ei luonnosta katoa ainakaan imeydyttyään pohjaveteen. Ilmeisesti se ei katoa palamallakaan koska se on lehtitietojen mukaan vahingoittanut rekkakuskien keuhkoja.
Sitten kun aletaan tutkia prosesseja joilla autojen raaka-aineita valmistetaan niin löytyy ympäristöä kuormittavia menetelmiä, energiankäyttöä ja kemianprosesseja. Kaikenmaailman myrkkyjä pyörii tehtaissa, ovat vaan poissa silmistä ja poissa mielestä.
Itse olen pelkästään näistä päästöistä enempi huolissani kuin hiilidioksidista tai häkä ym kaasuista joihin päästömääräykset ja verot puuttuvat. Nämä myrkyt vahingoittavat suoraan minua itseäni sekä myös nyt vielä syntymättömiä ihmisiä siinä määrin että koko ihmisrotu ehkä katoaa. En usko että ilmastonmuuton pystyy tekemään tälläistä tuhoa satoihin vuosiin.
Uusien vehkeiden rakentaminen, käyttäminen ja palvominen tuntuu vaan lisäävän tätä myrkytystä. T-fordin myrkkypitoisuus taisi olla pienempi kuin nykyautojen.