
1700i -97 & 1500S -90
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Re: 1700i -97 & 1500S -90
Kansi voi olla aivan ehjä , muistat varmaan minulla kisapelissä aina sama juttu ... kokeilin toisella kannella ja sama toistui ....... lopulta uskoimme ja lohko vaihtoon ja sitten pelitti eli jossain oli hiushalkeama luhkossa pienen pieni , mutta minä todella toivon että sulla ei olisi samaa p..ka tuuria kuin minulla .... MUTTA HANAA 

Re: 1700i -97 & 1500S -90
Taas tuli rassailtua, tosin lähinnä vain uuden ryyppyvaijerin joka asettui orkkispaikalle Maran pienellä suosiollisella avustuksella
Säätelin vielä venttiilinvälykset tolla erikoistyökalulla, jossa siis heittokello mittaa venttiilinvälyksen keinun päästä. Tavoitearvo heittokelloon on n. 0,5 - 0,6 mm ja siihen haarukkaan ne kaikki säädin.
Lopputulos: käytännössä äänetön venttiilikoneisto, ei mitään tarvetta uusille keinuille tai nokalle
Liuskamitalla en olisi ikinä uskaltanut vetää välyksiä noin kireälle, kun useimpiin välyksiin ei meinannut edes saada koko liuskaa tungettua.
Kannenpultit tuli samalla jälkikiristettyä, pari pulttia kiristyi ihan selvästi vielä. Uusintakiristys vielä sitten kun mittarissa on yli 500 km tms.
Huomenna ohjelmassa glykolit koneeseen, lämppärin vaijerin kiinnityksen parantelua ja kaikkea joutavanpäiväistä hipostelua.

Säätelin vielä venttiilinvälykset tolla erikoistyökalulla, jossa siis heittokello mittaa venttiilinvälyksen keinun päästä. Tavoitearvo heittokelloon on n. 0,5 - 0,6 mm ja siihen haarukkaan ne kaikki säädin.
Lopputulos: käytännössä äänetön venttiilikoneisto, ei mitään tarvetta uusille keinuille tai nokalle

Liuskamitalla en olisi ikinä uskaltanut vetää välyksiä noin kireälle, kun useimpiin välyksiin ei meinannut edes saada koko liuskaa tungettua.
Kannenpultit tuli samalla jälkikiristettyä, pari pulttia kiristyi ihan selvästi vielä. Uusintakiristys vielä sitten kun mittarissa on yli 500 km tms.
Huomenna ohjelmassa glykolit koneeseen, lämppärin vaijerin kiinnityksen parantelua ja kaikkea joutavanpäiväistä hipostelua.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: 1700i -97 & 1500S -90
Joo, kävin taas mittauttamassa päästöt Street killeristä. Nyt mittari suolsikin heti ihan järkeviä arvoja, jäännöshappi oli enää vajaa 2% kun ennen remppaa se huiteli liki yhdeksässä. Sitä en tiedän falskasivatko ne kuppaiset pakovenat ja seetit ja/tai imu-pakosarjan tiivisteet.
Mut kuten arvata saattaa, vituiksi meni tämäkin remppa ja samaan tulokseen olisi taas päässyt tekemättä yhtään mitään. Huomasin toissapäivänä että kappas, paisari kuplii edelleenkin kuumana parin päivän hiljaiselon jälkeen
Mitattiin sitten päästöt sieltäkin, ilman HC n. 5, mittapään kun tunkei paisariin niin HC hyppäsi kymmeneen.
Voi s**tana kyllä taas tätä mun tuuria
Onneksi vuoto on siis kuitenkin palotilasta vesitilaan, joten kuset ja paskat ei mene sekaisin. No nyt on hyvä tilaisuus koittaa saako Ladan koneen hajalle tarpeeksi polkemalla. Aion ajaa niinkauan että koko paska joko leikkaa kiinni tai hajottaa kansipahvinsa uudestaan. Sen jälkeen heivaan mokoman murkulan helevettiin sieltä ja laitan jonkun muun koneen, kenties vaikka isomman

Mut kuten arvata saattaa, vituiksi meni tämäkin remppa ja samaan tulokseen olisi taas päässyt tekemättä yhtään mitään. Huomasin toissapäivänä että kappas, paisari kuplii edelleenkin kuumana parin päivän hiljaiselon jälkeen

Mitattiin sitten päästöt sieltäkin, ilman HC n. 5, mittapään kun tunkei paisariin niin HC hyppäsi kymmeneen.
Voi s**tana kyllä taas tätä mun tuuria




Onneksi vuoto on siis kuitenkin palotilasta vesitilaan, joten kuset ja paskat ei mene sekaisin. No nyt on hyvä tilaisuus koittaa saako Ladan koneen hajalle tarpeeksi polkemalla. Aion ajaa niinkauan että koko paska joko leikkaa kiinni tai hajottaa kansipahvinsa uudestaan. Sen jälkeen heivaan mokoman murkulan helevettiin sieltä ja laitan jonkun muun koneen, kenties vaikka isomman


- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: 1700i -97 & 1500S -90
Ee muuta kun kenkee koko rahan eestä
Tilalle sitten se maailman kestävin moottori eli 1200:nen, niin eipähän kilahda.
BTW. mulla olis yks myytävänä

Tilalle sitten se maailman kestävin moottori eli 1200:nen, niin eipähän kilahda.
BTW. mulla olis yks myytävänä

Voephan se olla niinnii tae suattaahan se olla olematakkii...
Re: 1700i -97 & 1500S -90
Kiitos tarjouksesta, mut noita nuhalohkoja en halua pellin alle, kun ei näillä isommillakaan liikaa vetoja ole.
Hyvä 1300cc remmi voisi tiukan paikan tullen menetellä, mut ei mikään muu.
Hyvä 1300cc remmi voisi tiukan paikan tullen menetellä, mut ei mikään muu.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: 1700i -97 & 1500S -90
Ainoa oikea remmikone on V8.
Muut remmikoneet ovat vain turhia haaveita...
Perusvarmaa 1200:sta ei voita mikään, se vain toimii ja toimii ja toimii...
Niin, sulla on sitten ilmeisesti lohko halki entisestä?
Muut remmikoneet ovat vain turhia haaveita...
Perusvarmaa 1200:sta ei voita mikään, se vain toimii ja toimii ja toimii...

Niin, sulla on sitten ilmeisesti lohko halki entisestä?
Voephan se olla niinnii tae suattaahan se olla olematakkii...
Re: 1700i -97 & 1500S -90
Juu, sylinterivajaustahan nämä(kin) potee mut minkäs teetköhmä kirjoitti:Ainoa oikea remmikone on V8.
Muut remmikoneet ovat vain turhia haaveita...

En nyt tolle linjalle lähtisi, ihan samat tyyppiviat niissäkin on kuin isommissaankin, eikä niitäkään juuri näe yli 200 tkm ajettuina.köhmä kirjoitti:Perusvarmaa 1200:sta ei voita mikään, se vain toimii ja toimii ja toimii...![]()
Tai voihan sitä elätellä päässään jotain harhakuvitelmia sen kestosta, kun joku ajaa sillä 50 tkm 10 vuoteen, onko se nyt sitten kestävä?
Tuntuu useimmilla olevan tuo aika isompi asia kuin kilometrit. Totuus on kuitenkin se että 70-luvun tavalliset koneet eivät olleet hirvittävän kestäviä eikä niillä kyllä 200 tkm ajeltu kun pata oli valmis jo paljon aiemmin.
Et sinänsä pidän tota 196 tkm kohtalaisena saavutuksena ilman isompia murheita.
Stps. olen sen verran jo ajellut noilla onnettomilla pikkulohkoilla että ei kiitos. Kiljuttaa saa kokoajan eikä väännöstä ole tietoakaan. Harvinaisen surkea pata kaikinpuolin ja bensaakin nielee yhtä paljon kuin isommatkin.
En nyt rupea mitenkään ylistämään esim. 1500cc:tä, mutta kyllä se on jo ihan toista maata kuin 1200cc.
1300cc remmikin tuntuu tiheillä väleillä olevassa kopassa olevinaan tehokkaalta, mut silmäys nopeusmittariin paljastaa kyllä totuuden. Vähänkään kovemmassa vauhdissa seinä tulee vastaan aika äkkiä molemmilla pikkulohkoilla, siinä missä 1500cc vielä kelailee vauhtia ja 1700cc pyyhkii ohi mennen tullen

