Mistä Ladaan uusia peltiosia?

Sekalaiset Ladailuun ja laajemmin autoiluun liittyvät asiat. Keskustelua katsastuksesta, työkaluista, varaosista, maahantuonnista yms.
Latanisti

Mistä Ladaan uusia peltiosia?

Viesti Kirjoittaja Latanisti »

Löytyykö Suomen maasta vielä paikkaa, mistä voisi kysellä vanhaan nappisfarkkuun uusia tai replica peltiosia?
Kaveri oli juuri Venäjän maalla, mutta eihän hän osannut sieltä niitä kysellä oikeista paikoista.
Tarvitsisin vuoden -76 nappisfarkkuprojektiini uuden etulokasuojan ja takakulmapalan.
aropupu

Re: Mistä Ladaan uusia peltiosia?

Viesti Kirjoittaja aropupu »

Otappa Jaakkimaan tai Markoon yhteyttä, he löytävät rajan takaa osia jos vain on siellä toimittaa niitä.
PöyhöinKuusaalt
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Eipä mene minullakaan enää kauan, kun rajaliikenne alkaa raahata Karjalasta kaikenlaista LadaHärpäkettä tarvitseville. Viisumi haetaan heti kun pääsen Joensuuhun. Sitten alkaa ralli. 8)
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
aropupu

HUOM!

Suomessa seurava yritys RTO tuonti; Löytyy myös Ladan peltiosia. Soitin juuri sinne ja sieltä esim. löytyi 3 oveen pohjapellit, eli ne käikäleet mitkä on helmaa vasten. Niitä ei ole Venäjälläkään.
PöyhöinKuusaalt

Venäjällä on ihan kaikkia Ladan osia. Kävin sen itse toteamassa. Se mitä Venäjältä ei Ladaan löydy, sitä ei joko ole olemassa tai sitä ei tarvita. Hieman varovaisuutta väitteisiin.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Lada-Jussi

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

PöyhöinKuusaalt kirjoitti:Venäjällä on ihan kaikkia Ladan osia. Kävin sen itse toteamassa. Se mitä Venäjältä ei Ladaan löydy, sitä ei joko ole olemassa tai sitä ei tarvita. Hieman varovaisuutta väitteisiin.
kai toit mukanas nipun kromipeilejä, nappiksen kromipuskureita ja -kapseleita? myös 2103:n uudet muovi/kangaspenkit punaisena kiinnostais
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
PöyhöinKuusaalt

En minä siellä varaosaostoksilla käynyt. Miksi raahata sellaista mukana, mitä en tarvitse. Jos sieltä ei jotain löydy, niin etsivät. Viipurit, Pietarit ja Moskovat ovat erikseen. On siellä kuulkaas poijaat lääniä, mistä sitä tavaraa haetaan.

Ja siellä niitä 2103 ja 2106 vekottimia liikkuu valtavasti. Enemmän niitä oli kun kanttiksia tai nappiksia.

Miten joku uskaltaa väittää, ettei jotain osia VenäjänMaasta saa? Kuinka monesta paikasta nämä väittäjät ovat härpäkkeitä käyneet kyselemässä? Ei sitä ihan Siperiaan tai Togliattiin asti tarvitse mennä, kun on jo jos jonkinlaista vekotinta myynnissä ja näytillä.

Olettekos osanpuutteessanne tehneet kuinkakin laajoja kyselyjä tuolla IsossaMaassa. Ja kuka väittää, että kaikki osat on oltava uusia? Ihmeellistä tietoutta yritätte täällä jakaa. Ei Venäjältä osat lopu. Suosittelen uskomaan.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
aropupu

PöyhöinKuusaalt kirjoitti:Venäjällä on ihan kaikkia Ladan osia. Kävin sen itse toteamassa. Se mitä Venäjältä ei Ladaan löydy, sitä ei joko ole olemassa tai sitä ei tarvita. Hieman varovaisuutta väitteisiin.
No minä en totuutta tiedä mutta en myöskään ymmärrä sitäkään että miksi Marko olisi siitä minulle valehdellut että niitä oven peltejä ei ole. Niitä ei tunne Delta-auton kirjatkaan eikä Venäläinen osakuvasto, sen olen itse tarkistanut ja vamentanut numerot Deltasta.

No joka tapauksessa Suomessa niitä "hukkuneita"oven palasia on eikä maksa kuin alle 15e kappale.

