Autojen bongaukset tämän otsikon alle!!!
Näin tänään hopeanharmaan Ford Mondeofarmarin jostain 90-luvun lopulta, yhden tumman vihreän Toyota Corollan, sitä kuuluisaa sammakkosilmäsarjaa ja postin valkoisen Peugoet pakettiauton (jossa oli oransseja ja sinisiä palloja)!
Ja sakkana pohjalla, punaisen Ooppel Vektran joka kimalteli uututtaan. Se oli jopa sitä tehokkaammalla 2.2 litraisella moottorilla varustettu!
Ja sakkana pohjalla, punaisen Ooppel Vektran joka kimalteli uututtaan. Se oli jopa sitä tehokkaammalla 2.2 litraisella moottorilla varustettu!
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
- Lada-Jussi
- Viestit: 10242
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
hmm
toi yksi 1300 SL bongaus oli vähän väärän otsikon alla..

- LamaAjanElvis
- Viestit: 561
- Liittynyt: 10.5.2004 21:24
-
- Viestit: 1384
- Liittynyt: 23.9.2003 20:41
- Paikkakunta: Tervakoski / Janakkala
Vihreä 1300 2103 Riihimäellä
Jeps!
Siellä se se seisoi Riihimäen Shell Express huoltamon pihalla.
Hyvässä maalissa; komea yksilö.
Kenen lienee?
Siellä se se seisoi Riihimäen Shell Express huoltamon pihalla.
Hyvässä maalissa; komea yksilö.
Kenen lienee?
430 000 km Ladailua tuota autoilua jalointa
- Mosse-Aksu
- Viestit: 1684
- Liittynyt: 31.3.2004 13:24
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Olin sunnuntai illasta torstai aamuun Pudabestissä. Siellä näytti olevan vielä aika vahva ja laaja itäautokanta käyttöautoina. Osa ihan siistissäkin kunnossa. Kaikkia takavetoladoja oli runsaasti ja Samaraakin jonkun verran. Näin jopa taksina yhden 2105:n ja yhden Samara sedanin. Poliisiautona oli (ainakin) yksi Niva. Näin myös pienimmän koskaan bongaamani poliisiauton eli Smartin. Mutta yhtään 110-112 mallia en nähnyt.
Moskvitsh ei ollut enää kovin yleinen. Pari Eliteä näin ja kaksi Alekoa, joista toinen seisoi renkaat tyhjinä ja joku lappu ikkunassa kauppahallin vieressä. Yhden kerran näin Raf pienoispussin. Sen kulmikkaan (Latvija?) mallin. Muita neukkuautoja ei näkynyt liikenteessä eikä hylätyn näköisenä.
Skoda oli myös vahvasti esillä. Takamoottorinen oli yleisin. Jokun verran näkyi myös Faforiteja, enimmäkseen pakuina ja farmareina.
Myös Trabantia oli paljon ajossa sekä sedanina että farmarina. Warrea oli paljon. Kerran näin myös liikenteen seassa vanhan pyöreämuotoisen Wartburgin. Ifa pakuja ja kuorma-autoja liikkui myös.
Puolassa tehty pikkuinen takamoottorinen Fiat oli melko tavallinen näky. Kerran näin Polonezin ja pari kertaa Daewoo-FSO pick-upin.
Harvakseltaan näki myös Zastavaa sekä Daciaa. Kerran näin myös uudemman keulasta pyöristetyn, mutta takaa vielä selvästi Renaultin muotoisen Dacian.
Yritän joskus syksyllä saada kuvia näkyviin. Ifat ja se vanha Warre tulivat liikenteen seassa näkyville ai niin yllättäen, että en saanut niistä ainuttakaan otosta. Jos olisi jäänyt johonkin kadunvarteen seisomaan kamera laukaisuvalmiina, niin sitten kuvaus olisi onnistunut. Kyllä niitä kuitenkin aika usein tuli bongattua. Ne siis olivat kaupungin nopeimmat ajoneuvot, kun eivät ehtineet tarttua valokennolle
.
Moskvitsh ei ollut enää kovin yleinen. Pari Eliteä näin ja kaksi Alekoa, joista toinen seisoi renkaat tyhjinä ja joku lappu ikkunassa kauppahallin vieressä. Yhden kerran näin Raf pienoispussin. Sen kulmikkaan (Latvija?) mallin. Muita neukkuautoja ei näkynyt liikenteessä eikä hylätyn näköisenä.
Skoda oli myös vahvasti esillä. Takamoottorinen oli yleisin. Jokun verran näkyi myös Faforiteja, enimmäkseen pakuina ja farmareina.
Myös Trabantia oli paljon ajossa sekä sedanina että farmarina. Warrea oli paljon. Kerran näin myös liikenteen seassa vanhan pyöreämuotoisen Wartburgin. Ifa pakuja ja kuorma-autoja liikkui myös.
Puolassa tehty pikkuinen takamoottorinen Fiat oli melko tavallinen näky. Kerran näin Polonezin ja pari kertaa Daewoo-FSO pick-upin.
Harvakseltaan näki myös Zastavaa sekä Daciaa. Kerran näin myös uudemman keulasta pyöristetyn, mutta takaa vielä selvästi Renaultin muotoisen Dacian.
Yritän joskus syksyllä saada kuvia näkyviin. Ifat ja se vanha Warre tulivat liikenteen seassa näkyville ai niin yllättäen, että en saanut niistä ainuttakaan otosta. Jos olisi jäänyt johonkin kadunvarteen seisomaan kamera laukaisuvalmiina, niin sitten kuvaus olisi onnistunut. Kyllä niitä kuitenkin aika usein tuli bongattua. Ne siis olivat kaupungin nopeimmat ajoneuvot, kun eivät ehtineet tarttua valokennolle

Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone
Tesoman Valintatalon pihassa on juuri nyt 80 luvun Cadillac ruumisauto sekä Bedford pakettiauto. Rantatien Öljynvaihtopaikan pihassa on usein harrasteajoneuvoja siellä on mm. ollut jo monta päivää aito mustakilpinen Suomi-Trabant ! Eilen myös näin 1937 oranssin Ford -rodin.
Tänään näin Brittichopperin, todennäköisesti se oli Triumph.
Muutama päivä sitten myöhään illalla kaasutti harmaa 1200L liikennevaloista tesoman valtatiellä. Se kiihdytti tosi kovaa, mutta jokaisella vaihdolla moottori "yskäisi" tosi pahasti. Moottori ei varmasti ollut alkuperäinen, se kuulosti aivan hihna2105lta.
Tänään näin Brittichopperin, todennäköisesti se oli Triumph.
Muutama päivä sitten myöhään illalla kaasutti harmaa 1200L liikennevaloista tesoman valtatiellä. Se kiihdytti tosi kovaa, mutta jokaisella vaihdolla moottori "yskäisi" tosi pahasti. Moottori ei varmasti ollut alkuperäinen, se kuulosti aivan hihna2105lta.
Tänään pääsin tyypittämään Sunbeam Avanger 1,2litrasen.Yksi tyyppi oli ostanut sen 150€:llä.Auto oli vuodelta 1972-mustilla kilvillä ja katsastettu!
-konehuoneessa oli 3kpl sulakkeita
-kone pitkittäin ja sitä syöttää yksikurkkuinen Stromberg-kaasutin
-hydrauliset jarrut-ei tehostinta
-ei kaasuvaijeria-koneen vieressä kaasuvivusto
-mekaaninen bensapummpu lasikuvulla varustettuna-voi irroittaa ilman työkaluja
-puhallin kiinteä-pyörii jatkuvasti
-aidot keinonahkapenkit-kesällä suorastaan kuumat
-sahalaitaiset talvirenkaat aiheuttivat ihanan meluraitaefektin
Havaitsin että auton huomioarvo oli vähintään avoauton luokkaa
-konehuoneessa oli 3kpl sulakkeita

-kone pitkittäin ja sitä syöttää yksikurkkuinen Stromberg-kaasutin

-hydrauliset jarrut-ei tehostinta
-ei kaasuvaijeria-koneen vieressä kaasuvivusto

-mekaaninen bensapummpu lasikuvulla varustettuna-voi irroittaa ilman työkaluja
-puhallin kiinteä-pyörii jatkuvasti
-aidot keinonahkapenkit-kesällä suorastaan kuumat

