Mutta oliko se säädin pakko vaihtaa? Ei sillä, että kaikki vanhat osat siellä olisivat kovinkaan arvokkaita säilyttää. Itsehän en vaihtanut säädintä vaan herkistelin sen vain.
1700i -97 & 1500S -90
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: 1700i -97 & 1500S -90
Ihan kivahan se säätimenlaitto sinne on. Siellä on sitä tilaan niin mahtavasti
Niin ja säätimelle tulevien ja lähtevien putkien kiristelykin on mukavata. Varsinkin, jos ei ole iskari irti. Kyllä muistan nuo hommat syssyltä ja talvelta.
Mutta oliko se säädin pakko vaihtaa? Ei sillä, että kaikki vanhat osat siellä olisivat kovinkaan arvokkaita säilyttää. Itsehän en vaihtanut säädintä vaan herkistelin sen vain.
Mutta oliko se säädin pakko vaihtaa? Ei sillä, että kaikki vanhat osat siellä olisivat kovinkaan arvokkaita säilyttää. Itsehän en vaihtanut säädintä vaan herkistelin sen vain.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: 1700i -97 & 1500S -90
Niin ja asuu se Setä täälläkin, joka keksii kaikkia mahdollisia ja mahdottomia vastuksia jokaiseen pieneenkin värkkäykseen. Mutta kun ei ole kiirettä, niin jotenkin minä vielä olen noista selvinnyt. Varmaan ihmeen kaupalla lopulta.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
Re: 1700i -97 & 1500S -90
No sama vaiva on laittaa sinne 18 v vanhan tilalle uusi kun sen kunnosta ei ole oikein mitään tietoa. Kaikki putket oli myös melko näkkäriä.PöyhöinKuusaalt kirjoitti:Ihan kivahan se säätimenlaitto sinne on. Siellä on sitä tilaan niin mahtavastiNiin ja säätimelle tulevien ja lähtevien putkien kiristelykin on mukavata. Varsinkin, jos ei ole iskari irti. Kyllä muistan nuo hommat syssyltä ja talvelta.
Mutta oliko se säädin pakko vaihtaa? Ei sillä, että kaikki vanhat osat siellä olisivat kovinkaan arvokkaita säilyttää. Itsehän en vaihtanut säädintä vaan herkistelin sen vain.
Itse en tee remontteja niin että jätän jonkun parin markan osan vaihtamatta ja sittenkun se kohta porsii, niin v*tutus on suunnaton.
Helpoin vaihtaa kaikki osakokonaisuudet kerralla, sitten niitä ei toivottavasti tarvitse rassailla enää ihan hetkeen.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: 1700i -97 & 1500S -90
Tänään näpräilin sitä säädintä taas. Katoin rompulta säätimen säätöohjeet ja eikun kimppuun.
2105/2107-osiosta löytynyt säätöohje ei kyllä ollut sinnepäinkään, tosin siinä ei kerrottu pitääkö auton olla koko painollaan maassa vai akseli roikkuen. Säädin sitten 2101-osiosta löydetyn ohjeen mukaan vivun ja korin väliin sopivan mitan, vivun pään koskettaessa kevyesti männän päätä.
Sit ilmattiin vielä joka nurkka kunnolla. Pitkän putken liitos säätäjään ei enää hikoile joten vältyttiin turhalta työltä.
Nyt tuntui jo hieman olevankin jarruja, aika samantuntuiset kuin ennenkin. Hieman tosin meinaa puoltaa, mitä ei tehnyt ennen. Molemmat takajarrut kyllä lämmähtää kun hieman enemmin jarruttelee eli taitaa siellä jotain tapahtua.
Ja sit tallin nurkkaan ilmestyi WOIMAA
Eikä ole edes 1200-nuhalohko. Kävin hieman niivittämässä vanhaa pannua, täytyy ajaa se sitten lopullisesti paskaksi paikallisella jokkisradalla kunhan saa vain leiman, toivottavasti jo tiistaina. Kenelle minä sitä vanhaa pannua oikein säästelen p*rkele...Kymenlaaksossa™ ei tunneta armoa 
2105/2107-osiosta löytynyt säätöohje ei kyllä ollut sinnepäinkään, tosin siinä ei kerrottu pitääkö auton olla koko painollaan maassa vai akseli roikkuen. Säädin sitten 2101-osiosta löydetyn ohjeen mukaan vivun ja korin väliin sopivan mitan, vivun pään koskettaessa kevyesti männän päätä.
Sit ilmattiin vielä joka nurkka kunnolla. Pitkän putken liitos säätäjään ei enää hikoile joten vältyttiin turhalta työltä.
Nyt tuntui jo hieman olevankin jarruja, aika samantuntuiset kuin ennenkin. Hieman tosin meinaa puoltaa, mitä ei tehnyt ennen. Molemmat takajarrut kyllä lämmähtää kun hieman enemmin jarruttelee eli taitaa siellä jotain tapahtua.
Ja sit tallin nurkkaan ilmestyi WOIMAA
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: 1700i -97 & 1500S -90
Oikein
tallin nurkassa TODELLA voimaa esillä ja valmiina killerin keulille laitettavaksi ...... ensi viikolla tiistaina radalle katsomaan mitä se vanha mylly kestää ..HANAT KAAKKOON !!!!!!!!!!!
- AI
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 3665
- Liittynyt: 23.9.2003 8:55
- Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
- Viesti:
Re: Re:
Olisikohan sen kuitenkin kehittänyt Italian insinööri?Jokari kirjoitti:Oikeasti vain ryssä voi kehittää jotain noin älyttömiä systeemeitä
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Re: 1700i -97 & 1500S -90
Joo tosiaan Streetkilleri sai leiman eilen aamuna. Siitä sitten suoraan renkaita vaihtamaan ja eikun radalle niivittämään viimiset mehutkin pihalle
http://www.youtube.com/watch?v=H-_kQSCQPlQ
Samalla tuli testattua paljonko tuollainen 1500cc kiertää, seinä tulee vastaan siinä 6200-6400 eli melko kehnosti.
Mutta eihän näitä paskoja ole tehty kovaa käyttöä varten, kone oksensi oikein kunnolla öljyä kampuran etustefasta ja jostain koneen takapäästä. Jopa öljykorkin ympärys valui öljyä...
Lisäksi oikean vetarin hieman hikoillut stefa korkkasi kunnolla, peräöljyä vanteessa, pyöräkotelossa ja joka paikassa.
Vaihdelaatikko meinasi alkaa hieman hylkimään kakkosta ja kolmosta ripeämmin vaihtaessa vaikken edes mitään sikavaihtoja tehnyt.
Paluumatkalla tuntui että tehot on taas vähentyneet. Tehtävä suoritettu, ladan kone rikottu ja hauskaa pidetty Kymenlaakso™-tyylin
Iltapuhteina sitten purkasin romua sen verran että tänään pääsee jo nostamaan murkulan helevettiin tuolta.

http://www.youtube.com/watch?v=H-_kQSCQPlQ
Samalla tuli testattua paljonko tuollainen 1500cc kiertää, seinä tulee vastaan siinä 6200-6400 eli melko kehnosti.
Mutta eihän näitä paskoja ole tehty kovaa käyttöä varten, kone oksensi oikein kunnolla öljyä kampuran etustefasta ja jostain koneen takapäästä. Jopa öljykorkin ympärys valui öljyä...
Lisäksi oikean vetarin hieman hikoillut stefa korkkasi kunnolla, peräöljyä vanteessa, pyöräkotelossa ja joka paikassa.
Vaihdelaatikko meinasi alkaa hieman hylkimään kakkosta ja kolmosta ripeämmin vaihtaessa vaikken edes mitään sikavaihtoja tehnyt.
Paluumatkalla tuntui että tehot on taas vähentyneet. Tehtävä suoritettu, ladan kone rikottu ja hauskaa pidetty Kymenlaakso™-tyylin
Iltapuhteina sitten purkasin romua sen verran että tänään pääsee jo nostamaan murkulan helevettiin tuolta.

Viimeksi muokannut Jokari, 8.3.2009 13:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re:
Jusu kirjoitti:
Nyt on murkula nosteltu pois keulilta ja kaikki retaleet siirretty uuteen pataan kiinni (pakosarja, kytkin yms.). Huomenna heivataan pata kiinni ja ehkä jo perjantaina otetaan savut.
Kytkinkoppa oli aivan JÄÄTÄVÄSSÄ öljypaskassa ympäriinsä. Meni pari purkkia puhdistusspraytä ja kilo rättejä sen sotkun siivoamiseen. Ei tainnut kampparin takastefa yhtään vuotaa
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: 1700i -97 & 1500S -90
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: 1700i -97 & 1500S -90
No p*rkele hyvä jos edes jotain naurattaa
Kypärä on aina päässä kun ko. radalla ajetaan, se on selvästi sanottu seuran säännöissä.
Kypärä on aina päässä kun ko. radalla ajetaan, se on selvästi sanottu seuran säännöissä.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: 1700i -97 & 1500S -90

Sinnehän se tipahti melkoisen kikkailun jälkeen, kiitos vaan jälleen markulle kärsivällisyydestä jota ei itsellä ole...
Rojut kiinni, venttiilit säätöihin ja murkula lähti jopa tulille, tosin ensin perinteiset 180 asteen temput ja taas jakajan pyörittelyllä käyntiin.
Pata käy ihan nätisti, no niin kai voi olettaa 100 tkm ajetulta. Paljoa ei kerinnyt ajella kun satoi kaatamalla ja pelti oli vielä tallin nurkassa.
Laitoin kiinni uuden startin, vanhan solenoidista lohkesi pala. Nyt pyörittää kuin tulpatonta ja hiljaisesti
Huomenna sit öljyä vaihtoon, jäähdytysjärjestelmän ilmaus yms. säätöä ja testailua.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: 1700i -97 & 1500S -90
Asiantuntijoille asian erottaminen yllä olevasta kuvasta ei tuota tuskaa 
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: 1700i -97 & 1500S -90
Mikäs motti siellä nyt sit on, 1.5 vai 1.6 
Njet problem, normal katastroof 
Re: 1700i -97 & 1500S -90
Mie nyt hädintuskin erotan 1.3:n 1.5:staJokari kirjoitti:Asiantuntijoille asian erottaminen yllä olevasta kuvasta ei tuota tuskaa
Njet problem, normal katastroof 
