Tulisitko töihin Ladalla?
Tulisitko töihin Ladalla?
Taloussanomat kysyi 2100 henkilöltä millä autolla he eivät haluaisi tulla töihin. Ykkös paikan nappasi Lada:
http://www.taloussanomat.fi/tyo-ja-koul ... 816501/139
,_,/ukka
http://www.taloussanomat.fi/tyo-ja-koul ... 816501/139
,_,/ukka
Autoton on huoleton
Re: Tulisitko töihin Ladalla?
Tervehdykset toivottelen.
Kertoivat ns. elintasokilpailun statusmerkeillä olevan out, mutta eivät kuitenkaan tulevansa Ladalla työhön. "Skitsoa" vai mitä? Työpöydänpäällyksen tila kertoo, mielestäni sen, että pöytä jolla on paljon papereita ja täynnä, sen ääressä ei ole tehty töitä. Puhdas pöytä antaa kuvan ahkeruudesta.
Kertoivat ns. elintasokilpailun statusmerkeillä olevan out, mutta eivät kuitenkaan tulevansa Ladalla työhön. "Skitsoa" vai mitä? Työpöydänpäällyksen tila kertoo, mielestäni sen, että pöytä jolla on paljon papereita ja täynnä, sen ääressä ei ole tehty töitä. Puhdas pöytä antaa kuvan ahkeruudesta.
Meijän Ukki tietää vanhasta Ladasta melkein kaiken, kun sen velipoika on nähnyt jälet 

mitä pahaa ladalla on tulla töihin,eikait siinä, auto se on muiden seassa. 

autoton.. vielä
Miksi en?
Tässä kuva työpaikan pihamaalta, viime keväältä:

Tuo oma ol vielä punaoranssiharmaa tai jotain...
Tässä kuva työpaikan pihamaalta, viime keväältä:

Tuo oma ol vielä punaoranssiharmaa tai jotain...

Ihe ku tekköö, ni suap just semmosen ku sattuu tulemmaan!
Minä luulen että suomalaisilla on kaksinainen käsitys Ladasta. Puhekielessä ja kirjoitetussa tekstissä se saa monesti korvata sanat "halpa ja huono". Kun taas arkiliikenteessä nähtynä, varsinkin nappikset, herättää jo vilpitöntä ihailua. Epäilemättä tähän kyselyyn Ladan vastanneet ovat valinneet Ladasta tuon "halpa ja huono" synonyymin.
Mahtaako mikään tuotemerkki ääneen lausuttuna herättää niin paljon negatiivisia ajatuksia kuin "Lada"
,_,/ukka
Mahtaako mikään tuotemerkki ääneen lausuttuna herättää niin paljon negatiivisia ajatuksia kuin "Lada"

,_,/ukka
Autoton on huoleton
- pappa- igor
^Miks tää heppu pyörii täälBME316 kirjoitti:Itse miellän Ladan sellaisena autona jota saa olla vähän väliä huoltamassa. Tarkoitan tällä nyt näitä takavetoisia, uudemmista ei ole kummoista mututietoa. Jos näillä ajettaisiin saman verran kuin muillakin autoilla (20tkm/vuosi) niin eivät kauaa tulisi kestämään. Esimerkkinä kytkimen vaihto 60tkm kohdalla, muissa merkeissä 200tkm kohdalla. Kun Ladalla 100tkm ajettuna vastaa Toyotan 300tkm ajettua. Ladassa ei ole mitään vikaa jos sillä tykkää ajaa, mutta jos kaipaa huolettomuutta pitkille työmatkoille niin en välttämättä lähtisi Ladalla liikenteeseen. Alituinen tienpäällä rassaaminenkaan ei oikein sovi työmatkoille.
Ja tämä on vain sellaista mutuilua enkä itse omista Ladaa. Olen kyllä ajanut Ladalla ja tuttavapiiristä löytyy näitä harrastajia joiden kommelluksia on tullut vierestä seurattua.
Btw. Eikös lada sitten ole halpa uutena ja käytettynä verrattuna muihin merkkeihin? Itse olen myös kuullut sanonnan "Halvalla ei saa hyvää". Mutta tämähän riippuu aivan käyttötarkoituksista, jos ajaa yli 20tkm/vuosi niin en ajaisi Ladalla töihin.

Lada 1200L ***** TURBO IC -89
Itse miellän Ladan sellaisena autona jota saa olla vähän väliä huoltamassa. Tarkoitan tällä nyt näitä takavetoisia, uudemmista ei ole kummoista mututietoa. Jos näillä ajettaisiin saman verran kuin muillakin autoilla (20tkm/vuosi) niin eivät kauaa tulisi kestämään. Esimerkkinä kytkimen vaihto 60tkm kohdalla, muissa merkeissä 200tkm kohdalla. Kun Ladalla 100tkm ajettuna vastaa Toyotan 300tkm ajettua. Ladassa ei ole mitään vikaa jos sillä tykkää ajaa, mutta jos kaipaa huolettomuutta pitkille työmatkoille niin en välttämättä lähtisi Ladalla liikenteeseen. Alituinen tienpäällä rassaaminenkaan ei oikein sovi työmatkoille.
Ja tämä on vain sellaista mutuilua enkä itse omista Ladaa. Olen kyllä ajanut Ladalla ja tuttavapiiristä löytyy näitä harrastajia joiden kommelluksia on tullut vierestä seurattua.
Btw. Eikös lada sitten ole halpa uutena ja käytettynä verrattuna muihin merkkeihin? Itse olen myös kuullut sanonnan "Halvalla ei saa hyvää". Mutta tämähän riippuu aivan käyttötarkoituksista, jos ajaa yli 20tkm/vuosi niin en ajaisi Ladalla töihin.
Kun bemariin ostaa osia, se on ku laittas rahaa pankkiin.
No minkä helevetin takia täällä kysellään "ajaisitko ladalla töihin" jos ei saa omaa mielipidettään kertoa?pappa- igor kirjoitti:^Miks tää heppu pyörii täälei pysty ymmärtään... mutta en silti minäkään ajais millään muinais muisto- kikkelin jatkeella yhtään mihinkään
Kun bemariin ostaa osia, se on ku laittas rahaa pankkiin.
Takavetoisissa on tosiaankin 60-luvulle tyypillisen lyhyet huoltovälit, mutta jos nämä huollot suorittaa täsmällisesti ja huolellisesti niin eipä varmempaa menopeliä tule äkikseltään mieleen. Voisin väittää että lähes kaikki välille jäämiset johtuu juuri tämän huolto-ohjelman laiminlyömisestä.BME316 kirjoitti:Itse miellän Ladan sellaisena autona jota saa olla vähän väliä huoltamassa. Tarkoitan tällä nyt näitä takavetoisia, uudemmista ei ole kummoista mututietoa. Jos näillä ajettaisiin saman verran kuin muillakin autoilla (20tkm/vuosi) niin eivät kauaa tulisi kestämään. Esimerkkinä kytkimen vaihto 60tkm kohdalla, muissa merkeissä 200tkm kohdalla. Kun Ladalla 100tkm ajettuna vastaa Toyotan 300tkm ajettua. Ladassa ei ole mitään vikaa jos sillä tykkää ajaa, mutta jos kaipaa huolettomuutta pitkille työmatkoille niin en välttämättä lähtisi Ladalla liikenteeseen. Alituinen tienpäällä rassaaminenkaan ei oikein sovi työmatkoille.
,_,/ukka
Autoton on huoleton
Olen kulkenut kolmella eri Ladalla töihin kymmenen vuoden ajan.Työpaikkahaastatteluihinkin olen kurvannut Ladalla.Nykyisllä työpaikalla meitä Ladisteja on kolme ja kattavuus noin 10%.
Minä 50 vuotta Lada 112,laitosmies,talonmies
Kari 56 vuotta Lada Samara,konttiperäinen,maalinvalmistaja
Arska,60 vuotta Lada Samara,konttiperäinen,varastomies,työnjohtaja
Minä 50 vuotta Lada 112,laitosmies,talonmies
Kari 56 vuotta Lada Samara,konttiperäinen,maalinvalmistaja
Arska,60 vuotta Lada Samara,konttiperäinen,varastomies,työnjohtaja
tulihan sitä käytyä ladalla töissäkin useampi vuosikin , ei sitä hävetäkkään tärvinnut, takapotku ei niinkään mutta niva herätti jopa mielenkiintoa kavereissakin , sitä käytiin ruokatunnilla porukalla veivillä käynnistelemässäkin kun ei siitä lajista ollu monella kokemuksia
enkä näe estettä ettenkö vielä joskus menisi töihin ladalla, riippuu tosin siitä riittääkö töitä , lada tulee ennemmin tahi myöhemmin...

