Sanokaas ny onko mun lambda rikki, kun jännitemittari lambdan singnaalijohtoihin yhdistämällä ei tule mitään arvoja. Jos pidän anturin liittimen kiinni lukemia tulee 0-2 voltin väliltä, joskus jopa negatiivisia arvoja.
Kyseessä siis GM ruisku 1.7i takapotku.
lambdajänniteen mittaus
lambdajänniteen mittaus
21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
Re: lambdajänniteen mittaus
onko käynnissä onkelmia
Re: lambdajänniteen mittaus
Kuinka moni johtoinen lambda sulla on?
Lambda-anturista pitäsi tulla 0-1 volttia maan ja signaalijohdon välistä mitattuna.
Lambda-anturista pitäsi tulla 0-1 volttia maan ja signaalijohdon välistä mitattuna.
Olen ajanut eläessäni yli kymmentätuhatta eri autoa, olenko siis automaailman Gene Simmons?

Kaikenlaisia kuvia nelipyöräisistä pörisijöista: http://www.jimin.galleria.fi/kuvat/

Kaikenlaisia kuvia nelipyöräisistä pörisijöista: http://www.jimin.galleria.fi/kuvat/
Re: lambdajänniteen mittaus
Käy niinku kultakello... Tosin autossa on kaasari kiinni, mutta silti pitäis tulla jotain jännitteitä. Se tässä ihmetyttääkin. Tiedän että 0-1V pitäis tulla. Tiedän että ihan perseellään olevat seokset ei näy, mutta perstuntuma sanoo, että aika lähellä oikeita ollaan.
Neljäkarvainen, uudenkarhian näköinen bosch lambda on kyseessä. Kaksi samanväristä johtoa on lämmitykseen ja eriväriset on signaaliin. (As far as I know) Eikai sillä nyt voi olla merkitystä kumminpäin ne signaalijohdot siihen mittariin kytkee. Silloinhan pitäis vain tulla negatiivinen arvo.
Ei voi olla mahdollista, että ne kaks lambdaa mitä oon mitannu olis molemmat simahtanu... Yks tossa vielä olis mitä vois kokeilla, mutta jotenkin on niin turhauttaavaa.
Neljäkarvainen, uudenkarhian näköinen bosch lambda on kyseessä. Kaksi samanväristä johtoa on lämmitykseen ja eriväriset on signaaliin. (As far as I know) Eikai sillä nyt voi olla merkitystä kumminpäin ne signaalijohdot siihen mittariin kytkee. Silloinhan pitäis vain tulla negatiivinen arvo.
Ei voi olla mahdollista, että ne kaks lambdaa mitä oon mitannu olis molemmat simahtanu... Yks tossa vielä olis mitä vois kokeilla, mutta jotenkin on niin turhauttaavaa.
21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
Re: lambdajänniteen mittaus
Mittaapas ihan signaalijohdon ja auton maan, eli korin, välinen jännite.
2102 16V ex.
2103 -75
2103 -75
Re: lambdajänniteen mittaus
Onko lambda tarpeeksi lämmin? Että onko sulla ne lämmityksen piuhat kytkettynä. Lambdanhan pitää lämmittä vähintään 250 asteiseiksi jotta se alkaa näyttämään mitään. Ennen sitä on hyvin hiljaista. Itse olen huomannut että tuossa voi kestää aika kauan jos ulkona ei ole lämmintä.
Sitten pitää myös muistaa että yleismittari ei ole maailman luotettavin mittari tarkistaa lambda arvoja. Itse en tästä niin paljon tajua, mutta kaveri kertoi että yleismittari toimii väärällä tavalla mitatakseen lambda arvoa tarkasti, nimittäin se integroi (tai jotain sinnepäin).
Tänään pitäisi kaverin kanssa rakentaa lambda mittari erilaisista komponenteista jotta saisi jotain ymmärrettävää tuosta turbosta ulos.
Sitten pitää myös muistaa että yleismittari ei ole maailman luotettavin mittari tarkistaa lambda arvoja. Itse en tästä niin paljon tajua, mutta kaveri kertoi että yleismittari toimii väärällä tavalla mitatakseen lambda arvoa tarkasti, nimittäin se integroi (tai jotain sinnepäin).
Tänään pitäisi kaverin kanssa rakentaa lambda mittari erilaisista komponenteista jotta saisi jotain ymmärrettävää tuosta turbosta ulos.
VAZ-21013
Сделано в СССР
Сделано в СССР
Re: lambdajänniteen mittaus
Uskonpa että lämpöa on ollut vähintään tarpeeksi, ajelin kumminkin 20km aika reipasta ajoa, niin luulisin että 250 tuli helpostikin täyteen.
Yleismittarissakin riippu paljolti minkälainen mittari on käytöss, mun ei varmaan oo paras mahdollinen. Intergroi vai interpoloi? Interpoloinin (ns. keskiarvon näytön) ymmärtäisin helposti. Pitää varmaan ostaa viisarimittari mittauksia varten.
Vielä en oo ehtiny mitata arvoja korin ja piuhan välistä. Ikävää vain ku tarvii kypärän ny ku sillä ajaa. Puuttuu nimittäin tuulilasi!
Yleismittarissakin riippu paljolti minkälainen mittari on käytöss, mun ei varmaan oo paras mahdollinen. Intergroi vai interpoloi? Interpoloinin (ns. keskiarvon näytön) ymmärtäisin helposti. Pitää varmaan ostaa viisarimittari mittauksia varten.
Vielä en oo ehtiny mitata arvoja korin ja piuhan välistä. Ikävää vain ku tarvii kypärän ny ku sillä ajaa. Puuttuu nimittäin tuulilasi!

21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne