Hävettääkö Niva?
Hävettääkö Niva?
Tänään oli paikallisessa lehdessä ihan hyvä Niva-mainos. Äkkiä katsoen ei selvinnyt, missä tällaista maasturia myydään. Olihan siellä ihan alhaalla hyvin pienellä Delta auton osoite, mutta ei puhettakaan logosta, jota yleensä mainoksissa käytetään.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
- Lada Scandinavia
- Viestit: 1655
- Liittynyt: 12.7.2005 18:17
- Paikkakunta: Turun tienoo
Re: Hävettääkö Niva?
Samaten on tänäpäiväisessä Turun sanomissa.
Hinta kyllä selvästi 12.990e. + tk 600e.
Kuinka paljon on ilmaa tuossa toimituskuluissa.?
Kilvettömän ajoneuvon rekisteröiminen maksaa noin 100e vain, jos yksityinen henkilö sen tekee katsastuskonttorilla.
Hinta kyllä selvästi 12.990e. + tk 600e.
Kuinka paljon on ilmaa tuossa toimituskuluissa.?
Kilvettömän ajoneuvon rekisteröiminen maksaa noin 100e vain, jos yksityinen henkilö sen tekee katsastuskonttorilla.
Re: Hävettääkö Niva?
Kyllä varmaan hävettää!
Kävin tänään pitkästä aikaa Konalan Teltta-autossa, tosin jalkaisin. Ladoja en siellä aluksi nähnyt. Katsoin vielä varmuuden vuoksi etupihalle ja sitten vielä takapihalle, ei sielläkään yhtään kappaletta. Lopulta bongasin vihreän esittely Nivan. Kaukaa viisaasti olivat pysäköineet sen kadun vastakkaiselle puolelle olevalle tontille. Tuolla tontilla kasvoi samaisen kadun varrella isoja koivuja ja Niva oli pysäköity sinne koivujen taakse piiloon. Kai se oli laitettu sinne piiloon innokkaimmilta Nivan ostajilta.
Muuten, huomasin että Delta panostaa kahteen aivan järjettömän pieneen auto uutuuteen. Toinen oli jokin Lancia ypsilo? ja toinen tämä Fiatin uusi 500 malli. Aika hirveän näköisiä autoja ja sisätiloiltaan ilmeisen pienet.
Kävin tänään pitkästä aikaa Konalan Teltta-autossa, tosin jalkaisin. Ladoja en siellä aluksi nähnyt. Katsoin vielä varmuuden vuoksi etupihalle ja sitten vielä takapihalle, ei sielläkään yhtään kappaletta. Lopulta bongasin vihreän esittely Nivan. Kaukaa viisaasti olivat pysäköineet sen kadun vastakkaiselle puolelle olevalle tontille. Tuolla tontilla kasvoi samaisen kadun varrella isoja koivuja ja Niva oli pysäköity sinne koivujen taakse piiloon. Kai se oli laitettu sinne piiloon innokkaimmilta Nivan ostajilta.

Muuten, huomasin että Delta panostaa kahteen aivan järjettömän pieneen auto uutuuteen. Toinen oli jokin Lancia ypsilo? ja toinen tämä Fiatin uusi 500 malli. Aika hirveän näköisiä autoja ja sisätiloiltaan ilmeisen pienet.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Re: Hävettääkö Niva?
Helsingin Sanomissa myös oli Niva-mainos maanantain lehdessä - sama aika vaatimaton, mikä ennenkin. Ei se Niva tai Lada sinänsä varmaan hävetäkkään Delta-Autoa - kyse on varmaan pelkästään psykologiasta jolla autokauppaa (aina) tehdään. Ostaisitko itse uuden kalliin länsiauton jostain "itälafkasta"? 

Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Hävettääkö Niva?
Oletko huomannut minkä kokoluokan autot on muotia ja kovan kysynnän ansiosta kilpailu kovaa? Kun taas citymaasturin ostaminen on lähes syntiä.Jouska kirjoitti:Muuten, huomasin että Delta panostaa kahteen aivan järjettömän pieneen auto uutuuteen. Toinen oli jokin Lancia ypsilo? ja toinen tämä Fiatin uusi 500 malli. Aika hirveän näköisiä autoja ja sisätiloiltaan ilmeisen pienet.
,_,/ukka
Autoton on huoleton
Re: Hävettääkö Niva?
Kysymykseesi lyhyenä vastauksena: olen.,_,/ukka kirjoitti:Oletko huomannut minkä kokoluokan autot on muotia ja kovan kysynnän ansiosta kilpailu kovaa? Kun taas citymaasturin ostaminen on lähes syntiä.Jouska kirjoitti:Muuten, huomasin että Delta panostaa kahteen aivan järjettömän pieneen auto uutuuteen. Toinen oli jokin Lancia ypsilo? ja toinen tämä Fiatin uusi 500 malli. Aika hirveän näköisiä autoja ja sisätiloiltaan ilmeisen pienet.
,_,/ukka

***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Re: Hävettääkö Niva?
Eli et, koska kovin kysyntä ja kilpailu on tällä hetkellä pienissä autoissa. Perheautot seisoo halleissa ja pihoilla, kun perheellisten rahat menee ruokaan ja kohonneisiin elinkustannuksiin niin auton vaihdot jää väliin.Jouska kirjoitti:Kysymykseesi lyhyenä vastauksena: olen.,_,/ukka kirjoitti:Oletko huomannut minkä kokoluokan autot on muotia ja kovan kysynnän ansiosta kilpailu kovaa?Jouska kirjoitti:Muuten, huomasin että Delta panostaa kahteen aivan järjettömän pieneen auto uutuuteen. Toinen oli jokin Lancia ypsilo? ja toinen tämä Fiatin uusi 500 malli. Aika hirveän näköisiä autoja ja sisätiloiltaan ilmeisen pienet.Mutta eihän nuo ole edes mitään perheautoja!!
,_,/ukka
Autoton on huoleton
- lada 1200s
- Viestit: 647
- Liittynyt: 10.3.2004 11:34
- Paikkakunta: Urjala
Re: Hävettääkö Niva?
Liikkeiden vaihtoautovalikoimat on olleet mun mielestä tänä
kesänä aika suppeat verrattuna parin vuoden takaiseen tilanteeseen.
...ja niva ei hävetä.
kesänä aika suppeat verrattuna parin vuoden takaiseen tilanteeseen.
...ja niva ei hävetä.
Re: Hävettääkö Niva?
Oletko huomannut minkä kokoluokan autot on muotia ja kovan kysynnän ansiosta kilpailu kovaa? [/quote]
Kysymykseesi lyhyenä vastauksena: olen.
Mutta eihän nuo ole edes mitään perheautoja!! [/quote]
Eli et, koska kovin kysyntä ja kilpailu on tällä hetkellä pienissä autoissa. Perheautot seisoo halleissa ja pihoilla, kun perheellisten rahat menee ruokaan ja kohonneisiin elinkustannuksiin niin auton vaihdot jää väliin.
,_,/ukka[/quote]
Moi,
Nyt taidat kyllä hieman aliarvioida meikäläisen ja ymmärsit kai väärin tuon alkuperäisen kirjoitukseni. Älä nyt ota niin vakavasti ainakaan minun kirjoituksia!
Mun pointti tuossa alkuperäisessä kirjoituksessa oli vaan se, että kuinka epäkäytännöllisiä autoja esim tuo Fiat 500 tai se pieni Lancia on. Rumiakin vielä. Esim toi valkoinen Fiat 500 näyttää luonnossa kanamunalta jossa on pyörät. Mielelläni näkisin Delta-autossa jotain käytännöllisempää esillä , esim Kalinan eri malleja myynnissä. Maku asioitahan nämä kaikki tietysti ovat.
Kysymykseesi lyhyenä vastauksena: olen.

Eli et, koska kovin kysyntä ja kilpailu on tällä hetkellä pienissä autoissa. Perheautot seisoo halleissa ja pihoilla, kun perheellisten rahat menee ruokaan ja kohonneisiin elinkustannuksiin niin auton vaihdot jää väliin.
,_,/ukka[/quote]
Moi,
Nyt taidat kyllä hieman aliarvioida meikäläisen ja ymmärsit kai väärin tuon alkuperäisen kirjoitukseni. Älä nyt ota niin vakavasti ainakaan minun kirjoituksia!

Mun pointti tuossa alkuperäisessä kirjoituksessa oli vaan se, että kuinka epäkäytännöllisiä autoja esim tuo Fiat 500 tai se pieni Lancia on. Rumiakin vielä. Esim toi valkoinen Fiat 500 näyttää luonnossa kanamunalta jossa on pyörät. Mielelläni näkisin Delta-autossa jotain käytännöllisempää esillä , esim Kalinan eri malleja myynnissä. Maku asioitahan nämä kaikki tietysti ovat.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Re: Hävettääkö Niva?
No tuo fiat 500 on fiatin yritys kalastella niitä ostajia jotka haluavat new beetle tai bmw minin. Näitä kaikkia autoja yhdistää hyvä kate, on siis vara mainostaa. Esim. beetle on tuhansia euroja kalliimpi kuin samalle alustalle tehtävä golf, ja kaikilta tiloiltaan pienempi. Silti tietty ostajakunta on, koska ko. auton ostamalla viestittää olevansa ns. "parempi osainen", eikä ko. autoon päädytä järkisyistä. Ladan ostosta ei saa samaa tunnetta.
Järkevää autoa ostava taas tekee vertailunsa lehtien, tv-ohjelmien ja koeajojen perusteella, ei niille tarvi mainostaa. Paitsi jos tulee joku uusi merkki tai malli markkinoille.
Lada on Delta-autolle pakko, jos ne eivät sitä myy niin joku toinen alkaa myymään. Kun Ladan ostaja sitten joskus haluaa vaihtaa tilavampaan, pienempään, urheilullisempaan, pakettiautoon tms. niin sitä ei tarvi erikseen houkutella, kun Ladan avulla on jo asiakkuus suhde hankittu. Jos Ladan myynti lopetetaan, niin menetetään iso osa myös Ladansa pois vaihtavia asiakkaita.
,_,/ukka
Järkevää autoa ostava taas tekee vertailunsa lehtien, tv-ohjelmien ja koeajojen perusteella, ei niille tarvi mainostaa. Paitsi jos tulee joku uusi merkki tai malli markkinoille.
Lada on Delta-autolle pakko, jos ne eivät sitä myy niin joku toinen alkaa myymään. Kun Ladan ostaja sitten joskus haluaa vaihtaa tilavampaan, pienempään, urheilullisempaan, pakettiautoon tms. niin sitä ei tarvi erikseen houkutella, kun Ladan avulla on jo asiakkuus suhde hankittu. Jos Ladan myynti lopetetaan, niin menetetään iso osa myös Ladansa pois vaihtavia asiakkaita.
,_,/ukka
Autoton on huoleton
Re: Hävettääkö Niva?
Pitäisihän se Lada ostaa ensin ja mahdollisesti joskus varaosiakin. Silloin kun Ladan myynti siirtyi Deltalle useampi kyseli jopa ladistit missä niitä myydään. En ole nähnyt Ladan mainoksia liikkeen ovissa tai mainostaulujakaan niin kuin muilla merkeillä on. Koeajo/tarjous lapun tultua myyjälle pääasia oli ostanko heti, kun vastaus on kielteinen kiinnostus koko autoon liittyviin asioihin muuttui eli kuulo heikkeni tuli kiire jonnekkin ja vastaukset muutuivat ympäripyöreiksi. Tosin loppuvaiheessa, kun