En tiedä mikä on, ei harmainta hajua. Varmaan joku pienen pieni hiushalkeama lohkossa/kannessa, joka lämmetessään aukeaa sen verran että päästää painetta läpi. Tarkistin lohkon päällisen ja kannen vaan silmämääräisesti enkä nähnyt mitään poikkeavaa.köhmä kirjoitti:Niin, sulla on sitten ilmeisesti lohko halki entisestä?
Ei kuitenkaan näy esim. puristuspainemittauksessa.
Löysin muuten jemmasta vanhan syylärin korkin, jossa oli helevetisti karstaa, ihan selviä pakokaasujäänteitä, samanlaisia oli jo kerennyt kertyä uudenkin syylärin korkkiin. Vika on siis ollut jo hyvän tovin, mutta ei ole juuri oireillut...
Sinänsä huvittavaa että yhtä vanhaa tapausta lukuunottamatta en ole koskaan kuullut että ladasta olisi lohko tai kansi haljennut.
Turha kenenkään huudella että neukkulan vehkeet olis kyllä kestänyt, tämä vehjehän on vielä neukkulan viimeisiltä vuosilta

- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: 1700i -97 & 1500S -90
Tuli vähän käpisteltyä weberiä. Jostain syystä bensanpinta oli säädetty helevetin korkealle, 5 mm enemmän mitä ohje on ja neulaventtiilin iskunpituuskin oli millikaupalla enemmän mitä ohjeen mukaan.
Arvot oli aika lähellä muovikohoisen webrun arvoja mut mulla on messinkikohot ja niiden säätöarvo on ihan toisenlaiset.
No säädin sitten noin millin tarkkuudella arvot kohdilleen ja ei kun kiinni vaan. Ei ainakaan ruvennut nyittämään tai mitään, ei ainakaan ihan liian laihalle pitäis mennä.
Kattoo nyt vaikka jos tolla olis positiivista vaikutusta kulutukseen
Arvot oli aika lähellä muovikohoisen webrun arvoja mut mulla on messinkikohot ja niiden säätöarvo on ihan toisenlaiset.
No säädin sitten noin millin tarkkuudella arvot kohdilleen ja ei kun kiinni vaan. Ei ainakaan ruvennut nyittämään tai mitään, ei ainakaan ihan liian laihalle pitäis mennä.
Kattoo nyt vaikka jos tolla olis positiivista vaikutusta kulutukseen

- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: 1700i -97 & 1500S -90
Ja tänään leimaa hakemaan 1500S:ään. Kaiken olin tarkastellut ja käpistellyt ettei jäisi mistään turhista asioista kiinni.
Ja p*rkele tietysti jarrudynossa perinteiset eli paineensäätimelle menevä putki posahti ja liemet ympäri dynoa ja katsastushallin lattiaa ja poljin lattiaan saakka. Onneksi ei kuitenkaan tullut ajokieltoa.
Eilen kävin ottamassa toistakymmentä täysjarrutusta mutta ei perhana silloin voinut räjähtää.
Okei hieno homma että räjähti siinä eikä esimerkiksi hätäjarrutuksessa. Mutta silti, aivan vihoviimeisiä juttuja noi putkihommat, vihaan niitä yli kaiken. Paineensäädin pitää myös vaihtaa, kuten myös T-kappale ja kaikki takapään putket, koska mistään noista ei varmasti saa liittimiä auki ja kaikki putket näyttää olevan yhtä kehnoja. Hyvällä säkällä se pitkä putkikin katkeaa
Mut jotain positiivistakin, 1700i hörähti tulille normaalisti pikku seisonnan jälkeen
Ja p*rkele tietysti jarrudynossa perinteiset eli paineensäätimelle menevä putki posahti ja liemet ympäri dynoa ja katsastushallin lattiaa ja poljin lattiaan saakka. Onneksi ei kuitenkaan tullut ajokieltoa.
Eilen kävin ottamassa toistakymmentä täysjarrutusta mutta ei perhana silloin voinut räjähtää.
Okei hieno homma että räjähti siinä eikä esimerkiksi hätäjarrutuksessa. Mutta silti, aivan vihoviimeisiä juttuja noi putkihommat, vihaan niitä yli kaiken. Paineensäädin pitää myös vaihtaa, kuten myös T-kappale ja kaikki takapään putket, koska mistään noista ei varmasti saa liittimiä auki ja kaikki putket näyttää olevan yhtä kehnoja. Hyvällä säkällä se pitkä putkikin katkeaa

Mut jotain positiivistakin, 1700i hörähti tulille normaalisti pikku seisonnan jälkeen

- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: 1700i -97 & 1500S -90
Eilen käpistelin uudet putket ja t-kappaleen paikoilleen takapäähän sekä asentelin paineensäätimen, on kyllä melkoisen perseestä sen asennus.
Tietysti yksi uusi venäläinen putki repesi kun koitin sitä taivutella säätimelle, joten piti hakea uusi.
Sain sen pirunnyrkin kasaan lopulta, aukaisin takaanta nipat ja pistin nesteet valumaan että tulisi suurimmat ilmat pois.
Kohta tulikin pelkkää nestettä nipoista joten nipat kiinni ja vähän jarruja polkemaan -> ihmeellinen lörinä kuuluu jostain.
TIETENKIN se 3,5 m pitkän putken liitos säätimeen vuotaa
Voi s**tanan s**tana, en tiedä onko vika huonosti tehdyssä kartiossa vai kenties kartion sopivuudessa säätimeen, samantyyppinen kartio siinä kuitenkin on kuin vanhoissa putkissa...
Uskomatonta säkää voi olla, just meikäläisen tuuria taas. Kyllä kiinnostaa ruveta nyhräämään sitä pitkää putkea taas paikoilleen sinne takapään ahtaaseen sumppuun...
Tietysti yksi uusi venäläinen putki repesi kun koitin sitä taivutella säätimelle, joten piti hakea uusi.
Sain sen pirunnyrkin kasaan lopulta, aukaisin takaanta nipat ja pistin nesteet valumaan että tulisi suurimmat ilmat pois.
Kohta tulikin pelkkää nestettä nipoista joten nipat kiinni ja vähän jarruja polkemaan -> ihmeellinen lörinä kuuluu jostain.
TIETENKIN se 3,5 m pitkän putken liitos säätimeen vuotaa



Uskomatonta säkää voi olla, just meikäläisen tuuria taas. Kyllä kiinnostaa ruveta nyhräämään sitä pitkää putkea taas paikoilleen sinne takapään ahtaaseen sumppuun...

- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: 1700i -97 & 1500S -90
Hommaa sellainen satsi, millä saat tehtyä päät auton alla.
Maksaa yleensä toisessa remontissa itsensä takaisin. Lisäksi kätevä, kun on jarruputkea ja junttureita varastossa, niin saa tehtyä vkl:nakin tarvittaessa uusi putkia.
Maksaa yleensä toisessa remontissa itsensä takaisin. Lisäksi kätevä, kun on jarruputkea ja junttureita varastossa, niin saa tehtyä vkl:nakin tarvittaessa uusi putkia.
Re:
Muistan hyvin ton kommentin...itsehän en vaan kaatanut romua, vaan tein sen kalsealla betonilla pukkien alla, niskat vääränä jäpittäen, jarrunesteet naamalla, hihassa ja kauluksessa ja kaikki pohjasta varissut paska naamallaJusu kirjoitti:Tuolla toisaalla joku joskus vastaavan savotan tehneelle kirjoitti:Noniin, eihän se niin paha ollutkaan...vai oliko?
Tietysti jos se tulisi kerralla kuntoon... Mr. Murphy taitaa asua kymenlaaksossa.

Mut on se nyt v*ttu kumma kun Murphy aina koittelee, yhtä ainoaa remonttia vielä ollut jossa ei olisi tullut jotain aivan käsittämättömiä vastoinkäymisiä.
Nojoo, otin sen liittimen nyt sen verran irti mitä se tuli ja väänsin meisselillä sitä putkea sinne sisälle niin paljon kuin sai ja liitin kireälle. Sit nopea ilmaus...
En ole nyt ihan varma vuotaako se vielä ei, mut jarrut kai ilmaantuivat jotenkin.
Ja sit nopea testi, ilman säätimen säätöä tai mitään...etuset jysähtää soralla lukkoon vähän liiankin helposti ja takana ei tapahdu juuri mitään

Huomenna täytyy koittaa vielä joka nurkan ilmaus josko se sillä tokenisi.
Mut millä perkeleellä sitä säädintä on tarkoitus kääntää siinä hahlossaan, kun jarruputket kahnaa vastaan niin pirusti? Jarruputket on melkein littaantumispisteessä siinä säätimen vieressä ja laitettu sieltä päältä niin että ne haraa pohjaan mahdollisimman vähän.
Oikeasti vain ryssä voi kehittää jotain noin älyttömiä systeemeitä

Juu mielessä on kyllä ollut, mut ei vielä kannata näitä varten. Mitä olen lukenut, niin ihan halvimmilla satseilla ei oikein tule hyviä päitä...audiq kirjoitti:Hommaa sellainen satsi, millä saat tehtyä päät auton alla.
Maksaa yleensä toisessa remontissa itsensä takaisin. Lisäksi kätevä, kun on jarruputkea ja junttureita varastossa, niin saa tehtyä vkl:nakin tarvittaessa uusi putkia
Eikä se paljoa lämmitä jos joutuu uusimaan sen paineensäätimelle tulevan letkun pään, jos sen haluaa irti niin joutuu purkamaan koko perkeleen säätimen pois sieltä pienestä perslävestä ja se onkin sitten lähes sama ottaa koko putki pois auton alta.
Sen pitkän osuuden kyllä pujottaa melko nopeasti, mut se säätimen nyhräys paikoilleen on kyllä maailman v*ttumaisin homma.
Pitäis ottaa takapönttö, iskari ja panhardi helevettiin niin sitten siellä saattaisi jopa mahtua toimimaan.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: 1700i -97 & 1500S -90
Niistä vehkeistä millä jarruputken pää irrallaan tehdään on, että halvoilla malleilla saa kyllä pehmeään kupariputkeen nätin kartion mutta ei teräsputkeen.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Sanos muuta. Itse sitä silloin touhutessani katsoin että eipä moisen käikäleen kannakointiin ja käyttötankoon olisi tarvinnut mitään maailmaa mullistavia muutoksia tehdä, että sen olisi voinut asentaa toisinpäin eli putket tulisivat siihen suorina eikä niitä tarvitsisi lenkittää sen ympäri.Jokari kirjoitti:Oikeasti vain ryssä voi kehittää jotain noin älyttömiä systeemeitä![]()