Ukki kirjoitti:
Enhän minä toki kukkia vihaa, jos totesin, että "Voikukkasodan sivuhaaraksi tuli uusi rintama, Minkälaiset kokemukset etelän immeisillä on tästä Voikukkaa matkivasta Syysmaitikista/Maitikista/Maitiaisesta? Toisaalta onhan se hyvä peitekasvi ja näytästää viihtyvän hyvin sielläkin missä nurmikko ei viihdy. Ei niin huonoa ettei jotain hyvääkin.
Jokin Voikukkalajike on ollut Neuvostoliitossa kautsun korvikkeena, ja sitä on viljelty suuria aloja Ukrainassa. Syysmaitikki kukki niityillä heinänkorjuun jälkeen Pohjois Savossa, pieniä määriä näkyy nyt myös Maskussa. Mummoni kielsi polkemasta pihamaan heinikoita ja käyttämään polkuja, niinpä minun pihallani saa Kuminat, Mäkimeiramit ja Mäkikuismat kasvaa vapaasti, kuminan siemeniä sain taas kahvikupillisen puolilleen. Olen joskus kitkenyt pois voikukkia, Hanhikit saa kasvaa pihalaattojen välissä. Vuosi sitten edesmennyt kaverini järjesti yllätyksen, ja kukat pihatien liittymän alkuun, tierummun molempiin päihin kasvoi suuret(noin metrin korkuiset) Neidonkieli pehkot, joka aamu uusi sininen kukka, jokaiseen kukkavarteen punaisin hetein. Monet kulkijat olivat erehtyneet pitämään niitä Lipiinina, kuivuus nujersi niistä useimmat, nyt sitten saatiin sadettakin lähes 50 mm. vuorokauden aikana