ladan oikea vfts kone

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
Type L

ladan oikea vfts kone

Viesti Kirjoittaja Type L »

mitenkähän paljon tulisi maksamaan kokonainen oikea tehtaalla tehty ladan vfts kone
Type L

Viesti Kirjoittaja Type L »

että se olis niinku tämmönen http://www.servocomp.ru/evo2/lada_vfts.htm :lol:
brundza tuning

Viesti Kirjoittaja brundza tuning »

Juttuhän on niin että vfts ralliautoja tehtiin neuvostoliettuassa 80-luvulla. Nykyään mikään tehdas ei niitä tee. En osaa sanoa hintaa itse tekemälle (teettämälle) tehdylle koneelle.
Jankos
Viestit: 964
Liittynyt: 6.10.2003 8:58

Viesti Kirjoittaja Jankos »

Perushintoja jos tuollasen koneen oikein kunnolla tekee:

Teräsveivit + kisamännät n. 1200e
Nokka 200e
Säädettävä nokkapyörä 100e
Uusi moottoriaihio 500e (jos hommaa venäjältä)
Teräsvauhtipyörä 100e
Kytkin+asetelma 400e??
Koneistukset (alakerta) 200e
Teräsventtiilit +jouset+lautaset 250e
Kannen porttaus 200-400e??
Imu+pakosarja 300e
Laakeroitu ketjunkiristin 50-100e
Pieni hihnapyörä 50-100e
WEBER 45mm tuplat 400-600e

Näistäkin tulee yhteensä jo noin 4400 euroa :o

Lisäksi se pitää kasata ja tiivisteitä yms pitää ostaa...
Avatar
Turbiini
Viestit: 866
Liittynyt: 25.9.2003 20:58
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Turbiini »

Jankos kirjoitti: Näistäkin tulee yhteensä jo noin 4400 euroa :o

Lisäksi se pitää kasata ja tiivisteitä yms pitää ostaa...
Halpa mun koneeseen on menny pian 7000ekee :?
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
Jankos
Viestit: 964
Liittynyt: 6.10.2003 8:58

Viesti Kirjoittaja Jankos »

Halpa mun koneeseen on menny pian 7000ekee
Monestiko olet tehnyt uudestaan? Vai onko kyse jostain muusta kuin ladan koneesta?

Ja tuossa mun listassa on kyllä vajavaisuutta!
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Turbiini kirjoitti:
Jankos kirjoitti: Näistäkin tulee yhteensä jo noin 4400 euroa :o

Lisäksi se pitää kasata ja tiivisteitä yms pitää ostaa...
Halpa mun koneeseen on menny pian 7000ekee :?
Huh ja silti se leviää joka käänteessä! :twisted:

Alan uskoa, että mitä enempi koneeseen panostaa rahaa, sitä huonommin se toimii ;)
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Avatar
Turbiini
Viestit: 866
Liittynyt: 25.9.2003 20:58
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Turbiini »

No tuohon on laskettu myös kaikki koneremontit viimeisen 10000km aikana.
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Turbiini kirjoitti:No tuohon on laskettu myös kaikki koneremontit viimeisen 10000km aikana.
Monta koneremonttia pitää kymppitonnissa tehdä? :o
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Avatar
Turbiini
Viestit: 866
Liittynyt: 25.9.2003 20:58
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Turbiini »

Nonnis kirjoitti:Monta koneremonttia pitää kymppitonnissa tehdä? :o
1 täydellisempi remontti ja 4 kannentiivistettä lisäksi kaikkea pientä osaa aina välillä, ja repullinen tulppia. Öljytkin on vaihdettu yli 10 kertaa tuossa ajassa.
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Turbiini kirjoitti:
Nonnis kirjoitti:Monta koneremonttia pitää kymppitonnissa tehdä? :o
1 täydellisempi remontti ja 4 kannentiivistettä lisäksi kaikkea pientä osaa aina välillä, ja repullinen tulppia. Öljytkin on vaihdettu yli 10 kertaa tuossa ajassa.
Jaa, no en mä vaan tolla välillä vaihda kun öljyt kerran 8) . Oishan se aika paha jos joutuis kansipahvinkin vaihtaa ainakin joka toinen kuukausi :lol:
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
lehtinen75

Viesti Kirjoittaja lehtinen75 »

Paljon noista VFTS:stä sitten aikanaan on saatu potkua ulos..? En näkisi tuollaisen rakentamisessa mitään järkeä jollei esim jotkin kisasäännöt vaadi koneen olevan juuri tuollainen, tai "enintään" tuollainen.

Turboladan kansipahviongelmiin suosittelisin suoralta kädeltä liekkirenkaita, ja jos mahdollista kannen kiinnittämistä pinnapulteilla pulttien sijaan. Koneistamot tekee urat renkaille suht halvalla, ja liekkirenkaita saa Pasi Ojennukselta. Löytyy muuten yksi sarja hyllystäkin 1500 koneeseen jos tarve jollakin on. Siihen loppuu (huonojen) kansipahvien lentely..
brundza tuning

Viesti Kirjoittaja brundza tuning »

Tehoa vfts koneessa oli 160-> hv. Kyllä mua piristäis kummasti kun näkis jossain oikein kunnolla tehdyn vfts-replican.. nimim. mattamusta+lisekat ei oo mun juttu.
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Liekkirenkaat voi myös tehdä esim 1,5 neliön mmj:stä puretulla kuparilangalla jotka sitten juottaa hopealla. Sorvaamalla saa tietysti vimpan päälle.

Offtopic: Nonnis: Oletko OIKEA rahtari? :roll:
Vauhdin tae - alamäki
Avatar
mickey-69
Viestit: 560
Liittynyt: 25.7.2005 13:14
Paikkakunta: Padasjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mickey-69 »

brundza tuning kirjoitti:Tehoa vfts koneessa oli 160-> hv. Kyllä mua piristäis kummasti kun näkis jossain oikein kunnolla tehdyn vfts-replican.. nimim. mattamusta+lisekat ei oo mun juttu.
Lueskelinpa tässä näitä vanhoja ja....

Meidän F-ryhmän sääntöihin muokattu VFTS tulee mitä ilmeisemmin esiintymään Vilppula-rallissa 27.8... Ja mitä tehoihin tulee niin kyllä se varmasti oli juuri noin.... Meidän VFTS:stä jarrutettiin aikanaan ekalla koneella takapyöristä 161hv ja vääntö oli jossain 217nm:n paikkeilla....
Vastaa Viestiin