enkä näe estettä ettenkö vielä joskus menisi töihin ladalla, riippuu tosin siitä riittääkö töitä , lada tulee ennemmin tahi myöhemmin...
Vegaani - intiaaninimi, joka muodostuu sanoista "veg", huono ja "an", metsästäjä.
noh pakko laittaa uusi viesti kun ei pysty muokkaan ...
ei sitä nivaa sillä veivattu sielä parkkiksella etteikö se olisi startannut vaan siksi kun epäilivät mokomat ettei autoa voi ´nuin vain tulille veivata...
ei sitä nivaa sillä veivattu sielä parkkiksella etteikö se olisi startannut vaan siksi kun epäilivät mokomat ettei autoa voi ´nuin vain tulille veivata...
Vegaani - intiaaninimi, joka muodostuu sanoista "veg", huono ja "an", metsästäjä.
Tervehdykset toivottelen.
Vaimo kulki melkein 10 vuotta 40km päässä töissä ja koko aikana Toveri Ässä hyytyi yhden kerran 5km ennen työpaikkaa. Hetken odottelun jälkeen se käynnistyi jälleen. Ilmanoton esilämmitysvipu oli jäänyt kesäasentoon. Työpaikalla ei ollut sähkötolppia mutta 1200S käynnistyi olipa kesä tai talvi. Itse ajoin silloin Ladalla kun se emannuuvelta jouti.
Vaimo kulki melkein 10 vuotta 40km päässä töissä ja koko aikana Toveri Ässä hyytyi yhden kerran 5km ennen työpaikkaa. Hetken odottelun jälkeen se käynnistyi jälleen. Ilmanoton esilämmitysvipu oli jäänyt kesäasentoon. Työpaikalla ei ollut sähkötolppia mutta 1200S käynnistyi olipa kesä tai talvi. Itse ajoin silloin Ladalla kun se emannuuvelta jouti.
Meijän Ukki tietää vanhasta Ladasta melkein kaiken, kun sen velipoika on nähnyt jälet 

Re:
Jusu on ainoa joka on hokaissut asian ja sen syvimmän merkityksenJusu kirjoitti:Tämä selittääkin kaiken...BME316 kirjoitti:tuttavapiiristä löytyy näitä harrastajia joiden kommelluksia on tullut vierestä seurattua.
"Kaikkea netissä kirjoitettua ei kannata ottaa aina niin tosissaan, varsinkaan jos kirjoittaja on Kymenlaaksosta."

No joo mut asiaan. Ladalla on käyty ja käydään nyttekin töissä. Aina on kovasti kiinnostusta ja ihmettelyä tuntunut riittävän, varsinkin kun joku hokaa että tällä kahelilla on niitä kaksi

Mut mun työmatkat on olleet lyhyitä, max. 10 km suunta ja sen nyt vielä ajelee näillä. Jos työmatka olisi vaikka 50 km suunta, niin ei ikipäivänä takavetoladaa. Ajo-ominaisuudet, polttoainetalous, mukavuus ja yleinen luotettavuus ei ole näiden vahvimpia puolia. Vapaa-ajan ja rahankäytön ongelmia ei myöskään ole töiden jälkeen, kun kaikki aika kuluu tallilla kädet paskassa vikoja korjaten ja uusia ennustaen

Näin se menee, jatkakaa.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™