lappuja tuli Ladan myyjä ei ollut yleensä edes paikalla ja muut myyjät eivät tietenkään voineet antaa sitä kahvipakettia vaikka sitä koko laatikollinen nurkassa oli.Nykyään lappuja ei ole tullut taisi tulla talvella viimeisin koeajo lappu, mutta eihän siellä ollut edes esittelyautoa ( rekisterikilvet olivat jalkatilassa muovipussissa laittavat kyllä jos kerran ostat auton) osihan sitä uutta Nivaa tai 119:sta voinut käydä ajamassa minkälaisia ne on. Oikeastaan pitäisi käydä joku päivä katsomassa onko saaneet kilpiä paikalleen että voisi käydä kokeilemassa.,_,/ukka kirjoitti:Ladan avulla on jo asiakkuus suhde hankittu. Jos Ladan myynti lopetetaan, niin menetetään iso osa myös Ladansa pois vaihtavia asiakkaita.
Avensis stw
Ex.21093 -00
Ex.21093 -00
- Lesnaja Sobaka
- Viestit: 367
- Liittynyt: 3.7.2008 19:26
- Paikkakunta: Joensuu
Re: Hävettääkö Niva?
Eivätpä suzukinkaan edustajat järin innokkaasti huutele jimny-mallia heillä kaupan olevan. Se johtunee siit'ett sekä niva että jimny ovat maalaisten autoja. Ei rehupunttia haluta halliin kahville ja jonoon tunkemaan avaimenperää, kun se saattaisi haista paskalle. Eikä se mainoksiin usko, vaan serkkupojan kummin veljeen, jolla semmoinen ennen avensista oli kuulemma ollut.
А мне навстречу нагило пер капитализм,
зверный лик свой скрыв под маской "жигулей"...
зверный лик свой скрыв под маской "жигулей"...
Re: Hävettääkö Niva?
Tervehdykset toivottelen.
Nivan ja Ladan mainostamisen vähäisyyden osuus muista automerkeistä johtunee vissiin siitä, että mainosten määrä on suhteessa niiden myyntiin. Deltta-auto on varmaankin tutkinut paljonko Lada-autoja yhteensä myydään ja mikä on Nivan osuus. Molemmat merkit eivät luultavasti ole ns. heräteostoja. Niitä ostetaan vakaintuumin ja tarkoituksella (kuin ennen piian ja rengin avioliitto) ostajan tarpeen mukaan.
Tämä on yksi näkökulma josta voisi tilannetta tarkastella.
Nivan ja Ladan mainostamisen vähäisyyden osuus muista automerkeistä johtunee vissiin siitä, että mainosten määrä on suhteessa niiden myyntiin. Deltta-auto on varmaankin tutkinut paljonko Lada-autoja yhteensä myydään ja mikä on Nivan osuus. Molemmat merkit eivät luultavasti ole ns. heräteostoja. Niitä ostetaan vakaintuumin ja tarkoituksella (kuin ennen piian ja rengin avioliitto) ostajan tarpeen mukaan.
Tämä on yksi näkökulma josta voisi tilannetta tarkastella.
Meijän Ukki tietää vanhasta Ladasta melkein kaiken, kun sen velipoika on nähnyt jälet 

Re: Hävettääkö Niva?
Markkinoinnilla/mainonnalla kuitenkin juuri yleensä pyritään lisäämään sitä myyntiä. Jos tyydytään nykyiseen myyntiin niin silloin ei tietysti kannata satsata markkinointiinkaan -sehän voi vaikka alkaa käydä vielä joillekin hulluille kaupaksi.
Harvaa tuotetta myydään yleensäkään yhtään ilman näkyvää markkinointia -siitähän se raha tulee. Ladan myynnin kulta-aikoina 70/80-luvuilla Konela panosti rajusti Ladan markkinointiin ja tulokset on vieläkin nähtävissä. 


Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»