ladan oikea vfts kone
ladan oikea vfts kone
mitenkähän paljon tulisi maksamaan kokonainen oikea tehtaalla tehty ladan vfts kone
Perushintoja jos tuollasen koneen oikein kunnolla tekee:
Teräsveivit + kisamännät n. 1200e
Nokka 200e
Säädettävä nokkapyörä 100e
Uusi moottoriaihio 500e (jos hommaa venäjältä)
Teräsvauhtipyörä 100e
Kytkin+asetelma 400e??
Koneistukset (alakerta) 200e
Teräsventtiilit +jouset+lautaset 250e
Kannen porttaus 200-400e??
Imu+pakosarja 300e
Laakeroitu ketjunkiristin 50-100e
Pieni hihnapyörä 50-100e
WEBER 45mm tuplat 400-600e
Näistäkin tulee yhteensä jo noin 4400 euroa
Lisäksi se pitää kasata ja tiivisteitä yms pitää ostaa...
Teräsveivit + kisamännät n. 1200e
Nokka 200e
Säädettävä nokkapyörä 100e
Uusi moottoriaihio 500e (jos hommaa venäjältä)
Teräsvauhtipyörä 100e
Kytkin+asetelma 400e??
Koneistukset (alakerta) 200e
Teräsventtiilit +jouset+lautaset 250e
Kannen porttaus 200-400e??
Imu+pakosarja 300e
Laakeroitu ketjunkiristin 50-100e
Pieni hihnapyörä 50-100e
WEBER 45mm tuplat 400-600e
Näistäkin tulee yhteensä jo noin 4400 euroa

Lisäksi se pitää kasata ja tiivisteitä yms pitää ostaa...
Huh ja silti se leviää joka käänteessä!Turbiini kirjoitti:Halpa mun koneeseen on menny pian 7000ekeeJankos kirjoitti: Näistäkin tulee yhteensä jo noin 4400 euroa![]()
Lisäksi se pitää kasata ja tiivisteitä yms pitää ostaa...

Alan uskoa, että mitä enempi koneeseen panostaa rahaa, sitä huonommin se toimii

Reippaina käymme rekkain alle 

1 täydellisempi remontti ja 4 kannentiivistettä lisäksi kaikkea pientä osaa aina välillä, ja repullinen tulppia. Öljytkin on vaihdettu yli 10 kertaa tuossa ajassa.Nonnis kirjoitti:Monta koneremonttia pitää kymppitonnissa tehdä?
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
voimaa
Jaa, no en mä vaan tolla välillä vaihda kun öljyt kerranTurbiini kirjoitti:1 täydellisempi remontti ja 4 kannentiivistettä lisäksi kaikkea pientä osaa aina välillä, ja repullinen tulppia. Öljytkin on vaihdettu yli 10 kertaa tuossa ajassa.Nonnis kirjoitti:Monta koneremonttia pitää kymppitonnissa tehdä?


Reippaina käymme rekkain alle 

Paljon noista VFTS:stä sitten aikanaan on saatu potkua ulos..? En näkisi tuollaisen rakentamisessa mitään järkeä jollei esim jotkin kisasäännöt vaadi koneen olevan juuri tuollainen, tai "enintään" tuollainen.
Turboladan kansipahviongelmiin suosittelisin suoralta kädeltä liekkirenkaita, ja jos mahdollista kannen kiinnittämistä pinnapulteilla pulttien sijaan. Koneistamot tekee urat renkaille suht halvalla, ja liekkirenkaita saa Pasi Ojennukselta. Löytyy muuten yksi sarja hyllystäkin 1500 koneeseen jos tarve jollakin on. Siihen loppuu (huonojen) kansipahvien lentely..
Turboladan kansipahviongelmiin suosittelisin suoralta kädeltä liekkirenkaita, ja jos mahdollista kannen kiinnittämistä pinnapulteilla pulttien sijaan. Koneistamot tekee urat renkaille suht halvalla, ja liekkirenkaita saa Pasi Ojennukselta. Löytyy muuten yksi sarja hyllystäkin 1500 koneeseen jos tarve jollakin on. Siihen loppuu (huonojen) kansipahvien lentely..
Lueskelinpa tässä näitä vanhoja ja....brundza tuning kirjoitti:Tehoa vfts koneessa oli 160-> hv. Kyllä mua piristäis kummasti kun näkis jossain oikein kunnolla tehdyn vfts-replican.. nimim. mattamusta+lisekat ei oo mun juttu.
Meidän F-ryhmän sääntöihin muokattu VFTS tulee mitä ilmeisemmin esiintymään Vilppula-rallissa 27.8... Ja mitä tehoihin tulee niin kyllä se varmasti oli juuri noin.... Meidän VFTS:stä jarrutettiin aikanaan ekalla koneella takapyöristä 161hv ja vääntö oli jossain 217nm:n paikkeilla....