-sahalaitaiset talvirenkaat aiheuttivat ihanan meluraitaefektin

Havaitsin että auton huomioarvo oli vähintään avoauton luokkaa

Itse kävin Budapestissä keväällä ja siellä tosiaan itä-auto kanta on vielä melkolailla vahvaa.Saksan tuontiautot ovat kova juttu sielläkin ja verotus varmaan suopeampaa kuin Suomessa.
Varaosia myyviä liikkeitäkin oli siellätäällä.Itse ostin mm.tehdas uuden sylinterikannen vesipumppuineen päivineen Warreen, n.20 Euron hintaan.Ladoista yleisin oli nappis,uusia Ladoja näin vain muutaman.Itä-Saksalainen kalusto on aina ollut Unkarissa vahvasti esillä,jo 70-luvun alussa pelkästään Warreja oli rekisteröity yli satatuhatta.
Muutama erikoisempikin auto tuli nähtyä kuten Romanialainen Oltcit,joka perustuu sitikkaan,ZAZ 1102 Tavria,Aro maasturi sekä Trabantin edeltäjä,Zwickau P 70 ja vielä liikenteessä!
Hetkittäin tuntui kuin olisi siirtynyt ajassa taaksepäin,varsinkin hieman enemmän laitakaupungin puolella.Parkipaikat väärällään Trabanteja ja jopa eräässä betonilähiössä,kerrostalon katolla oli valtava Lada-mainos.Sääli ettei siitä saanut kuvaa,se kun se tuli nähtyä paikallisjunan ikkunasta.
Tunnetuahan on myös se,että Unkarissa on varsin aktiivisia Lada-harrastajia.
Varaosia myyviä liikkeitäkin oli siellätäällä.Itse ostin mm.tehdas uuden sylinterikannen vesipumppuineen päivineen Warreen, n.20 Euron hintaan.Ladoista yleisin oli nappis,uusia Ladoja näin vain muutaman.Itä-Saksalainen kalusto on aina ollut Unkarissa vahvasti esillä,jo 70-luvun alussa pelkästään Warreja oli rekisteröity yli satatuhatta.
Muutama erikoisempikin auto tuli nähtyä kuten Romanialainen Oltcit,joka perustuu sitikkaan,ZAZ 1102 Tavria,Aro maasturi sekä Trabantin edeltäjä,Zwickau P 70 ja vielä liikenteessä!
Hetkittäin tuntui kuin olisi siirtynyt ajassa taaksepäin,varsinkin hieman enemmän laitakaupungin puolella.Parkipaikat väärällään Trabanteja ja jopa eräässä betonilähiössä,kerrostalon katolla oli valtava Lada-mainos.Sääli ettei siitä saanut kuvaa,se kun se tuli nähtyä paikallisjunan ikkunasta.
Tunnetuahan on myös se,että Unkarissa on varsin aktiivisia Lada-harrastajia.
- Mosse-Aksu
- Viestit: 1684
- Liittynyt: 31.3.2004 13:24
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Huomioitko Warreossi, sekä raskaampia että kevyitä kuorma-autoja, joiden keulassa on logona ikäänkuin kolme kirjainta. Kirjaimet levenevät ylös päin. Minä näin näitä, mutta aina liikkeessä, enkä ehtinyt katsomaan tarkemmin. Mistähän ja minkämaalaisesta merkistä lienee kysymys.
Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone
Minä bongasin aiemmin kesällä Muuramessa Riihivuoressa ajellessani harvinaisen nelivetoisen kuorma-auton. Taisi olla Tatra ellen väärin muista.
Kapistus seisoi heinikossa tien varressa ja siinä taisi olla suomalaiset kilvetkin. En viitsinyt jäädä kyyläämään kun tien toisella puolella oli jonkun asumus, muuten kyllä kiinnosti.
Ladoja näillä seuduilla riittää, tänäänkin bongasin useamman. Eniten hitsit se 2105 1500S, joka nulikat oli särkeneet Korpiahoon metsätien varteen.
Se oli viisivaihteinen katiton punainen ja siinä oli etulokareissa teksti 1500SL, mutta ei ollut kuitenkaan suomipenkkejä...
Vuosimalli lienee siten -90/91.

Ladoja näillä seuduilla riittää, tänäänkin bongasin useamman. Eniten hitsit se 2105 1500S, joka nulikat oli särkeneet Korpiahoon metsätien varteen.


Mosse-Aksu kirjoitti:Huomioitko Warreossi, sekä raskaampia että kevyitä kuorma-autoja, joiden keulassa on logona ikäänkuin kolme kirjainta. Kirjaimet levenevät ylös päin. Minä näin näitä, mutta aina liikkeessä, enkä ehtinyt katsomaan tarkemmin. Mistähän ja minkämaalaisesta merkistä lienee kysymys.
No eipä tule äkkiseltään mieleen muita kuin IFA eri malleineen ja Puolalainen ZuK,jolla tosin on ainoastaan kevyempää kuljetuskalustoa.Raskaan kaluston puolelta,Unkarissa on ollut MAZ kuorma-autoja käytössä.
- Mosse-Aksu
- Viestit: 1684
- Liittynyt: 31.3.2004 13:24
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Kyllä se kevyt kalusto voi hyvinkin olla ZuK -merkkinen. Sen raskaan näin sen verran kaukaa, että ehdin vain huomat nokassa kolme kirjainta, joten tietenkin yhdistin eksoottisen näyn samaksi merkiksi kevyemmän kuorma-auton kanssa.Warreossi kirjoitti:
No eipä tule äkkiseltään mieleen muita kuin IFA eri malleineen ja Puolalainen ZuK,jolla tosin on ainoastaan kevyempää kuljetuskalustoa.Raskaan kaluston puolelta,Unkarissa on ollut MAZ kuorma-autoja käytössä.
Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone