aropupu kirjoitti:Mie kanssa luulen että teecee jää taakse, ei sille kiihtyvyys ole 131 keulillakaan kuin jotain 9s luokkaa.. Paitsi Ritmon 130tc mutta se on asia erikseen taas..
En ole mikään ultimate TeeCee-fani, mutta vakiomoottorisista jos puhutaan voi käydä toisinkin, ei sillä n. 90hv:llakaan luultavasti kuuhun mennä..
Kai se sitten oli p**kaa mitä pöhä-andrei oli video lopussa kertonut tuolla padalla kiihtyvyyden, 7,1s
eiköhän painavalla 90 hv:n v6:lla kulje Lada yhtälailla kuin 84 hv 1,7 koneella (Ladan omalla), kun ottaa vielä huomioon että tuninkien jälkeen tonnin painosen auton paino on saattanut nousta huomattavasti.... niin mitäs tollanen 1,7i Niva kulkee, 140 km/h ja 0-100 km/h melkein 20s
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
aropupu kirjoitti:Mie kanssa luulen että teecee jää taakse, ei sille kiihtyvyys ole 131 keulillakaan kuin jotain 9s luokkaa.. Paitsi Ritmon 130tc mutta se on asia erikseen taas..
En ole mikään ultimate TeeCee-fani, mutta vakiomoottorisista jos puhutaan voi käydä toisinkin, ei sillä n. 90hv:llakaan luultavasti kuuhun mennä..
Kai se sitten oli p**kaa mitä pöhä-andrei oli video lopussa kertonut tuolla padalla kiihtyvyyden, 7,1s
Kaipa se on pakko sanoa ennenkuin juttu karkaa kokonaan käsistä eli eipä siinä V6koneessa taida olla muuta vakiota kuin ilmanputsarin kopan kansi... Sekin on totta että jossakin näyttelyssä on kone ollut vakio. Muistaa pitä se tosiasia että ko ajoneuvo ei ole tehty hetken mielijohteesta heinäladon nurkassa paukkupullolla maalaten... Sama koskee konetta, jollekin riittää ilmanputsarin heittäminen pois....
aropupu kirjoitti:Mie kanssa luulen että teecee jää taakse, ei sille kiihtyvyys ole 131 keulillakaan kuin jotain 9s luokkaa.. Paitsi Ritmon 130tc mutta se on asia erikseen taas..
En ole mikään ultimate TeeCee-fani, mutta vakiomoottorisista jos puhutaan voi käydä toisinkin, ei sillä n. 90hv:llakaan luultavasti kuuhun mennä..
Kai se sitten oli p**kaa mitä pöhä-andrei oli video lopussa kertonut tuolla padalla kiihtyvyyden, 7,1s
Ei tarvitse paljoa ponnistella tajutakseen, että vakiona ei pääsisi oikein mitenkään tollaisiin aikoihin.
Mara kirjoitti:Ei tarvitse paljoa ponnistella tajutakseen, että vakiona ei pääsisi oikein mitenkään tollaisiin aikoihin.
Erittäin hyvin sanottu.
Jos on yhtään viitseliäisyyttä/kiinnostusta/teknistä tietotaitoa niin on aika pirun helppoa todeta ko. kone kaikkea muuta kuin vakioksi.
Hakusanalla talttahammas löytyy kolme (3) PohoAndrei käyttäjän laittamaa videota ja yksi (1) käsittelee konetta rakennusvaiheessa ( http://uk.youtube.com/watch?v=6LzePnbre5U ).
Tarkkaan tutkittaessa ko. videota voidaan päätellä esim. nokka-akselin kohdalla että tuskinpa vakionokka teetetään Joensuun Vauhtipyörässä vaan huvikseen kun sellaisen voipi hankkia myös kaupasta.
Toisessa videossa http://uk.youtube.com/watch?v=fPWfp_UPBp8 huomion arvoinen tieto on se että noin yksi (1) sekuntti kolmosvaihtelle (3) vaihdon jälkeen on jo vauhtia sata (100) kilometriä tunnissa eli 100kmh. Liiallisen aivojen rasittumisen estämiseksi on mainittava että ko. tieto ei ole pääteltävissä videosta ilman välitystietoja / äänianalyysiä.
Nyt olisi viimeinkin kauan kaivattua videoo tarjolla youtubessa. Edellisessä videossa nähty varovainen kaasun hiplaaminen on muuttunut nyt reilummaksi astumiseksi, harmi että tuo kuiva asvalttikin vaikutti paikoin liukkaalta...