Niitä saa olla jossain kulmapuljussa Venäjällä mutta omani tilasin Hesasta :lol:
kapa

Viesti Kirjoittaja kapa »

Jos ei venäläiset harrasta noita korjauspaloja. Jos oven pohja mätänee niin ostetaan sitten kokonaan uusi ovi eikä aleta pohjaa paikkaamaan. Yleensäkään autotehtaitten valikoimissa ei ole ns. korjauspaloja joita tarvikepeltivalmistajat tekee ja joilla korjataan vanhenevien autojen yleisimpiä ruostepaikkoja. Autotehtailta saa yleensä vain samoja peltiosia mistä auto on tehtaalla koottu.
- Ladoja vaan joka jätkälle niin ei tarvitse olla katkera naapurille -
Marko

Viesti Kirjoittaja Marko »

Kuusi kauppaa kävin läpi,jossa osassa oli vanhempaakin ladaosan myyjää,ei tietäny tämmösiä peltejä.Sanoivat,et voi jossain olla.Olin sillä hetkellä Viipurissa,joten joutu täs kohtaa vähä niiku antautumaa.
2108(kesäauto)
2109(varaosa-auto)
H-D 125 SX(projekti)
Fiat Bravo 1.9-07(ajossa)
Fiat Marea 1.8 -00(ajossa)
,_,/ukka

Viesti Kirjoittaja ,_,/ukka »

Taitaa olla katoavaa kansanperinnetä koko korjauspelti homma Suomessa. Jos oven pohjat ja/tai suojankaaret on niin lahot, että peltiä pitää vaihtaa, niin on sitä lahovikaa muuallakin sen verran rajusti ettei homman järkevyyttä voi perustella muulla kuin harrastamisen ilolla. Harrastelijoita varten ei kannata paljon tilaa vieviä peltiosia varastoida. Tökseen taas peltiosien vaihto ei kannata, ei kenelläkään ole varaa siitä työstä oikeaa palkkaa maksaa. Käytetyt autot halpenee sitä mukaa kun hankinnan verotuksesta siirrytään omistuksen verottamiseen. Ja nykyisillä vuotuisilla ajomäärillä autoista pääsääntöisesti loppuu tekniikka monelta osin aiemmin kuin kori.

,_,/ukka
Autoton on huoleton
samarai
Lada kerhon jäsen

Viesti Kirjoittaja samarai »

Ja taitaa olla "korjauspalakäsite" puolestaan tullut Venäjälle vasta kapitalismin myötä. :) Venäjän varaosaliikkeistä ei ole kyllä mitään kokemuksia, mutta venäläisten pitämissä liikkeissä Virossa myytävät pellit on ollut edelleen neukkutyyliin kokonaisia "autotehtaan tuotantolinjapeltejä" - eipä juuri mitään korjauspaloja ole näkynyt.

Itse ostin aikoinaan (v.96) tähän Samaraan tällaisen kylkipellin. Siitä sitten laikotettiin "oven karmi ja takaikkuna pois"- osuma oli siinä pyörän kohdalla. Silloin vielä kannatti sellainenkin homma tehdä. :lol:
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
jta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jta »

samarai kirjoitti:Ja taitaa olla "korjauspalakäsite" puolestaan tullut Venäjälle vasta kapitalismin myötä. :) Venäjän varaosaliikkeistä ei ole kyllä mitään kokemuksia, mutta venäläisten pitämissä liikkeissä Virossa myytävät pellit on ollut edelleen neukkutyyliin kokonaisia "autotehtaan tuotantolinjapeltejä" - eipä juuri mitään korjauspaloja ole näkynyt.

Itse ostin aikoinaan (v.96) tähän Samaraan tällaisen kylkipellin. Siitä sitten laikotettiin "oven karmi ja takaikkuna pois"- osuma oli siinä pyörän kohdalla. Silloin vielä kannatti sellainenkin homma tehdä. :lol:
Ei kyllä sinällään paha kun tuon hinnan ja nykysen kurssin mukaan noin 70 euroa melkein koko kylki niin osahan ei paljoa maksa. Työllehhän tuossa tulis tunnille melkein jo saman verran eli itse tehtynä kyllä tosiaankin vieläkin kannattais.

Mutta näinhän se on että menekki tuosta syystä ei varmastikkaan iso olis ku tuon hintaluokan autot jo melkein menee paaliin ku isompaakaan ruostepaikkaa pitäis alkaa tekeen ku monellakaan ei oo halua alkaa ite noita peltejä vaihteleen ja työt kun maksaa maltaita. Meitä hulluja jotka ite noita vaihtelee on loppuseltaan aika vähän.
Vastaa Viestiin